راهنمای رشته های تحصیلی در کانادا

رشته های تحصیلی در کانادا

در این مقاله سعی شده که اطلاعاتی کامل برای راهنمایی رشته های تحصیلی در کانادا و میزان در آمد آنها در سال، برای شما جمع آوری شود.کانادا برای بسیاری از جوانان (به خصوص جوانان ایرانی) یک کشور هدف برای ادامه تحصیل است. بالا بودن سطح کیفی دانشگاه‌ ها و به صرفه بودن آن از لحاظ مالی نسبت به کشورهای انگلیسی زبان دیگر، امکانات رفاهی که دانشگاه‌ ها برای دانشجویانشان فراهم می‌کنند.از همه مهمتر مقبولیت جهانی دانشگاه های کانادا، این کشور را به یکی از برترین کشورها، برای مهاجرت و البته برای ادامه تحصیل تبدیل کرده است. باید توجه داشت که برای آینده دانشجویان در کانادا، انتخاب رشته برای تحصیل در کانادا بسیار مهمتر از ادامه تحصیل در کانادا است.

تحصیل در کانادا به هر قیمتی (همانطور که می دانید تحصیل در کانادا اندکی گران است) می‌ تواند بسیار در آینده بی‌ ارزش شود. اگر در انتخاب رشته در کانادا دقت لازم را نکنید و به این مرحله از امور مربوط به ادامه تحصیل خود اهمیت لازم را ندهید ممکن است در آینده دیگر فرصتی برای جبران آن نداشته باشید.شاید هدف شما از درس خواندن چیزی فراتر از علاقه شخصیتان است. مثلا دوست دارید رشته ای که سال ها برای آن وقت می گذارید و زحمت می کشید واقعا دردی از جامعه دوا کند و یا پولساز باشد. ما در این مقاله به رشته های پردرآمد کانادا پرداخته ایم تا اگر ساکن این کشور هستید و یا در آینده قصد مهاجرت به آن جا را دارید، بتوانید از حالا برنامه ریزی کنید و از مشاغل مورد تقاضا در کانادا مطلع شوید.

نکات و راهنمایی رشته های تحصیلی در کانادا که قبل از انتخاب رشته باید به آنها دقت شود عبارتند از:

  • انتخاب رشته‌ای که در آن تخصص دارید. (تخصص داشتن تا حدی می تواند کمک کننده باشد)
  • انتخاب رشته‌ای که به آن علاقه داشته باشید. اگر علاقه‌ای در کار نباشد ممکن است در جایی از تحصیل، دیگر انگیزه‌ای برای ادامه راه نداشته باشید.
  • اگر خواهان ادامه تحصیل و پس از آن کار در کانادا هستید باید به این نکته توجه داشته باشید که برای این رشته تحصیلی آیا بازار کار خوبی وجود دارد، یا خیر؟ آیا بازار کار به این شغل نیاز دارد، یا خیر؟
  • ممکن است شغلی که در نتیجه رشته تحصیلی خود در آن مشغول به کار می شوید بازار کار خوبی نداشته باشد و میزان درآمد حاصل از آن کار مورد رضایت شما واقع نشود پس در این امر هم دقت لازم را لحاظ کنید.

کانادا به این دلیل یکی از مقاصد مورد علاقه دانشجویان برای تحصیل در خارج از کشور است که می توانند پس از تحصیل، مجوز کار دریافت کنند و به آسانی ویزای اقامت دائم کانادا را بگیرند.

در حالی که فرصت های زیادی در این کشور وجود دارد اما انتخاب رشته و موسسه ای مناسب بسیار ضروری است. در دورانی که دانشجو هستید ممکن است شغل متوسطی داشته باشید و یا حتی بدون شغل باشید اما با شناخت مشاغل کلیدی مورد تقاضا یا به عبارت دیگر رشته های پردرآمد کانادا، پس از اتمام تحصیل امکان انتخاب از بین گزینه های مختلفی را دارید. این رشته های پر درامد چه هستند؟

رشته های پردرآمد تحصیلی در کانادا

دانستن مشاغل پر درآمد این کشور می‌تواند راهنمای مناسبی جهت انتخاب رشته های تحصیلی در کانادا برای شما متقاضیان عزیز باشد.
در هر مرحله درصورت نیاز به اطلاعات بیشتر با کارشناسان خبره ایلیا تماس حاصل نمائید.

  • مهندس فنی راه و ساختمان

نظارت بر تیم ساختمانی و کامل کننده پروژه های آنها و … از مسئولیت های این رده شغلی است. حقوق ماهیانه مهندس ناظر ساختمان سالانه و بطور میانگین 79996 دلار و میزان رشد حقوق در این رده 12 درصد است .

  • سوپروایزر سنگ و معدن

از وظایف سوپروایزر سنگ و معدن، در کل نظارت بر کار معدنچی ها است. حقوق یک سوپروایزر سنگ و معدن سالانه و بطور میانگین 72800 دلار است و میزان رشد حقوق 12 درصد است.

  • خلبان و مربی پرواز

یک مربی پرواز به خلبانان جدید و تازه وارد آموزش می‌دهد. میزان دریافتی یک خلبان و مربی پرواز سالانه و بطور میانگین 76960 دلار است و میزان رشد حقوق آنها 17 درصد است.

  • مهندس نرم افزار

مهندسی نرم افزار برنامه های کامپیوتری را می نویسد یعنی ایجاد رابط کاربری، نوشتن سایت و فروشگاه و … از دیگر کارهایی است که یک مهندس نرم افزار انجام میدهد. میزان حقوق دریافتی یک مهندس نرم افزار سالانه و بطور میانگین 90001 دلار است و 12 درصد میزان رشد حقوقی در این رده است.

  • افسر پلیس

مهمترین وظیفه پلیس ایجاد امنیت و آرامش است و تشخیص جرم و جنایت و بازداشت جنایتکاران و مجرمان و … میزان حقوق دریافتی پلیس سالانه و بطور میانگین 83990 دلار است و میزان رشد حقوق آن حدود 15 درصد است .

  • آتشنشان

مهمترین وظایف یک آتشنشان، عملیات اطفای حریق و نجات قربانیان آتش سوزی و همچنین کمک به نیازمندان کمک های اولیه و … است. میزان حقوق دریافتی در این رشته کاری حدود سالانه و بطور میانگین 78936 دلار و نرخ رشد حقوق حدود 15 درصد است.

  • برنامه ریزی شهری

حفاظت از محیط زیست، برنامه ریزی برای توسعه شهری و حمل و نقل و …از مسئولیت های یک برنامه ریز شهری است. میزان حقوق دریافتی یک برنامه ریز شهری سالانه و بطور میانگین 86320 دلار و 15 درصد نرخ افزایش حقوق آن است.

  • مهندسی نفت و فرآیندهای شیمیایی

نظارت بر عملیات حفاری برای رسیدن به نفت و ایجاد فرآیندهای برای تبدیل مواد خام به محصول مورد نظر، وظیفه یک مهندس نفت و فرآیندهای شیمیایی است. میزان حقوق دریافتی در این گروه سالانه و بطور میانگین 104000 دلار است و میزان افزایش نرخ حقوق حدود 14 درصد است.

  • مدیر خدمات تجاری

ایجاد هماهنگی بین کسب و کار، شامل حسابداری، اعمال حقوقی و مدیریت بازرگانی و … از وظایف یک مدیرخدمات تجاری است. دستمزد یک مدیر خدمات تجاری سالانه و بطور میانگین 85508 دلار و میزان نرخ رشد حقوق آن 31 درصد بوده است.

  • افسر عرشه

اطمینان از ایمنی مسافر، برنامه‌ریزی ناوبری و در کل وظایف مهم در کشتی، وظیفه افسر عرشه است. میزان درآمد سالانه و بطور میانگین 72800 دلار و نرخ رشد حقوق در این شغل 16 درصد است.

  • مهندس تخصصی

مدیریت فرآیندها، ساخت تجهیزات و… از جمله وظایف شخص مهندس تخصصی است. حقوق دریافتی 85009 دلار به صورت سالانه و بطور میانگین است و میزان نرخ رشد حقوق حدود 15 درصد است.

  • مهندس هوا فضا

مهندسی و امور مربوط به تعمیر و نگهداری هواپیماها را بر عهده دارد. میزان حقوق دریافتی 89003 دلار سالانه و بطور میانگین است. نرخ افزایش حقوق32 درصد است.

  • مهندس لوکوموتیو

نظارت بر تعویض، بازرسی و سوختگیری لکوموتیوها از جمله وظایف یک مهندس لوکوموتیو است. میزان دستمزد 73340 دلار سالانه و بطور میانگین و 23 درصد نرخ افزایش حقوق این شغل است.

  • مدیر هماهنگی فروش

ایجاد روابط با مشتریان، بازاریابی برای افزایش تعداد مشتریان، استخدام و غیره… از امور مربوط به مدیر هماهنگی فروش یک شرکت است. میزان درآمد مدیر هماهنگی فروش حدود سالانه و بطور میانگین 85009 دلار است و میزان نرخ افزایش حقوق ان 27 درصد است.

  • داروسازی

مشاوره دادن به مشتریان در مورد نحوه مصرف دارو، استخدام کارکنان داروخانه و مدیریت داروهای موجود، بروزرسانی مدارک پزشکی و غیره… از وظایف اوست. میزان درآمد یک داروساز ماهیانه 102398 دلار سالانه و بطور میانگین و نرخ رشد حقوق در آن 9 درصد است.

  • مکانیک آسانسور

بازرسی و تأمین قطعات الکترونیکی – مکانیکی، ایمنی آسانسور و غیره … از وظایف مکانیک آسانسور است. میزان دستمزد مکانیک آسانسور 83844 دلار سالانه و بطور میانگین است و نرخ افزایش آن 16 درصد است.

  • وکالت

همه وکلایی که در دادگاه برای پیگیری پرونده های حقوقی حاضر می‌شوند از این دسته‌اند. میزان دستمزد 88524 دلار سالانه و بطور میانگین است و نرخ افزایش آن حدود 10 درصد است.

  • مدیریت توسعه اقتصادی

نظارت بر چگونگی رشد شهرها و مناطق اقتصادی، ارزیابی و برنامه ریزی و اجرای سیاستهای اقتصادی از امور مربوط به آنها است. میزان حقوق آنها سالانه و بطور میانگین 114400 دلار و نرخ افزایش آن 12 درصد است.

  • مدیر مالی و مشاوره املاک

مشارکت در وام های مسکونی تجارت کالاها و غیره از کارهای این رده شغلی است. میزان حقوق مدیر مالی و مشاوره املاک حدود 103376 دلار سالانه و بطور میانگین و نرخ افزایش آن حدود 29 درصد است.

  • مدیر ارتباطات مخابرات

نظارت بر نصب شبکه و سیستم های سوئیچینگ مستقیم و … از وظایف مدیر ارتباطات مخابرات است. حقوق ماهیانه مدیر ارتباطات حدود 86528 دلار سالانه و بطور میانگین و 15 درصد نرخ افزایش می توان برای آن در نظر گرفت.

  • مدیر خدمات رفاهی

مدیریت امور رفاهی مثل سیستم آب، برق و گاز طبیعی شامل وظایف آنها می باشد. میزان حقوق در این شغل، سالانه و بطور میانگین 112320 دلار و نرخ افزایش آن حدود 20 درصد است.

  • سوپروایزر لوله کشی

نظارت بر سیستم گرمایشی آبی و غیره از جمله وظایف این رده شغلی است. میزان دستمزد آنها حدود سالانه و بطور میانگین 89398 دلار است و نرخ افزایش آن 11 درصد است.

  • مدیر جنگلداری و معدن

وظیفه مدیر جنگلداری و معدن نظارت بر عملیات در معدن، کارخانه های چوب و غیره… است. دستمزد برای این شغل سالانه و بطور میانگین 100006 دلار و نرخ افزایش حقوق آنها حدود 11 درصد است.

  • پرستار حرفه ای

مسئولیت‌های یک پرستار حرفه ای کمتر از یک پزشک و بیشتر از یک پرستار است. آموزش پرستاران برای تشخیص و درمان بیماران و … از وظایف اوست. میزان حقوق پرستاران حرفه ای حدود سالانه 84510 دلار و نرخ افزایش آن حدود 19 درصد است.

  • مدیر اجرایی و عمومی

از مسئولیت های مدیر اجرایی و عمومی نظارت و برنامه ریزی بودجه و استخدام و آموزش کارکنان است. حقوق دریافتی حدود سالانه 106662 دلار و نرخ افزایش حقوق در آن حدود 17 درصد است.

  • مهندسی فناوری اطلاعات IT

کانادا کمبودهایی حیاتی در مجموعه مهارت های توسعه دهندگان جاوا، پایتون، لینوکس، SQL، دات نت و فناوری های ابری دارد. این کشور همچنین تقاضای زیادی برای مدیران پروژه های فناوری اطلاعات، تجارت، پایگاه داده، تحلیلگران تضمین کیفیت و مهندسان امنیت شبکه دارد.

با توجه به میزان مهارت و تجربه، متوسط ​​حقوق سالانه در این مشاغل ممکن است از حداقل 51300 دلار کانادا شروع شود و تا 123500 دلار کانادا نیز افزایش یابد. شرایط کووید-19 باعث شده است که میانگین سطوح این درامدها حداقل 10٪ افزایش یابد.

توجه داشته باشید که برای گذراندن دوره های فناوری اطلاعات، تنها روی دانشگاه ها و مؤسسات آموزش فنی برتر شهرها و استان های بزرگ تمرکز نکنید. زیرا از آن جایی که رقابت سخت است، می توانید به استان های کوچک تر هم بروید و کیفیت آموزشی خوبی را دریافت کنید.

  • بازرگانی و حسابداری

اگر بخواهیم از بازرگانی و حسابداری به عنوان رشته های پردرآمد کانادا نام ببریم، در درجه اول باید بر خدمات مالی، حسابداری و دفترداری تمرکز کنیم. بسته به مدرک تحصیلی، متوسط ​​حقوق اولیه در این رشته 40900 دلار کانادا است. کسی که دوره های پیشرفته مانند CMA، CPA و CA را هم بگذراند، می تواند انتظار حقوق بالاتری داشته باشد.

  • بهداشت و سلامت

مشاغل حوزه بهداشت و سلامت یکی دیگر از مقوله های مورد توجه در سراسر جهان هستند. پرستاران، فیزیوتراپیست ها، گفتار درمان ها، و پرستاران خانگی در این دسته به شمار می روند. اگر فردی امکان ادامه تحصیل در این رشته ها را در دانشگاه نداشته باشد، می تواند دوره های حرفه ای آزاد را بگذراند و در سال بین 40000 تا 65000 دلار درآمد کسب کند.

رشته های فنی و دانشگاهی مختلفی جز پردرآمدترین ها به حساب می آیند. تنها کافی است آن ها را بشناسید. آن وقت دیگر فرقی ندارد که از چه مسیری برای افزایش توانمندی های حرفه ایتان اقدام کنید. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد تحصیل در کانادا با ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس بگیرید.

رشته های پردرآمد کانادا برای نمرات پایین

اگر داوطلبی در کلاس نمره کمتری از 12 کسب کرده باشد یا نمره آیلتس او پایین باشد و همچنان بخواهد در کانادا تحصیل کند، می تواند در این دوره ها آموزش ببیند: جوشکاری، نانوایی، نجاری، برق کاری، لوله کشی، تکنسین خودرو، مکانیک، مکانیک تهویه مطبوع، اپراتور تجهیزات سنگین، ابزار و قالب، سازنده و اپراتور جرثقیل. متخصصان این مشاغل بیشتر از برخی فارغ التحصیلان MBA از شناخته شده ترین دانشگاه ها درآمد کسب می کنند. این مهارت ها می توانند ساعتی بین 30 تا 40 دلار درامد داشته باشند.

در بخش بعدی به مشاغل مورد نیاز کانادا اشاره می‌کنیم، این مشاغل عبارتند از :

  • تحلیلگر مالی و سرمایه گذاری
  • حسابرسی و حسابداری
  • طراحی گرافیک و تصویرگری
  • سرپرستی فروش
  • مربیگری و استادی دانشگاه
  • برنامه نویسی کامپیوتر
  • مهندسی نرم افزار
  • تحلیل گری و مشاوره سیستم های اطلاعاتی
  • آشپزی
  • سرپرستی خدمات مواد غذایی

جهت دریافت مشاروه و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست