نحوه دریافت پیکاپ |ویزای کانادا|

پیکاپ 

پیکاپ در بخش توریست و مهاجرت به معنی درخواست و اجازه ورود به کشور مورد نظر می باشد . برای اخذ این اجازه ورود، باید با در دست داشتن مدارک خود برای مصاحبه به سفارت کشور مربوطه در ایران مراجعه نمایید و در صورت تایید شخص مصاحبه کننده در سفارت مدنظر، ویزای شما به مرحله ثبت خواهد رسید و پس از درج مهر ویزا در پاسپورت می‌توانید برای سفر آماده شوید. اما گاهی برای اخذ ویزای بعضی از کشورها (به دلیل تعطیلی سفارتخانه و یا کنسولگری مدنظر) نیاز به رفتن به یک کشور واسطه هستید. بعد از انجام مصاحبه در سفارت کشور واسطه و انجام بررسی‌های لازم نتیجه درخواست ویزا به شخص متقاضی اطلاع داده خواهد شد.

در صورتی که با درخواست متقاضی موافقت بشود لازم است که شخصا پاسپورت خود را جهت دریافت ویزا در سریع‌ترین زمان ممکن به سفارت مربوطه تحویل دهد. با توجه به این که جهت درج ویزا در پاسپورت حضور شخص متقاضی ویزا الزامی نیست این امکان وجود دارد تا این کار از طریق نماینده قانونی شخص انجام بگیرد. این پروسه که شامل تحویل پاسپورت به سفارت توسط نماینده و برگرداندن آن به متقاضی می باشد را پیکاپ پاسپورت می گویند.

تفاوت پیکاپ ویزا با پیکاپ پاسپورت

پیکاپ پاسپورت تفاوتی با پیکاپ ویزا ندارد و این دو اصطلاح به جای یکدیگر استفاده می‌شوند. متقاضیان دریافت ویزا پس از اقدام جهت اخذ ویزا و طی شدن مراحل مربوطه، به منظور صرفه جویی در هزینه و زمان، امکان یا تمایل سفر به کشور مربوطه را ندارند. در این مواقع متقاضی می‌تواند با انتخاب یک کارگزار قابل اعتماد و ارائه پاسپورت و مدارک مورد نیاز خود به ایشان، در وقت و هزینه‌های خود صرفه جویی نماید. کارگزار شما بدون هیچ منع قانونی، با ارسال پاسپورت و مدارک به کنسولگری مربوطه در کشور واسطه، اقدامات لازم جهت الصاق ویزا به پاسپورت شما را انجام داده و پس از اتمام کار آن را در ایران به شما تحویل خواهد داد. به این فرایند ارسال پاسپورت،دریافت ویزا و بازگرداندن آن به شخص پیکاپ پاسپورت می گویند.

با توجه به این نکته که کانادا در ایران سفارت ندارد اگر قصد اقامت دائم در کانادا را داشته باشید باید به یکی از مراکز VAC (کارگزاری سفارت کانادا) در کشورهای همسایه مثل ترکیه، ارمنستان، امارات مراجعه فرمایید. بعد از مصاحبه و انگشت‌نگاری که به صورت حضوری در سفارت انجام دادید، به ایران برگشته و منتظر تایید ویزا می‌مانید. اگر ویزای شما توسط کنسولگری کانادا تایید شود، یک ایمیل تایید درخواست برایتان ارسال می‌شود. در این زمان برای ارسال پاسپورت به سفارت و برگرداندن آن با ویزا، به خاطر هزینه‌هایی که رفت و برگشت به این سفر برایتان دارد، مدارک را به نماینده قانونی خود تحویل می‌دهید.

اقدامی که از زمان ارسال پاسپورت و بازگرداندن آن با ویزا کانادا انجام می‌گیرد، پیکاپ ویزا یا پیکاپ پاسپورت کانادا است.

حضور شما به عنوان متقاضی ویزای کانادا برای انگشت‌نگاری یا مصاحبه الزامی است اما پس از صدور ویزا، نیازی نیست که خودتان برای دریافت ویزا به یکی از کشور های واسطه سفر کنید و در سفارت کانادا حاضر شوید تا ویزا را تحویل بگیرید. نماینده شما می‌تواند این کار را به جای شما انجام دهد. در این حالت زمان شما برای سفر به کشور واسطه تلف نمی‌شود و هزینه نهایی بسیار کمتر خواهد بود.

مزایای پیکاپ ویزا 

اصلی‌ترین مزیتی که پیکاپ ویزای کانادا دارد، این بوده که دیگر نیازی به حضورتان در سفارت خانه یا مراکز VAC نیست. در نتیجه در هزینه و زمان سفر ورفت و آمدتان تا حد زیادی صرفه جویی می‌کنید. شما می توانید شخصا تمامی مراحل پیکاپ ویزا را خودتان انجام بدهید ولی توجه داشته باشید که باید زمان و هزینه قابل توجه ایی را متقبل بشوید ولی در نظر داشته باشید که طی کردن مراحل پیکاپ ویزا کانادا به تخصص نیاز دارد، یافتن یک موسسه یا نماینده قانونی و کاربلد که با هزینه مناسب این کار را برایتان انجام دهد بسیار اهمیت دارد.

مراحل درخواست پیکاپ ویزای کانادا

برای درخواست پیکاپ ویزا، به همراه پاسپورت خود و ایمیل تایید ویزا که از طرف سفارت برایتان ارسال شده است به یک شرکت معتبر مراجعه می‌کنید. (شرکتی که از سمت پلیس مهاجرت ایران، مجوز خدمات پیکاپ ویزا را داشته باشد) در این مورد موسسه مهاجرت ایران کانادا کمک‌تان می‌کند. در ادامه نماینده قانونی و شرکتی که مدارک‌تان را به آن‌جا سپردید، بقیه کارها را انجام می‌دهد.پیکاپ ویزا کانادا را می‌توانید از طریق 3 کشور انجام دهید. پیکاپ ویزا در شهرهای آنکارا و استانبول کشور ترکیه، دبی امارات و ایروان ارمنستان انجام می‌شود، اما از آن جایی که در آنکارا چندین پرواز مختلف وجود دارد و ارسال پاسپورت راحت‌تر است و همچنین صدور ویزا در آنکارا توسط سفارت کانادا سریع‌تر انجام می‌شود، معمولا متقاضیان ترجیح می‌دهند پیکاپ ویزا را از آنکارا انجام ‌دهند.

مراحل پیکاپ ویزا از آنکارا به این ترتیب است که ابتدا به دفترخانه اسناد رسمی مراجعه کرده و یک وکالت کاری به شرکت مهاجرت یا نماینده قانونی خود می‌دهید. پس از ترجمه وکالت نامه به زبان ترکی استانبولی در دارالترجمه رسمی، این وکالت توسط دادگستری و وزارت امور خارجه تایید می‌شود و توسط سفارت ترکیه در ایران به تایید می‌رسد. در نهایت وکیل شما برای ارسال پاسپورت و مدارک شما اقدام می‌کند.

مدت زمان دریافت پیکاپ ویزا

بعد از ارسال ایمیل تایید ویزا، تا 30 روز فرصت دارید نسبت به پیکاپ ویزای‌تان اقدام کنید. اگر این بازه بگذرد، درخواست شما ریجکت می‌شود. با توجه به اینکه کدام کشور را برای پیکاپ ویزا کانادا انتخاب می‌کنید، فرایند پیکاپ ویزا شما ممکن است بین 3 تا 4 هفته کاری طول می کشد.از آن‌جایی که شاید زمان بازگشت ویزا برای رزرو بلیط و هتل و اموری از این دست برایتان حائز اهمیت است، شما می‌توانید در این مدت پس از تحویل پاسپورت جهت پیکاپ ویزا، وضعیت آن را پیگیری کنید. به این ترتیب یک شماره پیگیری دریافت می‌کنید. کافیست به سایت VFS Globalمراجعه کنید. سپس کشور پیکاپ را به عنوان کشور مبدا و کشور مقصد را کانادا انتخاب کنید. در نهایت با وارد کردن شماره پیگیری می‌توانید روال پیکاپ ویزای‌تان را مشاهده کنید.

مدارک لازم پیکاپ ویزا

  • پرینت ایمیل تایید سفارت
  • پاسپورت ( به اعتبار پاسپورت‌تان دقت کنید )
  • تکمیلی صفحه آخر ایمیل که شامل مشخصاتی چون نام، ایمیل، آدرس، شماره تلفن و ویژگی‌های ظاهری همچون قد، وزن و رنگ چشم است.
  • دو قطعه عکس 5×7 که مهر عکاسی روی یکی از آن‌ها درج شده باشد.
  • فرم وکالت نامه
  • در صورتی که ویزای شما از نوع غیر مهاجرتی است، علاوه بر پرینت ایمیل تایید سفارت و پاسپورت و فرم وکالت، رسید انگشت نگاری از مرکز وک را نیز لازم خواهید داشت.

نکات مهم جهت پیکاپ ویزا برای متقاضی

  • آژانس مورد نظر شما حتما دارای مجوز از پلیس مهاجرت ایران باشد.
  • هنگام تحویل پاسپورت به آژانس رسید دریافت کنید.
  • پس از دریافت پاسپورت اطلاعات خودتان را روی لیبل ویزا کنترل کنید.
نکات مهم آژانس های انجام دهنده پیکاپ
  • از انتقال امن پاسپورت های متقاضیان اطمینان حاصل کنید.
  • پاسپورت ها را در جای امن نگهداری کنید.
  • پس از پیکاپ پاسپورت، اطلاعات روی آن را کنترل کنید و در صورت وجود هرگونه مشکل آن را به دفتر وک برگردانید.

جهت دریافت مشاوره و اطلاع از هزینه های پیکاپ ویزا یا پاسپورت با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل فرمایید. مشاوران ما در کوتاه ترین زمان ممکن پاسخگوی سوالات شما خواهند بود.

12 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست