ریجکتی ویزای توریستی کانادا

5 دلیل مهم ریجکت شدن ویزای توریستی کانادا

ویزای توریستی کانادا به دلایل مختلفی ریجکت می شود.یکی از مهم ترین دلایل برای ریجکت ویزای توریستی این است که شما به افسر مهاجرتی کانادا اعلام نمی کنید که در پایان اقامت خود کانادا را ترک می کنید.پذیرش یا ریجکت این ویزا به نظر افسر مهاجرتی بستگی دارد. به طور کلی علت ریجکت شدن ویزای کانادا این است که آفیسر قانع نمی‌شود که قصد شما از ماندن در کانادا موقت است و او بر این عقیده است که شما در پایان اقامت موقت خود کانادا را ترک نمی‌کنید. متقاضی باید ثابت کند که همه شرایط لازم برای ویزای توریستی را دارد. متقاضی می تواند از طریق راههای زیر نشان دهد که در پایان اعتبار ویزای توریستی کانادا را ترک می کند:

– ایجاد ارتباط با محل سکونت خود مثل اعضای خانواده، گروه های اجتماعی
– اثبات تمکن مالی از طریق دارایی شخصی و وضعیت مالی در محل سکونت
– توضیحات لازم در مورد سفر به کانادا که شواهد آن قابل دسترسی باشد

رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا

بررسی و تصحیح موارد زیر توسط وکیل رسمی می تواند برای رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا شما مفید باشد.
در اینجا به دلایل اصلی این اتفاق را بیان می کنیم:چه زمانی افسر مهاجرتی به قصد شما از ترک کانادا بعد از اتمام اعتبار ویزا شک می‌کند؟

1- تای توریستی و عدم ارتباط متقاضی با کشور خودش 
اگر شما ارتباط مشخصی با کشور خود مثلا از طریق اعضای خانواده، شغل، سوابق و… نداشته باشید افسر مهاجرتی می تواند ویزای شما را ریجکت کند. متقاضیان باید مدارکی مثل نامه های تاییدیه شغلی، مدرک اقامت و مدارک وابستگی به کشور مبدا یعنی ایران را ارائه دهند. حال اگر شما مثلا در اروپا دانشجو هستید این اثبات متفاوت است.

2- هدف از سفر توریستی

نمونه نامه هدف از سفر توریستی را در سایت قبلا توضیح دادیم. شما باید همه جزئیات لازم در مورد هدف از سفر خود را ارائه دهید و این به افسر مهاجرتی نشان می دهد که شما چرا می خواهید به کانادا سفر کنید. باید مشخص شود که متقاضی به چه دلیلی می خواهد به کانادا بیاید؟ آیا این یک سفر توریستی است و یا قصد مهاجرت به کانادا را دارد؟ اگر جزئیات دقیق ارائه نشود ویزای توریستی ریجکت می شود. اگر بازدید شما برای یک رویداد خاص مثلا شرکت در مراسم ازدواج است باید دعوتنامه، جزئیات مهمان ها و اسناد و مدارک لازم را ارائه دهید. ولی اگر قصد شرکت در سمینار را دارید باید بدانید تعداد زیادی برای آن اقدام می کنند و ممکن است آفیسر به همه تاییدیه ندهد.

3- عدم تمکن مالی برای سفر به کانادا

عدم تمکن مالی به افسر مهاجرتی نشان می دهد که شما توانایی تهیه هزینه بلیط رفت و برگشت، هزینه گردشگری، غذا، اقامت و درمان برای سفر به کانادا را ندارید و به همین دلیل ویزای شما ریجکت می شود. همچنین بدانید که سند خانه برای تمکن مالی کانادا خوب نیست.اگر افسر مهاجرتی براساس دارایی شخصی و وضعیت مالی متقاعد نشود که پول کافی برای پرداخت هزینه سفر خود را دارید ویزای شما ریجکت می شود. اگر یکی از اعضای خانواده شما که مقیم دائم یا شهروند کانادا است برای شما دعوتنامه ارسال کند باید تمکن مالی کافی برای حمایت از شما را داشته باشد. همچنین این فرد نمیتواند در سال چند دعوتنامه بفرستد زیرا تمکن مالی کانادا وی اجازه نمی دهد. پس اگر شرکتی برای شما دعوتنامه پیشنهاد کرد احتمالا برای تعداد زیادی دعوتنامه فرستاده و بیشتر آنها ریجکت می گردند.

4- سابقه سفرهای خارجی

افرادی که قبلا برای ویزای توریستی کشور دیگری اقدام کرده و ریجکت شده اند یا با ویزای قبلی خود بیشتر از مدت تعیین شده در کانادا اقامت داشته اند، شاید ویزای توریستی آنها رد شود.ویزای افرادی که قبلا به خارج از کشور سفر نکرده اند یا خیلی کم سفر کرده اند احتمال زیادی در ریجکت شدن دارند زیرا این افراد نمی توانند الگوی مشخصی برای بازگشت به کشور خود در پایان اقامت را نشان دهند. طبق توصیه موسسه مهاجرتی ایلیا، اخذ ویزا و سفر به هر کشوری می تواند مناسب باشد زیرا هزینه های سفر شینگن بسیار زیاده شده.

5- ارائه اطلاعات نادرست و ریفیوز شدن ویزا کانادا

ارائه اطلاعات نادرست به صورت عمدی یا غیر عمد یکی از دلایل ریجکت شدن ویزای توریستی است.اگر اطلاعات نادرست یا اشتباه را ارائه کنید ویزای شما ریجکت می شود. شما باید همه اطلاعات لازم را در پرونده وارد کنید و مطمئن شوید که فرم ها و مدارک مورد نیاز را ارائه داده اید ارائه مدارک به صورت کامل شرط موافقت با درخواست شماست. همچنین سوپیشینه خود را چک کنید.اگر هم با اطلاعات نادرست ویزای توریستی کانادا را گرفتید قطعا در هنگام گرفتن پی آر و پاسپورت کانادایی مشکل خواهید داشت.

درخواست مجدد ویزای توریستی کانادا

نتیجه گیری اینکه برای اقدام ویزای توریستی کانادا خودتان باید بسیار محتاط عمل کرده و کلیه جوانب امر را مدنظر قرار دهید تا خدای ناکرده با یک اشتباه فرصت را از دست ندهید.همکاران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا ، آماده هستند با با تکیه بر تجربه بیش از 20 ساله خود در این زمینه همراه و یاریگر شما در این پروسه باشند.

تجربیات ویزای توریستی کانادا

در پایان به نکته ای بسیار مهم در پرونده های ارسالی به اداره مهاجرت کانادا اشاره می کنیم که باید با اهمیت بالا مورد توجه قرار دهید.
طبق قانون اداره مهاجرت کانادا برای هرگونه اقدامی برای هر نوع ویزا برای کانادا تنها دو راه وجود دارد:

1.متقاضی شخصا اقدام کند
2.وکیل متقاضی اقدام کند

یک اینکه خود شخص متقاضی راسا اقدام به ارسال پرونده خود نماید، حالت دوم اینکه شخص متقاضی برای ارسال پرونده خود از یک وکیل معتبر استفاده کند.نکته اصلی دقیقا همینجاست، چرا که هر شخصی که قصد ارسال پرونده برای شخص دیگری را دارد طبق قانون می بایست از جانب دولت کانادا مجاز به انجام اینکار باشد. و تنها وکلای رسمی و مشاوران رسمی معرفی و تایید شده از جانب اداره مهاجرت کانادا اجازه این را دارند که پرونده شما را بررسی و از جانب شما ارسال کنند و به اصطلاح وکیل شما در پرونده باشند.
توجه یه این مساله از آنجایی مهم است که اگر شما پرونده تان را به شخص یا آژانس یا موسسه ای که دارای مجوز از دولت کانادا نیست بسپارید، در صورت بروز هر گونه مشکل در پرونده تان نه تنها ممکن است به جریمه و محرومیت 5 ساله از ورود به کانادا محکوم شوید، بلکه هرگونه اشتباه و موردی در پرونده شما یافته شود خود شما مسئول مستقیم آن هستید و نمی توانید مسئولیت را به گردن شخصی یا آژانسی که پرونده شما را فرستاده بیندازید چراکه آن اشخاص اساسا و از ابتدا مجاز به انجام اینکار نبوده اند و عملا شما حق هرگونه پیگیری و دادخواهی در مورد خودتان را از خودتان سلب کرده اید و رفع ریجکتی ویزای توریستی کانادا بی معنا خواهد بود.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست