شهرهای پر طرفدار ایرانیان در |کانادا 2024|

کیفیت زندگی در شهرهای کانادا

کانادا یکی از محبوب‌ترین کشورها برای مهاجرت است .خوشبختانه، بیشتر شهرهای کانادا امکانات بسیار خوبی را برای یک زندگی با کیفیت فراهم می‌کنند. فراتر از این، هر شهر در کانادا نقاط قوت خود را دارد که باعث می‌شود برای مراحل مختلف زندگی مناسب باشد. برخی از بهترین شهرهای کانادا بازار کار بسیار خوبی دارند، در حالی که برخی دیگر مسکن با قیمت پایین را ارائه می‌دهند.محبوب‌ترین شهرهای مهاجرتی در کانادا عبارتند از : ونکوور، تورنتو، کلگری، مونترال و اتاوا از نظر کیفیت زندگی در بهترین شرایط ممکن قرار دارند. هر کدام از این شهرها می‌توانند برحسب ویژگی‌هایی که دارند، به عنوان مقصد احتمالی زندگی انتخاب شوند. در زیر لیستی از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی و کار آورده شده‌اند:

تورنتو (Toronto)

یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی تورنتو نام دارد. این شهر چند فرهنگی است، بنابراین زندگی برای مهاجران از همۀ جهان در این شهر آسان خواهد بود. تقریباً نیمی از ساکنان این شهر در خارج از کانادا متولد شده‌اند. جمعیت تورنتو بیش از 230 ملیت را تشکیل می‌دهد که این شهر را از لحاظ قومیتی به متنوع‌ترین شهر کانادا تبدیل کرده است. موزه‌ها، فعالیت‌های فرهنگی، جشنواره‌ها و رویدادهای ورزشی بخشی از فرهنگ این شهر هستند.در این شهر فرصت‌های شغلی زیادی برای مهاجران وجود دارند. بهترین این فرصت‌ها عبارتند از:

مالی

فیلم و سینما

بیوتکنولوژی

کسب و کار

رسانه

ونکوور (Vancouver)

ونکوور به دلیل طبیعت و فرهنگش یکی از محبوب‌ترین و بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است. این شهر نه تنها دارای کوه‌های زیباست بلکه توسط اقیانوس آرام و بزرگی نیز احاطه شده است. این شهر مکانی عالی برای اسکی، اسنوبرد، موج سواری، تماشای نهنگ و دیگر فعالیت‌های تفریحی است.ونکوور از نظر بهداشت، آموزش، فرهنگ و محیط زیست دارای رتبه بالایی است. این شهر یکی از چند فرهنگی‌ترین شهرهای کانادا است، به همین دلیل مکانی ایده‌آل برای مهاجرت افراد از همۀ کشورهای جهان است. تقریباً 50 درصد مردم ونکوور به زبانی غیر از انگلیسی صحبت می‌کنند. همچنین، مردم رابطه بسیار دوستانه‌ای با یکدیگر دارند.این شهر در در ساحل غربی استان بریتیش کلمبیا قرار دارد. ونکوور به دلیل اقتصاد قوی از نظر رتبه بندی در میان مهاجران رتبه بالایی دارد. به همین دلیل، این شهر مکانی عالی برای کسانی است که به دنبال فرصت‌های شغلی مناسب هستند. مهاجران می‌توانند در حوزه‌های زیر مشغول به کار شوند:

سینما و فیلم

فناوری

جنگل داری

معدن

صید ماهی

کلگری (Calgary)

یکی دیگر از بهترین شهرها برای مهاجرت به کانادا شهر کلگری واقع در استان آلبرتا است. با نرخ جرم بسیار پایین، مالیات فروش کم و سیستم حمل و نقل خوب، جای تعجب نیست که مهاجران به این کلانشهر برتر سرازیر شوند. زندگی فرهنگی در این شهر بسیار متنوع است زیرا جمعیت متنوعی از مردم از هر نژاد را در خود جای داده است. مهاجران در طول سال مکان‌های هنری، غذایی، مُد، فیلم، جشنواره‌ها، رویدادهای ادبی و جشن‌های فرهنگی زیادی را پیدا خواهند کرد. مهاجران می‌توانند برای فرصت‌های کاری زیر در کلگری اقدام کنند:

نفت و گاز

کشاورزی

آی تی

زمين شناسی

گردشگری

مونترال (Montréal)

مونترال یکی دیگر از بهترین شهرهای کانادا برای زندگی است. مهاجران در این شهر به ویژه از تعادل بین زندگی خوب و هزینه‌های مناسب لذت بسیار خواهند بُرد. به نظر می‌رسد تنها یک ایراد به مونترال وارد است و آن شرایط آب و هوایی است! با زمستان‌های طولانی، سرد و برفی، جای تعجب نیست مهاجران از سرمای این شهر گله کنند. به عنوان یکی از دوزبانه‌ترین شهرهای کشور، مهاجران می‌توانند با دو زبان انگلیسی و فرانسوی صحبت کنند.با این وجود زبان رسمی مونترال فرانسه است. با این حال، هنوز هم می‌توان مونترال را شهری چند فرهنگی خطاب کرد. همچنین، مونترال دارای مکان‌های زیادی برای سرگرمی و اوقات فراغت است. مونترال دومین شهر پُرجمعیت کانادا و پرجمعیت‌ترین شهر استان کبک است. فرصت های کاری مهم این شهر عبارتند از:

هنر، فرهنگ و فیلم

گردشگری

غذا

مد و فشن

گیمینگ

اتاوا (Ottawa)

اتاوا همۀ چیزهایی را که یک پایتخت خوب باید ارائه دهد را دارد. اتاوا شاید به اندازه لیست بهترین شهرهای کانادا برای زندگی که در بالا شرح دادیم، پُر جنب و جوش نباشد! اما هنوز هم یک مقصد محبوب برای مهاجرت به کانادا است. فرصت‌های شغلی فراوانی، قیمت مناسب خانه، نرخ بزهکاری کم، زندگی فرهنگی قابل توجه و فضای سبز فراوان برای پیک نیک و دوچرخه سواری از جمله مزایای اتاوا برای زندگی و کار است.فرصت‌های برتر شغلی در اتاوا عبارتند از:

مشاور املاک

سلامتی

مدیریت منابع انسانی

تجارت بین الملل

بیمه

کبک سیتی (Québec City)

شهر کبک (به فرانسوی: Ville de Québec)، با نام رسمی کبک سیتی مرکز استان فرانسوی زبان کبک کانادا است. از تاریخ جولای سال 2021، شهر کبک دارای جمعیت بیش از 550 هزار نفر شد که جمعیت منطقه کلانشهری آن تقریبا به 850 هزار نفر هم می‌رسد. این شهر یازدهمین شهر بزرگ و هفتمین منطقه بزرگ شهری در کل کشور کانادا است. همچنین کبک سیتی پس از شهر مونترال، دومین شهر بزرگ در استان کبک می‌باشد. همچنین شهر کبک دارای یک آب و هوای قاره‌ای مرطوب با تابستان های گرم همراه با زمستان‌های سرد و برفی است.چند نمونه از بهترین مشاغل، تخصص‌ها و موقعیت‌های شغلی در کبک سیتی عبارتند از:

پزشکی و پرستاری

آشپزی و امور مهمان نوازی

برنامه نویس وب و اپلیکیشن

مدیریت توسعه تجارت

ساخت، تعمیر و نگهداری تاسیسات

 کانادا یکی از بالاترین آمار مهاجرت در جهان را دارد. اما مهم است که هنگام انتخاب بهترین شهرهای کانادا برای زندگی، اولویت‌های مالی خود را در ذهن داشته باشید. مهمترین این عوامل شامل قیمت مسکن، در دسترس بودن و هزینه‌های نگهداری از کودکان، فرصت‌های شغلی و امکانات رفاهی است. برای مهاجرت به کانادا و اطلاع از هزینه ها و سایر شهر های دیگر ما به شما موسسه مهاجرتی ایلیا را معرفی میکنیم.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر ، می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل نمایید . و یا از طریق ارسال فرم مشاوره با مشاورین ما در ارتباط باشید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست