ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ECA

 ECA

با کمک تعداد بی شماری از مؤسسات آموزشی تعیین شده (DLI) که آموزش عالی و مقرون به صرفه برای متقاضیان تحصیل در کانادا فراهم می آورند، به راحتی می توانید به مدارک بین المللی معتبر از بهترین مراکز اموزشی این کشور دسترسی داشته باشید. برای رسیدن به این هدف، دانشجویان بین المللی باید در هنگام درخواست مهاجرت به کانادا، مراحل استاندارد خاصی را طی کنند. یکی از این مراحل ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا (ECA) است.

برای مهاجرت به کانادا ، اعتبارات آموزشی برای کمک به شما برای یافتن شغلی با درآمد خوب در مقابل یک شغل کم درآمد ضروری است. مدرک ممکن است تعیین کند که آیا می توانید به جای شغلی در محدوده حقوقی 30,000 دلار شغلی با حقوق 80,000 دلار پیدا کنید.

در این مقاله، فرآیندهای مربوط به ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا (ECA) و چگونگی تأیید اعتبار تحصیلی دانشجویان بین المللی در کانادا را بررسی می نماییم.

ECA چیست؟

مدرک خارجی، دیپلم، گواهینامه یا هر مدرک دیگری مرتبط با رشته تحصیلی دانشجویان بین المللی در کانادا باید ارزیابی و تایید شود. ارزیابی های مختلفی برای نیازها و شرایط مختلف برای مهاجرت به کانادا وجود دارد.ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ECA، مدرکی است مبنی بر اینکه مدرک خارجی معادل مدرک کانادایی است. این مدرک نقشی حیاتی در روند مهاجرت ایفا می کند، به ویژه برای دانشجویانی که قصد زندگی و کار در کانادا را دارند. متخصصان، فارغ التحصیلان و کارگران ماهر نیز باید مدارک خود را تأیید کنند.

گزارش ECA چگونه کار می کند؟

اگر مدرک خارجی دارید، بسته به نوع ECA، گزارش شما به عنوان مدرکی برای اثبات اینکه مدرک خارجی شما معادل یک مدرک تکمیلی کانادایی است، عمل می کند. هنگام درخواست تحت اکسپرس اینتری، باید گزارش ECA و شماره مرجع خود را در نمایه اکسپرس اینتری خود وارد کنید.

باوجود اینکه گزارش ECA ممکن است به جستجوی کار در کانادا کمک کند، اما هیچ تضمینی وجود ندارد که شغلی در رشته خود یا در سطح مهارت خود پیدا کنید. علاوه بر این، افراد همچنان مشمول اخذ مجوز فعالیت در مشاغلی خواهند بود که دارای مقررات قانونی هستند.

همان طور که پیش از این نیز گفته شد، دانشجویان بین المللی در کانادا ابتدا باید از طریق گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ECA ثابت کنند که مدارک خارجی آنها معتبر است و معادل مدرک کانادایی است.

اگر گزارش ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ECA متقاضی ثابت کند که مدارک وی با اعتبارنامه کانادایی معادل نیست، یا موسسه خارجی یک موسسه تعیین شده نیست، امکان دریافت امتیاز کار در کانادا را نخواهد داشت.

چه کسی به ارزیابی مدارک تحصیلی نیاز دارد؟

اگر شما یک خارجی هستید که درس خود را در کشور دیگری به پایان رسانده اید، ممکن است به (Educational Credential Assessment) ECA نیاز داشته باشید. این یک سیستم ارزیابی است که مدرک شما را با استانداردهای کانادا تأیید و مقایسه می کند.

مزایای این ارزیابی مشهود است. این یک فرآیند طولانی است، اما غیرممکن نیست.

برای بسیاری از افرادی که در فرآیند درخواست اقامت دائم کانادا هستند، اخذ ارزیابی مدرک تحصیلی (ECA) ضروری است.این مدرک برای متقاضیان، فرصتی برای افزایش رقابت پذیری آنها در استخر اکسپرس اینتری فراهم می کند.

اداره مهاجرت و شهروندی کانادا ECA را بررسی می کند تا معادل بودن مدارک تحصیلی (مدرک تحصیلی، دیپلم، گواهینامه ها و غیره) را که در کشورهای دیگر دریافت شده است را ارزیابی کند و آنها را با استانداردهای کانادا مقایسه کند.

چه افرادی به ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ECA نیاز ندارد؟

متقاضیان دارای مدرک، دیپلم یا گواهی کانادایی نیازی به ارزیابی ندارند.

چه مدارک باید ارزیابی شوند؟

متقاضی مهاجرت برای بالاترین سطح تحصیلات خود به ارزیابی نیاز دارد. به عنوان مثال، اگر مدرک کارشناسی ارشد بالاترین سطح تحصیلی وی باشد، برای مدرک لیسانس خود نیازی به ارزیابی نخواهد داشت.

مواقعی وجود دارد که دانش آموزان باید برای بیش از یک یا دو مدرک اقدام به ارزیابی کنند و در این صورت، اگر هر مدرک را ارزیابی کنید، می توانید امتیاز بیشتری کسب کنید.

فرض کنید مدرک تحصیلی شما معادل مدرک تحصیلی کانادا نیست، در این صورت می توانید مدرک تحصیلی متوسطه خود را ارزیابی کنید که برای اتمام دوره متوسطه امتیاز کسب می کنید.

چگونه می توان ECA را دریافت کرد؟

اکنون می دانید ECA چیست و از مراحل مربوط به ارزیابی مدارک تحصیلی در کانادا ECA اطلاع دارید. لازم است به این نکته نیز واقف باشید که ارزیابی شما باید از یک نهاد حرفه ای تعیین شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) صادر شود. شما گزارشی دریافت خواهید کرد که معادل اعتبار شما را در کانادا مشخص می کند.

توجه داشته باشید که سازمان ها یا نهادهای حرفه ای مختلف ممکن است مشمول هزینه های پردازش متفاوت و سایر هزینه های اضافی باشند. پس ازآن، سازمان یا ارگان راهنمایی هایی را در مورد نحوه ارسال مدارک خود که نیاز به ارزیابی دارند به شما می دهد.

بر اساس وب سایت رسمی دولت کانادا، در زیر برخی از سازمان های تعیین شده وجود دارد که می توانید از آنها استفاده کنید:

  • سرویس آموزش تطبیقی، دانشکده مطالعات مداوم دانشگاه تورنتو
  • خدمات بین المللی ارزیابی اعتبار کانادا
  • خدمات آموزشی جهانی
  • خدمات ارزیابی صلاحیت های بین المللی(IQAS)
  • خدمات ارزیابی اعتبار بین المللی، موسسه فناوری بریتیش کلمبیا

دانشجویان بین المللی در کانادا با حرفه های تنظیم شده باید ابتدا با نهاد نظارتی در استان کانادا تماس بگیرند تا مجوز فعالیت خود را در زمینه یا شغل موردنظر دریافت کنند.

گزارش ECA خود را ارسال کنید

قبل از اینکه به ارسال گزارش ECA خود ادامه دهید، اجازه دهید چند نکته مرتبط را شرح دهیم:

  • گزارش ECA صرفاً برای مقاصد مهاجرتی است و باید توسط یک سازمان یا نهاد حرفه ای تعیین شده توسط IRCC صادر شود.
  • گزارش باید در تاریخی صادر شود که سازمان یا نهاد حرفه ای به عنوان تعیین شده در نظر گرفته شده. این گزارش نمی تواند بیش از پنج سال از تاریخ ارسال نمایه اکسپرس اینتری خود یا درخواست اقامت دائم در کانادا باشد.
  • توجه داشته باشید که ارگان تعیین شده مسئولیتی در قبال ارسال گزارش شما نخواهد داشت.

مراحلی که پس از دریافت گزارش ECA باید دنبال کنید:

مرحله 1: باید نتایج خود را که از سازمان تعیین شده دریافت کرده اید در نمایه اکسپرس اینتری خود وارد کنید.

مرحله 2: مدارک لازم را جمع آوری کنید و اصل مدارک خود را در مکانی امن نگهداری کنید.

مرحله 3: در صورت دریافت دعوت نامه برای درخواست اقامت دائم کانادا، مطمئن شوید که آماده آپلود کپی مدارک خود هستید.

چگونه می توانم بیش از یک اعتبار را در نمایه اکسپرس اینتری خود وارد کنم؟

مرحله 1: به فرم “تحصیل و زبان ها” بروید و اطلاعات را در قسمت “تاریخچه آموزش” پر کنید.

مرحله 2: در اینجا می توانید اولین مدرک خود را وارد کنید که بالاترین سطح تحصیلی شما خواهد بود. توجه داشته باشید که هر بار که یک اعتبارنامه ارسال می کنید به یک فیلد جدید نیاز خواهید داشت.

مرحله 3: روی “ذخیره و افزودن” کلیک کنید و می بینید که فیلدهایی که قبلاً پر کرده اید خالی می شوند.

مرحله 4: می توانید اعتبارنامه های اضافه شده خود را در جدول “تاریخچه آموزش” بررسی کنید. هر بار که یک اعتبارنامه را وارد می کنید روی “ذخیره و افزودن دکمه” کلیک کنید. این فرآیند را برای سایر اعتبارنامه های باقیمانده که باید اضافه شوند، تکرار کنید.

مزایای خدمات آموزشی جهانی (WES) ECA:
  • الزامات برنامه مهاجرتی اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا را برآورده سازد
  • الزامات برنامه نامزدهای استانی (PNP) را برآورده سازد (به ویژه برنامه های مهاجرت استانی)
  • واجد شرایط برای پایلوت مهاجرت کشاورزی غذایی اداره مهاجرت و شهروندی کانادا باشد
  • برای تحصیلات خود به رسمیت شناخته شده تا بتوانید اهداف خود را در کانادا دنبال نماید
  • گزارش خود (و اسناد آموزشی تأیید شده) را برای استفاده در آینده ذخیره نماید

WES ECA به مدت پنج سال پس از تاریخ صدور معتبر است و می توانید از آن برای پروفایل های اکسپرس اینتری آینده استفاده کنید.

توجه: متقاضیان ECA فقط باید بالاترین اعتبار خود را ارائه دهند. با این حال، چند استثنا برای این الزام وجود دارد.

چگونه WES می تواند به ECA شما کمک کند؟

WES که در سال 1974 تأسیس شد، یکی از پنج ارائه دهنده ECA تعیین شده توسط اداره مهاجرت، شهروندی و پناهندگی کانادا در سراسر کانادا است. با استاندارد خدمات تنها 35 روز کاری پس از دریافت، بررسی و پذیرش کلیه اسناد و هزینه های موردنیاز، WES یکی از سریع ترین ارائه دهندگان ECA در کشور است. WES گزارش های ارزیابی آکادمیک با کیفیت بالا را ارائه می دهد که توسط کارفرمایان، نهادهای صدور مجوز و مؤسسات آموزش عالی به رسمیت شناخته شده است.

علاوه بر این، WES برای متقاضیان مهاجرت استانی به آلبرتا که فرانسوی صحبت می کنند خدمات خاص ارائه می دهد. درخواست WES آنلاین برای زبان فرانسه و اطلاعات مدارک مورد نیاز آن به نیازهای افراد فرانسوی زبان پاسخ می دهد.

چگونه می توان یک ECA (ارزیابی اعتبار آموزشی) دریافت کرد؟

باید ارزیابی خود را از یک سازمان یا یک نهاد حرفه ای تعیین شده توسط اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا دریافت کنید. آنها گزارشی به شما می دهند که به شما می گوید تحصیلات شما در کانادا با چه میزانی است. زمان و هزینه های پردازش ممکن است بسته به سازمان یا سازمان حرفه ای متفاوت باشد.

هنگامی که یک سازمان تعیین شده یا یک سازمان حرفه ای را انتخاب کردید، آنها به شما خواهند گفت که چگونه مدارک خود را برای ارزیابی ارسال کنید.

 

در این مقاله سعی کردیم به سوالات شما درباره زیروبم ECA و فرآیندهای مربوطه پاسخ دهیم. جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره می توانید با کارشناسان ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل فرمایید تا در این فرآیند همراه شما باشیم.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست