ویزای تحصیلی رشته حسابداری کانادا

شرایط رشته تحصیلی حسابداری

اگر مایل به تحصیل در کانادا هستید، حتما می دانید که تحصیل رشته حسابداری در کانادا یکی از محبوب ترین رشته هایی است که دانشجویان بین المللی مایل هستند در این کشور دنبال کنند. از آنجایی که بهترین دانشگاه های رشته حسابداری در کانادا هستند، دانشجویان از این فرصت نهایت استفاده را می برند.

پس از فارغ التحصیلی، دانش آموزان می توانند از فرصت های شغلی در گوگل، اپل و بسیاری دیگر از استخدام کنندگان برتر جهان استفاده کنند. در کنار این فرصت ها، حقوق اولیه برای یک حسابدار تازه کار 43,546 دلار کانادا در سال است. بنابراین، تحصیل رشته حسابداری در کانادا یک فرصت عالی برای دانشجویان بین المللی است و باید مورد توجه قرار گیرد. با این حال، اگر در مورد انتخاب بهترین دانشگاه های رشته حسابداری در کانادا سردرگم هستید، نگران نباشید! این مقاله اطلاعات دقیقی در مورد دانشگاه ها، هزینه ها، دوره ها، واجد شرایط بودن، مراحل پذیرش و غیره در اختیار شما قرار می دهد.

چرا تحصیل رشته حسابداری در کانادا؟

اکنون می دانیم که حسابداری یکی از محبوب ترین دوره های کانادا است که توسط دانشجویان بین المللی دنبال می شود. اجازه دهید علت آن را نیز توضیح دهیم.

فرصت های شغلی عالی: تمام دانشگاه ها و کالج های حسابداری در کانادا فرصت های شغلی فوق العاده ای را پس از فارغ التحصیلی فراهم می کنند. متوسط حقوق اولیه برای فارغ التحصیلان حساب کاربری 52,876 دلار کانادا در سال است.

آموزش در سطح جهانی: مؤسسات کانادایی نیز زیرساخت منحصربه فردی دارند که در نوع خود بی نظیر است. این امر به دانشجویان بین المللی کمک می کند تا آموزش عالی همراه با تجربیات صنعتی داشته باشند.

فراوانی دوره ها و تخصص ها: برخلاف اکثر کشورها، کانادا گزینه های مختلفی را در دوره های حسابداری ارائه می دهد. این دوره ها شامل انواع مختلفی از تخصص ها مانند مالیات، مدیریت، و غیره است. دانشجویان در سطوح تحصیلی مانند UG، PG، دکترا، دیپلم و گواهی تحصیلی دریافت می نمایند.

شرایط و هزینه تحصیل حسابداری در کانادا

برای ادامه تحصیل رشته حسابداری در کانادا، دانشجویان باید در دو آزمون GRE یا GMAT (فقط برای سطح PG) و یک آزمون مهارت انگلیسی شرکت نمایند. هر دو امتحان ضروری هستند، زیرا معمولاً برای درخواست ثبت نام در یک دانشگاه نمره این آزمون ها موردنیاز است. در زیر برخی از آزمون های مهارت انگلیسی که دانشجویان برای تحصیل رشته حسابداری در کانادا باید در آن شرکت کند، آورده شده است:

دوره های محبوب حسابداری در کانادا

کانادا دوره های حسابداری مختلفی را ارائه می دهد که دانشجویان می تواند از بین آنها گزینه مورد نظر خود را انتخاب کنند. این دوره ها نوآورانه، پر ارزش و پر از تجربیات هستند. در ادامه لیستی از محبوب ترین دوره های حسابداری در کانادا آمده است:

  • حسابداری BCom
  • کارشناسی ارشد حسابداری و مالی
  • مدیریت و حسابداری BBA
  • کارشناسی ارشد حسابداری قانونی
  • دکتری. حسابداری
  • دیپلم حسابداری
  • مدرک تحصیلی در رشته حسابداری حرفه ای
  • کارشناسی ارشد حسابداری
  • مدرک فوق لیسانس حسابداری
  • مدرک فوق لیسانس حسابداری حرفه ای پیشرفته
  • فوق دیپلم حسابداری مالی
  • گواهینامه حسابداری
  • گواهینامه حسابداری حرفه ای
  • گواهینامه مدیریت خدمات حسابداری

معیارهای واجد شرایط بودن برای تحصیل حسابداری در کانادا

هر کالج یا دانشگاه دارای معیارها و شرایط خاصی است که برای ثبت نام در موسسه موردنظر باید رعایت شوند. دانش آموزان باید در آزمون GRE یاGMAT و آزمون های مهارت زبان انگلیسی نمره قبولی متوسط داشته باشند. میانگین نمرات قابل قبول برای آزمون های مهارت انگلیسی عبارت اند از:

  • تافل: 213
  • آیلتس: 6.0

علاوه بر این، دانش آموزان باید برای هر سطح تحصیلی ریزنمرات نیز ارائه دهند. این شامل اثبات مطالعه برخی از موضوعات پیش نیاز مانند ریاضیات، توابع پیشرفته، حساب دیفرانسیل و انتگرال، و انگلیسی است.

مراحل پذیرش برای تحصیل رشته حسابداری در کانادا

برای ثبت نام در یک دانشگاه یا کالج کانادا، باید مراحل زیر را دنبال کنید:

  • یک رشته و دانشگاه مناسب برای خود انتخاب کنید.
  • برای ارسال هزینه های درخواست و فرم درخواست به سایت دانشگاه ها مراجعه کنید.
  • تمام مدارک مورد نیاز را ارسال نمایید.
  • آمادگی برای مصاحبه احتمالی موسسه
  • در صورت داشتن بورسیه، فرم های درخواست بورسیه و سایر کمک های مالی را ارسال کنید.
  • منتظر نامه پذیرش از دانشگاه باشید.

مدارک موردنیاز

هر دانشجو باید مدارک خاصی را در زمان پذیرش ارائه دهد. این مدارک معمولاً شامل امتحاناتی است که باید توسط متقاضی با نمرات قابل قبول به اتمام رسیده باشد، مدارک تحصیلی مورد نیاز، نمرات مهارت انگلیسی و موارد دیگر. در زیر لیستی از تمام مدارکی که دانشجو باید داشته باشد آورده شده است:

  • درخواست
  • گذرنامه
  • مدارک نمرات آزمون (TOEFL،IELTS، GRE، و غیره).
  • نامه گپ تحصیلی در صورت وجود
  • انگیزه نامه
  • گواهی انتقال
  • مدارک مالی به درخواست دانشگاه
  • مدارک ویزا

هزینه ادامه تحصیل رشته حسابداری در کانادا

هزینه تحصیل رشته حسابداری در کانادا هم شامل شهریه دانشگاه مربوطه و هم هزینه زندگی در کانادا می گردد. هزینه زندگی از فردی به فرد دیگر متفاوت است. این به نیازهای فرد مانند مسکن، مواد غذایی، پوشاک، حمل ونقل عمومی و هزینه های متفرقه بستگی دارد. بنابراین، می تواند از 900 تا 1,500 دلار کانادا در ماه متغیر باشد. در مورد شهریه، با هر مقطع تحصیلی و سطح تحصیلی که انتخاب می کنید، متفاوت است.

بورسیه تحصیلی حسابداری در کانادا

بورسیه های تحصیلی متعددی توسط کالج ها در کانادا ارائه می شود که تا 100٪ شهریه دانشجو را ارائه می دهند. این بورسیه ها ممکن است مختص دانشگاه، با بودجه خصوصی یا با بودجه دولتی باشند. برخی از این بورسیه ها برای پوشش هزینه های خارجی دانشجویان نیز کمک هزینه ارائه می کنند. با احراز شرایط واجد شرایط بودن می توان به راحتی برای این بورسیه ها اقدام کرد. بورسیه ها به غلبه بر فشارهای مالی کمک می کنند.

انواع مشاغل حسابداری در کانادا

یک حسابدار جدید می تواند از میان بسیاری از گزینه های شغلی و موقعیت های شغلی در کانادا انتخاب کند. اکثر این مشاغل پردرآمد حقوق متوسطی برابر با 58,500 دلار کانادا در سال را دارند. در ادامه لیستی از برخی از مشاغل حسابداری به همراه شرح شغل کوتاه آورده شده است:

حسابدار مالیاتی: ازآنجایی که قوانین و قواعد مالیاتی همیشه در حال تغییر هستند. یک حسابدار مالیاتی با مشتریان و شرکت ها کار می کند تا بدهی های مالیاتی آنها را محاسبه کند. آنها همچنین به مشتریان خود توصیه می کنند که چگونه مالیات کلی خود را کاهش دهند.

حسابرسان: حسابرسان داخلی و خارجی دو دسته از حسابرسان هستند. حسابرسان داخلی تضمین می کنند که قوانین و قواعد شرکت رعایت می شود. در همان زمان، یک حسابرس خارجی به نمایندگی از نهادهای نظارتی یا دولت کار می کند.

حسابدار هزینه: هر کسب وکار برای موفقیت باید سودآور باشد. یک حسابدار هزینه معمولاً با یک تیم استراتژی کار می کند تا اطمینان حاصل کند که یک برنامه ثابت سودمند خواهد بود. آنها همچنین ممکن است راه هایی را برای کاهش هزینه های کسب وکار و افزایش سود پیشنهاد کنند.

حسابدار قانونی: این یکی از پردرآمدترین موقعیت ها برای یک حسابدار است. کار اصلی آنها بررسی صورت های مالی برای جلوگیری از تقلب یا اختلاس است.

مدیر حسابداری: این نوع حسابداران حقوق خوبی هم دارند. آنها عمدتاً گزارش هایی را برای ارگان های مختلف در یک سازمان تهیه می کنند.

بازار کار حسابداری در کانادا

در دنیای تجارت امروز، حسابداران نه تنها نگهبان داده های مالی هستند، بلکه مشاوران قابل اعتمادی هستند که دانش و تخصص آنها تصمیمات تجاری را در بخش ها و صنایع تعیین می کند. حسابداران واجد شرایط در کانادا مورد تقاضا هستند و هیچ کمبودی در زمینه حسابداری، مالیات، حسابرسی و مدیریت مالی وجود ندارد.

چه اخیراً تحصیلات لیسانس خود را در رشته حسابداری به پایان رسانده باشید و چه یکی از اعضای فعال بدنه حسابداری حرفه ای در کشور خود بوده اید، مهاجرت و کار به عنوان حسابدار در کانادا شما را با طیف وسیعی از فرصت ها آشنا کند. در این بخش از مقاله، ما برنامه های مهاجرتی را که می توانید برای مهاجرت به کانادا به عنوان حسابدار، و مشاغل حسابداری مورد تقاضا در کانادا مورداستفاده قرار دهید، بررسی می کنیم.

حسابداران در کانادا حقوق بیشتری دریافت می کنند

اگرچه حقوق حسابداری بر اساس استان و سطح ارشدیت متفاوت است، مشاغل حسابرسی و حسابداری در کانادا به طورکلی پرداخت خوبی دارند. درآمد متوسط حسابداران مالی در کانادا حدود 35.75 دلار در ساعت است، اما متخصصان حسابداری با تجربه، به ویژه حسابداران حرفه ای خبره (CPA) می توانند بیش از 60 دلار در ساعت درآمد داشته باشند.

بازار کار حسابداری در کانادا بسیار پررونق است

مشاغل حسابداری در چندین استان کانادا از جمله منیتوبا، کبک، ساسکاچوان و نوا اسکوشیا موردتقاضا هستند. بر اساس گزارش بانک کار دولت، چشم انداز شغلی برای حسابرسان مالی و حسابداران در کانادا تا سال 2028 قوی خواهد بود و تقاضا برای حسابداران ماهر بیشتر است.

مهاجرت به کانادا از طریق حسابداری برای حسابداران واجد شرایط

کانادا از تازه واردان با مهارت ها و صلاحیت های موردنیاز برای درخواست اقامت دائم (PR) استقبال می کند. چندین برنامه روابط عمومی وجود دارد که می توانید برای مهاجرت به کانادا به عنوان حسابدار انتخاب کنید.

در آمد حدودی حسابداری در کانادا

در آمد حدودی حسابداری در کانادا بسته به استان، حوزه تخصص و سال ها تجربه کاری متفاوت است. طبق گزارش بانک کار دولت کانادا، حسابرسان مالی و حسابداران متوسط دستمزد 35.75 دلار در ساعت در کانادا دریافت می کنند که متوسط حقوق در مناطق شمال غربی (51.37 دلار در ساعت)، آلبرتا (42 دلار در ساعت) و ساسکاچوان (39.42 دلار در ساعت) بالاترین میزان است.

حقوق و دستمزدها برای CPAها به طور قابل توجهی بالاتر است و طبق نظرسنجی جبران خسارات اعضای CPA در سال 2019، میانگین حقوق سالانه حسابداران حرفه ای کانادا در همه بخش ها، محدوده سنی و مناطق 112000 دلار (یا 53.85 دلار در ساعت) بود.

برای تکنسین های حسابداری و حسابداران، متوسط دستمزد ساعتی در کانادا 24.04 دلار است. متوسط حقوق برای این شغل در نوناووت (51.21 دلار در ساعت)، مناطق شمال غربی (42.82 دلار در ساعت) و آلبرتا (27 دلار در ساعت) بالاترین میزان است.

شرایط استخدام حسابداران در کانادا

به عنوان یک حسابدار تحصیل کرده بین المللی، می توانید قبل از ورود به جستجوی اولین شغل خود در کانادا بپردازید. در اینجا چند نکته وجود دارد که به شما کمک می کند شغل حسابداری مناسبی برای شروع کار خود پیدا کنید:

یک رزومه حسابداری به سبک کانادایی بسازید

در کانادا، سه نوع فرمت رزومه رایج وجود دارد: زمانی معکوس، عملکردی و ترکیبی (ترکیبی). فرمت ایده آل برای رزومه شما بستگی به میزان تجربه حسابداری مرتبط شما دارد و اینکه آیا در سابقه کاری خود شکاف هایی دارید یا خیر.

بسیاری از کارفرمایان کانادایی از سیستم ردیابی متقاضی (ATS) برای فهرست کوتاه رزومه هایی استفاده می کنند که برای این شغل مناسب هستند. شما می توانید با سفارشی کردن رزومه خود برای هر شغل و گنجاندن کلمات کلیدی از شرح شغل، احتمال انتخاب خود را برای مصاحبه افزایش دهید.

تحصیل در خارج از کشور می تواند یک فرآیند طولانی و خسته کننده باشد، اما با کمک مشاوران متخصص موسسه مهاجرتی ایلیا به راحتی می توانید به آن دست پیدا کنید. مشاوران ما در هر مرحله شما را راهنمایی می کنند و به شما کمک می کنند تا به راحتی به رؤیاهای خود برسید.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست