برنامه ویزای خوداشتغالی کانادا

ویزای خوداشتغالی کانادا

ویزای خوداشتغالی کانادا، نوعی ویزاست که این امکان را برای افراد فراهم می سازد تا در یک کشور خارجی کار کنند بدون آنکه وابسته به کارفرما باشند. این نوع ویزا را معمولا افرادی که در مشاغل آزاد فعالیت می کنند، هنرمندان و سایر افرادی که مایل به زندگی و کار در کشوری دیگر هستند، دریافت می کنند.دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا، نیازمند داشتن توانایی و انگیزه کافی برای کار است و یکی از اصلی ترین معیارهای دریافت این ویزا، دارا بودن سابقه کار حرفه ای است. کشور کانادا، از طریق ارائه این ویزا، افراد متخصص در زمینه های مختلف را جذب می کند و فرصت کار برای آنها فراهم است.

انواع ویزای خوداشتغالی کانادا

در بخش های بعدی به بررسی شرایط دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا برای هر یک از گروه های هنرمندان، ورزشکاران و ویزای خود اشتغال کبک، می پردازیم:

ویزای خوداشتغالی کانادا برای هنرمندان

لیست مشاغلی که به عنوان خوداشتغال محسوب می شوند، توسط دولت کانادا مشخص شده اند اما با توجه به اینکه مشاغل هنری بسیاری در این لیست وجود دارند، ویزای خوداشتغالی یا Self-employed را به اسم ویزای هنرمندان می شناسند.در صورت تمایل برای دریافت ویزای Self-employed، باید مهارت و توانایی خود را در زمینه های هنری به اثبات برسانید تا واجد شرایط اخذ این ویزا باشید. برای اثبات توانایی خود می توانید نشان دهید همانطور که توانایی کار و کسب درآمد را در ایران داشته اید، امکان فعالیت و کسب درآمد در کانادا هم خواهید داشت.اگر هم در سطح کشوری یا بین المللی مقامی دارید، در مسابقات بین المللی شرکت کرده اید، گالری هنری یا نمایشگاه بر پا کرده اید، می توانید به این روش ها نیز اثبات کنید دارای مهارت و هنری هستید.

ویزای خوداشتغالی کانادا برای ورزشکاران

ویزای خوداشتغالی کانادا برای ورزشکاران هم صادر می شود. ورزشکاران، مدیران برنامه و مدرس رشته های ورزشی مختلف، مربیان و داوران، می توانند از فرصتی که کانادا در اختیار آنها قرار داده، استفاده کنند و اقامت دائم این کشور را به دست آورند.ورزشکاران در صورت تمایل به دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا، باید مدارک مرتبط با رزومه و سابقه ورزشی خود را ارائه نمایند و ثابت کنند که از طریق فعالیت های ورزشی تخصصی خود، کسب درآمد دارند. همچنین باید به اثبات برسانند ورزش و فعالیت آنها تاثیر مثبتی در اقتصاد کشور کانادا خواهد داشت.

ویزای خوداشتغالی کبک

ویزای خوداشتغالی کبک شرایط متفاوت تری نسبت به دو مورد قبلی دارد. افراد تازه کار که تجربه ایجاد شغل برای خود را دارند، مورد هدف این ویزا هستند و می توانند با دریافت ویزا، به کبک مهاجرت کرده و در آنجا وارد شغلی مرتبط با مهارت خود شوند.دریافت ویزای خوداشتغالی کبک، نیازمند برخورداری از یکسری شرایط است که عبارتند از :

  • دارا بودن حداقل 18 سال سن
  • سپرده گذاری مبلغی مشخص بر اساس محل اقامت. اگر قصد سکونت در شهر مونترال را دارید باید حداقل مبلغ 50 هزار دلار و اگر قصد سکونت در سایر شهرها را دارید باید حداقل مبلغ 25 هزار دلار سپرده گذاری کنید.
  • شما برای دریافت ویزای خوداشتغالی کبک باید به اثبات برسانید که هدف شما از مهاجرت، انجام یک حرفه یا تجارت در حوزه تخصص تان است.
  • شما برای دریافت ویزای خوداشتغالی کبک کانادا باید ثابت کنید که محل سکونت شما در استان کبک است.
  • برای بهره مند شدن از ویزای خوداشتغالی کبک، باید دارای حداقل 2 سال سابقه تجربه انجام کار به عنوان نیروی کار خود اشتغال در حرفه یا تجارت خود باشید.
  • از دیگر شرایط دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا، به دست آوردن حداقل امتیاز مورد نیاز در سیستم امتیازدهی برنامه خوداشغالی استان کبک است که به صورت حداقل امتیاز مورد نیاز در صورت مجرد بودن، 63 از 107 امتیاز ممکن و حداقل امتیاز مورد نیاز در صورت متاهل بودن، 70 از 120 امتیاز می باشد.

شرایط ویزای خوداشتغالی کانادا

افراد با شرایط زیر می توانند برای دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا اقدام کنند:

  • افرادی که به مدت دو سال تجربه کاری مرتبط در رشته و تخصص خود دارند و یا در فعالیت های ورزشی، فرهنگی، دو و میدانی در سطح جهانی، شرکت کرده اند، مجاز به دریافت ویزای خود اشتغالی هستند.
  • افرادی که بر اساس تحصیلات، تجربه کاری، سن و مهارت های زبان، حداقل 35 امتیاز کسب کنند. دارا بودن رزومه کاری قوی، شانس دریافت ویزا را افزایش می دهد.
  • افراد باید تمکن مالی کافی برای زندگی در کانادا را داشته باشند و مدارک مربوط به منابع مالی کافی را ارائه کنند.
  • گذراندن معاینات پزشکی برای ورود به کانادا الزامی است و باید سلامت جسمانی شما مورد ارزیابی قرار بگیرد.

مراحل ثبت ‌نام ویزای خوداشتغالی کانادا

برای دریافت ویزای خود اشتغالی کانادا، لازم است به ترتیب مراحل زیر اقدام کنید:

اطمینان از واجد شرایط بودن

در قدم اول برای دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا، باید مطمئن شوید که واجد شرایط لازم هستید. شما برای این منظور می توانید یک پرسشنامه آنلاین موجود در وبسایت رسمی اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا را بررسی نمایید و اگر واجد شرایط باشید، می توانید برای سایر مراحل اخذ ویزا اقدام کنید.

تکمیل کردن فرم ‌ها و ارائه مدارک لازم

شما برای دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا، باید تمام فرم هایی که لازم است را تکمیل نمایید و مدارک مورد نیاز را ارائه دهید. پس از تکمیل فرم ها و پیوست مدارک به درخواست خود، می بایست درخواست تکمیل شده خود را به آدرسی که به شما ارائه می شود، پست نمایید.

مدارک لازم برای دریافت ویزای خوداشتغالی کانادا به شرح زیر می باشند:

  1. پاسپورت
  2. شناسنامه
  3. کارت ملی
  4. گواهینامه
  5. گواهی تولد به صورت ترجمه شده
  6. گواهی عدم سوء‌ پیشینه کیفری
  7. عکس پرسنلی با رعایت شرایط ذکر شده در فرم
  8. مدارک تحصیلی
  9. کارنامه مربوط به آزمون زبان خارجی
  10. اسناد مربوط به تمکن مالی
  11. مدارک و اجاره نامه محل‌ های سکونت فعلی و چند سال گذشته
  12. اسناد مربوط به سوابق کاری
  13. گواهی تست سلامت
  14. دعوت‌ نامه و یا اسناد تکمیلی (در صورت داشتن)
  15. سند ازدواج یا طلاق
  16. مدارک شناسایی فرزند

ارائه فایل بیومتریک

افرادی که سن آنها کمتر از 79 سال و بیشتر از 14 سال است، باید اطلاعات بیومتریک خود که شامل اثر انگشت و عکس می باشد را نیز ارائه دهند.

هزینه ویزای خوداشتغالی کانادا

هزینه های ویزای خوداشتغالی کانادا شامل 4 بخش زیر می باشند که باید در زمان درخواست برای این ویزا، پرداخت شوند:

  • هزینه بررسی درخواست
  • هزینه شخص ثالث
  • هزینه بیومتریک
  • هزینه‌ حق اقامت
  • هزینه‌ های بررسی درخواست ویزا

جهت دریافت مشاروه و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست