ویزای تحصیلی کانادا

شرایط دریافت ویزای تحصیلی 

برای تحصیل در کانادا شما نیاز به ویزای تحصیلی دارید. برای دوره ها یا تحصیلات کمتر از 6 ماه نیازی به ویزای دانشجویی ندارید، اما بهتر است حتی برای دوره های کمتر از 6 ماه ویزا بگیرید. زیرا اگر دوره شما تمدید شد یا تصمیم به ثبت نام در دوره دیگری دارید، ابتدا باید کانادا را برای درخواست ویزای دانشجویی ترک کنید یا در خواست ویزای موقت (TRV) دهید. اگر ویزای دانشجویی دارید، می‌توانید برای تمدید ویزای کانادا قبل رسیدن به تاریخ اتمام آن درخواست دهید. ویزای دانشجویی تا 90 روز پس از پایان دوره آموزشی معتبر است.

مدارک مورد نیاز ویزای تحصیلی

بهتر است اجازه دهید اولین گام دریافت ویزای تحصیلی توسط متخصصین دفتر مهاجرتی ایلیا انجام می‌شود. این گام دریافت نامه پذیرش از موسسه عالی مورد نظربه منظور درخواست ویزای ذکر شده است. مدارک مورد نیاز برای درخواست ویزای تحصیلی کانادا عبارتند از:

  • نامه پذیرش از موسسات آموزشی تعیین شده در کانادا
  • نامه CAQ برای متقاضیان تحصیل در کبک
  • برنامه درسی
  • ترجمه آخرین مدرک تحصیلی
  • ترجمه ریز نمرات آخرین مدرک تحصیلی
  • فرم های تکمیل شده درخواست ویزا
  • نامه حمایت مالی برای 4 ماه گذشته
  • صفحه اول آخرین گذرنامه و صفحات ممهور به ویزا را اسکن کنید
  • اسکن اصل شناسنامه همراه با ترجمه
  • اسکن اصل شناسنامه همراه با ترجمه برای همراهان در صورت ازدواج
  • دو عکس 3.5 در 4/4
  • اسناد مربوط به دارایی های شخصی
  • سوابق و بیمه کار

اسناد برای اثبات تمکن مالی

برای دانشجویان اجباری است که بتوانند هزینه های خود را در حین تحصیل در کانادا بپردازند. متقاضیان می توانند اسناد مختلفی را به عنوان اثبات حمایت مالی ارائه دهند:

  • اثبات وام دانشجویی از بانک
  • گواهی سرمایه‌گذاری تضمین‌شده (GIC) از سازمان مالی کانادایی شرکت کننده
  • صورت های رسمی بانکی در چهار ماه گذشته
  • اگر متقاضی پولی را به کانادا منتقل کرده باشد، اثبات یک حساب بانکی کانادایی به نام او
  • نامه‌ای از طرف حامی مبنی بر در دسترس بودن بودجه کافی
  • معاینه پزشکی مهاجرت (IME)

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا از دانشجویان بین‌المللی می‌خواهد که معاینه پزشکی اجباری مهاجرت را توسط پزشکان مشخص شده انجام دهند. ترجیحاً یک هفته قبل از شروع درخواست ویزا، دانشجویان باید یک قرار ملاقات رزرو کنند و برای معاینه پزشکی به پزشکان مشخص شده مراجعه کنند.

امتیاز آزمون مهارت زبان انگلیسی

اگرچه امتیاز آزمون مهارت زبان انگلیسی در زمان درخواست الزامی نیست، اما اکیداً توصیه می‌کنیم قبل از شروع فرآیند درخواست ویزای تحصیلی کانادا، برای کسب امتیاز مهارت زبان انگلیسی خود حاضر شوید و امتیاز آن را دریافت کنید. به عبارت دیگر قبل شروع فرایند دریافت ویزا، حداقل مدارک زبان مورد نظر کالج یا دانشگاه را برای ادامه فرایند تحویل دهید.

بیانیه هدف

هنگام درخواست برای مجوز تحصیل کانادا، دانشجویان باید انگیزه نامه ارسال کنند که هدف و قصد انتخاب کانادا را به‌عنوان مقصد تحصیلی خود در خارج از کشور و دلیل انتخاب موسسه خاص را توضیح دهد. این یک نیاز اختیاری است اما به شدت توصیه می‌شود.

کارت اعتباری

درصورتی‌که یک دوره تحصیلی آنلاین ایجاد می‌کنید، برای پرداخت هزینه درخواست نیز به کارت اعتباری نیاز دارید. لطفاً به یاد داشته باشید که این سیستم فقط کارت اعتباری را می‌پذیرد و کارت نقدی را قابل پذیرش نیست.

هزینه ویزای تحصیلی کانادا چقدر است؟

فرآیند درخواست برای ویزای دانشجویی کانادا مستلزم پرداخت تمام هزینه‌های درخواست به ازای هر فرد و همچنین برای اعضای خانواده متقاضی است. بدون پرداخت کلیه هزینه ها امکان ارسال درخواست چه به صورت کاغذی چه انلاین وجود نخواهد داشت. اگر در مورد درخواست ویزای دانشجویی کانادا و شروع دوره تحصیلی خودجدی هستید، باید هزینه های اعلام شده را پرداخت کنید. هزینه ها به شرح زیر است:

متقاضیانی که بورسیه تحصیلی دریافت می‌کنند یا در یک برنامه آموزشی با بودجه کانادا هستند، باید مدرکی مبنی بر کمک مالی پرداخت شده از داخل کانادا نشان دهند.

حداقل شرایط مالی برای ویزای تحصیلی کانادا چیست؟

برای دریافت ویزای تحصیلی یا مجوز تحصیلی، باید بودجه کافی برای پوشش شهریه و هزینه های زندگی خود در کانادا داشته باشید. اگر اعضای خانواده شما را همراهی می‌کنند، به بودجه اضافی نیز نیاز خواهید داشت. دو نوع نیاز مالی برای دانشجویان وجود دارد:

  • دانشجویانی که در خارج از کبک تحصیل می کنند
  • دانشجویانی که در کبک تحصیل می کنند

دانشجویانی که در خارج از کبک تحصیل می کنند باید تمکن مالی خود را اثبات نمایند تا تحصیلات خود را در کانادا پوشش دهند:

دانشجویانی که در کبک تحصیل می کنند باید تمکن مالی خود را اثبات نمایند تا تحصیلات خود را در کانادا پوشش دهند:

مراحل دریافت ویزا (Canada Study Permit)

  • اولین گام توسط متخصصین دفتر مهاجرتی ایلیا انجام می‌شود. این گام دریافت نامه پذیرش از موسسه عالی مورد نظر به منظور درخواست ویزای ذکر شده است.
  • دریافت نامه تمکن مالی
  • اگر قصد تحصیل در مونترال یا استان کبک را دارید دریافت گواهی پذیرش کبک را فراموش نکنید.
  • سوء پیشینه نداشته باشید! افراد با سوء پیشینه و یا افرادی که ممکن است خطری برای امنیت کانادا باشند درخواست ویزای آنها احتمالا رد می شود.
  • وضعیت سلامتی مناسبی داشته باشید. سازمان مهاجرت پناهندگی و اقامت کانادا ممکن است درخواستی جهت بررسی وضعیت سلامت شما بدهد.
  • مامور مهاجرت را قانع کنید که پس از اتمام زمان ویزا کانادا را ترک خواهید کرد.

همچنین ممکن است نیاز باشد متقاضی مدارک ذیل را نیز برای ویزای تحصیلی کانادا تهیه نماید:

  • پاسپورت فرد متقاضی و تمام افراد خانواده وی که نام آنها در نامه درخواست ویزا ذکر شده است
  • 2 عدد عکس پاسپورت که با اسم و مشخصات (نام و نام خانوادگی) پشت نویسی شده‌اند. این مدارک فرد متقاضی و تمام اعضای خانواده که نام آنها در درخواست ویزای ذکر شده را شامل می شود.
  • فتوکپی از سند ازدواج اگر موجود است
  • و هرگونه مدرک اضافی خاص که طبق خواسته دفتر ویزا مورد نیاز است.

به عنوان یک دانشجوی بین المللی اگر قصد درخواست دوباره برای ویزای تحصیلی کانادا را دارید باید 30 روز قبل از اتمام مهلت ویزای خود برای آن اقدام کنید. درخواست به موقع برای تجدید ویزا به شما اجازه می‌دهد تا با همان شرایط در کانادا اقامت داشته باشید.

ویزای مجوز تحصیلی در کانادا (Canada Study Permit)

اداره مهاجرت کانادا چند نوع ویزای کانادا برای تحصیل در کانادا دارد که هر کدام شرایط خود را دارند:

  • ویزای دانش آموزی دبیرستان کانادا: دانش آموزان زیر 18 سال که در هر یک از مدارس کانادا تحصیل می کنند.
  • ویزای تحصیلی کانادا در مقطع لیسانس: برای دانشجویان بالای 18 سال در هر یک از موسسات آموزش عالی از جمله کالج ها، دانشگاه ها و سایر موسسات آموزشی معتبر.
  • ویزای دانش آموزی دبیرستان کانادا
  • افراد زیر سن قانونی (18 ساله و در برخی ایالت ها 19 ساله) نمی توانند بدون والدین، قیم یا سرپرست قانونی در کانادا تحصیل کنند. اگرچه تعیین قیم قانونی برای افراد 17 سال به بالا اختیاری است، اما افسر پرونده ممکن است درخواست تعیین قیم کند.

والدین یا قیم قانونی نیز باید ثابت کنند که می توانند هزینه شهریه و خوابگاه دانش آموز را تامین کنند. نکته مهم دیگر داشتن نامه پذیرش از یک موسسه آموزشی معتبر کانادا می باشد. موسسات آموزشی معتبر همه مدارس کانادا را معتبر می دانند

برای تحصیل در کانادا در هر زمان، باید نامه پذیرش از موسسات آموزشی تعیین شده در کانادا (DLI) داشته باشید. دریافت ویزای تحصیلی کانادا بدون نامه پذیرش امکان پذیر نخواهد بود.

آیا محدودیت سنی برای درخواست ویزای دانشجویی در کانادا وجود دارد؟

هیچ محدودیت سنی برای درخواست ویزای دانشجویی در کانادا وجود ندارد. تا جایی که شما تهدیدی برای کشور کانادا محسوب نشوید، هیچ محدودیت سنی برای ادامه تحصیل وجود ندارد. اما مدارک شما باید قانع کننده باشد که درواقع دوره‌ای را که برای آن وارد شده‌اید را به پایان می رسانید و پس از اتمام تحصیل به کشور خود باز خواهید گشت.

هزینه بیومتریک برای ویزای تحصیلی کانادا

علاوه بر هزینه درخواست روادید معمولی، هزینه بیومتریک 85 دلار کانادا برای هر نفر اعمال می‌شود. بااین‌حال، خانواده‌هایی که با هم برای ویزای بازدیدکننده درخواست می کنند، تنها حداکثر هزینه بیومتریک تا 170 دلار کانادا را پرداخت می‌کنند.

چه به صورت آنلاین درخواست دهید یا در یک مرکز درخواست ویزا (VAC)، کارکنان مرکز درخواست ویزا قبل از گرفتن اثرانگشت و عکس از شما می‌خواهند مدرکی مبنی بر پرداخت هزینه بیومتریک نشان دهید.

هزینه بیومتریک شما همچنین هزینه رسیدگی به برنامه در مرکز درخواست ویزا را پوشش می‌دهد. مرکز درخواست ویزا اطمینان حاصل می‌کند که درخواست شما کامل است، آن را به دفتر ویزا ارسال می‌کند و پس از بازگرداندن به شما اعلام می‌کند.

آیا می توانم با ویزای دانشجویی کار کنم؟

همان طور که پیش از این نیز گفتیم شرایط مختلفی وجود دارد که یک دانشجو برای کار در زمانی که در حال تحصیل با ویزای تحصیلی کانادا است باید رعایت کنند. این شرایط برای جلوگیری از حضور کارگران غیرقانونی است که می‌خواهند فقط ویزا دانشجویی بگیرند و در کلاس شرکت نکنند یا مدرک خود را بگیرند. با این‌حال، دانش آموزان مجاز به‌کار در موارد زیر هستند:

  • اگر در یک برنامه تمام‌ وقت ثبت‌نام کرده باشند، امکان کار در محیط دانشگاه را خواهید داشت.
  • درصورتی‌که در برنامه درسی برنامه خود لازم باشد، تعاونی‌ها یا دوره‌های کارآموزی را تکمیل کنید.
  • درصورتی‌که مجوز تحصیل شما اجازه دهد امکان کار در خارج از محیط دانشگاه را خواهید داشت

لازم به ذکر است که دولت کانادا محدودیت زمان کار در حین تحصیل را برای ایرانیان لغو کرده و دانشجویان ایرانی می توانند بدون محدودیت در زمان، همراه با تحصیل کار کنند.

هر یک از این گزینه‌ها دارای شرایط و شرایط اضافی هستند که بستگی به وضعیت هر دانشجو دارد، بنابراین باید با دولت کانادا بررسی کنید و برای جزئیات بیشتر به مقاله ما در مورد کار در حین ویزای دانشجویی در کانادا مراجعه کنید.

افزایش شانس دریافت ویزا تحصیل

کانادا همچنان یکی از محبوب ترین مقاصد جهان برای دانشجویان بین المللی است. با وجود استاندارد عالی آموزش و مدارس معتبر بین المللی، کانادا هرساله میزبان تعداد زیادی دانش آموز از خارج از کشور است. این کشور تنها در سال 2022 پذیرای نزدیک به 550,000 دانشجوی بین المللی جدید بود.

درحالی که کانادا سالانه میزبان بسیاری از دانشجویان بین المللی است، اما افرادی نیز هستند که درخواست ویزای تحصیلی کانادا انها رد می شود. توجه دقیق به معیارهای واجد شرایط بودن تعیین شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا (IRCC)، و صلاحدید افسر مهاجرت اداره مهاجرت، پناهندگی، و شهروندی کانادا در بررسی درخواست آنها می تواند برای موفقیت در هنگام درخواست بسیار مهم باشد.

در چه موارد نیاز به ویزای تحصیلی ندارید؟

این درحالی است که شرایطی نیز وجود دارد که فرد از ارائه مجوز تحصیل معاف خواهد شد مواردی مانند:

تحصیل کوتاه‌مدت در کانادا

افرادی که متقاضی دوره‌های 6 ماهه یا کمتر می‌باشند نیاز به ویزای مجوز تحصیل نخواهند داشت. به منظور معاف شدن از دریافت ویزای مجوز تحصیل کانادا Canada Study Permit طول دوره آموزشی انتخاب شده باید الزاماً یک دوره شش ماهه باشد. زیرا امکان افزایش زمان این نوع ویزا برای اتمام یک دوره آموزشی کوتاه‌مدت مقدور نمی باشد.

اتباع خارجی مقیم در کانادا بدون ویزای مجوز تحصیل Canada Study Permit در صورتی که تمایل به ثبت نام در دوره های آموزشی را دارند می بایست خارج از کانادا برای دوره های مذکور درخواست دهند. اگر دوره آموزشی کوتاه مدت در زمان اقامت آنها در کانادا به پایان برسد، نیاز به ارسال درخواست خارج از کانادا نیست و می توانند از داخل خاک کانادا اقدام کنند.

سیاستمداران یا نمایندگان خارجی

اعضای خانواده یا کارکنان خصوصی، سیاستمداران خارجی و همچنین نمایندگان رسمی خارجی نیاز به ویزای مجوز تحصیل جهت تحصیل در کانادا نخواهند داشت.
اعضای خانواده شامل موارد زیر می شود:
1. همسر یا شریک زندگی قانونی
2. فرزند غیرمستقل (وابسته) خود یا فرزند حاصل از زندگی مشترک با همسر یا شریک قانونی زندگی.
3. وابستگان فرزندان وابسته.

دلایل رد درخواست ویزای تحصیلی کانادا

در برخی مواقع امکان دارد که با دریافت ویزا تحصیلی موافقت نشود و این در خواست رد شود. جزئیات رد ویزا معمولا ارائه نمی شود، اما دلیل امتناع طی نامه ای به شما اطلاع داده می شود. متخصصان ما در موسسه مهرآیین با سال ها تجربه در این زمینه به شما کمک می کنند تا تمامی مدارک را مطابق با ساختار تایید شده اداره مهاجرت ارائه دهید به گونه ای که خطر رد درخواست را به حداقل برسانید.

  • وجود فاصله تحصیلی بین مقطع قبلی و فعلی
  • کمبود امکانات مالی برای تامین هزینه های تحصیل و زندگی
  • اهداف تحصیلی نامطلوب و عدم اطمینان در مورد بازگشت دانشجو به کشور مبدا پس از فارغ التحصیلی
  • نداشتن مدرک زبان
  • ناهماهنگی رشته تحصیلی در مقطع قبلی و فعلی
  • نقص در پرونده ها و اسناد

این امکان برای شما وجود دارد که نتیجه ویزا را به چالش بکشید، اما بعید است که نتیجه تغییر کند. بهتر است پس از رفع ایرادات و بهبود شرایط درخواست جدیدی ارائه دهید. از جمله مواردی که قابل تغییر هستند عبارتند از:

  • ارائه مدارک مورد نیاز کامل و خوانا.
  • دلیل انتخاب برنامه یا رشته را توضیح دهید و تاثیر آن را در دستیابی به اهداف آینده خود روشن کنید.
  • اطمینان حاصل کنید که توسط موسسه ای که در DLI است، پذیرفته شده اید.

مطمئن شوید که واجد شرایط هستید

به ویژه، برای دریافت مجوز تحصیل، متقاضیان باید معیارهای لازم را داشته باشند. این شامل متقاضیانی است که نشان می دهند:

  • برای تحصیل در یک موسسه آموزشی تعیین شده (DLI) پذیرفته شده اند. DLI موسسه ای است که توسط یک دولت استانی یا منطقه ای مجاز است تا از دانشجویان بین المللی میزبانی کند.
  • یک شهروند مطیع قانون، بدون سابقه کیفری، و خطری برای امنیت کانادا نیستید. گواهی (های) ترخیص پلیس نیز ممکن است موردنیاز باشد. این شهروندان از سلامت کامل برخوردارند و در صورت نیاز مایل به تکمیل معاینه پزشکی هستند.
  • بااین حال، بدانید که پذیرش یا رد درخواست ویزای تحصیلی کانادا نیز تحت تأثیر صلاحدید افسر مهاجرت بررسی کننده است.

صلاح دید افسر مهاجرت شما

حصول اطمینان افسر مهاجرت مبنی بر اینکه متقاضی قادر است شرایط اقامت خود به عنوان یک دانشجو را برآورده سازد در موفقیت شما برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا بسیار حائز اهمیت است.

به غیراز عدم واجد شرایط بودن، دو موضوع تکرار شونده در مورد علت رد درخواست ویزای تحصیلی کانادا وجود دارد (اگرچه موارد بسیاری در این زمینه قابل ذکر است). افرادی که نتوانستند افسران مهاجرت را متقاعد کنند که:

هدف واقعی از سفر آنها به کانادا تحصیل است، بین سال های 2019 تا 2021، 77 درصد از رد مجوزهای تحصیلی به دلیل عدم رضایت IRCC از سفر متقاضی با برنامه مطالعه بوده است. اثبات قرار ترک کشور پس از اتمام تحصیلات، 26% از رد درخواست های مجوز تحصیل (در همان دوره زمانی) به دلیل عدم رضایت IRCC از اینکه متقاضیان بر اساس دارایی های شخصی و وضعیت مالی خود کانادا را ترک خواهند کرد، بوده است.

عطف به این موضوع، افرادی که درخواست می کنند باید مطمئن شوند که برنامه هایشان تا حد امکان واضح است یا خیر. به عنوان مثال، به عنوان متقاضی احتمالاً شانس بیشتری برای تأیید خواهید داشت اگر:

  • اطمینان حاصل کنید که اطلاعات شما پیشرفت منطقی و واضحی را در مطالعات از تحصیلات قبلی به تحصیلات کانادایی در حال پیگیری نشان می دهند.
  • اطمینان حاصل کنید که مدارک ارائه شده می توانند اثبات مالی را از طریق اسناد مجاز نشان دهند.
  • اطمینان حاصل کنید که الزامات انگلیسی/فرانسوی برای مهاجرت را برآورده می کنند.
  • هرگونه گپ طولانی در مطالعات آنها در کاربرد آنها را توضیح دهید.
  • هدف خود را برای ترک کانادا پس از مدت تحصیل مشخص کنید.

حصول اطمینان از تکمیل یک درخواست با قصد دوگانه در صورتی که همزمان برای اقامت کانادا (PR) درخواست داده باشند. قصد دوگانه زمانی است که یک تبعه خارجی که برای ویزای توریستی درخواست داده است (یا ممکن است درخواست دهد) نیز برای یک دوره موقت به عنوان بازدید کننده، کارگر یا دانشجو درخواست ورود به کانادا را می دهد.

هر گونه اسناد/اطلاعات دیگری را که می توانید در برنامه های خود بگنجانید تا به افسری که مجوز تحصیل آنها را بررسی می کند اطمینان حاصل کنند.

علاوه بر این، متقاضیان می توانند به جریان مجوزهای تحصیلی که ممکن است واجد شرایط دریافت آن باشند نگاه کنند. به عنوان مثال، جریان مستقیم دانشجویی یک مسیر ترجیحی برای دریافت مجوز تحصیل کانادا، برای شهروندان کشورهای خاص است. نرخ پذیرش عموماً برای برنامه های کاربردی تحت این جریان، به دلیل معیارهای واجد شرایط بودن بالاتر است. متقاضیان پذیرفته شده از زمان رسیدگی سریع بهره مند خواهند شد.

 

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر تلفنی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، بر روی بنر زیر، کلیک نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست