دعوتنامه ویزای توریستی

دعوت نامه چیست؟

دعوت نامه برای ویزای توریستی کانادا یک نامه ساده‌ امضا شده از طرف فردی در کانادا است که به خوبی شما را می‌شناسد و در آن از شما برای سفر به این کشور دعوت می‌کند. این شخص می‌تواند یک دوست، عضو خانواده یا شریک تجاری باشد ، اما در هر صورت باید کسی باشد که رابطه نزدیکی با شما داشته و بتواند هویت و هدفتان از سفر به کانادا را تأیید کند.این دعوتنامه درخواستی است که طی آن شخص دعوت کننده از کنسولگری کانادا می‌خواهد که به شما یک ویزا داده و اجازه بدهد که وارد این کشور شوید. دعوت نامه ویزا، در عین حال، در حکم ضمانت‌‌ نامه‌ ای از طرف فرد دعوت کننده است که اطلاعات ارائه شده توسط شما در مورد قصدتان برای ورود به کانادا را تأیید کرده و تضمین می‌ کند که شما بعد از اتمام اعتبار ویزایتان کانادا را ترک خواهید کرد و بیش از زمان تعیین شده در متن ویزا در این کشور نخواهید ماند؛ به علاوه، این دعوت نامه به نوعی، ضمانت می‌دهد که اگر توانایی مالی نداشته باشید فرد دعوت کننده می‌تواند هزینه‌ هایتان را پرداخت کند .

همچنین، این دعوت نامه یکی دیگر از شواهد و مدارکی است که کنسولگری کانادا را مجاب می‌ کند که ویزای این کشور را برایتان صادر نماید. به این ترتیب، دعوت نامه ویزا به عنوان یکی از مدارک درخواست (اپلیکیشن) ویزا می‌ تواند شانس شما برای اخذ ویزای توریستی کانادا را افزایش بدهد.

اطلاعاتی در مورد دعوتنامه 

نوشتن دعوت نامه به این معنی نیست که شما در مدت حضور فرد دعوت شده در کانادا از لحاظ حقوقی مسئول اعمال او هستید. با این حال باید دعوت نامه را صادقانه بنویسید. شما باید در نامه حقایق را عنوان کرده و به قول‌ هایی که در آن می‌ دهید عمل کنید.دعوت نامه را می‌ بایست برای فردی که به کانادا دعوت کرده‌اید بفرستید (نامه، در صورتی که دفتر صدور ویزا مقرر کرده باشد می‌ بایست ابتدا در یک دفترخانه رسمی ثبت شود). سپس، فرد متقاضی می‌ بایست این نامه را هنگام درخواست ویزا به سفارت یا کنسولگری کانادا در کشور خود ارائه بدهد.

مدارک لازم برای دعوت نامه 

کپی مدارک مرتبطی که وضعیت شما در کانادا را نشان بدهند.

مجوز تحصیل

مجوز کار بعد از فارغ‌التحصیلی

کارت اقامت دائم

مدارک شهروندی کانادا

مدارک شما می‌بایست تا پایان مدت اقامت عضو خانواده‌ تان در کانادا اعتبار داشته باشند. اگر تحصیلتان را اخیراً تمام کرده‌اید اما هنوز مجوز کار بعد از فارغ‌ التحصیلی دریافت نکرده‌ اید، می‌ توانید مجوز تحصیل خود را همراه با یک نامه رسمی اتمام تحصیلتان ارائه بدهید. اگر به صورت آنلاین برای یک مجوز کار بعد از تحصیل درخواست داده‌ اید اما هنوز آن را دریافت نکرده‌ اید، می‌ توانید یک کپی از نامه تأییدیه‌ ای که IRCC در هنگام دریافت درخواستتان به شما می‌ دهد را ارائه بدهید.

کپی گذرنامه‌تان

دعوت نامه را خودتان بنویسید. به علاوه، ممکن است مرکز صادر کننده ویزا از شما بخواهد که نامه‌تان را در یک دفترخانه اسناد رسمی ثبت محضری کنید. در وب‌سایت رسمی اداره مهاجرت کانادا الزامات و شرایط مورد نیاز را چک کنید.

کپی سند ازدواجتان (اگر می‌خواهید همسرتان را دعوت کنید)

اطلاعات مازاد در مورد وضعیت اجتماعی‌ تان در کانادا

نامه رسمی ثبت نام در دانشگاه (برای کسانی که در حال حاضر دانشجو هستند)

نامه‌ ای از کارفرمایتان که شغل شما را تأیید کند (برای دارندگان مجوز کار بعد از تحصیل)

شواهد و مدارک نشان دهنده تمکن مالی شما (اگر شما هزینه این سفر را می‌ پردازید)

به علاوه، دوست یا اعضای خانواده شما می‌ بایست شواهد و مدارکی مبنی بر داشتن تای یا گره‌های اقتصادی و اجتماعی با کشور مبدأشان ارائه بدهند. هر چه این تای‌ ها قوی تر باشند، شانس موفقیت آن‌ ها در اثبات اینکه این افراد، بعد از دیدارشان از کانادا، این کشور را ترک خواهند کرد بیشتر خواهد بود.مدارکی که می‌ توان با آن‌ ها تای‌ های اقتصادی را اثبات کرد عبارتند از صورتحساب‌ های بانکی، مدارک مربوط به سرمایه‌ گذاری مالی، گواهی اشتغال و مالکیت املاک و غیره.

شرایط دعوتنامه کانادا

دعوتنامه‌های شخصی عموما از نظر اعتبار، در رده‌های بالاتری قرار می‌گیرند. به بیان دیگر وقتی فردی اقامت دائم کانادا را دارد و مدارک کامل مالی و شغلی خود را به همراه دعوتنامه کانادا ارائه می‌دهد، شانس خود را برای گرفتن نظر مثبت آفیسر افزایش خواهد داد.

دعوتنامه خویشاوندی کانادا حتما باید ممهور به مهر Notary Public باشد؛ بدان معنی که باید در دفتر اسناد رسی کانادا به ثبت رسیده و مهر برجسته داشته باشد.

ارائه برگه‌های مالیاتی به دعوتنامه کانادا از طرف میزبان بسیار تاثیرگذار خواهد بود و به نوعی نشان‌دهنده قانونمندی دعوت‌کننده است.

اگرچه مسئولیت قانونی و حقوقی بازدید‌کننده بر عهده دعوت‌کننده نیست اما بهتر است در دعوتنامه کانادا به مواردی اشاره شود که بر مسئولیت‌پذیری میزبان تاکید شده باشد.

میزان می‌بایست در دعوتنامه خود به صراحت و با ارائه مدارک حقوق سالانه خود، مسئولیت هزینه های دعوت‌شونده یا شوندگان را برعهده بگیرد.

هر اندازه دعوتنامه کانادا با صداقت بیشتری نوشته شود و به مواردی اشاره کند که دال بر مسئولیت پذیری میزبان باشد، تاثیر بیشتری خواه داشت.

مدت اعتبار دعوتنامه کانادا

اعتبار دعوتنامه کانادا نیز بسته به نوع دعوتنامه متغیر است؛ برای مثال اگر دعوتنامه صادر شده برای شرکت در یک کنفرانس باشد، طبعا دعوتنامه نیز تا زمان پایان کنفرانس معتبر خواهد بود؛ و اگر دعوتنامه کانادا از سوی کالجی برای شرکت در دوره‌ای آموزشی صادر شده باشد، با پایان دوره مذکور، دعوتنامه صادر شده نیز فاقد اعتبار می‌شود. اما بطور کل دعوتنامه توریستی کانادا حداکثر تا ۶ ماه اعتبار خواهند داشت .

ویزای توریستی کانادا به شما اجازه می‌دهد به مدت کوتاهی که معمولاً 6 ماه یا کمتر است در این کشور اقامت داشته باشید. چنین مسافرتی می‌ تواند برای اهداف مختلفی مثل گردشگری، دیدن دوستان یا خانواده، یا برای مقاصد تجاری و غیره باشد. البته، گاهی اوقات سفارت کانادا از متقاضی ویزا می‌خواهد که از طرف یک شهروند کانادا که او را به خوبی می‌شناسد یک دعوت نامه ارائه بدهد. در این مقاله برای شما توضیح خواهیم داد که دعوت نامه ویزای توریستی کانادا چیست و چطور می‌ توانید آن را تهیه کنید؛ همچنین نمونه‌ ای از این دعوت نامه‌ ها را به شما نشان خواهیم داد تا خودتان بتوانید با کمک آن یک دعوت نامه بنویسید.

برای دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست