تحصیل در رشته هنر

تحصیل در کانادا در رشته هنر چگونه است؟تحصیل هنر در کانادا در برترین دانشگاه های این کشور در مقاطع لیسانس و تحصیلات تکمیلی و همینطور مشاغلی که پس از فارغ التحصیلی می توانید به آنها مشغول شوید را در این مقاله گنجانده ایم. هنر را می توان به عنوان هر گونه فعالیتی که منجربه ایجاد طرح دیداری، شنیداری و یا عملکردی که بر اساس تخیل یا ایده های ذهنی خالق به وجود آید تعریف نمود. این تعریف یکی از قدیمی ترین تعاریف هنر در طول تاریخ تمدن بشری است که به مرور زمان تکامل یافته است.

از چهره های خام کشیده شده روی دیواره های غارها تا طراحی استادان دوره رنسانس مانند میکل آنژ و بوتچلی، هنر در دوره های مختلف به اشکال متفاوت مانند انیمیشن، عکاسی، طراحی بازی ویدیویی، طراحی داخلی و غیره ظهور یافته است. در حقیقت هنر اکنون به یکی از بزرگترین زمینه های فعالیت بشری تبدیل شده است.

اروپا در زمینه پرورش هنرمندان جایگاه خاصی دارد. با این حال نمی توان نقش کانادا در پرورش استعدادها و خلاقیت را نادیده گرفت. این کشور میزبان هنرمندانی چون مایکل اونداتج، بیل رید، دایانا کرال، رابرت هریس، پردونس هوارد بوده است. جامعه کانادا شکوفایی جامعه هنری را در بسیاری از رویدادهای فرهنگی مانند جشنواره فیلم تورنتو، جشنواره جاز مونترال را تضمین می نماید. همچینن دانشجویان هنر در کانادا می توانند در موزه های محلی، گالری ها، نمایش ها، کنسرت ها و سمفونی ها حضور بیایند.

دانشگاه های برتر رشته هنرتحصیل در کانادا

  • دانشگاه تورنتو – رتبه 25 دانشگاه های جهان 

دپارتمان هنر، فرهنگ و رسانه یا ACM در راستای جمع آوری تمامی این گروه زیر یک سقف به دانشگاه تورنتو اسکاربورو اختصاص داده شده است. همچنین این بخش فرصتی را برای دانشجویان فراهم می آورد تا روی یک رشته تمرکز کنند یا اینکه از طریق برنامه های چند رشته ای منعطف امکان تحصیل در چند رشته و مسیر هنری را داشته باشند. برخی از دوره های محبوب تحصیل هنر در کانادا به شرح زیر است:

  1. برنامه تحصیلات تکمیلی تاریخ هنر
  2. لیسانس مطالعات تجسمی
  3. کارشناسی ارشد مطالعات تجسمی
  4. برنامه استودیوی هنرهای تجسمی و نمایشی (کلی و جزئی)
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا – رتبه 45 دانشگاه های جهان 

دانشگاه بریتیش کلمبیا یا UBC یکی از دانشگاه های دارای رتبه برتر در جهان است و اخیراً به عنوان “بین المللی ترین دانشگاه آمریکای شمالی” شناخته شده است. این دانشگاه در حال حاضر پذیرای 17,225 دانشجوی بین المللی از بیش از 160 کشور در مدارس خود می باشد. دانشکده هنر در UBC ترکیبی از برنامه های علوم اجتماعی، علوم انسانی همراه با دوره های هنرهای خلاقانه و نمایشی است.

UBC دوره هایی را در سطح کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می دهد و دانشجویان این فرصت را دارند که از بین 3000 دوره آموزش داده شده توسط دانش پژوهانی که در زمینه های خود پیشرو هستند، انتخاب کنند. موارد زیر برخی از دوره های محبوب تحصیل در کانادا در رشته هنر است:

  1. لیسانس در تاریخ هنر
  2. لیسانس در نوشتن خلاق
  3. لیسانس و کارشناسی ارشد در رسانه دیجیتال
  4. لیسانس و کارشناسی ارشد در تولید فیلم
  5. لیسانس و کارشناسی ارشد در تئوری موسیقی، اجرا و تولید
  • دانشگاه آلبرتا – رتبه 119 دانشگاه های جهان 

تقریبا 70٪ دانشجویان در دانشگاه آلبرتا در دوره کارشناسی تحصیل می کنند. این دانشگاه به 5 دانشکده تقسیم شده است که از این تعداد 4 دانشکده در شهر ادمنتون واقع شده اند، و دانشکده پنجم با یک ساعت فاصله در مرکز ادمنتون واقع شده است. گروه هنر و طراحی در این دانشگاه متمرکز بر ترکیب روش های مطالعات طراحی، هنرهای زیبا، تاریخ هنر، طراحی و فرهنگ تجسمی برای ایجاد یک تجربه یادگیری منحصر به فرد، انعطاف پذیر و گسترده برای دانشجویان ثبت نام شده در برنامه ها است. در زیر برخی از دوره های محبوب ارائه شده است:

  1. لیسانس طراحی
  2. لیسانس هنرهای زیبا در هنر و طراحی
  3. BA (Hons) تاریخ هنر، طراحی و فرهنگ تصویری
  4. ارشد طراحی در ارتباطات یا طراحی صنعتی
  5. ارشد هنرهای زیبا در نقاشی، مجسمه سازی یا چاپگری
  6. ارشد هنر در تاریخ هنر، طراحی و رسانه های تصویری
  • دانشگاه مونترال – رتبه 118 دانشگاه های جهان 

دانشگاه مونترال به همراه مدارس پلی تکنیک مونترال و HEC مونترال، بزرگترین مجموعه دانشگاهی در آمریکای شمالی شناخته شده است. این مجموعه دارای بیش از 66,500 دانش آموز است که از این تعداد 10,000 دانش آموز بین المللی از بیش از 120 کشور هستند. در زیر برخی از دوره های محبوب هنر موجود در دانشگاه مونترال کانادا ذکر شده است:

  1. کارشناسی ارشد در تاریخ هنر
  2. دکتری در تاریخ هنر
  3. کارشناسی ارشد در مطالعات موزه
  4. کارشناسی ارشد در ترکیب موسیقی و طراحی صدای
  5. دکتری مطالعات فیلم
  • دانشگاه McMaster – رتبه 144 دانشگاه های جهان 

دانشگاه مک مستر در همیلتون، آنتاریو، کانادا واقع شده است. در این دانشگاه جمعیت دانشجویی بالای 33,000 نفر وجود دارد که دانشجویان 120 کشور در برنامه های مختلفی در این دانشگاه ثبت نام کرده اند. دانشکده هنر در دانشگاه مک مستر با هدف ارائه برنامه هایی در زمینه هنر، تاریخ هنر، موسیقی، تئاتر و فیلم به دانشجویان در یک محیط انعطاف پذیر و بین رشته ای ارائه می شود.

هدف دانشگاه مک مستر پرورش استعدادهای خلاق دانش آموزان خود می باشد که رسیدن به این هدف با ایجاد راهی برای بیان خلاقیت دانشجویان و ارتقا از طریق روش های آموزشی انجام پذیر است. برخی از دوره های مشهور تحصیل در کانادا در رشته هنر که ارائه می دهند عبارتند از:

  1. BA (Honours) در تاریخ هنر
  2. BA (Honours) در هنر و علومد
  3. B.Mus. (Honours) در تئوری موسیقی
  4. لیسانس در تئاتر
  5. لیسانس در تاریخ فیلم و مطالعه

دوره های کارشناسی مشهور

  • دوره لیسانس هنر در استودیو – Scarborough

هزینه کامل دوره: 213,160 دلار کانادا (هزینه ممکن است در زمان درخواست متفاوت باشد)

این برنامه ارائه شده توسط دانشگاه تورنتو در Scarborough برای دانشجویانی طراحی شده است که مایل به تحصیل هنر در کانادا و در یک برنامه هنری جامع هستند. برخی از رشته های تحصیلی ارائه شده از طریق برنامه استودیو عبارتند از:

  1. طراحی
  2. نقاشی
  3. مجسمه سازی
  4. هنر
  5. اجرای هنر
  6. ویدئو و رسانه
  7. انیمیشن

یک دوره مبتنی بر استودیو به دانشجویان این فرصت را می دهد تا افق دید خود را از نظر نحوه ایجاد هنر گسترش دهند و توانایی درک چالش های ایجاد شده در خلق هنر معاصر را در آنجا ایجاد می کند. این برنامه دارای یک عنصر اصلی و جزئی است. در حالی که برنامه اصلی متمرکز بر تاثیرگذاری بالا برخلق هنر و همچنین تحولات در نقد و تئوری هنر است، برنامه جزئی برای کسانی طراحی شده است که مایل به تمرکز بر سایر رشته های دانشگاهی هستند اما به هنر نیز علاقه مند هستند.

  • کارشناسی هنرهای زیبا در استودیو

هزینه کامل دوره: 123,097 دلار کانادا (هزینه ممکن است در زمان درخواست متفاوت باشد)

این دوره ارائه شده توسط دانشگاه مک مستر برای آماده سازی دانش آموزان جهت خلق یک حرفه عالی، با ساخت مهارت در تفکر انتقادی، سواد بصری و نوآوری در جنبه های کارآفرینی هنر می باشد. در این دانشگاه طیف گسترده ای از راه های مطالعه ارائه می دشود:

  1. مجسمه سازی
  2. چاپ
  3. رنگ آمیزی
  4. نقاشی
  5. سرامیک
  6. نصب و راه اندازی
  7. فن آوری های دیجیتال
  8. فنون ترکیبی هنر

در 2 سال اول برنامه ها، دانش آموزان با توجه به برنامه های فردی مطالعه برای هر دانش آموز، به دنبال شناخت علایق و اهداف شخصی خود هستند. این دانشگاه با دسترسی به منابعی مانند موزه هنر مک مستر، آزمایشگاه آناتومی، بایگانی کتابخانه و باغ گیاه شناسی سلطنتی، یک محیط یادگیری عالی فراهم می کند.

  • لیسانس هنرهای زیبا در هنر و طراحی

هزینه کامل دوره: 86,674 دلار کانادا

این دوره ارائه شده توسط دانشگاه آلبرتا، دانشجویان را برای حرفه ای شدن در هنر و طراحی آماده می کند و آنها را با ابزارهای لازم برای توسعه مهارت های حل مسئله و تفکر انتقادی همراه با افزایش مهارت های خود، مواجه می نماید. توانایی های تحقیق و مهارت های ارائه دانش آموزان در این دوره می توانند بر روی موارد زیر تمرکز کنند:

  1. طراحی / اینترمدیا
  2. نقاشی
  3. چاپ
  4. مجسمه سازی

این برنامه انعطاف پذیر است و دانشجویان می توانند فقط در یک مبحث استودیو تمرکز کنند یا همه آنها را با هم ترکیب کنند. در حقیقت، اگر بسیار علاقمند هستید، می توانید دو دوره از هنرها / علوم در برنامه خود را با دوره های دیگر دانشکده ها جایگزین کنید. به عنوان مثال، دانشجویانی که مایل به تحصیل در رشته هنر در زمینه طراحی مد هستند همچنین می توانند دوره های بوم شناسی انسانی و دانشجویانی که علاقه مند به ایجاد تصاویر پزشکی برای مواد مطالعه هستند می توانند دوره آناتومی را انتخاب کنند.

  • لیسانس هنرهای زیبا در بازیگری

هزینه کامل دوره: 216,965 دلار کانادا

گروه تئاتر دانشگاه اوتاوا، جایی که این دوره ارائه می شود، تمام راه های یک رویداد تئاتر را بررسی می کند. به شما می آموزد که چگونه برای زندگی با بیان خلاق و تحریک فکری در قلمرو تئاتر آماده شوید. برخی از گزینه های موضوعی در دسترس دانشجویان:

  1. بازیگری
  2. کارگردانی
  3. نمایشنامه نویسی
  4. اداره هنر
  5. دراماتورژی
  6. تاریخ تئاتر
  7. تولید
  8. طراحی تئاتر

دانش آموزان با دستیابی به 2 شرکت بزرگ تئاتر که توسط این اداره اداره می شوند و 3 شرکت دانشجویی که 30 تولید اصلی را در یک فصل انجام می دهند، تجربه دست اول دارند.

  • کارشناسی هنرهای زیبا در هنرهای تجسمی

شهریه کامل دوره: 216,965 دلار کانادا

دوره آموزشی این دانشگاه برروی دو عنصر عملی و نظری تمرکز دارد تا دانشجویان را تشویق به خلق و تفکر نماید. برخی از دوره های موجود در این دوره برای دانشجویان عبارتند از:

  1. عکاسی
  2. نقاشی
  3. مجسمه سازی
  4. هنر دیجیتال
  5. طراحی رسانه
  6. رسانه تاریخ هنر

دانشجویان همچنین این فرصت را دارند که زیر نظر تعدادی از هنرمندان، متصدیان و مورخان هنر معتبر بین المللی آموزش ببینند. حتی اگر پایه و اساس برنامه در رشته های سنتی مانند نقاشی و مجسمه سازی ریشه دارد، دانش آموزان را ترغیب می کنند که استفاده از فن آوری جدید و چگونگی کاربرد آن در هنرهای تجسمی را کشف کنند.

توجه: هزینه های ذکر شده در بالا نمایانگر هزینه کل دوره است. قیمت در زمان درخواست متفاوت خواهد بود و به دانشجویان توصیه می شود که این نکته را در ذهن داشته باشند.

دوره های تحصیلات تکمیلی مشهور رشته هنر

  • لیسانس هنرهای زیبا

هزینه کامل دوره: کارشناسی ارشد هنرهای زیبا، 30,416 دلار کانادا

کارشناسی ارشد برنامه هنرهای زیبا همانطور که توسط دانشگاه هنر و طراحی امیلی کار برای ایجاد یک فضای یادگیری برای دانشجویان طراحی شده است که مبتنی بر خلاقیت است تحقیق و یک مدل مبتنی بر استودیو با تمرکز بر تمرین و تفکر انتقادی ارائه شده است. مدرک MFA یا کارشناسی ارشد هنرهای زیبا رویکردی منحصر به فرد برای تولید هنر در دوران معاصر را ارائه می دهد و برای دانشجویانی که مایل به تخصص در یک زمینه واحد هستند یا هدف آنها دستیابی به دانش گسترده بین رشته ای است، توصیه می شود.

  • کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در استودیو هنر، مجسمه سازی و سرامیک

هزینه کامل دوره: 56,753 دلار کانادا

این درجه ارائه شده توسط دانشگاه کنکوردیا یک دوره تمام وقت است که برای هنرمندانی طراحی شده است که می خواهند توانایی های شخصی خود را اصلاح کنند و استعداد تا حد مطلق آن. این دوره ماهیتی میان رشته ای دارد و مبتنی بر یک رویکرد فشرده و استودیوی محور نسبت به یادگیری و تحقیق است.

برخی از راههای مطالعه شامل این برنامه: عملکرد نصب اشیا onom خود مختار سینتیک رسانه های جدید این برنامه تأکید قابل توجهی بر استدلال انتقادی و تبادل فکری بین دانشجویان و استادان دارد. کلاسهای درس معمولاً پر از بحث در مورد هنر، فرهنگ و تاریخ است، در حالی که سمینارهای تئوری و استودیو به طور منظم برگزار می شود تا محفلی را فراهم کنند که دانشجویان بتوانند تردیدهای خود را روشن کنند و با دانشمندان و متخصصانی که در زمینه های انتخابی خود پیشرو هستند تعامل داشته باشند.

  • کارشناسی ارشد هنرهای زیبا

هزینه کامل دوره: 30,416 دلار کانادا

برنامه تحصیل در کانادا در رشته هنر های زیبا توسط دانشگاه هنر و طراحی در دانشگاه امیلی کار ارائه شده است که برای ایجاد یک فضای یادگیری برای دانشجویان طراحی شده است که مبتنی بر تحقیقات خلاقانه و یک مدل مبتنی بر استودیو با تمرکز بر تمرین و تفکر انتقادی است. مدرک MFA یا کارشناسی ارشد هنرهای زیبا یک رویکرد منحصر به فرد برای تولید هنر در دوران معاصر را ارائه می دهد و برای دانشجویانی که مایل به تخصص در یک زمینه واحد هستند یا هدف آنها دستیابی به دانش گسترده بین رشته ای است، توصیه می شود.

  • کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در هنر استودیو، مجسمه سازی و سرامیک

هزینه کامل دوره: 56,753 دلار کانادا

این مدرک توسط دانشگاه کنکوردیا به صورت دوره تمام وقت ارائه می شود و برای هنرمندانی طراحی شده است که مایلند توانایی های شخصی خود را اصلاح کنند و استعداد خود را تا حد امکان بهبود بخشند. تحصیل هنر در کانادا ماهیتی میان رشته ای دارد و مبتنی بر یک رویکرد فشرده و استودیو محور نسبت به یادگیری و تحقیق است. برخی از راه های مطالعه شامل این برنامه:

  1. راه اندازی
  2. اجرا
  3. اشیا مستقل
  4. مدیای جدید
  5. جنبش شناسی

این برنامه به صورت قابل توجی بر استدلال انتقادی و تبادل فکری بین دانشجویان و دانشکده تاکید دارد. کلاس های درس معمولاً از بحث در مورد هنر، فرهنگ و تاریخ سرشار است، در عین حال سمینارهای تئوری و استودیو به طور منظم برگزار می شود تا محفلی فراهم شود که دانشجویان بتوانند تردیدهای خود را برطرف نماید و با دانشمندان و متخصصانی که در زمینه های انتخابی خود پیشرو هستند تعامل داشته باشند.

  • فوق لیسانس هنرهای زیبا در تولید رسانه

هزینه کامل دوره: 21,560 دلار کانادا

این برنامه توسط دانشگاه رجینا ارائه شده و برای دانشجویانی طراحی شده است که مایلند تجربه تحصیلات تکمیلی خود را با مطالعات پیشرفته در زمینه تولید هنرهای رسانه افزایش دهند. دانش آموزان تشویق می شوند طیف وسیعی از رویکردهای هنری، زیبایی شناختی، فنی و نظری را در مورد موضوعات زیر کشف کنند:

  • رسانه های نمایشی
  • مستند سازی
  • انیمیشن
  • سینمای تجربی

تمرکز اصلی این برنامه مطالعه فشرده مباحث تئوری هنرهای رسانه ای است که به دانشجویان اجازه می دهد سطح بالایی از گفتمان فرهنگی و هنری را تحصیل در کانادا در رشته هنر توسعه دهند.

  • کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در نقد

هزینه کامل دوره: 41,016 دلار کانادا

این برنامه توسط دانشگاه OCAD برای متقاضیان تحصیل در کانادا در رشته هنر ارائه شده است.

هدف اصلی برنامه MFA در نقد و بررسی این است اطمینان حاصل نمایند دانش آموزان به مهارت های تحقیقاتی پیشرفته برای تحقیق بصری و آکادمیک در زمینه های زیر مجهز هستند:

  • هنر
  • رسانه
  • شیوه های طراحی
  • تئوری های انتقادی

متقاضیان تحصیل هنر در کانادا که در این برنامه ثبت نام می کنند فرصتی منحصر به فرد برای کشف و بررسی هنر معاصر، رسانه های مدرن و شیوه های طراحی از دریچه تاریخ، تئوری و انتقاد به دست می آورند. مولفه های اصلی این برنامه نظریه انتقادی، روش های تحقیق و موضوعات در نمایشگاه ها، نوشتن انتقادی و مطالعات منتقدانه است.

  • کارشناسی ارشد هنرهای زیبا در طراحی و واسطه

هزینه کامل دوره: 21,000 دلار کانادا

این برنامه MFA ارائه شده توسط دانشگاه آلبرتا یک برنامه انعطاف پذیر است که مبتنی بر فراهم آوردن فرصت هایی برای دانشجویان است که می توانند با یک استودیوی مبتنی بر رسانه کار کنند و از طریق چندین شکل رسانه نیز کار کنند. این دوره با اصول نقاشی کلاسیک شروع می شود، و دانش آموزان سپس به سرعت به سطوح پیشرفته ایجاد چند رسانه تبدیل می شوند. برخی از راه های مطالعه عبارتند از:

  • عکاسی
  • تولید
  • دیجیتال مدیا
  • هنرهای اجرایی

توجه: هزینه های ذکر شده در بالا نمایانگر هزینه کل دوره است. هزینه در زمان درخواست متفاوت خواهد بود و به دانشجویان توصیه می شود که این نکته را در ذهن داشته باشند.

بورسیه تحصیلی رشته هنر در کانادا

بورسیه تحصیلی و جوایز متعددی به دانشجویانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا در رشته هنر را دارند، اعطا می شود. این جوایز معمولاً توسط یک فارغ التحصیل، یک سازمان خصوصی یا توسط خود دانشگاه حمایت مالی می شود. به دانشجویان توصیه می شود قبل از اقدام در مورد گزینه های بورسیه تحصیلی در دسترس آنها تحقیق کنند. در زیر لیستی از برخی از گزینه های بورسیه تحصیلی ارائه شده است:

  • مدیریت هنر
  • موزه شناسی
  • حفاظت
  • رقص
  • هنرهای رسانه ای
  • تئاتر
  • موسیقی
  • عملکرد انتقادی
  • هنر تجسمی
  • بورسیه تحصیلی هنرهای تجسمی Craig Hall (چاپ)

بورسیه تحصیل هنر در کانادا به افتخار جیمز و فیلیس کریگ، که از حامیان سرسخت مطالعه هنرهای تجسمی و چاپ بودند، از طریق دانشکده مطالعات خلاقیت و انتقادی دانشگاه بریتیش کلمبیا به دانشجویان تحصیل در کانادا در رشته هنر ارائه می شود. این جایزه به مبلغ 1500 دلار کانادا، در مقطع کارشناسی به دانشجویان اعطا می شود.

تاریخ دقیقی برای این درخواست وجود ندارد چرا که این بورسیه به درخواست دانشگاه به دانشجویان اعطا می شود. دانشجویانی که وارد ترم 3 یا 4 خود می شوند و در زمینه چاپ در برنامه هنرهای تجسمی تخصص دارند، مجاز به دریافت این جایزه هستند.

  • جایزه هنری یاد بود Constance McFarland

این جایزه به نام کنستانس مک فارلند، معلم مدرسه ای که در تأسیس کلاس هنر و کلوپ هنری در ولکان، آلبرتا نقش اساسی داشت، به دانشجویان ثبت نام شده در برنامه هنرهای تجسمی در دانشگاه آلبرتا اعطا می شود. مبلغ این جایزه از 300 CAD تا 600 CAD برای هر دانش آموز متغیر است. برای درخواست هیچ مهلتی وجود ندارد زیرا این جایزه ای است که به عنوان مربی معرفی شده است. دانشجویان بر اساس صلاحیت خود در موراد زیر مورد ارزیابی قرار می گیرند:

  • خلاقیت
  • مهارت و توانمندی
  • تلاش
  • جامعه پذیر بودن
  • بورس تحصیلی بنیاد هنرهای زیبا IODE

این بورسیه به دانشجویان دانشگاه بریتیش کلمبیا که مشغول به تحصیل هنر در کانادا هستند، تعلق می گیرد. در مجموع 4 جایزه، هر یک به ارزش 850 دلار کانادا به دانشجویان براساس توصیه های مشترک گروه های زیر دانشگاه اعطا می شود:

  • گروه تاریخ هنر
  • هنر تجسمی ونظریه
  • گروه تئاتر و فیلم
  • برنامه نویسندگی خلاق
  • دانشکده موسیقی

داوطلبان بر اساس سوابق تحصیلی خود در رشته های تحصیلی فوق الذکر انتخاب می شوند و برتری در رشته انتخابی شما شرط اصلی صلاحیت است. این جایزه در مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به دانشجویان تحصیل در کانادا در رشته هنر تعلق می گیرد. برای درخواست هیچ مهلتی وجود ندارد زیرا این یک جایزه مبتنی بر توصیه است.

  • بورس تحصیلی معماری P3 در هنرهای تجسمی

این بورس تحصیلی به دانشجویان دانشگاه رجینا تعلق می گیرد و توسط دانشکده هنرهای زیبا ارائه می شود. این بورس تحصیلی 2000 دلار کانادا است و برای دانشجویان پذیرفته شده در رشته های تحصیلی زیر آزاد است:

  • چاپ
  • مجسمه سازی
  • نقاشی
  • سرامیک
  • طراحی

از آنجا که یک بورس تحصیلی مبتنی بر توصیه است، دانشجویان مجبور نیستند برای آن درخواست دهند. با این حال، هنوز برخی از الزامات وجود دارد که شما باید آنها را انجام دهید تا توسط بخش شما برای بورس تحصیلی توصیه شود:

  • حداقل 60 ساعت اعتبار را کامل کنید
  • حداقل میانگین مجموع نمره (CGPA) 75٪

فرصت های شغلی و متوسط ​​حقوق پس از تحصیل هنر در کانادا

موارد زیر برخی از مسیرهایی است که می توانید پس از اتمام دوره هنر خود در مورد آنها جستجو کنید:

1. تصویرگر:

تصویرگران در زمینه های مختلف مانند مجلات، رمان ها، تبلیغات و غیره کار می کنند. وظیفه آنها این است که تصاویر یا ایده های جدیدی ارائه دهند تا بصورت بصری هر آنچه مشتری یا شرکت مورد نیاز است را نشان دهند. چند امکان برای تصویرگران عبارتند از:

  • تصویرگر مد
  • تصویرگر کتاب های کودکان
  • تصویرگر پزشکی
  • تصویرگر کتاب طنز
  • تصویرگر استوری بورد

متوسط ​​حقوق یک تصویرگر در کانادا 65,813 دلار در سال یا 33.75 دلار در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از52,163 دلار در سال شروع می شود. بیشتر افراد باتجربه در این زمینه می توانند سالانه 111.881 دلار درآمد کسب کنند. گزارش شده است که تصویرگران در ونکوور، بریتیش کلمبیا بیشترین درآمد را دارند، در حالی که تصویرگران در اتاوا کمترین درآمد را کسب می کنند.

2. طراح:

اصطلاح طراح بسیاری از راه های جذاب را برای افراد خلاق در بر می گیرد تا ضمن گسترش کار حرفه ای خود، استعدادهای خود را کشف کنند. شما باید بتوانید خلاقانه مشکلات را حل کنید و برای رسیدن به هدف خود به عنوان بخشی از تیم کار کنید. برخی از گزینه های شغلی موجود برای طراحان عبارتند از:

  • طراح گرافیک
  • طراحی وب سایت
  • طراح بازی های ویدیویی
  • طراح UX / UI

متوسط ​​حقوق یک طراح گرافیک در کانادا 51,558 دلار در سال یا 26.44 دلار در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از 31,200 دلار در سال شروع می شود و کارگران باتجربه می توانند سالانه 79,939 دلار درآمد کسب کنند. طراحان گرافیک در آلبرتا به طور متوسط ​​15.5٪ بیشتر از متوسط ​​حقوق پایه دریافت می کنند.

3. عکاس:

اگرچه عکاسی در دوران مدرن تلفن های هوشمند و رسانه های اجتماعی یک گزینه شغلی کلیشه ای به نظر می رسد، اما هنوز هم یک زمینه بسیار متنوع است. شما به مهارتهای مشاهده خوبی همراه با مهارتهای بنیادی آنچه باعث می شود یک تصویر در بین جمعیت برجسته شود، منحصر به فرد است. در زیر چند گزینه شغلی در دسترس عکاسان ذکر شده است:

  • عکاس پرتره
  • عکاس عروسی
  • عکاس مد
  • خبرنگار عکس
  • عکاس سفر
  • عکاس حیات وحش

متوسط ​​حقوق یک عکاس در کانادا 39000 دلار در سال یا 20 دلار در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از 21000 دلار در سال شروع می شود در حالی که بیشترین کارگران با تجربه سالانه 66300 دلار درآمد دارند. کبک بالاترین میانگین حقوق را در بین مناطقی دارد که مانیتوبا کمترین هزینه را دارد.

4. هنرمند:

به نظر می رسد این یک تعمیم بیش از حد در یک حوزه بسیار گسترده از مطالعه باشد، اما به عنوان یک هنرمند می توانید در طول حرفه خود در بسیاری از رشته های مختلف کار کنید. از آنجا که بسیاری از گزینه های موجود برای شما آزاد است، می توانید در انتخاب چگونگی ادامه کار خود آزاد باشید. توجه داشته باشید که در سایر رشته های حرفه ای فقط با مدرک خود می توانید کنار بیایید. به عنوان یک هنرمند، ارزش شما در این مورد تعیین می شود که چقدر می توانید خود و کار خود را تبلیغ کنید. در زیر برخی از رشته هایی که هنرمندان برای کار انتخاب می کنند آورده شده است:

  • هنرمند سرامیک
  • مجسمه ساز
  • آرایشگر
  • هنرمند دیجیتال
  • نقاش
  • هنرمند نساجی

متوسط ​​حقوق یک هنرمند در کانادا 32500 دلار در سال یا 16.67 دلار در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از 21،938 دلار در سال شروع می شود در حالی که بیشترین کارگران با تجربه سالانه 55،250 دلار درآمد دارند. بریتیش کلمبیا با متوسط ​​حقوق سالانه 66،020 دلار پردرآمدترین منطقه است، در حالی که نیوفاندلند با 23400 دلار کمترین درآمد را دارد.

5. طراح مد:

اگر دوست دارید از طریق پارچه و لباس خلاقیت خود را به نمایش بگذارید، حرفه ای به عنوان یک طراح لباس انتخاب مناسب شماست. یک مدرک هنری زیبا در مد به شما امکان می دهد با مفاهیمی مانند تاریخ مد، روند مد، تئوری رنگ و عناصر طراحی آشنا شوید. همچنین، اگر علاقه مند هستید، می توانید به جای آن تبدیل به یک سبک مد شوید. شما می توانید با استفاده از خلاقیت بصری خود ایده هایی برای عکسبرداری ارائه دهید و در تبلیغات و رویدادها لباس و لوازمی را برای مشتریان انتخاب کنید.

متوسط ​​حقوق طراحان مد در کانادا 45000 دلار در سال یا 23.08 دلار در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از 32175 دلار در سال شروع می شود در حالی که بیشترین کارگران باتجربه سالانه 76،500 دلار درآمد دارند. انتاریو از نظر متوسط ​​حقوق سالانه برای طراحان لباس با 45000 دلار پردرآمدترین منطقه است.

6. طراح داخلی:

طراحان داخلی در ساختن فضایی کاربردی تر، از نظر زیبایی و ایمن تر کار می کنند. یک مدرک هنری با فراهم آوردن مهارت های مورد نیاز از طریق دوره های تئوری طراحی، شما را برای حرفه ای در طراحی داخلی آماده می کند. علاوه بر این، شما می توانید از مهارت های خلاقیت خود برای تهیه برنامه های طراحی برای مشتریان استفاده کنید که شامل نقاشی، ماکت و ارائه است.

متوسط ​​حقوق طراحان داخلی در کانادا 58500 دلار در سال یا 30 دلار در ساعت است. موقعیت های سطح ورودی از 32،663 دلار در سال شروع می شود، در حالی که بیشترین کارگران با تجربه سالانه 99،450 دلار درآمد دارند. بار دیگر، انتاریو با متوسط ​​حقوق سالانه 75000 دلار پردرآمدترین منطقه است.

7. موزیسین:

دانشجویانی که علاقه زیادی به موسیقی دارند می توانند شغل موسیقی را در نظر بگیرند. برای دنبال کردن علاقه خود، نیازی نیست که یک ستاره پاپ مشهور جهان باشید، زیرا صنعت موسیقی گسترده و پر از گزینه های شغلی است. بسیاری از دانشگاه ها مدارک هنری با تمرکز بر موسیقی ارائه می دهند. دوره آموزشی اطلاعات لازم را در مورد شما فراهم می کند:

  • تئوری موسیقی
  • خواندن امتیاز
  • ترکیب بندی
  • تولید صدا

متوسط ​​حقوق نوازندگان در کانادا 58500 دلار در سال یا 30 دلار در ساعت است. موقعیت های ورودی از 28،958 دلار در سال شروع می شود در حالی که بیشترین کارگران با تجربه سالانه 99،450 دلار درآمد دارند.

به غیر از راه های ذکر شده در بالا، دانش آموزان همچنین اگر بخواهند پس از گذراندن دوره هنرهای زیبا به دنبال حرفه حرفه ای بروند، گزینه های زیر را در دسترس دارند:

    1. معلم هنر
    2. منتقد معماری
    3. سرپرست
    4. متخصص عتیقه
    5. مشاور طراحی
    6. هنرهای گرافیکی فنی
    7. هماهنگ کننده موزه
    8. نورپرداز
    9. طراحی اتومبیل
    10. ویرایشگر فیلم

جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست