بیومتریک کانادا 2024

بیومتریک

(Biometric)، علمی است که در آن با استفاده از ابزار بسیار دقیق می‌توان مشخصات فیزیولوژیک افراد را بررسی و تجزیه و تحلیل کرد. نام دیگر این مشخصات، هویت فرد است. در دنیای امروز تشخیص هویت افراد مساله بسیار مهمی است که به صورت‌های مختلف همانند چهره‌نگاری، اندازه‌گیری عنبیه، آزمایش دی‌.ان.‌ای، اثر انگشت و … انجام می‌شود.در میان تمامی راهکارهای تشخیص هویت، اثر انگشت به دلیل پایداری و از بین نرفتن در بازه زمانی طولانی، بیشترین اهمیت را داراست. یکی از مواردی که تشخیص هویت بسیار مورد توجه قرار می‌گیرد، اقدام برای گرفتن ویزاهای مختلف مانند ویزای شینگن و ویزای کانادا، برای مهاجرت است.

خدمات انگشت نگاری

گاهی اوقات، بررسی سوابق کیفری نمی تواند هویت شما را تنها از طریق نام شما تأیید کند، بنابراین ممکن است مجبور شوید اثر انگشت ارائه دهید. این تضمین می‌کند که هر کسی که متهم یا محکوم به یک جنایت است، نمی‌تواند آن را پنهان کند، اما همچنین از افراد در ارتباط با جنایاتی که مرتکب نشده‌اند محافظت می‌کند.

VPD این خدمات انگشت نگاری را برای موارد زیر ارائه می کند:

  • اهداف مهاجرت یا شهروندی
  • سفرهای خارجی، ویزا، معافیت های ایالات متحده
  • تغییر نام قانونی
  • ثبت درخواست های تعلیق (عفو).
  • برنامه های امنیتی

اثر انگشت‌ها به RCMP در اتاوا ارسال می‌شود، جایی که آن‌ها یک بررسی سوابق کیفری تایید شده مبتنی بر اثر انگشت را تکمیل می‌کنند.

مدارک مورد نیاز برای قرار ملاقات

  • فرم درخواست خدمات اثر انگشت
  • تمام اسناد مربوطه را از آژانس درخواست کننده خود بگیرید (به عنوان مثال، متقاضیان برنامه بررسی سوابق جنایی باید فرم های CRRP خود را به همراه داشته باشند؛ متقاضیان شهروندی کانادا و PR باید نامه درخواست رسمی خود را از IRCC داشته باشند).
  • دو قطعه مدرک شناسایی معتبر صادر شده توسط دولت را همراه داشته باشید (یکی باید دارای عکس فعلی باشد).
  • فیش واریز پرداخت هزینه .  هزینه های خدمات جدید از 1 ژانویه 2024 اعمال می شود.

مدت زمان بیومتریک 

پس از ارسال مشخصات بیومتریک خود به همراه درخواست ویزای تحصیلی کانادا به IRCC، به طور متوسط حدود 8 هفته طول می کشد تا ویزا دریافت کنید.

قوانین بیومتریک جدید برای کانادا 

شما باید هر 10 سال یک بار بیومتریک خود را بدهید. تا پایان دوره 10 ساله نیازی نیست دوباره بیومتریک خود را ارائه دهید. اگر در گذشته بیومتریک را به عنوان بخشی از درخواست برای ویزای توریستی، مجوز کار یا تحصیل ارائه کرده اید و هنوز معتبر هستند، نیازی به ارائه مجدد آنها ندارید.

شرایط ویزای بیومتریک کانادا

الزامات بیومتریک کانادا به این معنی است که هر فردی که علاقه مند به درخواست ویزای توریستس، مجوز کار یا تحصیل، ویزای اقامت دائم، یا ادعای است، باید بررسی کند که آیا آنها ملزم به ارائه بیومتریک (اثر انگشت و عکس) هستند یا خیر.از طریق جمع آوری داده های بیومتریک، دولت کانادا قادر است درخواست ها را به طور کارآمدتر پردازش کند و ورود مسافران کم خطر به کانادا را ساده کند.

مجموعه بیومتریک در مراکز درخواست ویزا

افرادی که برای اولین بار درخواستی را در خارج از کانادا ارسال می کنند، باید مشخصات بیومتریک خود را در مرکز درخواست ویزای مجاز دولت کانادا (VAC) ارسال کنند. مسافران کشورهای معاف از ویزا که به عنوان گردشگر به کانادا می آیند و دارای مجوز سفر الکترونیکی معتبر (eTA) هستند، نیازی به ارائه مشخصات بیومتریک نخواهند داشت.

بیومتریک برای درخواست های اقامت دائم

دولت کانادا می گوید هرکسی که برای اقامت دائم درخواست می کند باید مشخصات بیومتریک خود را ارائه دهد و هزینه آن را بدون توجه به اینکه آیا در گذشته برای حمایت از ویزای بازدید کننده، درخواست تحصیل یا اجازه کار یا درخواست دیگری برای اقامت دائم ارائه کرده است یا خیر، باید هزینه آن را بپردازد. آنها شرایط معافیت ذکر شده در زیر را برآورده نمی کنند).

کاهش تاخیر در برنامه
  • دولت کانادا توصیه های زیر را برای کاهش تاخیر درخواست ارائه می دهد:
  • در برنامه خود دقت کنید. یا به صورت آنلاین یا حضوری در مرکز درخواست ویزا درخواست دهید.
  • هنگام ارسال درخواست، هم هزینه درخواست و هم هزینه بیومتریک را بپردازید.
  • بیومتریک خود را همزمان با درخواست در مرکز درخواست ویزا یا ظرف چند روز پس از دریافت دستورالعمل بیومتریک خود ارائه دهید.
  • هنگام برنامه ریزی برای سفر به VAC یا مرکز پشتیبانی برنامه (ASC، در صورت درخواست از ایالات متحده) برای ارائه مشخصات بیومتریک خود، زمان سفر را در نظر بگیرید.
  • اگر می توانید، مطمئن شوید که همه اعضای خانواده که برای ویزا درخواست می کنند، به طور همزمان به همان VAC یا ASC مراجعه کنند تا بیومتریک بدهند.
  • اگر آسیب یا تزیین موقتی (مانند حنا) روی صورت یا دست‌های خود دارید، قبل از دادن بیومتریک صبر کنید تا آسیب بهبود یابد یا تزئینات کاملاً محو شود.
  • یک آسیب یا وضعیت پزشکی موقت، آسیبی است که احتمالاً در طول زمان بهبود می یابد یا بهبود می یابد و می تواند شامل موارد زیر باشد:
  • صورت یا انگشتان پانسمان شده به دلیل بریدگی یا سوختگی جزئی،
  • بیماری های موقتی پوست.
  • اگر آسیب یا بیماری دائمی در صورت یا دستان خود دارید، به VAC یا ASC بروید تا عکس خود و هر اثر انگشت موجود را بگیرید. آسیب دائمی یا وضعیت پزشکی آسیبی است که با گذشت زمان بهبود نمی یابد یا بهبود نمی یابد. هر مدرکی در مورد وضعیت خود دارید همراه داشته باشید.
  • اگر در آستانه تولد 80 سالگی خود هستید، لطفاً توجه داشته باشید که VAC ها نمی توانند اطلاعات بیومتریک را از متقاضیان 80 سال و بالاتر جمع آوری کنند. اگر هنگام ارائه درخواست خود 79 سال سن دارید، اما قبل از ارائه مشخصات بیومتریک خود 80 ساله شده اید، باید با دفتر ویزای کانادا تماس بگیرید تا مراحل جمع آوری بیومتریک خود را در آنجا انجام دهید.
متقاضیان دارای تابعیت چندگانه

متقاضیان دارای تابعیت چندگانه باید از یک سند مسافرتی (مانند پاسپورت) برای کل فرآیند درخواست استفاده کنند. اگر از ایالات متحده درخواست می کنید، باید از همین سند هنگام ارائه بیومتریک در مرکز درخواست ویزا یا در مرکز پشتیبانی برنامه (ASC) استفاده شود.

متقاضیانی که قبلاً درخواستی ارسال کرده‌اند و می‌خواهند تابعیت آن درخواست را تغییر دهند، باید درخواست را پس بگیرند. برای انجام این کار، با دفتر ویزا مسئول کشور یا قلمرو خود تماس بگیرید. پس از انجام این کار، چنین متقاضیانی می توانند درخواست جدیدی ارائه دهند و هزینه های مربوطه را پرداخت کنند. برای جزئیات بیشتر به صفحه هزینه های پردازش بیومتریک مراجعه کنید.

برنامه های کاربردی در کانادا

برنامه های کاربردی حضوری در مکان های مشخص شده سرویس کانادا در سراسر کانادا در دسترس هستند.

اتباع خارجی بین 14 تا 79 سال اگر در داخل کانادا درخواست می کنند باید بیومتریک را به عنوان موارد زیر ارسال کنند:

  • کارگر خارجی (از جمله تمدید مجوز کار)
  • دانشجوی بین المللی (از جمله تمدید مجوز تحصیل)
  • بازدید کننده مورد نیاز ویزا (از جمله تمدید اقامت)
  • اقامت دائم.

اگر مشخصات بیومتریک قبلی متقاضی دیگر معتبر نباشد، بیومتریک برای تمدید مجوزها و ویزاها الزامی است.همه درخواست های اقامت دائم از طبقه خانواده، اقتصادی و پناهندگی نیاز به بیومتریک دارند.

معافیت ها

متقاضیان در دسته های زیر ملزم به ارائه مشخصات بیومتریک برای سفر نیستند:

شهروندان کانادایی، متقاضیان شهروندی (از جمله متقاضیان پاسپورت)، یا ساکنان دائم موجود؛

اتباع معاف از ویزا که به عنوان گردشگر به کانادا می آیند و دارای مجوز معتبر سفر الکترونیکی (eTA) هستند.

کودکان زیر 14 سال؛

متقاضیان بالای 79 سال (برای متقاضیان پناهندگی معافیت سنی بالا وجود ندارد).

سران کشورها و سران دولت؛

وزرای کابینه و دیپلمات های معتبر سایر کشورها و سازمان ملل که برای کارهای رسمی به کانادا می آیند.

دارندگان ویزای ایالات متحده در حال عبور از کانادا؛

مدعیان پناهندگی یا افراد تحت حمایت که قبلاً بیومتریک ارائه کرده اند و برای مجوز تحصیل یا کار درخواست می کنند.

متقاضیان اقامت موقت که قبلاً برای پشتیبانی از درخواست اقامت دائم که هنوز در حال انجام است، بیومتریک ارائه کرده اند.

 

 

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش 10 سال تجربه در زمینه مهاجرتی و داشتن وکلای مجرب در جهت رفع ریجکتی و دریافت جواب ، سابقه دارند . جهت دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست