هر آنچه که باید در مورد شهر مونترال بدانیم

شهر مونترال

شاید نام شهر مونترال را زیاد شنیده باشید و از خود پرسیده باشید شهر مونترال در کدام استان و کشور است؟ مونترال یکی از بزرگ ترین شهرهای کانادا واقع در کبک با ترکیبی از فرهنگ ها، غذاهای عالی، معماری نفس گیر، و زندگی شبانه هیجان انگیز است. مونترال مرکز تجاری کبک است و با در نظر گرفتن منطقه شهری آن، دومین شهر بزرگ کانادا است. در نتیجه، از نظر قومی متنوع است. این تنوع در محله های مختلف شهر منعکس شده است.شهر مونترال یک شهر تاریخی و فرهنگی است که در میان پویاترین شهرهای کانادا قرار دارد. تمایل دارید درباره شهر مونترال بیشتر بدانید؟ در این مقاله سعی می کنیم هر آنچه موردنیاز است در مورد زندگی در شهر مونترال بدانید به شما بگوییم.

ویژگی های شهر مونترال

مونترال شهری با پیشینه استعماری است که قدمت آن به قرن شانزدهم می رسد. این شهر به عنوان یک شهرک مذهبی شکل گرفت اما به زودی به یک مرکز تجارت خز تبدیل شد، نقشی که پس از فتح فرانسه جدید توسط بریتانیا در سال 1763 تقویت شد. زمان کنفدراسیون کانادا (1867)، مونترال بزرگ ترین مرکز شهری در این کشور بود تا اینکه در دهه 1970 تورنتو از این شهر پیشی گرفت.فرانسوی های کانادایی اکثریت جمعیت مونترال را شکل می دهند، به همین دلیل تا مدت ها گفته می شد این شهر دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان در جهان (پس از پاریس) می باشد. بااین حال، اقتصاد مونترال برای مدت طولانی تحت سلطه اقلیت انگلیسی زبان بود. مونترال همچنان شهری با جذابیت، نشاط، و شادی و همچنین شهری از مدرنیته بی چون وچرا است.

اقلیم شهر مونترال

مونترال آب وهوای قاره ای دارد، اما نزدیکی آن به دریاچه های بزرگ و ترکیب با بادهای غالب غربی، باعث گردیده تفاوت دما در زمستان بسیار باشد. میانگین دمای ژانویه در اواسط ماه (حدود 9- درجه سانتی گراد) است، اما بادگیر بودن این منطقه می تواند این دما را به میزان قابل توجهی کاهش دهد. میانگین دمای جولای در 70 درجه فارنهایت (حدود 22 درجه سانتی گراد) است. بااین حال، اینکه روزهای تابستانی دما از اواسط ماه 80 درجه فارنهایت (حدود 30 درجه سانتی گراد) و رطوبت 100 درصد بیشتر باشد، غیرعادی نیست.بادهای غالب و دریاچه های بزرگ نیز بر میزان بارندگی تأثیر می گذارند که در طول سال تقریباً یکنواخت است و تقریباً سالانه 41 اینچ (1050 میلی متر) است. با این حال، در زمستان، این بارش عمدتاً به صورت برف است و مجموع آن اغلب از 7 فوت (حدود 2.2 متر) فراتر می رود. یک خطر بزرگ برای منطقه باران یخ زده در زمستان است

جمعیت شهر مونترال

جمعیت فعلی مونترال 1.7 میلیون نفر است. این مقدار جمعیت باعث می شود که مونترال دومین شهر بزرگ کانادا (پس از تورنتو و جلوتر از کلگری) قرارگیرد. مونترال یک شهر فرانسوی زبان است و برای سال ها، منطقه مترو مونترال دومین شهر بزرگ فرانسوی زبان جهان در نظر گرفته می شد. بااین حال، امروز، متروی مونترال پس از کینشازا (در کنگو)، پاریس (فرانسه) و ابیجان (ساحل عاج) در رتبه چهارم قرار دارد. تا زمانی که تورنتو در سال 1998 با شش شهر اطراف ادغام شد، مونترال بزرگترین شهر کانادا بود.

دیدنی های شهر مونترال

به دلیل زمینه تاریخی وابسته به فرانسه این شهر، مونترال عمدتاً یک شهر کاتولیک رومی محسوب می شده است. آمارهای سرشماری سال 2011 نشان می دهد که 52.8 درصد از مردم مونترال کاتولیک رومی، 5.9 درصد پروتستان و 3.7 درصد مسیحی ارتدوکس هستند.در میان گروه های مذهبی گسترده تر، 65.8 درصد از جمعیت مونترال مسیحی هستند. سایر مذاهب رایج در شهر مونترال عبارت اند از: اسلام (9.6%)، یهودیت (2.4%)، بودیسم (2.0%) و هندوئیسم (1.4%).

اقتصاد شهر مونترال

اقتصاد مونترال با رشد واقعی 3.6 درصدی در تولید ناخالص داخلی خود، یکی از بهترین نتایج خود را در 20 سال اخیر به دست آورد. این شهر بالاتر از تورنتو، ونکوور، کلگری و اتاوا قرار دارد و بالاترین رشد اقتصادی را در میان شهرهای بزرگ کانادا به ثبت رساند. بازار کار نیز با نرخ مشارکت نیروی کار تا 67.5٪، سود خالص 41,000 شغل (+1.9٪) و نرخ بیکاری که سال به سال کاهش می یابد، بسیار خوب عمل می کند. در سال 2018، مونترال کمترین نرخ بیکاری در تاریخ خود را داشت.

حمل و نقل شهر مونترال

گشت و گذار در شهر مونترال بدون داشتن ماشین آسان است. قلب شهر و دسترسی های ضروری در یکجا متمرکزشده است. برای کسانی که ترجیح می دهند از وسایل حمل ونقل عمومی استفاده کنند، شبکه مونترال از اتوبوس و مترو تشکیل شده است. قیمت بلیت های تک برای یک شهر بزرگ چندان گران نیست. اما اگر در طول اقامت خود می خواهید قصد دارید زیاد جابجا شوید، کارت اپتوس (OPUS) گزینه مناسبی است که به شما امکان می دهد در درازمدت از نرخ های ارزان تری برای حمل ونقل استفاده کنید.

به لطف مسیرهای دوچرخه سواری ایمن، تمیز، دوچرخه سواری در مونترال بسیار راحت است. بیش از 500 کیلومتر مسیر دوچرخه سواری مشخص وجود دارد. پیاده روی در این شهر زیبا را نیز نیاید از نظر دور داشت.

مالیات در مونترال

در مونترال و مانند هر جای دیگر در کانادا، قیمت ها همیشه بدون احتساب مالیات نمایش داده می شوند. آنچه از شما خواسته می شود همیشه بالاتر از چیزی است که روی برچسب نمایش داده شده می خوانید. درصدی که از آن حرف می زنیم چیزی بین 15 تا 20 درصد است.گاهی اوقات، برخی از مراکز خرید و مؤسسات این نکته را اعلام می کنند که قیمت های نشان داده شده شامل مالیات است. همین طور برای بلیت های حمل ونقل، مالیات از پیش برروی مبلغ خرید کشیده شده است. به طورکلی، عمدتاً بر روی کالاهای مصرفی مانند مواد غذایی، پوشاک، لوازم آرایشی و بهداشتی … در پایان باید مالیات اضافه شود.

بهترین مناطق برای زندگی در شهر مونترال

هر بخش از مونترال فضا و شخصیت خاص خود را دارد. از آنجایی که برخی از محله های مونترال به طور کامل فرانسه زبان هستند، قبل از انتخاب محله خود، بهتر است توانایی خود در صحبت کردن به زبان فرانسه را بسنجید. برخی از مناطق مونترال، مانند همپستد (Hampstead)، نوتردام د گریس (Notre Dame de Grace) و وست مونت (Westmount )عمدتاً انگلیسی هستند، اما برخی دیگر مانند روزمونت (Rosemont)، کاملا فرانسوی زبان هستند. در این محله ها کمتر تابلوی انگلیسی، روزنامه در گوشه فروشی ها و همسایه هایی که بتوانید با آنها صحبت کنید پیدا خواهید کرد.

در نزدیکی مرکز شهر، پلاتو (Plateau ) یا مانت رویال (Mount Royal)، اکثر ساکنان انگلیسی یا حداقل دو زبانه هستند و می توانند به راحتی به هر دو زبان صحبت کنند. اجاره محبوب ترین گزینه برای فرادی است که به دنبال زندگی در نزدیکی مرکز شهر هستند. مونترال کمترین هزینه اجاره را در بین شهرهای بزرگ کانادا دارد. محله هایی مانند پلاتو، مونت رویال و روزمونت دارای برج ها و ساختمان های کم ارتفاع زیادی است و مانند شهرهای کوچک و مستقل عمل می کنند. متوسط قیمت اجاره برای یک آپارتمان در این مناطق می تواند از 1,000 دلار تا 2,000 دلار در ماه برای یک آپارتمان ۲ خوابه متغیر باشد.

تمام امکانات رفاهی لازم در این مناطق در دسترس ساکنان است، مانند فروشگاه های مواد غذایی، فروشگاه های سخت افزار و لوازم خانگی، بیمارستان ها و کلینیک ها، بوتیک ها و کافه ها، بارها و رستوران ها. همچنین دسترسی آسان به مترو و سرویس حمل و نقل عمومی را نباید نادیده گرفت.

نرخ اجاره در محله هایی مانند وست مونت و اوتر مونت (Outremont) تقریباً 1,400 تا 3,000 دلار برای یک آپارتمان 2 خوابه است و از مناطق گران قیمت مونترال محسوب می شوند. گشت های پیاده پلیس به صورت همه روزه و دائمی در این مناطق وجود دارد و در این مناطق بازارهای غذایی به سبک بوتیک های کوچک بیشتر و خواربارفروشی های بزرگ کمتری وجود دارد.

برای آن دسته افرادی که علاقه مند به خرید خانه هستند، میانگین قیمت یک خانه تقریباً 386,000 دلار (2020) است که 108,000 دلار کمتر از میانگین کانادایی است، اما بالاتر از میانگین استانی 350,000 دلار است.

از میان محله های محبوب با قیمت متوسط برای خرید خانه، مناطقی مانند نوتردام دی گریس، لاوال (Laval ) و کرکلند (Kirkland) را می توان نام برد. میانگین کاندومینیوم یا همان آپارتمان در اوایل سال 2020 حدود 275,000 دلار در لاوال هزینه دارد و قیمت یک خانه دو طبقه به طور متوسط حدود 250,000 دلار است. برای کسانی که به دنبال خانه ای گران تر هستند، منطقه وست مونت دارای خانه هایی با قیمتی بین 1,000,000 تا 5 میلیون دلار گزینه مناسبی به نظر می رسد. مونترال به طور کلی امن است، اما در هنگام پیاده روی در شب باید کمی بیشتر مراقب باشید.

برخی از محله هایی که از اعتبار کمتری برخوردارند عبارت اند از: سنت میشل (St. Michel)، پارک اکستنشن (Park Extension) و مونترال شمالی (Montreal North). این مناطق از فقیرترین مناطق شهر هستند و گهگاه ساکنان آن درگیر خشونت شده اند

 تحصیل در شهر مونترال

تحصیل در مونترال یکی از نکات برجسته این شهر است. همانند سراسر کبک، یک سیستم مدارس دولتی وجود دارد که از مدارس فرانسوی و انگلیسی زبان پشتیبانی می کند. اکثر این مؤسسات فرانسوی زبان هستند که منعکس کننده اکثریت جمعیت فرانسوی زبان هستند. همچنین مجموعه ای از مدارس خصوصی وجود دارد.

مونترال احتمالاً شهر برجسته کانادا ازنظر تحصیلات عالی است. دانشگاه مک گیل (تأسیس 1821) و دانشگاه کنکوردیا (1974؛ با ادغام دانشگاه سر جورج ویلیامز، تأسیس شده در سال 1929، و کالج لویولا، تأسیس شده در سال 1899) عمدتاً آموزش به زبان انگلیسی ارائه می دهند، درحالی که دانشگاه مونترال (1876) و دانشگاه کبک در مونترال (1968) به جمعیت فرانسوی زبان خدمت می کند.

تحصیل در شهر مونترال به نسبت سایر شهر های آمریکای شمالی بسیار کم تر است. به عنوان مثال هزینه تحصیل در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه مونترال، برای هر ترم 8,186 دلار کانادا است. این هزینه برای ترمی که در آن پایان نامه ارائه می شود ۴۲۵ دلارکانادا است. هزینه دوره دکتری تخصصی هم در شهر مونترال برای هر ترم مبلغی نزدیک به 7,348 دلار کانادا می باشد .

مدیریت و جامعه در شهر مونترال

امروزه مونترال دارای یک سیستم دولتی دو لایه است که از شهر مونترال و 19 ناحیه آن تشکیل شده است. هر بخش شورای شهر خود را دارد و یک یا چند عضو شورای شهر (بسته به جمعیت) را به نمایندگی از شهر در شورای شهر 65 نفره به ریاست شهردار می فرستد.

سیستم سلامتی شهر مونترال

مراقبت های بهداشتی در مونترال از یک استاندارد عالی است. مهاجران در طول اقامت خود در شهر برای یافتن یک پزشک یا بیمارستان خوب به مشکل بر نخواهند خورد. مانع تفاوت زبانی نیز چندان نگران کننده نخواهد بود، زیرا اکثر پزشکان در مونترال انگلیسی صحبت می کنند و برخی به زبان های دیگر نیز صحبت می کنند.هزینه مشاوره بسته به کلینیک از 120 تا 400 دلار متغیر است. در کبک، پزشکان می توانند هر هزینه ای را برای بیماران بدون کارت بیمه درمانی دریافت کنند. مهاجران می توانند از طریق پلتفرم دکتر (Doctr) با پزشک خود قرار ملاقات بگذارند.

تمام تلاش ما در این مقاله بر این بود تا اطلاعات کاملی درباره شهر مونترال و تحصیل در شهر مونترال و زندگی در این شهر در اختیار شما قرار دهیم. برای کسب اطلاعات بیشتر و آغاز پروسه مهاجرت خود می توانید همین حالا با مشاوران حرفه ای ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل فرمایید.

 

جهت اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست