سریع ترین راه مهاجرت به کانادا

 مهاجرت به کانادا

کانادا یکی از بهترین کشورهایی است که در حال حاضر می‌توانید به آن مهاجرت کنید. این کشور یکی از بهترین سیستم‌های آموزشی در جهان را دارد و فرصت‌های شغلی عالی و بیشماری را به متقاضیان واجد شرایط ارائه می‌دهد. هر ساله، دولت کانادا از حدود 500 هزار مهاجر دعوت می‌کند تا زندگی جدید خود را در این کشور شروع کنند.

مهاجرت به کانادا می‌تواند یک فرآیند طولانی و زمان‌بر باشد. قوانین، مراحل و فرآیندهای زیادی وجود دارد که باید قبل از تصمیم گیری برای مهاجرت در نظر گرفته شود. برای همین بسیاری از افراد سعی می‌کنند سریع‌ترین روش را برای مهاجرت به کانادا کشف کنند. اما در نظر داشته باشید که برنامه و روش مهاجرتی مناسب و سریع برای شما، بسته به پرونده، اهداف و قصد شما از آمدن به کانادا دارد و با توجه به آنچه که به دنبال آن هستید (کار، سرمایه‌گذاری، تحصیل در کانادا و…)، می‌توانید برای یکی از برنامه‌های مهاجرتی کانادا اقدام کنید.

 اکسپرس انتری روش مهاجرتی

اکسپرس انتری سریع‌‌ترین راه مهاجرت به کانادا برای افراد حرفه‌‌ای است. کلمه اکسپرس انتری (Express Entry) به معنای مهاجرت سریع است و برنامه مهاجرتی آن از سال 2015 شروع شده است. برنامه مهاجرتی اکسپرس انتری بهترین راه برای اخذ اقامت دائم کانادا است. این برنامه به طور خاص برای جذب نیروهای کار ماهر به کانادا ایجاد شده است. بنابراین، اگر مدرک معتبر و تجربه کاری مرتبط دارید، این برنامه مهاجرتی، بهترین و سریع‌ترین راه مهاجرت به کانادا برای شما است. کانادا هر ساله از حدود 110,000 نیروی کار ماهر از طریق سیستم اکسپرس انتری جذب می کند.افرادی که در هر دوره انتخاب اکسپرس انتری بیشترین امتیاز را کسب کنند، می‌توانند اقامت دائم کانادا را دریافت کنند و در سریع‌ترین زمان و ارزانترین حالت ممکن وارد کانادا شوند. مدت زمان رسیدگی به درخواست اکسپرس انتری کانادا معمولا 6 ماه طول می‌کشد.

واجد شرایط بودن مهاجرت از طریق اکسپرس انتری

فاکتورهای زیادی در امتیازبندی مهاجرت به کانادا در نظر گرفته می‌شوند. مهمترین این فاکتورها عبارتند از سن، تحصیلات، تجربه کاری، نمره آزمون‌های زبان انگلیسی یا فرانسوی و داشتن اقوام در کانادا که در محاسبه امتیاز شما تاثیرگذار هستند. توجه داشته باشید که تجربه کاری شما باید کار با حقوق شامل دستمزد پرداخت شده باشد. کار داوطلبانه یا کارآموزی بدون حقوق به عنوان تجربه کاری در نظر گرفته نمی‌شود.بر اساس سن، تحصیلات، تجربه و توانایی زبان خود، می‌توانید از بین هر یک از 3 برنامه موجود در سیستم اکسپرس انتری کانادا یک مورد را انتخاب کنید:

کلاس تجربه کانادایی (CEC): این برنامه برای کارکنان ماهری که تجربه کاری در کانادا دارند، مناسب است. تجربه کاری باید 3 سال قبل از درخواست به دست آمده باشد.

برنامه اسکیلد ورکر (نیروی کار ماهر) فدرال (FSWP): این برنامه برای کارکنان ماهر با سابقه کار خارجی است. همچنین باید معیارهای تحصیلی و سایر فاکتورهای لازم را داشته باشید .

برنامه نیروی کار ماهر و فنی فدرال (FSTP): این برنامه برای کارکنان ماهر که در یک حرفه تخصصی واجد شرایط هستند، مناسب است. همچنین باید یک پیشنهاد شغلی معتبر یا گواهی صلاحیت کاری داشته باشند.

مهاجرت از طریق تحصیل

بهترین و سریع ترین راه مهاجرت به کانادا برای افراد غیر حرفه‌ای مهاجرت از طریق تحصیل و دریافت ویزای تحصیلی کانادا است. مزایای تحصیل در کانادا بیشمار است که می‌توان به کیفیت بالای سیستم آموزشی در سطح جهانی و ارائه رشته‌های تحصیلی متنوع برای دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی و داشتن برخی از برترین دانشگاه‌های جهان اشاره کرد. نکته مهم ، شما با تحصیل در کانادا به راحتی می توانید اقامت موقت خود را به اقامت دائم تبدیل کنید.

قبل از اینکه بتوانید تحصیلات خود را در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین‌المللی دنبال کنید، به اخذ استادی پرمیت کانادا یا همان مجوز تحصیلی نیاز خواهید داشت. مجوز تحصیلی مدرکی است که توسط دولت کانادا برای متقاضیان بین‌المللی صادر می‌شود و به آنها اجازه می‌دهد تا در مراکز آموزشی معتبر و منتخب (DLIs) کانادا تحصیل کنند. مراکز آموزشی معتبر (DLI) مراکزی هستند که مجاز به پذیرش دانشجویان بین‌المللی باشند. قبل از درخواست پذیرش باید لیست DLI های مورد تایید دولت کانادا را بررسی کنید. مدت زمان رسیدگی به درخواست مجوز تحصیلی کانادا معمولا بین 9 تا 12 هفته طول می‌کشد.

پس از اتمام تحصیلات خود در کانادا، می‌توانید با تبدیل ویزای تحصیلی به کاری در کانادا و با دریافت مجوز کار پس از فارغ‌التحصیلی (PGWP) تجربه کاری کانادایی به دست آورید که با توجه به رشته تحصیلی شما، ممکن است بتوانید تا حداکثر سه سال در کانادا کار کنید. سپس می‌توانید تعدادی از روش‌های اقامت دائم کانادا را دنبال کنید.

مهاجرت به کانادا از طریق برنامه مهاجرت استانی

برنامه مهاجرت استانی (PNP) یکی دیگر از راه‌های سریع برای مهاجرت به کانادا است. کانادا از طریق این برنامه مهاجرتی، پذیرای حدود 840,000 مهاجر جدید است. برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) به استان‌ها و مناطق کانادا اجازه می‌دهد تا افرادی را که مایل به مهاجرت به کانادا و اقامت در یک استان خاص هستند، معرفی کنند. تنها استثناء ایالت نوناووت و کبک در شمال کانادا است. در عوض، استان کبک این اختیار را دارد که معیارهای انتخاب خود را برای مهاجرت در نظر بگیرد.

استان‌ها و مناطق کانادا این برنامه‌ مهاجرتی را برای جذب کارکنان ماهر، تجار ماهر و دانشجویان بین‌المللی ارائه می‌دهند و به طور کلی این برنامه مهاجرتی برای افرادی مناسب است که دارای مهارت، تحصیلات و تجربه کاری مناسب برای کمک به اقتصاد یک استان یا منطقه خاص در کانادا هستند، می‌خواهند در استان مورد نظر زندگی کنند و مقیم دائم کانادا شوند.در نظر داشته باشید که هر استان گروه‌های خاصی را مورد هدف قرار می‌دهد و الزامات و فاکتورهای خاص خود را در نظر دارد. مدت زمان رسیدگی به درخواست PNP برای هر استان نیز متفاوت است. با این حال، معمولاً ممکن است تا دریافت اقامت خود از طریق PNP 1 سال طول بکشد.

مهاجرت از راه تجارت

دولت کانادا برای رشد اقتصادی کانادا و ایجاد فرصت‌های شغلی جدید برای کانادایی‌ها انواع ویزاهای تجاری کانادا را صادر می‌کند. این ویزاها مزایای زیاد و ویژه‌ای برای سرمایه‌گذاران دارند، از جمله: مالیات کم، دسترسی به مشاوران تجاری، شبکه‌های بین‌المللی و گسترش تجارت، اقامت دائم، مزایای اجتماعی و موارد دیگر. همچنین به عنوان یک سرمایه‌گذار یا کارآفرین، فرصت‌های بی نظیری برای کسب و کار شما و خانواده‌تان در کانادا وجود دارد.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق برنامه‌های مهاجرتی زیر امکان‌پذیر می باشد:

ویزای استارت آپ کانادا

برنامه مهاجرتی ویزای استارت آپ کانادا به کارآفرینان این فرصت را می‌دهد که به منظور ایجاد یک بیزینس جدید به کانادا مهاجرت کنند. کارآفرینان مهاجر باید ثابت کنند که بیزینس آنها نوآورانه است، مشاغل جدیدی برای کانادایی‌ها ایجاد می‌کند و می‌تواند در مقیاس جهانی رقابت کند.حداقل سرمایه برای مهاجرت به کانادا از طریق استارت آپ وجود ندارد و برای مهاجرت از طریق استارت‌آپ به حداقل سرمایه اولیه نیاز ندارید و می‌توانید در هر نقطه از کانادا زندگی کنید. علاوه بر این، اگر بیزینس شما با شکست مواجه شود، بر وضعیت اقامت دائم شما تأثیری نمی‌گذارد. درخواست ویزای استارت آپ تقریباً مدت 12 تا 16 ماه زمان میبرد.

برنامه خوداشتغالی کانادا

برای مهاجرت به کانادا از طریق برنامه خود اشتغالی کانادا، متقاضیان باید تجربه، قصد و توانایی ایفای نقش و سهم مهم در زندگی فرهنگی یا ورزشی کانادا را در این کشور داشته باشند و حداقل نمره قبولی (35 امتیاز) تحت معیارهای انتخابی این برنامه را کسب کنند تا بتوانند به عنوان یک فرد خود اشتغال به کانادا مهاجرت کنند. معیارهای انتخاب معمولا بر اساس تجربه، تحصیلات، سن، توانایی‌های مربوط به دانش زبان اعتبار سنجی می شود..

مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ

اسپانسرشیپ کانادا به عنوان یکی از راحت‌ترین و سریع‌ترین راه‌های مهاجرت به کانادا شناخته می‌شود. همسر و یا اعضای خانواده کسانی که مقیم دائم یا شهروند کانادا هستند، می‌توانند از طریق برنامه مهاجرتی اسپانسرشیپ کانادا به این کشور مهاجرت کنند. اعضای خانواده تحت حمایت، در صورت اقامت دائم کانادا می‌توانند در کانادا زندگی، تحصیل و کار کنند. یک تصور اشتباه و رایج این است که افراد از طریق این برنامه مهاجرتی، به طور خودکار تابعیت یا شهروندی کانادا را بدست می‌آورند. اما اینطور نیست و برای اخذ شهروندی کانادا، همه متقاضیان باید پروسه اخذ شهروندی خود را پشت سر بگذارند.افرادی که ویزای اسپانسرشیپ کانادا را دریافت کنند، می‌توانند با مهاجرت به کانادا از طریق اسپانسرشیپ در کنار خانواده خود در کانادا زندگی، کار و تحصیل کنند و فرد اسپانسر به عنوان یک فرد حامی، متعهد به تامین نیازهای اولیه و حمایت مالی از آن شخص می‌شود.

دسته‌بندی‌های مهاجرت اسپانسرشیپ :

  • اسپانسرشیپ همسر قانونی، پارتنر یا شریک زندگی
  • اسپانسرشیپ برادر، خواهر، برادرزاده، خواهرزاده
  • اسپانسرشیپ والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ
  • اسپانسرشیپ فرزند یا سایر افراد وابسته

رسیدگی به درخواست اسپانسرشیپ کانادا از ابتدا تا پایان تقریباً 12 ماه طول می‌کشد و معمولاً ظرف 12 ماه رسیدگی می‌شوند، اما بسته به ماهیت پرونده شما ممکن است روند رسیدگی به آن بیشتر طول بکشد. اگر پرونده پیچیده‌ای دارید، یا افسر ویزا به مدارک بیشتری مبنی بر اثبات رابطه شما نیاز دارد، ممکن است درخواست شما با تاخیر مواجه شود.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست