تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا 2023

تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا

متقاضیانی که علاقه مند به تحصیل در کانادا و مقطع لیسانس در کانادا هستند، پذیرش آنها در تمامی رشته ها و دانشگاه های این کشور انجام می پذیرد. دوره های کارشناسی در کانادا که منجر به دریافت مدرک کارشناسی (Bachelor’s Degree) می‌شوند، عموما بصورت دوره های سه یا چهار ساله ارائه می‌شوند. البته در برخی موارد الزام گذراندن یک دوره اضافی تحت عنوان پیش دانشگاهی الزامی می‌باشد. تحصیل در دوره ی لیسانس کانادا نیازمند معدل خوب و نمره زبان انگلیسی بسته به شرایط هر دانشگاه می باشد و پذیرش در این مقطع بستگی به سوابق تحصیلی و معدل متقاضی خواهد داشت. ‏

درصورتی که متقاضی دارای نمره زبان کافی برای دانشگاه مورد نظر نباشد، بایستی ابتدا در دوره زبان دانشگاه مورد نظر خود شرکت ‏نماید. برای پذیرش در مقطع لیسانس در کانادا ‏متقاضیان باید دارای مدرک دیپلم و پیش دانشگاهی معتبر باشند. در برخی از استان ها متقاضی میتواند دوره پیش دانشگاهی ‏را نیز در کشور کانادا سپری کند که معمولا ۲ سال خواهد بود.‏

تحصیل در دوره ابتدایی، راهنمایی و دبیرستان حدودا 11 یا 12 سال به طول می انجامد. پس از پایان دوره دبیرستان با توجه به استان محل فراغت از تحصیل، دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در مقاطع بالاتر را دارند وارد کالج ها و یا دانشگاه ها می شوند. با توجه به محدود بودن برنامه ‌های کارشناسی در کالج ها، اکثر افراد برای دست یابی به تحصیلات و سطح آموزشی بهتر ادامه تحصیل خود را در دانشگاه ها دنبال می کنند.

لیسانس به زبان‌ های انگلیسی و فرانسه

برای دانشجویان بین المللی این امکان برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا فراهم شده است تا تحصیلات خود را به یکی از دو زبان رسمی این کشور یعنی انگلیسی و یا فرانسه انتخاب نمایند. با وجود اینکه برخی از‏ مؤسسات آموزشی دروس را به هر دو زبان ارائه می کنند، با این حال برای حضور در هر یک از سطوح تحصیلی تسلط کامل به ‏هر دو زبان ضرورتی ندارد. در اکثر استان های کانادا، زبان ‌اصلی تحصیل و آموزش در سطح مدرسه، انگلیسی می‌باشد. با این حال ‏آموزش به زبان فرانسه نیز در سطحی گسترده در سراسر کشور ارائه می‌شود.

فارغ از زبان اصلی آموزش، معمولاً انگلیسی ‏یا فرانسه به‌ عنوان زبان دوم از سنین آغازین به کودکان تدریس می‌شود. معمولاً در کبک دانش آموزان باید تا پایان دوره‌ی ‏دبیرستان به زبان فرانسه درس بخوانند. البته استثنائاتی نیز وجود دارند که به‌ واسطه‌ آنها کودک می‌تواند مجوز شایستگی ‏برای درس خواندن به زبان انگلیسی را کسب نماید.

برخی از این شرایط عبارتند از:‏

• اگر پدر یا مادر کودک تحصیلات مقدماتی را در کانادا به زبان انگلیسی سپری کرده باشند.‏
• ‎اگر کودک یا یکی از خواهر و برادرانش بیشتر مدت زمان تحصیل خود را در مقطع ابتدایی یا دبیرستان در کانادا، به زبان ‏انگلیسی سپری کرده باشند (در صورتی که پدر یا مادر کودک شهروند کانادا باشد).‏
• ‎‎اگر پدر یا مادر کودک بعد از تاریخ 26 آگوست سال 1977 در کبک به مدرسه رفته باشند و در آن زمان ‏واجد شرایط تحصیل به زبان انگلیسی شوند (در صورتی که پدر یا مادر کودک شهروند کانادا باشند).‏

علاوه بر این موارد، کودکانی که والدین آنها به دلایلی مثل مجوزهای تحصیلی یا کاری موقتاً در کبک حضور دارند نیز، ‏می‌توانند در مدارس انگلیسی ‌زبان حاضر شوند. البته گزینه‌ تحصیل در منزل به زبان انگلیسی نیز ‏برای فرزندان آنها در دسترس می باشد.‏

مدارک مورد نیاز پذیرش تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا

اکثر دانشگاه‌های کانادایی جهت اعطای پذیرش در مقطع کارشناسی مدارکی را الزامی می دانند:
• دیپلم سه ساله دبیرستان و ریزنمرات آن
• مدرک پیش دانشگاهی و ریزنمرات آن
• مدرک زبان انگلیسی
• رزومه

متقاضی تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا باید بتواند مدارک خواسته شده را به دانشگاه مورد نظر ارسال نماید. البته در صورت درخواست دانشگاه مدارک اضافی نیز ممکن است مورد نیاز باشد. علاوه بر این بسیاری از دانشگاه ها مبلغی را تحت عنوان هزینه پذیرش (Admission Fee) جهت بررسی درخواست تحصیل دریافت می کنند.

این مبلغ در بازه‌ بین 50 تا 300 دلار کانادا قرار دارد و غیر قابل بازگشت خواهد بود. همچنین بیشتر دانشگاه ‌های کانادایی قبل از صدور نامه پذیرش رسمی، مبلغی را به عنوان ودیعه (Deposit) دریافت می کنند که این مبلغ با توجه به رشته‌ تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل می‌تواند بین 500 تا 10000 دلار کانادا باشد. مبلغ ودیعه درصورت رد شدن پرونده ویزای تحصیلی با کسر مقدار کم (3 تا 5 درصد) به عنوان کارمزد به حساب متقاضی بازگردانده می شود.

سیستم آموزشی دوره‌ لیسانس در کانادا

سیستم آموزشی این کشور برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا به صورتی تنظیم شده که دانشجویان به بهترین شکل دروس خود را با برنامه ریزی دقیق بگذرانند. بیشتر دانشگاه های کانادایی از سیستم دو ترمی برای هر سال تحصیلی استفاده می کنند، البته تعدادی از دانشگاه‌ها سیستم های سه ترمی و یا چهار ترمی را نیز جهت جلب نظر دانشجویان ارائه می دهند.

ترم آغازین هر سال تحصیلی از ماه سپتامبر (شهریور-مهر) شروع می شود و تحت عنوان ترم پاییز (Fall Semester) شناخته می شود. ترم دوم تحصیلی از ژانویه هر سال (آذر-دی) شروع می‌شود و تحت عنوان ترم زمستان (Winter Semester) شناخته می شود.

درصورت استفاده از سیستم های سه ترمی و یا چهار ترمی، دو ترم اضافی بهار (Spring Semester) و تابستان (Summer Semester) نیز به این سیستم اضافه می شوند.

با وجود این موارد باید اشاره کرد که کیفیت دانشگاه محل تحصیل هم تاثیر بسزایی در شانس موفقیت اخذ پذیرش از دانشگاه خواهد داشت و به موجب محبوبیت این دانشگاه ها و تعدد متقاضیان واجد شرایط برای آنها، متقاضیان مسیر دشوار تری را در اخذ پذیرش برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا خواهند داشت. همچنین میزان شهریه دریافتی برای دانشگاه ها در مقطع لیسانس با توجه به رشته تحصیلی و دانشگاه محل تحصیل متفاوت می باشد و در بازه 20000 تا 60000 دلار کانادا در سال قابل تغییر می باشد.

از جمله مواردی که شانس اخذ پذیرش در دوره کارشناسی را برای متقاضی افزایش می دهد می‌توان به نبود گپ تحصیلی، معدل بالا در دوره دبیرستان و پیش دانشگاهی (حداقل 15) و توانایی در مهارت زبان انگلیسی و یا فرانسوی اشاره داشت. علاوه بر شرایط ذکر شده، متقاضیان تحصیل در مقطع کارشناسی باید توجه زیادی به تاریخ ددلاین دانشگاه‌ها (به اتمام رسیدن ثبت نام دانشگاه) برای رشته مورد نظر خود داشته باشند. توجه نداشتن به این تاریخ ها ممکن است منجر به از بین رفتن فرصت درخواست دهنده برای اخذ پذیرش مورد نظر خود شود.

 BTech (کارشناسی مهندسی)

برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا BTech کانادا به عنوان BASc لیسانس علمی کاربردی مهندسی، BEn لیسانس مهندسی، BEngSc لیسانس علوم مهندسی در کانادا ارائه می شود. این دوره یک برنامه سه تا چهار ساله است و در مجموع 158،000 تا 323،000 دلار کانادا هزینه برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا دارد.

  • مدرک BTech دانشجویان را برای استفاده از مهارت های ریاضی و فناوری های علمی برای حل مسائل مهندسی آماده می کند. برنامه آموزشی با کیفیت مهندسی در کانادا توسط یک هیئت علمی حرفه ای کانادایی ارائه می شود. این امر تضمینی برای دانشجویان است که متقاضیان جدای از آموزش های با کیفیت، تجریباتی در سطح بین الملل و عملی نیز ارائه خواهد داد.
  • دانشجویان بین المللی برای دوره های زمستان و پاییز پذیرش می شوند. برخی از دانشگاه ها پذیرش ترم تابستانه نیز دارند.
  • BASc در مهندسی و BEng هر دو مدرک معادل برنامه درسی مشابه هستند. دانشگاه مک مسترز در کانادا تنها دانشگاهی است که دارای مدرک BTech و مدرک BEng است.
  • BTechدر مک مستر یک مطالعه مبتنی بر کاربرد بیشتر مهارت و عملی است.
  • BEng در مک مستر یک دوره نظری است.
  • بیشتر کالج های مهندسی در کانادا مدرک BEng یا BASc را ارائه می دهند که معادل مدرک BTech است.

BTech کانادا در مورد چیست؟

لیسانس مهندسی در کانادا بر مهارت های مورد نیاز دانش آموز برای حل مسائل پیچیده با کمک فن آوری های علمی و ریاضیات پیشرفته متمرکز است. بیشتر این برنامه ها مورد نیاز متقاضیان در ریاضیات پیشرفته و شامل علوم بنیادی است که می تواند به آنها در مطالعات برای تحصیل در مقطع لیسانس در کانادا کمک کند.

با وجود دامنه گسترده مهارت های مهندسی، همچنان انتظار برخی مهارت های فنی و عملکردی از دانشجو وجود دارد. برخی از این موارد در زیر ذکر شده است:

  • نگارش فنی
  • تجزیه و تحلیل سود و برآورد هزینه
    تجزیه و تحلیل راه حل های پیشنهادی
    طراحی، تهیه و مستند سازی طرح ها

برنامه درسی دوره ای تحصیل لیسانس در کانادا

برنامه های اصلی مهندسی که ممکن است در دوره های تخصصی زیادی ارائه شود. این برنامه ها عبارتند از: روش های عددی در مهندسی، ترمودینامیک، مکانیک سیالات، آمار، مکانیک مواد، داینامیک، حسابان کاربردی و سایر مباحث مهندسی. برنامه های انتخابی ارائه شده به دانشجویان در هر رشته تخصصی و دانشگاهی که قصد تحصیل در btech از کانادا را دارد متفاوت است.

تخصص ها

رشته های تخصصی زیر شاخه مدرک مهندسی متنوع هستند. دانشجو می تواند در حوزه مورد علاقه خود تحصیل کند. در ادامه برخی از تخصص های محبوب BTech در کانادا برای مهاجرت تحصیلی به کانادا ذکر شده است.

دانشگاه تورنتو لیسانس مهندسی

دانشگاه تورنتو به دانشجویان با سطح علمی بالا و البته شهریه بسیار بالا برای تحصیل لیسانس در کانادا توصیه می شود. برنامه های مهندسی کارشناسی در Toronto تحت مدرک BEng و BASc ارائه می شود.

لیسانس مهندسی: BC

دانشگاه ونکوور UBC حدود 4750 دانشجوی مهندسی (از 55887) و اوکاناگان حدود 1380 دانشجوی مهندسی (از 9125) دانشجو تحصیل لیسانس در کانادا را دارد. این نشان می دهد که برنامه های مهندسی کارشناسی در UBC بسیار مورد تقاضا هستند. در زیر جزئیات اساسی برای پذیرش در برنامه های مهندسی UBC آورده شده است. پیشنهادات به دانشجویان بین المللی تا ماه می ارائه می شود. می توانید برنامه های خود را از طریق مرکز خدمات دانشجویی پیگیری کنید.

دانشگاه مک گیل: لیسانس مهندسی

حداقل نمره برای پذیرش دانشگاه مک گیل 60% است، اما پذیرش در این دانشگاه برای تحصیل لیسانس در کانادا بسیار رقابتی است. برای سال 2019، مک گیل بیش از 7000 درخواست دریافت کرده است و تنها 822 پیشنهاد از طرف دانشگاه ارائه شده است. بنابراین برای افزایش شانس قبولی پیشنهاد می شود که با امتیازی رقابتی (80% یا بیشتر) برای پذیرش در این دانشگاه اقدام نمایید.

هنگام مراجعه به مک گیل، متقاضیان باید اطمینان حاصل کنند که تاییدیه Minerva مورد بررسی قرار بگیرد. این یک تأیید نامه است که ظرف 48 ساعت ارسال پس از درخواست ارسال می شود. شناسه ورود و رمز ورود شما برای دسترسی به حساب Minerva شماست.

دانشگاه واترلو : لیسانس مهندسی

پذیرش در برنامه مهندسی واترلو حداقل شرایط لازم را دارد که در هر رشته تخصصی متفاوت است. متقاضیان بین المللی باید در هنگام درخواست برای دانشگاه واترلو برای تحصیل لیسانس در کانادا در خاطر داشته باشد معمولا متقاضیان باید مصاحبه آنلاین انجام دهند. نامه های پذیرش معمولا تا ماه می ارسال می شود.

BTech از کانادا هزینه تحصیل

هزینه تحصیل در کانادا در مقطع لیسانس بسیار گسترده و شامل هزینه های قبل و بعد از ورود شما می باشد. هزینه های قبل از ورود، هزینه های یکباره مانند هزینه های درخواست، هزینه های اجازه تحصیل، هزینه های آزمون ورودی و غیره است. هزینه پس از ورود شامل شهریه و هزینه های زندگی است.

BTech از کانادا هزینه های تحصیل

هزینه متوسط ​​سالانه برای تحصیل لیسانس در کانادا ، بسته به دوره و دانشگاهی که انتخاب می کنید، می تواند تقریباً 12000 تا 50،000 دلار کانادا باشد.

BTech از کانادا: بورس تحصیلی

پیگیری UG از کانادا می تواند هزینه زیادی را برای یک دانشجوی بین المللی ایجاد کند. متوسط ​​شهریه تحصیل BTech از کانادا نسبت به سالهای گذشته افزایش یافته است. از این رو، برای یک دانشجوی بین المللی این الزام را ایجاد می کند که پیش از ورود برای هزینه های خود برنامه داشته باشند. در زیر تصویری از متوسط ​​شهریه سالانه دانشجویان بین المللی نشان داده شده است که شیب رو به افزایش است.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست