نحوه دریافت ویزای توریستی 2024

انواع ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی، ویزای گردشگری یا ویزای وزیتور کانادا به افرادی داده می‌شود که قصد سفر تفریحی به این کشور را دارند. ویزای توریستی کانادا، ویزای موقت است و 2 نوع مختلف دارد . ویزاهای توریستی کانادا به دو صورت انجام می‌شوند: اولین گزینه ویزای سینگل (single) و دومین گزینه ویزای مولتیپل (Multiple) می باشد . سوپر ویزای کانادا که یک ویزای مولتیپل است، والدین شهروندان و مقیمان دائم کانادا می‌توانند به کانادا سفر کنند.

سوپر ویزای

سوپر ویزای کانادا یک ویزای مولتیپل (چند بار ورود) است که تا ۱۰ سال اعتبار دارد و به پدر و مادر/ پدربزرگ و مادربزرگ‌های شهروندان و مقیمان دائم کانادا اجازه می‌دهد تا در هر بار ورود به کشور کانادا بدون نیاز به تمدید وضعیت خود، ۵ سال را در آنجا بمانند و در کنار فرزندان و نوه‌های خود زندگی کنند.

قوانین جدید سوپر ویزا

در تاریخ ۷ ژوئن ۲۰۲۲، وزیر اداره مهاجرت و شهروندی کانادا تغییرات خوبی را در سوپر ویزا کانادا اعلام کرد. طبق تصمیمات جدید دولت کانادا از تاریخ ۴ جولای ۲۰۲۲:

  • دارندگان سوپر ویزا در هر بار ورود به کانادا می‌توانند به مدت ۵ سال در این کشور بمانند.
  • افرادی که در حال حاضر سوپر ویزا دارند و در کانادا هستند، از تاریخ اعلام شده می‌توانند برای تمدید مدت اقامت خود به بیش از ۲ سال درخواست دهند.
  • وزیر اداره مهاجرت کانادا این اختیار را خواهد داشت که شرکت‌های بین‌المللی بیمه پزشکی را برای ارائه پوشش بیمه به متقاضیان سوپر ویزا تعیین کند.

تا قبل از این قانون جدید، دارندگان سوپر ویزای کانادا در هر بار ورود به این کشور تنها به مدت ۲ سال مجاز به ماندن بودند.

شرایط مورد نیاز والدین/پدربزرگ، مادربزرگ

  • پدر، مادر یا پدربزرگ، مادربزرگ سیتیزن یا مقیم دائم (دارای پی آر) کانادا باشید
  • از فرزند یا نوه خود دعوتنامه داشته باشید
  • از لحاظ جسمی سالم بوده و آزمایش‌های پزشکی مورد تایید کانادا را انجام دهید
  • سوء پیشینه نداشته باشید
  • برای ورود به کانادا مانعی نداشته باشید
  • از یکی از شرکت‌های بیمه کانادایی، بیمه پزشکی بگیرید که از زمان ورود به کانادا حداقل ۱ سال اعتبار داشته باشد. این بیمه باید حداقل ۱۰۰ هزار دلار را پوشش دهد ( از تاریخ ۴ جولای ۲۰۲۲ خرید بیمه پزشکی از شرکت‌های بیمه غیر کانادایی هم امکان پذیر می‌شود).
  • از لحاظ مالی در شرایط مناسبی باشید
  • از خارج از کانادا درخواست دهید
  • انگشت نگاری کانادا را انجام دهید

شرایط مورد نیاز دعوت کننده (فرزند یا نوه)

  • فرزند یا نوه فرد دعوت شونده باشد
  • شهروند یا مقیم دائم کانادا باشد
  • بالای ۱۸ سال سن داشته باشد
  • درآمد کافی و لازم برای حمایت مالی والدین خود طی مدت اقامتشان در کانادا را داشته باشد. میزان درآمد باید طبق جدول LICO باشد.
  • به صورت کتبی تعهد دهد که طی مدت اقامت والدینش از آنها حمایت مالی خواهد کرد

شرایطی دیگری که آفیسرهای اداره مهاجرت در بررسی پرونده‌های سوپر ویزا کانادا در نظر می‌گیرند:

  • وابستگی‌های شما (ties) به کشورتان
  • هدف از سفر
  • وضعیت خانوادگی و وضعیت مالی شما
  • ثبات اقتصادی و سیاسی کشوری که از آنجا درخواست می‌دهید

اثبات تمکن مالی در سوپر ویزای کانادا ۲۰۲۴

فرزند یا نوه شما برای درخواست ویزایتان باید حداقل درآمدی را ارائه دهد که به آن لایکو (LICO) می‌گویند. LICO مخفف Low Income Cut -off به معنای حداقل میزان درآمد است که برابر با خط فقر در نواحی شهری کانادا است. اگر درآمد فرزند یا نوه شما کمتر از میزان درآمد اعلام شده در جدول لایکو باشد، درخواست ویزای شما رد خواهد شد.میزان لایکو بستگی به تعداد افراد خانواده دارد و هر سال مبلغ آن از سوی دولت کانادا اعلام می‌شود.

تعداد افراد خانواده در محاسبه مبلغ لایکو

برای مشخص شدن حداقل درآمد فرد دعوت کننده طبق جدول لایکو، باید تمام افراد خانواده را در نظر بگیرید که شامل:

  • میزبان یا دعوت کننده (فرزند/ نوه)
  • همسر یا نامزد فرزند/ نوه
  • فرزندان وابسته فرزند/نوه
  • هر فردی که فرزند/نوه شما قبلا حمایت مالی او را بر عهده گرفته و هنوز توافق آن پا برجا است.
  • خود شما به عنوان والدین یا پدربزرگ، مادربزرگ فرزند یا نوه‌تان
  • همسر یا نامزد خود شما (در ازدواج مجدد)

ویزای مولتی کانادا

ویزای مولتی کانادا (Multiple-entry Visa) به شما اجازه می‌دهد تا در مدت اعتبار آن به دفعات زیاد وارد کانادا شوید به همین دلیل به آن ویزای چند بار ورود هم می‌گویند. با ویزای مولتی توریستی می‌توانید در هر بار ورود حداکثر ۶ ماه در این کشور بمانید.اعتبار ویزای مولتی کانادا حداکثر ۱۰ سال یا ۱ ماه قبل از تاریخ انقضای پاسپورت است که این مدت کوتاه‌تر است. برای ایرانیان معمولا ویزای توریستی ۵ ساله مولتی صادر می‌شود. با ویزای مولتیپل کانادا می‌توانید قبل از انقضای اعتبار آن یا در روز انقضای اعتبار آن وارد کانادا شوید.ویزای مولتیپل کانادا نمی‌تواند برای مدت زمان پس از انقضای پاسپورتتان صادر شود بنابراین اگر تاریخ انقضای پاسپورتتان نزدیک است، قبل از اقدام برای ویزای توریستی مولتی کانادا آن را تمدید کنید.

در صدور ویزای مولتی، کانادا بسیار سخاوتمند است چرا که حتی اگر قصد یک بار ورود (برای مدت معینی) به این کشور را داشته باشید، معمولا ویزای مولتیپل چند بار ورود برای شما صادر می‌کنند. این یک شانس بزرگ است که در دیگر کشورهای دنیا اتفاق نمی‌افتد و در مقایسه با ویزاهایی مانند ویزای شنگن که تاریخ ورود و خروج دقیقا به اندازه تعداد روزهای درخواست است، یک برد محسوب می‌شود.

کدام یک از ویزاهای کانادا از نوع ویزای مولتی هستند؟

ویزاهایی که در طول مدت اعتبارشان با آن‌ها چندین بار می‌توانید وارد کانادا شوید شامل:

شرایط و مراحل اخذ ویزای مولتیپل کانادا

برای گرفتن ویزای مولتی کانادا که همان ویزای توریستی است شرایطی لازم است که بدون داشتن آن‌ها این ویزا برای شما صادر نمی‌شود. در صفحه ویزای توریستی کانادا تمام اطلاعات مربوط به شرایط اخذ ویزای مولتی کانادا، نحوه گرفتن ویزای مولتیپل کانادا، مدارک لازم، میزان تمکن مالی، تبدیل ویزای مولتی به اقامت دائم کانادا و دیگر اطلاعات کلیدی موجود است.

تفاوت ویزای مولتی و ویزای سینگل کانادا

در مقابل ویزای مولتی کانادا، ویزای سینگل (Single-entry Visa) یا یک بار ورود وجود دارد. هر دو این ویزاها از انواع ویزای اقامت موقت (TRV) هستند و ویزای ویزیتوری (Visitor Visa) هم نامیده می‌شوند ولی با هم تفاوت‌هایی دارند. در مورد ویزای مولتیپل کانادا در بخش قبلی صحبت کردیم. در این بخش از مقاله در مورد ویزای سینگل کانادا توضیح می‌دهیم.با ویزای سینگل کانادا تنها یک بار اجازه ورود به این کشور را دارید. در بدو ورود به کانادا، آفیسر آژانس خدمات مرزی کانادا با بررسی شرایطتان مطمئن می‌شود که شما شرایط لازم برای ورود به این کشور را دارید و با درج مهری در پاسپورتتان تاریخ خروج از کشور را مشخص می‌کند.۶ ماه حداکثر زمانی است که تحت ویزای سینگل می‌توانید در کانادا بمانید.

یکی دیگر از تفاوت‌های ویزای سینگل با ویزای مولتیپل کانادا در این است که اگر قبل از تاریخ انقضای ویزای سینگل، کانادا را ترک کنید برای ورود مجدد باید درخواست ویزای جدیدی دهید در حالیکه در ویزای مولتیپل کانادا تا زمان اعتبار آن به دفعات مکرر امکان ورود به کشور وجود دارد و نیاز به اقدام برای ویزای جدید نیست.

اما در مورد ویزای سینگل دو استثنا وجود دارد که هنگام ورود مجدد به کانادا نیاز به گرفتن ویزای جدید نیست:

۱. سفر به ایالات متحده آمریکا

۲. سفر به منطقه Saint-Pierre et Miquelon (این منطقه در جنوب جزیره پرنس ادوارد کانادا قرار دارد)

البته این در صورتی است که پس از بازگشت از این دو مکان، ویزای سینگل شما همچنان معتبر باشد و در مدت زمانی که در ابتدا برای اقامت در کانادا ویزا گرفتید، انجام گیرد.

ویزای سینگل

یک بار اجازه ورود به مدت ۶ ماه

با ویزای سینگل کانادا تنها یک بار اجازه ورود به این کشور را دارید. برای مثال، برای بازدید رسمی مقامات این کشور، شرکت در کنفرانس یا شرکت در رخداد خاصی در این کشور ویزای سینگل صادر می‌شود. پس از خروج از کانادا، در صورتی که قصد سفر دوباره به این کشور را داشته باشید لازم است مجددا برای ویزای جدید اقدام کنید.

 

در صورت تمایل به گرفتن ویزای توریستی هستید ، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل نمایید . و یا از طریق ارسال فرم مشاوره با مشاورین ما در ارتباط باشید.

5 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست