آزمون دولینگو کانادا

آزمون دولینگو

آزمون دولینگو که به تازگی در بین زبان آموزان محبوبیت یافته است، جهت سنجش مهارت زبان انگلیسی فراهم شده است و به هدف دسترسی سریع با هزینه ای بسیار پایین با استفاده از ابزار کامپیوتری و به صورت آنلاین برگزار می‌شود.

با توجه به همه گیری ویروس کرونا و لغو آزمون های بین المللی مانند آیلتس و تافل در ایران و سایر کشور ها، آزمون دولینگو برای بسیاری از داوطلبانی که جهت مقاصد مختلف تحصیل در کانادا، کار در کانادا و یا مهاجرت نیازمند نمره‌ی این آزمون ها هستند، جایگزین مناسبی می‌باشد و نتیجه‌ی آن مورد تایید بسیاری از دانشگاه های سراسر جهان است. در حال حاضر حدود 2000 دانشگاه در سراسر جهان آزمون دولینگو را به عنوان یک آزمون رسمی مهارت انگلیسی می پذیرند. به طورکلی این آزمون ها شرایط مشابهی دارند و از نظر برنامه درسی، نحوه برگزاری، نمره گذاری، ارزش نمره و موارد دیگر تقریبا مشابه عمل می کنند.

از آنجایی که برگزاری و آموزش آزمون دولینگو نسبت به آیلتس و تافل آسان تر است پذیرش برای این آزمون روز به روز در حال افزایش است. برای اطمینان از کاربردی بودن این آزمون می توان گفت که آزمون دولینگو در پذیرش دانشجو در بسیاری از مدارس بین المللی نقش مهمی ایفا می کند.

آزمون انگلیسی دولینگو نه تنها در کانادا بلکه در ایالات متحده، چین، ژاپن، آلمان و کالج هایی مانند کالج موناش در استرالیا، دانشگاه ایالتی کالیفرنیا در ایالات متحده، دانشگاه براندون در کانادا، دانشگاه بین المللی شیلر در آلمان و بسیاری مراکز آموزشی دیگر نیز مورد پذیرش است. تعدادی از دانشگاههای انگلستان آزمون انگلیسی دولینگو را معادل آیلتس و یا تافل می دانند. در ادامه تاریخچه کوتاهی از دو آزمون آیلتس و تافل را مرور می کنیم.

نحوه ی برگزاری این آزمون به صورت آنلاین و در منزل فرد می‌باشد بدون اینکه نیازی به حضور در محل برگزاری داشته باشید. بسیاری از دانشگاه ها و موسسات آموزشی ارائه‌ مدرک دولینگو به جای مدارک آزمون‌های ایلتس و تافل را بلامانع می دانند و هر موسسه با استفاده از سیستم و پروتوکل خاص خود به طور موقت و یا دائم اعتبار مدرک آزمون دولینگو را می پذیرد.

آزمون دولینگو چه فرقی با تافل دارد؟

آزمون زبان انگلیسی تافل که به عنوان قدیمی ترین آزمون مهارت انگلیسی شناخته می شود در سال ۱۹۶۴ معرفی شد. تافل توسط ETS که همان موسسه آزمون GRE است برگزار می شود. بسیاری از دانشگاه های ایالات متحده و چند دانشگاه بین المللی نمرات تافل را به عنوان مدرکی برای تسلط بر زبان انگلیسی می پذیرند.

اگرچه هر دو آزمون دولینگو و تافل آزمونی رایانه ای هستند، اما با یکدیگر متفاوت اند. این تفاوت ها تنها به مکان، زمان و قیمت محدود نمی شوند.

تفاوت اصلی بین آنها این است که نوع سؤالات در دولینگو در مقایسه با آزمون سنتی تافل متمایز است. در آزمون دولینگو متوجه خواهید شد که هیچ متن طولانی برای خواندن، گوش دادن یا نوشتن وجود ندارد. به گفته جفری توسیگمنت (Jeffrey Tousignant)، مدیر ارشد بازاریابی دولینگو، برخی از سؤالات چیزی نیست که شما در یک آزمون معمول مهارت انگلیسی ببینید.

در تافل، سؤالات بر اساس برخوردها و سناریوهای واقعی است. در برخی موارد، مردم آزمون های سنتی را ترجیح می دهند که آنها را در مقایسه با سایر آزمون از ثبات بیشتری برخوردارند.

تفاوت مهم دیگر این است که در تافل سؤالات به بخش های مختلف تقسیم می شود، درحالی که دولینگو همه سؤالات را در یک امتحان واحد ترکیب می کند. به عنوان مثال، ممکن است با نکات گرامری و پس ازآن یک سؤال لیسنیگ برخورد کنید. بنابراین، آزمون دولینگو نیاز به تفکر انتقادی و زمان پاسخ سریع تر دارد. علاوه بر این، دولینگو سازگار است درحالی که تافل این طور نیست.

آزمون دولینگو چه تفاوتی با آیلتس دارد؟

آزمون زبان انگلیسی بین المللی آیلتس یکی از آزمون هایی است برای سنجش میزان تسلط فرد به زبان انگلیسی به رسمیت شناخته شده است. آیلتس مشترکاً متعلق به شورای بریتانیا ، IDP: IELTS Australia و Cambridge Assessment English است.

آیلتس که در سال ۱۹۸۹ معرفی شد، به سرعت در جهان شهرت یافت. بسیار از موسسات دانشگاهی در ایالات متحده، کانادا، نیوزلند و انگلستان نمره آیلتس را معادل میزان مهارت زبان انگلیسی فرد می پذیرند.

یک مزیت قابل توجه برای علاقه مندان به شرکت در آزمون انگلیسی دولینگو این است که می توان آن را فقط در 1 ساعت و در خانه انجام داد. وقتی آن را با آیلتس مقایسه می کنید، این امر یک امتیاز بزرگ محسوب می شود زیرا آیلتس طی دو روز در یک مرکز تست انجام می شود.

هنگام مقایسه این دو، می توانید تفاوت پرسش ها را مشاهده کنید. هردوی این آزمون ها هر چهار بخش زبان را پوشش می دهند. همانطور که قبلاً ذکر شد، شما در متن انگلیسی دولینگو متون نوشتاری طولانی نخواهید دید. در عوض، توانایی زبان داوطلبان از طریق طیف گسترده ای از سؤالات شناسایی می کند.

از سوی دیگر، سؤالات آیلتس دارای نکات گرامری زیادی هستند که شامل پاسخ های چندگزینه ای، کوتاه و سؤالات مقاله ای است. تفاوت مهم دیگر این است که دولینگو دارای قالب خاصی است که به شرکت کنندگان اجازه می دهد تا مهارت انگلیسی خود را سریع تر از آیلتس ارزیابی کنند. و هنگام تلاش برای بخش اسپیکینگ آیلتس، داوطلبان باید مصاحبه حضوری با یک امتحان کننده داشته باشند. چنین مشکلی در دولینگو وجود ندارد.

آزمون انگلیسی دولینگو

آموزش آزمون دولینگو جدیدترین آزمون در لیست آزمون های مهارت انگلیسی است که توسط دانشگاه ها و کالج های سراسر جهان پذیرفته شده است. اگر چه آموزش آزمون دولینگو را نمی توان آزمونی کامل در حد آیلتس یا تافل معرفی نمود، اما به تدریج آموزش دولینگو در زمینه تحصیل در خارج از کشور و بین دانشگاه ها محبوبیت پیدا کرده است.

به دلیل مطالب درسی کاربردی آموزش دولینگو، هزینه های نسبتا مقرون به صرفه و مدت زمان آموزش آزمون دولینگو، بسیاری این آزمون را برای سنجش مهارت زبان انگلیسی خود انتخاب می نمایند.

همچنین، هر سال، تعداد بیشتری از دانشگاه های بین المللی نتایج آزمون زبان انگلیسی دولینگو را به عنوان گواهی مهارت زبان انگلیسی می پذیرند.

آموزش آزمون دولینگو انگلیسی شامل موارد زیر است:

  • گوش دادن به کلمات گفته شده و انتخاب کلمات صحیح
  • مرور کلمات نوشته شده و انتخاب کلمات صحیح
  • تکمیل کلمات گم شده از یک متن
  • توصیف یک تصویر به صورت نوشتاری یا گفتاری
  • سنجش تلفط کلمات
  • پاسخ شفاهی به یک سؤال
  • پاسخ کتبی به یک سؤال نوشتاری (نمونه های نوشتاری حداکثر ۵۰۰ کلمه دارند اما معمولاً بسیار کوتاه تر هستند)
  • تایپ متنی که می شنوید
  • یک «مصاحبه ویدئویی»، که در آن ۱الی ۳ دقیقه در مورد موضوعی که انتخاب می کنید صحبت می کنید (دو گزینه برای انتخاب به شما ارائه می دهند).

آزمون انگلیسی دولینگو، آیلتس و تافل در عین شباهت، هر کدام ویژگی های منحصر به فرد خود را دارند که ممکن است بنابر شرایط متقاضی دهنده، وی یکی از این آزمون ها را برگزیند. برای شرکت در آزمون توصیه می شود برنامه درسی و امتحانی هر سه آزمون را به طور کامل بررسی نمایید. همچنین بررسی نمایید کالجی که قصد تحصیل در آن را دارید کدام آزمون را برای سنجش مهارت زبان شما به رسمیت می شناسد.

هزینه‌ی آزمون duolingo

هزینه ی آزمون دولینگو 49 دلار می‌باشد که در مقایسه با آزمون هایی مانند ایلتس و تافل که هزینه ای برابر با 215 دلار و 225 دلار دارند بسیار کم است. یکی از مزیت های این آزمون زمان برگزاری آن است که در هر روز از سال شما می توانید اقدام نمایید. مدت زمان این آزمون کمتر از یک ساعت می باشد و نتیجه آن بعد از دو روز اعلام خواهد شد. نتیجه نهایی را می توانید به هر تعداد دانشگاه یا موسسه ای که قصد تحصیل در آنها را دارید ارسال نمایید. جهت شرکت در آزمون داشتن پاسپورت و شناسنامه الزامی می باشد.

نحوه ی طراحی سوالات در این آزمون، بدین صورت است که هر چهار مهارت متقاضی مورد سنجش قرار می گیرد و عملکرد شما در پاسخ گویی به سوالات، تعیین کننده سوالات بعدی خواهند بود. در صورت پاسخ دهی صحیح به هر سوال، پرسش های بعدی که نمایان می‌شود دشوارتر خواهد بود و اگر به سوالی جواب اشتباه داده شود پرسش های بعدی آسان تر خواهد بود. به طور کلی مهارت و دانش هر فرد، بر اساس سطح توانایی داوطلب در پاسخ دهی به سوالات سنجیده می‌شود.

شما می‌توانید با استفاده از نمونه سوالاتی که در سایت دولینگو قرار داده شده است سطح خود را ارزیابی کرده و با آشنایی از سوالات این آزمون برای دریافت نتیجه مناسب خود آمادگی لازم را کسب نمایید.

سه بخش مختلف آزمون duolingo

  • Quick setup
    در این بخش قوانین مربوط به آزمون ارائه می‌شود و در کل 10 دقیقه زمان میبرد که در نمره نهایی شما تاثیر نخواهد داشت.
  • Adaptive Questions
    در بخش دوم که در واقع به آن سوالات تطبیقی گفته می‌شود بر اساس نحوه ی پاسخ گویی داوطلب به هر تست، سوالات بعدی آسان تر و یا سخت تر خواهند شد. دانش و مهارت شما درباره تلفظ واژگان انگلیسی، چگونگی نگارش و قرار گرفتن صحیح عبارات در جمله، مهارت های خواندن، گوش دادن و نوشتن، سطح دانش واژگان انگلیسی و بیان درست همراه با آهنگ صحیح واژگان انگلیسی مورد سنجش قرار می گیرد. این بخش از آزمون 25 دقیقه زمان خواهد برد.
  • Video Interview & Writing Sample
    در بخش آخر آزمون دو مهارت شما ارزیابی می‌شود. در بخش مهارت صحبت کردن دو موضوع به شما ارائه می‌شود که باید یکی از آنها را انتخاب کرده و برای 1 تا 3 دقیقه با استفاده از یک مصاحبه ی ویدیوئی درباره آن صحبت نمایید.
    همچنین برای مهارت نوشتاری از بین دو نمونه متن انتخاب کرده و راجع به آن متنی می‌نویسید که 3 تا 5 دقیقه زمان می برد.
    این بخش نمره ای نخواهد داشت اما جواب های شما به سازمان مورد نظری که قصد ارسال نمرات را دارید فرستاده می‌شود.
    نحوه ی نمره دهی در این آزمون از 10 تا 160 می‌باشد که در 5 سطح مختلف مهارت داوطلب سنجیده می‌شود.

امتیاز دولینگو چگونه است و نمرات به چه معناست؟

بهترین قسمت دولینگو این است که نمرات پس از 2 روز در دسترس هستند و می توانید نمرات را به هر تعداد کالج که می خواهید به صورت رایگان ارسال کنید. نمره دولینگو در مقیاس 160 از 55 در 5 مرحله افزایش می یابد. نمره بین 120 تا 160 مطلوب است و نشان می دهد که مهارت انگلیسی شما بسیار خوب است. نمره بین 90 تا 115 نشان می دهد که مهارت انگلیسی شما بالاتر از حد متوسط است. نمرات زیر 90 نشان دهنده مشکل در درک یا بیان است.

همچنین یک قسمت درجه بندی نشده در دولینگو وجود دارد که شامل یک مصاحبه ویدئویی و کار نوشتاری است. هر کدام از این بخش ها دارای دو گزینه است که به یکی از آنها باید پاسخ داد. توصیه می کنیم این قسمت بدون نمره را نیز مطالعه کنید.

اگر به دنبال تحصیل در یک دانشگاه خوب در خارج از کشور هستید، داشتن نمره مناسب در آزمون های مهارت زبان انگلیسی الزامی است. برای اطلاع بیشتر از شرایط تحصیل در خارج از کشور و چگونگی برآوردن آنها، با مشاوران متخصص ما در موسسه مهاجرتی ایلیا در ارتباط باشید.

نکاتی که لازم است بدانید:

  • در تمام مدت زمان آزمون تایمری وجود دارد که زمان شما را نشان خواهد داد بنابراین به راحتی می‌توانید زمان خود را سازمان دهی نمایید.
  • سیستم نرم افزاری این آزمون به نحوی ایجاد شده است که انجام هر گونه تقلب و عدم رعایت قوانین در آن قابل تشخیص است.
  • از زمان شروع آزمون صفحه نمایش شما ضبط می‌شود تا در صورت باز کردن صفحه جدید و یا خارج شدن از مرورگر عملکرد شما زیرنظر گرفته شود.
  • در صورت مشخص شدن هر گونه عدم رعایت قوانین دولینگو میتواند آزمون شما را باطل اعلام کند و هزینه ای به شما بازگشت داده نخواهد شد.

اعتبار آزمون duolingo در دانشگاه ها و موسسات آموزشی

آزمون دولینگو برای شرایط دشوار اجتماعی که انجام آزمون های بین المللی امکان پذیر نمی‌باشد استفاده می‌شود. اخیرا نیز با شیوع ویروس کرونا و لغو برگزاری آزمون های ایلتس و تافل متقاضیانی که برای مقاصد متفاوتی نیاز به ارائه ی مدرک به سازمان یا موسسه مورد نظر خود می‌‌باشند، می‌توانند از این طریق اقدام نموده و نتیجه ی این آزمون را ارائه دهند و هر دانشگاه بر اساس سیستم آموزشی خود ممکن است بعد از فراهم شدن شرایط مناسب، ارائه ی مدرک معتبر ایلتس را از متقاضی درخواست کند و برای برخی دیگر از دانشگاه ها ارائه اصل این مدرک الزامی نباشد.

امروزه بیش از 500 دانشگاه جهان این آزمون آنلاین را مورد پذیرش می دانند که از این بین میتوان به چند مورد از دانشگاه ها و کالج های کانادا اشاره کرد:

  • University Canada West
  • Bishop’s University
  • Collège Universel، Alberta University of the Arts
  • Trinity Western University
  • ، Canada College
  • Dalhousie University
  • Concordia University – Montreal

آزمون دولینگو برای مهاجرت

همانطور که اشاره شد شیوع پندمیک کرونا باعث شد بسیاری از مراکز برگزاری آزمون های آیلتس و تافل جهت برگزاری این آزمون ها با مشکل مواجه شوند. بنابراین ممکن است برای بسیاری از متقاضیان این سوال پیش بیاید که آیا ارائه مدرک آزمون دولینگو برای مهاجرت قابل قبول است؟ در ادامه این مقاله به این سوال پاسخ می دهیم.

بسیاری از برنامه های مهاجرت کانادا نیاز به ارائه مدرک یکی از دو زبان رسمی (انگلیسی و فرانسوی) این کشور دارند. حتی اگر ارائه مدرک زبان، جزو مدارک اجباری برنامه مهاجرتی خاصی نباشد، ارائه نتایج آزمون زبان می تواند به متقاضی در پروسه مهاجرت (برای مثال ایجاد تاثیر مثبت در تصمیم آفیسر) کمک کند.

علیرغم موانعی که برای شرکت در آزمون آیلتس جنرال یا سایر آزمون های قابل قبول وجود دارد، اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا (IRCC)، آزمون دولینگو یا سایر آزمون های آنلاین زبان را برای برنامه های مهاجرتی که ارائه مدرک زبان در آنها اجباری است قبول نمی کند. بنابراین، اگر آزمون زبان برای روش مهاجرتی شما اجباری است، باید در یکی از چهار آزمون زبان زیر شرکت کنید.

  • CELPIP: برنامه شاخص مهارت زبان انگلیسی کانادایی (فقط CELPIP جنرال، General-LS قابل قبول نیست.)
  • IELTS: سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (البته باید مدرک زبان آیلتس، مربوط به آیلتس جنرال باشد. آیلتس آکادمیک قابل قبول نیست.)
  • TEF کانادا: که مخفف Test d’évaluation de français می باشد.
  • TCF کانادا

دو آزمون اول دانش متقاضی را در خصوص زبان انگلیسی ارزیابی می کند و دو زبان دیگر مختص ارزیابی زبان فرانسوی می باشند.

آزمون دولینگو برای مهاجرت تحصیلی

طبق مدارک اعلام شده از سوی IRCC جهت درخواست ویزای تحصیلی، ارائه مدرک زبان جزو آیتم های مورد نیاز نیست و ارائه مدرک زبان فقط می تواند با ایجاد تاثیر مثبت در آفیسر پرونده، احتمال موفقیت در اخذ ویزا را بالا ببرد. بنابراین مدرک دولینگو هم می تواند به ایجاد این تاثیر مثبت، کمک کند.

در عین حال، جهت اخذ پذیرش از بسیاری از موسسات آموزشی کانادا، ارائه مدرک زبان نیاز است و روز به روز بر تعداد موسسات آموزشی که مدرک دولینگو را برای ارزیابی سطح زبان متقاضی قبول می کنند افزوده می شود. بنابراین برای مهاجرت به کانادا از روش تحصیلی، مدرک دولینگو قابل قبول است.

تقلب در آزمون دولینگو

شیوع کرونا باعث شد تا آزمون ها و کلاس درس های آنلاین بیشتر مورد توجه قرار گیرند که یکی از آزمون ها دولینگو (Duolingo) بود. بسیاری از متقاضیان این آزمون می خواهند بدانند که آیا امکان تقلب در آزمون دولینگو وجود دارد و اینکه آیا شرایط برگزاری این آزمون برای تمامی داوطلبان عادلانه است یا خیر؟ در ادامه با ما همراه باشید تا به این سوال ها پاسخ دهیم.

این روزها آزمون دولینگو بازار آزمون های مهارت زبان انگلیسی را زیر و رو کرده است؛ به طوری که می توان آن را با لپ تاب و در هر زمان و از هر کجای دنیا انجام داد آن هم فقط با یک چهارم قیمتی که باید برای آزمون های TOEFL و ITELS پرداخت می کنید. همچنین نتیجه آزمون دولینگو در مقایسه با آیلتس و تافل که حداقل یک هفته طول می کشد، دو روزه مشخص خواهد شد.

این آزمون تطبیقی آنلاین، هم اکنون توسط کالج ها و دانشگاه های زیادی در سراسر کانادا به عنوان مدرک ارزیابی سطح زبان انگلیسی قابل قبول است. همچنین در طول پندمیک کرونا که بسیاری از مراکز سایر آزمون های ارزیابی سطح زبان انگلیسی بسته بودند، بسیاری از افراد به دولینگو روی آوردند زیرا می توان این آزمون را از خانه انجام داد!

برای جلوگیری از تقلب در آزمون دولینگو، داوطلبان ملزم به رعایت قوانین به شرح زیر هستند:

  • باید در یک اتاق ساکت و دارای نور کافی، تنها باشند.
  • گوش های داوطلب باید قابل مشاهده باشند و با مو یا کلاه پوشانده نشوند.
  • داوطلبان اجازه استفاده از عینک آفتابی یا هدفون را ندارند.
  • نمی توانند از هیچ وسیله نوشتاری یا کاغذی استفاده کنند.
  • نباید با هیچ شخص دیگری در طول آزمون صحبت کنند.
  • داوطلبان اجازه دور شدن از جلو دوربین به صورتی که در دیدرس نباشند را ندارند.
  • همچنین اجازه مینیمایز کردن صفحه آزمون را ندارند.

چگونه دولینگو تقلب را تشخیص می دهد

نرم افزار آزمون دولینگو به محض شروع تست قادر به ضبط صفحه شما است. همچنین این آزمون دارای پروتکل های شناسایی است و ناظر آزمون، خروج از صفحه آزمون یا باز کردن صفحه جدید را تشخیص می دهد. تمام این اقدامات پس از اتمام آزمون از راه دور بررسی می شود. اگر در جلسه آزمون حتی یکی از قوانین آزمون نقض شوند، ناظر آزمون نمره آزمون شما را باطل می کند. بسته به شدت تخلف، حتی ممکن است شرکت کنندگان از شرکت مجدد در آزمون انگلیسی دولینگو به طور دائم منع شوند.

در صورتی که قصد تحصیل در کانادا را دارید وهمچنان شهبه ای در مورد آموزش آزمون دولینگو دارید با ما، موسسه مهاجرتی ایلیا تماس بگیرید تا کارشناسان ما راهنمای شما باشند.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر تماس بگیرید ایلیا

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست