مهاجرت به کانادا از طریق |آرایشگری 2024|

آرایشگری کانادا

صنعت زیبایی، به ویژه آرایشگری، یک صنعت پر تقاضا و همیشه در حال تکامل است. جذابیت‌هایی که مشاغل این حوزه دارد به همراه تعامل شخصی با دیگران افراد زیادی را به سمت این حرفه می‌کشاند. مهاجرت به کانادا با مدرک آرایشگری یکی از روش‌های رایج مهاجرت به این کشور برای افرادی است که در حرفه‌ آرایشگری حرفی برای گفتن دارند و می‌توانند با ویزای کار آرایشگری در کانادا به این کشور مهاجرت کنند.آرایشگری به عنوان یک حرفه بین المللی الزامات و قوانینی دارد و اگر قصد داریم از این طریق به کانادا سفر کنید، باید صلاحیت‌های لازم را داشته باشید و وضعیت بازار کار و درآمد این حرفه در کشور کانادا را بدانید. در این مقاله از اَدیت مگ، قصد داریم در مورد شرایط مهاجرت به کانادا برای آرایشگرها صحبت کنیم. همچنین به شما نشان می‌دهیم زمانی که به عنوان یک آرایشگر وارد کانادا می‌شوید، چه انتظاری در مورد آینده خود باید داشته باشید. پس با ما همراه شوید.

شرایط و مراحل مهاجرت آرایشگری

مهاجرت به کانادا با مدرک آرایشگری مانند هر روش مهاجرتی دیگری شرایطی دارد و باید مراحل مشخصی را پشت سر بگذارید. مسیر مهاجرت به کانادا برای کارگران ماهر در درجه اول حول سیستم اکسپرس اینتری و برنامه نامزدی استانی (PNP) می‌چرخد. این پلتفرم‌ها برای رفع کمبود نیروی کار در کشور و اطمینان از ورود مداوم افراد با استعداد برای تقویت اقتصاد کانادا طراحی شده‌اند.

هدف از در نظر گرفتن این شرایط و فرایندها این است که آرایشگر مورد نظر استانداردهای صنعت آرایشگری کانادایی را رعایت می‌کند. فرایند مهاجرت به کانادا برای آرایشگرها به شرح زیر است:

  1. ارزیابی گواهی آرایشگری برای مطابقت دادن مدرک با استانداردهای کانادا: نهادهای شناخته شده، مانند خدمات آموزش جهانی (WES)، چنین ارزیابی‌هایی را انجام می‌دهند.
  2. دریافت مجوز آرایشگری معتبر برای کار در کانادا: شرایط دریافت این مجوز در استان‌های مختلف متفاوت است.
  3. تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی: برای اثبات مهارت زبانی خود باید در یکی از آزمون‌ها مانند آیلتس (سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی) برای انگلیسی یا TEF (Test d’Evaluation de Français) برای زبان فرانسه نمره قبولی به دست آورید.

شرایط دریافت ویزای کار آرایشگری

در کشور کانادا برای آرایشگرها شرایطی در نظر گرفته شده است تا استاندارد بالای خدمات در این صنعت حفظ شود. مراحلی که آرایشگرها برای عبور از این شرایط باید سپری کنند به شرح زیر است:

  1. سپری کردن دوره آموزش آرایشگری در یک موسسه معتبر
  2. صدور گواهینامه و مجوزی که پس از اتمام دوره آموزشی صادر می‌شود که قوانین صدور مجوز در هر استان متفاوت است.
  3. سپری کردن دوره کارآموزی تحت نظر یک متخصص دارای مجوز
  4. شرکت در دوره‌های آپدیت برای به روز کردن تکنیک‌ها. در واقع آرایشگر باید به طور مداوم در حال یادگیری باشد و در انجمن‌های حرفه‌ای آرایشگران در کانادا شرکت کند.

شرایط دریافت ویزای کار آرایشگری

در کشور کانادا برای آرایشگرها شرایطی در نظر گرفته شده است تا استاندارد بالای خدمات در این صنعت حفظ شود. مراحلی که آرایشگرها برای عبور از این شرایط باید سپری کنند به شرح زیر است:

  • سپری کردن دوره آموزش آرایشگری در یک موسسه معتبر
  • صدور گواهینامه و مجوزی که پس از اتمام دوره آموزشی صادر می‌شود که قوانین صدور مجوز در هر استان متفاوت است.
  • سپری کردن دوره کارآموزی تحت نظر یک متخصص دارای مجوز
  • شرکت در دوره‌های جدید برای به روز کردن تکنیک‌ها. در واقع آرایشگر باید به طور مداوم در حال یادگیری باشد و در انجمن‌های حرفه‌ای آرایشگران در کانادا شرکت کند.

اهمیت مهارت زبان

با توجه به اینکه کانادا یک کشور دو زبانه است، تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسه ضروری بوده و برای مهاجرت به کانادا با مدرک آرایشگری یکی از شرایط لازم محسوب می‌شود. برای اینکه مهارت خود را در این زمینه نشان دهید، باید در یکی از آزمون‌های مورد تایید در زبان انگلیسی مانند IELTS یا Test d’Evaluation de Français (TEF) برای زبان فرانسه نمره قبولی کسب کنید.شرکت در این آزمون‌ها نه تنها باعث راحت‌تر شدن فرایند مهاجرت می‌شود، بلکه به شما کمک می‌کند به طور موثرتری با مشتریان و همکاران خود ارتباط برقرار کنید.

آپدیت مهارت

یکی دیگر از الزامات مهاجرت به کانادا با مدرک آرایشگری، یادگیری مستمر است. رشته آرایشگری به طور مداوم با تکنیک‌ها و استانداردهای بهداشتی در حال پیشرفت است. یادگیری مستمر تضمین می‌کند که شما همیشه به روز هستید و به خواسته‌ها و انتظارات مشتریان خود احترام می‌گذارید. برای یادگیری مستمر باید موارد زیر را در نظر بگیرید:

  1. ثبت نام در دوره‌های حرفه‌ای
  2. شرکت در ورکشاپ‌ها و ایونت‌ها
  3. دنبال کردن اخبار جدید

یادگیری مستمر یکی از مهم‌ترین کارهایی است که برای تبدیل شدن به یک آرایشگر موفق در کانادا باید انجام دهید. اگر می‌خواهید به عنوان یک فرد حرفه‌ای در این رشته مشغول به کار شوید، به روز ماندن و سازگاری با تغییرات بسیار مهم است.شما باید به طور مداوم تکنیک‌های جدید را آموزش ببینید، جدیدترین محصولات را بشناسید و با ابزارهای مدرن آشنا شوید. یادگیری مداوم تضمین می‌کند که شما همیشه بهترین خدمات را به مشتریان خود ارائه می‌دهید.

شرایط مهاجرت آرایشگر به کانادا

شغل آرایشگری در کانادا در طبقه بندی ملی مشاغل کانادا وجود دارد. در هنگام درخواست برای مهاجرت، به‌راحتی بتوانید مشاغل مرتبط با حرفه خود را پیدا کنید. کد NOC 63210 مختص آرایشگری در کانادا است که مسیرهای مهاجرتی متنوعی برای آن وجود دارد. در هر یک از این مسیرهای مهاجرت، شرایط خاصی وجود دارد که باید رعایت کنید اما شرایط کلی عبارت است از:

  1. داشتن مدرک تحصیلی اتمام دوره دبیرستان
  2. تکمیل یک دوره 2 تا 3 ساله کارآموزی (مدت دوره به موسسه بستگی دارد)
  3. آموزش در حین کار، در صورت نداشتن مدرک یا تحصیلات تخصصی
  4. گواهی کسب برای آرایشگران (به طور اختصاصی برای انتاریو(Ontario))
  5. تکمیل آزمون “International provincials mobility examination” و دریافت تأییدیه (Red Seal)

پس از آن که این شرایط اولیه به طور کامل برآورده کردید، باید برنامه مهاجرت خود را انتخاب کنید. مسیرهای اصلی برای شغل آرایشگری در کانادا عبارتند از:

1. اکسپرس اینتری (Express Entry System)

اولین اقدام برای مهاجرت آرایشگر به کانادا این است که برای ارزیابی در سیستم اکسپرس اینتری درخواست دهید. البته به خاطر داشته باشید که سیستم اکسپرس اینتری جایگزین یا مشابه درخواست برای ویزای کار نیست، بلکه تنها واجد شرایط بودن شما را ارزیابی می‌کند. برای بررسی اطلاعات لازم درباره ویزا، می‌توانید مطلب مهاجرت کاری به کانادا را مطالعه کنید.اکسپرس اینتری رایج‌ترین و راحت‌ترین راه برای رفتن آرایشگران به کانادا است. پس از آن که پروفایل خود را در سیستم اکسپرس اینتری ثبت کنید، می‌توانید از طریق برنامه‌های مهاجرتی اصلی کانادا برای رفتن به این کشور اقدام کنید. برنامه‌های اصلی مهاجرت به کانادا عبارت است از:

  • برنامه نیروهای کار ماهر فدرال (Federal Skilled Worker Program)
  • برنامه تجارت ماهر فدرال (Federal Skilled trade program)
  • کلاس تجربه اکسپرس کانادا (Express Canada experience class)

از این سه برنامه مهاجرتی، بهترین گزینه برای شغل آرایشگری در کانادا استفاده از برنامه نیروی کار ماهر فدرال است. برای کسب اطلاعات بیشتر فرم مشاوره زیر را پر کنید و منتظر تماس کارشناسان موسسه مهاجرتی ایلیا باشید:

2. برنامه‌های نامزدی استانی (Provincial Nomination Program)

یکی دیگر از مسیرهای مهاجرت به کانادا برای آرایشگران، استفاده از برنامه‌های استانی کانادا است. طی این برنامه، می‌توانید برای یکی از استان‌های واجد شرایط در کانادا که متقاضی جذب آرایشگران است درخواست داده و پس از پذیرش، به این استان مهاجرت کنید.توجه داشته باشید که در تمام مسیرهای مهاجرتی ذکرشده، بسیار مهم است که متقاضی تمکن مالی موردنیاز برای سیستمی را که تحت آن اقدام می‌کند داشته باشد. یعنی تنها به‌دلیل مهارت در آرایشگری، نمی‌توانید برای مهاجرت به کانادا پذیرفته شوید.

مدارک لازم برای مهاجرت به کانادا با مدرک آرایشگری

یکی از مهمترین مراحلی که باید قبل از مهاجرت به آن توجه کنید، مدارکی است که برای کار آرایشگری در کانادا به آن نیاز دارید. پس از آن که یکی از مسیرهای مهاجرتی گفته شده را برای رفتن به کانادا انتخاب کردید، مدارکی را که باید ارائه شوند، جمع‌آوری کنید. مدارک زیر، اصلی‌ترین مواردی است که برای درخواست اکسپرس اینتری و یا در زمان درخواست برای ویزا باید ارائه دهید:

  1. مدارک اثبات تسلط به زبان انگلیسی یا فرانسوی (بسته به منطقه موردنظر برای مهاجرت) و نتایج آزمون‌های زبان
  2. مدارک مربوط به نتایج ارزیابی اعتبار تحصیلی (ECA)
  3. مدارک پذیرش در برنامه‌های نامزدی استانی
  4. ارائه نامه پیشنهاد شغلی (جاب آفر) کتبی از یک کارفرمای معتبر کانادایی (در صورت موجود بودن)
  5. گواهی عدم سوء‌پیشینه کیفری
  6. گواهی سلامت عمومی پزشکی
  7. اثبات تمکن مالی

توجه داشته باشید که این مدارک را باید همزمان با درخواست اکسپرس اینتری یا ویزای خود به‌همراه سایر مدارک لازم ارسال کنید.

 

کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی ایلیا آماده ارائه مشاوره به شما عزیزان و علاقمندان به مهاجرت از طریق آرایشگری می باشد . می توانید با مشاورین و یا با تماس با کارشناسان از شرایط مهاجرت اطلاعات بیشتری کسب نمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست