دلیل تاخیر در صدور ویزای کانادا چیست؟

دلایل تاخیر در اعلام نتیجه

طولانی شدن جواب ویزای کانادا می تواند یکی از مهمترین چالش ها و نگرانی های بسیاری از افرادی باشد که می خواهند به این کشور بروند. به همین دلیل هم شما باید اول از همه، بدانید که چرا جواب ویزای کانادا طولانی می شود؟ فاکتورهای متعددی می توانند در این امر تاثیرگذار باشند که ما در این بخش، برخی از مهم ترین دلایل تاخیر در اعلام نتیجه ویزای کانادا را برای شما عزیزان تدوین کرده ایم . با ما  همراه باشید.

1.ناقص بودن مدارک

اول از همه، باید اطمینان حاصل کنید که مدارک شما کامل هستند و هیچ گونه نقصی ندارند. به طور کلی، بررسی و ارزیابی مدارک زمان زیادی می برد و اگر در هر یک از مدارک شما نقصی وجود داشته باشد، صدور ویزای کانادا طولانی تر هم خواهد شد.

2.سابقه نامناسب متقاضی ویزا

یکی از مهمترین کارهایی که سفارت کانادا موقع صدور ویزا برای متقاضیان انجام می دهد، این است که سابقه شخص متقاضی را به طور کامل مورد بررسی قرار می دهد. در این بررسی، اگر متوجه شود که فرد مورد نظر سوء پیشینه کیفری دارد، با گروه های تروریستی سابقه همکاری داشته و یا در اعمال مجرمانه متعددی شرکت کرده است، ممکن است در صدور ویزای او اختلال ایجاد کند.

3.اعتبار نداشتن مدارک

یکی دیگر از مهمترین دلایل طولانی شدن جواب ویزای کانادا که ممکن است برای برخی از افراد پیش بیاید، این است که شاید مدارک شخص مورد نظر، اعتبار قانونی نداشته باشند. به همین دلیل هم سفارت کانادا باید مدارک را به طور کامل بررسی کند تا مطمئن شود که همه آنها قانونی هستند و به همین دلیل هم شاید روند صدور ویزا کمی طول بکشد.

4.شرایط مالی

نوع ویزای شما می تواند در هزینه ای که باید برای دریافت آن بپردازید، متفاوت باشد. برای مثال، اگر کسی بخواهد از طریق بورسیه به کانادا برود و یا شخص دیگری بخواهد ویزای کاری بگیرد، باید هزینه متفاوتی بپردازند. به همین دلیل هم عدم پرداخت هر یک از مراحل برای انواع ویزا های مختلف، می تواند یکی از دلایل تاخیر در اعلام نتیجه ویزای کانادا باشد.

5.دلایل دیگر

علاوه بر مواردی که پیش از این گفتیم، دلایل دیگری نیز می توانند در همان لحظه، موجب تاخیر در صدور ویزای کانادا شوند. به عنوان مثال، در چند وقت گذشته همه گیری ویروس کرونا، یکی از مهمترین دلایل تاخیر در صدور ویزای کانادا بود. از دیگر دلایل بروز این مشکل، می توان مواردی مثل مشکلات سیاسی، تحریم و یا سازش نداشتن کشورها را نام برد.

راهکارهای افزایش سرعت دریافت جواب

در صورتی که شما هم به هر دلیلی می خواهید ویزای کانادا را گرفته و به این کشور بروید، بهتر است برخی کارهایی را انجام دهید که از طولانی شدن جواب ویزای کانادا بپرهیزید. در این بخش، نکته هایی را در اختیار شما قرار می دهیم که با استفاده از آنها، می توانید هم از طولانی شدن جواب ویزای خود جلوگیری کنید و هم زمان زیادی را منتظر جواب ویزا نباشید. در این بخش، به صورت مختصر هر یک از این نکات را نام می بریم.

  • برقراری ارتباط با سایت سفارت کانادا و مطلع شدن از دلیل طولانی شدن جواب ویزای کانادا
  • مطالعه و پیروی کردن از تمام دستورالعمل ها موقع درخواست ویزای کانادا
  • پر کردن فرم های درخواست ویزا به شیوه ای درست و دقیق با تاریخ و امضا
  • ارائه اطلاعات مورد نیاز برای انجام کارهای انگشت نگاری و بیومتریک در مدت زمان 30 روزه
  • ارائه مدارک کامل و بدون کم و کاست
  • پرداخت هزینه ها به صورت کامل و نگه داشتن رسیدها
  • بررسی کامل درخواست صدور ویزای کانادا قبل از تحویل آن

چقدر مدت زمان جواب ویزای کانادا طولانی می شود؟

زمانی که شما بخواهید به کشور کانادا مهاجرت و یا سفر کنید، باید حتما ویزای این کشور را داشته باشید. حالا مدت زمان دریافت و صدور ویزای شما بر اساس شرایط مختلف، می تواند کاملا متفاوت باشد. به طور کلی، فرایند بررسی شرایط شما و صدور ویزا، بعد از انجام کارهای انگشت نگاری و بیومتریک انجام می شود. البته باید گفت که نوع ویزای شما، تاثیر زیادی در مدت زمان صدور آن نیز دارد. برای مثال، مدت زمان جواب ویزای توریستی کانادا با ویزای کاری متفاوت است.در اغلب مواقع، مدت زمان صدور جواب ویزای کانادا بین 1 تا 6 ماه به طول می انجامد. اگر صدور ویزای کانادایی شما بیش از اندازه طول کشید و بیشتر از 6 ماه شد، بهتر است هرچه سریع تر به دنبال مشکل آن باشید؛ زیرا طولانی شدن جواب ویزای کانادا می تواند مشکلات متعددی برای شما به وجود بیاورد و حتما مطمئن شوید که بعد از روز انگشت نگاری، می دانید که تقریبا چند ماه دیگر، ویزای کانادا برای شما صادر می شود

مدت زمان پیکاپ پاسپورت کانادا

پس از انگشت‌نگاری، سفارت کانادا مدارک را به‌طور دقیق بررسی کرده و جواب ویزای کانادا را طی زمان اعلام شده (بازه زمانی یک هفته الی دو ماه) اطلاع می‌دهد. همانطور که می‌دانید انگشت‌نگاری در کشور ثالث انجام می‌شود، حال سؤال اینجاست که بعد از صدور ویزای کانادا چه اقداماتی باید انجام دهیم؟بعد از اخذ ویزای کانادا متقاضی ۳۰ روز کاری فرصت دارد پاسپورت خود را جهت ثبت مهر ویزا به سفارت کانادا تحویل دهد. به این کار اصطلاحاً پیکاپ ویزا گفته می‌شود. در این مرحله قصران گشت پاسپورت شما را تحویل گرفته، با اولین پرواز به کشور ثالث (محل انگشت‌نگاری) فرستاده و تمامی مراحل مربوط به پیکاپ ویزا  را انجام داده و پاسپورت مهر شده را به شما تحویل خواهد داد.

نحوه پیگیری جواب ویزای کانادا

همانطور که می دانید کانادا در ایران دارای کنسولگری فعال نمی باشد،برای پیگیری جواب ویزای کانادا از طریق اینترنت و حساب کاربری ایجاد شده در وبسایت اداره مهاجرت کانادا اقدام کنید .هر تغییراتی که در پرونده شما از سوی سفارت اعمال شود، سفارت کانادا از طریق ایمیل و اکانت کاربری شما را مطلع می‌سازد. اگر در خواست ویزای شما پذیرفته نشود و ریجک شوید و یا برای شما ویزا  صادر شود، از طریق ایمیل و یا حساب کاربری به شما اطلاع رسانی می‌شود.در صورتی که پس از گذشت مدت زمان لازم نامه قبولی درخواست ویزای کانادا و یا همان Pass Request برای شما ارسال شود، می توانید در مدت 30 روز به کارگزاری وی اف اس گلوبال در کشور خود یا کشوری که برای انگشت نه آن مراجعه کردید مراجعه نموده و با ارائه پاسپورت و پرینت نامه تائید موافقت با درخواست ویزا، از برچسب ویزای کانادا در پاسپورت خود بهره مند شوید.

چنانچه درخواست ویزای شما رد شده باشد، نامه ای با ذکر علت ریجکت شدن ویزای کانادا برای شما ارسال می شود. در صورت مواجه شدن با چنین مشکلی، امکان اعتراض به تصمیم گیری سفارت کانادا وجود ندارد، بلکه تنها می توانید مدارک پرونده خود را مجددا چک کرده و با استفاده از مشاوره تخصصی کارشناسان امور مهاجرت، نواقص احتمالی مدارک خود را رفع کنید. نقص در پرونده و مدارک از دلایل تاخیر در صدور ویزای کانادا است.

موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش 10 سال تجربه در زمینه مهاجرتی و داشتن وکلای مجرب در جهت رفع ریجکتی و دریافت جواب ، سابقه دارند . جهت دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان ما تماس حاصل نمایید.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست