اکسپرس اینتری کانادا

اکسپرس اینتری کانادا

Express Entry

اکسپرس اینتری کانادا برای جذب مهاجر تحصیل کرده و متخصص معرفی شده است. این برنامه مهاجرتی، براساس امتیاز طراحی شده است و افرادی که امتیاز لازم را کسب کنند، می توانند برای مهاجرت به کانادا اقدام کنند. کانادا از مهاجرپذیرترین کشورهای دنیاست و هر ساله تعداد زیادی مهاجر، از سراسر دنیا از جمله ایران پذیرش می کند.

کشور کانادا از کشور های توسعه یافته و مهاجرپذیر است و تقریبا ۲۲ درصد جمعیت آن را مهاجران تشکیل داده اند. در خصوص مهاجرت به کانادا و روش های مهاجرت، سوال های زیادی در ذهن کاربران است که در ادامه شرایط مهاجرت، امتیاز بندی و مدارک مورد نظر نیاز را بررسی می کنیم

سیستم اکسپرس اینتری کانادا 

کشور کانادا یکی از برترین کشورهای جهان برای مهاجرت است و هر ساله مقصد بسیاری از متقاضیان از سراسر دنیا می باشد. بر طبق آماری که در سال 2021 اعلام شد کانادا رتبه دوم برترین کیفیت زندگی را در بین کشور های جهان بدست آورد. البته در این سال رتبه اول در بین کشورهای مهاجر پذیر را دریافت کرد. این رتبه بر اساس شرایط زندگی و کار برای مهاجران می باشد. که برنامه اکسپرس اینتری در سال 2022 باعث کسب این رتبه در بین دیگر کشورهای جهان شده است.

کانادا در سال 2022 توانست رتبه اول بهترین کشور جهان برای مهاجران را دریافت کند.

پاسپورت کشور کانادا به دلیل سطح بالای کیفیت زندگی و آسانی رفت و آمد به دیگر کشورها شهرت و محبوبیت زیادی پیدا کرده است، از همین رو در سال 2022 در رده بندی بهترین و قدرتمندترین پاسپورت های جهان در رتبه پنجم قرار گرفت.

متقاضیان بسیاری از سراسر دنیا به دنبال روشی مطمئن و سریع جهت اخذ پاسپورت کانادا می باشند. افرادی که قادر به دریافت پاسپورت کانادا شوند می توانند به 115 کشور جهان بدون نیاز به اخذ ویزا سفر کنند و همچنین با داشتن ویزای فرودگاهی می توانند به 50 کشور جهان سفر کنند.

کشور کانادا بر اساس قوانین سیستم فدرال اداره می شود که این نظام باعث پیشرفت بسزایی در این کشور شده است. هر کدام از ایالت های کانادا قوانین خاص خود را دارند اما به طور کلی تحت نظر سیستم جامع فدرال کنترل می شوند. کانادا بعد از روسیه دومین کشور پهناور جهان به حساب می آید و از شهرهای پرجمعیت آن می توان به تورنتو، ونکوور و مونترال اشاره کرد.

سه برنامه مهاجرتی اصلی اکسپرس اینتری کانادا:

  • برنامه مهاجرتی فدرال اسکیل ورکر (Federal Skilled Worker Class)
  • برنامه مهاجرتی تجربه کانادایی (Canadian Experience Class)
  • برنامه مهاجرتی اسکیل ترید (Federal Skilled Trades Program)

ویژگی ها و شرایط کلی اکسپرس اینتری کانادا:

شما می توانید از طریق برنامه های مهاجرتی سیستم اکسپرس اینتری کانادا با کم ترین هزینه اقامت دائم کانادا را در همان بدو ورود خود به کشور دریافت نمایید. یکی دیگر از برتری های این روش ورود همزمان شما به همراه دیگر اعضای خانواده و بهره مندی از کیفیت زندگی بالای این کشور می باشد. این امکان برای شما فراهم می باشد که در هر کدام از استان های این کشور اقامت داشته باشید و از امکانات بیمه درمانی، حق اشتغال به کار یا ادامه‌ تحصیل استفاده نمایید.

متقاضیان همچنین می توانند با اخذ ویزای تحصیلی کانادا و بعد از اتمام دوره‌ی تحصیلی و اشتغال به کار، با توجه به داشتن تجربه کانادایی، از طریق یکی از برنامه های اکسپرس اینتری اقدام نموده و امتیاز بالایی کسب نمایند و موفق به دریافت اقامت دائم کانادا شوند.

چگونه می توان برای اکسپرس اینتری کانادا اقدام کرد؟

ثبت درخواست اکسپرس اینتری کانادا دو مرحله است. اولین مرحله ارائه پروفایل شامل اسناد زیر است:

  1. نتایج آزمون زبان
  2. گزارش ارزیابی اعتبارنامه آموزشی
  3. گذرنامه یا اسناد سفر

پس از ارسال مشخصات خود و دریافت دعوت نامه برای اقامت دائم کانادا، باید اسناد دیگری که شامل درخواست ها، اسناد هویتی، گواهی های عدم سو پیشینه و نتایج سلامت پزشکی است را ارائه نمایید.

شرایط مورد نیاز دریافت اکسپرس اینتری کانادا چیست؟

به طورکلی برای واجد شرایط بودن برای دریافت اکسپرس اینتری کانادا به عنوان کارگر ماهر باید واجد شرایط زیر باشید:

  • حداقل به مدت یک سال از ۱۰ سال گذشته، تجربه کار مداوم تمام وقت یا نیمه وقت را در یک شغل داشته باشید.
  • بتوانید در آزمون زبان حداقل نمره را در یکی از دو زبان انگلیسی یا فرانسوی (CLB) کسب کنید.
  • تحصیلات تکمیلی مطابق با استانداردهای کانادا را داشته باشید.

این موارد حداقل شرایطی است که به عنوان کارگر ماهر برای اکسپرس اینتری به آن ها نیاز دارید. لازم به ذکر است رعایت این شرایط به معنای دریافت دعوت نامه برای اقامت دائم کانادا نیست. همیشه داوطلبان از بین افرادی انتخاب می شوند که صرفاً حداقل شرایط را داشته باشند و داوطلبانی که شرایط بهتری داشته باشند، امتیاز بالاتر و درنتیجه شانس بیشتری برای دریافت دعوت نامه خواهند داشت.

چه افرادی شانس بالاتری برای دریافت اکسپرس اینتری کانادا دارند؟

پروفایل متناسب با تمام شرایط زیر وجود ندارد. داوطلبانی که وارد استخر می شوند نمره جامع رتبه بندی (CRS) دریافت می کنند. کسانی که رتبه بالاتری کسب می کنند درصد احتمال درخواست برای آنان افزایش می یابد. فاکتورهای که می توانند در نمره CRS شما تأثیر بگذارند تسلط بر زبان، سن، سطح تجربه کاری، تحصیلات شماست.

داوطلبان ایده آل اکسپرس اینتری واجد شرایط زیر می باشند:

  • زیر ۳۰ سال داشته باشید
  • داشتن هر دو مدرک کارشناسی و کارشناسی ارشد
  • مهارت متوسط به بالا در زبان انگلیسی یا زبان فرانسوی (معیار زبان کانادایی CLB سطح هشت یا بالاتر است)
  • داشتن حداقل سه سال تجربه کار حرفه ای

سایر عواملی که می توانند موجب افزایش امتیاز شما گردد:

  • تسلط کامل به زبان انگلیسی یا فرانسه
  • آشنایی به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه
  • مدرک کارشناسی ارشد یا PhD
  • تجربه کاری یا تحصیلی در کانادا
  • اقامت فعلی یکی از اقوام درجه یک (پدر، مادر، خواهر و برادر) شخص در کانادا
  • پیشنهاد کاری از یک شرکت کانادایی
  • نامزد برنامه مهاجرتی استانی کانادا (PNP)
هزینه اکسپرس اینتری کانادا چقدر است؟

ارسال مشخصات به سیستم اکسپرس اینتری کانادا رایگان می باشد اما داوطلبان قبل از ارسال مشخصات متحمل برخی از هزینه ها می شوند. هزینه های احتمالی قبل از ارسال مشخصات به سیستم اکسپرس اینتری کانادا ممکن است شامل موارد زیر باشد:

  1. آزمون های زبان: متوسط هزینه ۳۰۰ دلار
  2. ارزیابی اعتبارنامه تحصیلی (ECA): هزینه متوسط ۲۰۰ دلار
  3. بیومتریک: ۸۵ دلار برای هر نفر
  4. هزینه های دولتی: ۱۳۲۵ دلار بزرگسال و ۲۲۵ دلار کودک
  5. هزینه معاینه پزشکی: متوسط هزینه ۴۵۰ دلار برای بزرگسالان و ۲۵۰ دلار برای کودکان
  6. گواهینامه های عدم سوپیشینه: متوسط هزینه ۱۰۰ دلار

در صورت معرفی شدن برای یک برنامه PNP، علاوه بر هزینه های فوق، باید هزینه مهاجرت استانی را نیز بپردازید. برای دیدن هزینه اکسپرس اینتری، میزان سن، سطح زبان و دیگر مشخصات برنامه اکسپرس اینتری می توانید به مقاله مهاجرت به کانادا مراجعه کرده و از تمامی مشخصات این برنامه به صورت کامل اطلاع پیدا کنید.

همچنین باید توجه داشته باشید که اگر نامزد برنامه مهاجرت اکسپرینس کلاس کانادا (CEC) شوید یا یک پیشنهاد استخدام معتبر داشته باشید، باید ثابت نمایید که بودجه کافی برای حمایت از اسکان خود در کانادا را دارید.

چگونه امتیاز CRS خود را افزایش دهیم

برای سالیان متمادی، مردم از سراسر جهان برای درخواست شهروندی کانادا اقدام کرده اند. با توجه به اینکه بسیاری به دنبال سریعترین راه برای موفقیت در ویزا هستند، سیستم اکسپرس اینتری کانادا به یکی از گزینه های مورد علاقه تبدیل شده است. اما، در حالی که ممکن است در طول فرآیند درخواست ویزای کانادا، همه چیز با سرعت بیشتری پیش برود، چیزی بیشتر از پر کردن مدارک و امید به دعوت شدن برای درخواست برای اقامت دائم وجود دارد.

اگر قصد دارید مسیر اکسپرس اینتری را انتخاب کنید، یکی از مواردی که از ابتدا باید در نظر داشته باشید این است روش محاسبه امتیاز اکسپرس اینتری کانادا به چه صورت است و چگونه امتیاز سیستم رتبه بندی جامع (CRS) خود را افزایش دهید.

با هزاران درخواست برای قرعه کشی که هر دو هفته یکبار انجام می شود، تنها تعدادی از ورودی های استخر شانس موفقیت دارند. قرعه کشی ها بر اساس دسته های مهاجرتی مختلف، یعنی برنامه کارگران ماهر فدرال (FSWP)، برنامه تجارت ماهر فدرال (FSTP) و برنامه کلاس تجربه کانادایی (CEC) انجام می شود. برای هر قرعه کشی یک سیستم جامع رتبه بندی وجود دارد و کسانی که از یک مقدار خاص کمتر امتیاز داشته باشند از این لیست حذف می شوند. این امر باعث می شود که بدانید چگونه امتیاز CRS خود را افزایش دهید، بخش مهمی از فرآیند درخواست شما باشد، زیرا ممکن است واجد شرایط بودن شما را برای یک دعوتنامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم تضمین کند.

سیستم جامع رتبه بندی (CRS) که توسط Citizen and Immigration Canada (CIC) استفاده می شود، سیستمی مبتنی بر امتیازهایی است که وضعیت شما را در استخر بررسی می کند. به عنوان یک نامزد، مشخصات شما با توجه به مجموعه مهارت، صلاحیت ها و تجربه کاری شما بررسی می شود و فقط چند فاکتور را ذکر می کند. شما در هر دسته نمره می گیرید و در نهایت یک امتیاز سیستم جامع رتبه بندی دریافت خواهید کرد.

این فرصت برای کسب حداکثر 1200 امتیاز اکسپرس اینتری کانادا در طول فرآیند وجود دارد که به امتیازات اصلی یا سرمایه انسانی و امتیازهای اضافی تقسیم می شود. شما با توجه به عوامل مختلفی مانند سن، تحصیلات، زبان، تجربه شغلی و مهارت های خود امتیاز کسب می کنید. اگر پیشنهاد شغلی داشته باشید، به زبان دومی که در کانادا صحبت می شود صحبت کنید، یا اگر یک برادر یا خواهر در این کشور دارید، می توانید امتیاز بیشتری کسب کنید.

توجه: استخرهای اکسپرس اینتری فضای کاملاً رقابتی هستند. اگر رتبه بالایی دارید، شانس شما برای دعوت به درخواست برای اقامت دائم بیشتر است.

افزایش امتیاز اکسپرس اینتری به چه صورت است؟

نیاز به افزایش افزایش امتیاز اکسپرس اینتری دارید اما نمی دانید چگونه؟ خبر خوب این است که چندین مرحله وجود دارد که می توانید برای افزایش شانس موفقیت دنبال کنید:

  • توانایی زبان خود را بالا ببرید
  • مدرک دیگری را به لیست خود اضافه کنید
  • با همسرتان درخواست دهید
  • کار در کانادا را تضمین کنید
  • مطمئن شوید که آخرین اخبار مربوط به امتیاز اکسپرس اینتری کانادا را دنبال می کنید
  1. مطمئن شوید که آخرین اخبار مهاجرت اکسپرس اینتری را دنبال می کنید

فقط با اطلاع از آنچه در دنیای مهاجرت اتفاق می افتد، از آنچه انتخاب می کنید شگفت زده خواهید شد. ممکن است نکاتی را انتخاب کنید که قبلاً از آنها اطلاعی نداشتید که می تواند کلید موفقیت شما در مهاجرت باشد. شاید بسیاری ندانند که داشتن یک خواهر یا برادر در کانادا شانس افزایش امتیاز اکسپرس اینتری را 15 امتیاز بالا می برد.

  1. توانمندی زبان خود را ارتقا دهید

اطمینان از اینکه در آزمون انگلیسی خود خوب عمل می کنید می تواند نمره سیستم جامع رتبه بندی شما را به میزان قابل توجهی افزایش دهد. اما در اینجا متوقف نشوید. اگر یادگیری زبان فرانسه را شروع نکرده اید یا می توانید با چند عبارت از پس آن بر بیایید، روی حضور در برخی کلاس ها تمرکز کنید. اگر با همسرتان درخواست دهید، می توانید بیش از 20 امتیاز اضافی را با زبان دوم کسب کنید. شما حدود 24 امتیاز اضافی در برنامه انفرادی خود دریافت می کنید.

  1. صلاحیت دیگری را به لیست خود اضافه کنید

تکمیل مدارک کمی طول می کشد، اما ممکن است ارزش آن را داشته باشد که مدرک دیگری به لیست خود اضافه کنید. این یک راه تضمینی برای افزایش امتیاز شما است زیرا امتیاز سرمایه انسانی بیشتری کسب می کنید و امتیازات قابل انتقال مهارت بیشتری را کسب می کنید.

  1. همراه با همسرتان درخواست دهید

اگر شما و همسر یا شریک زندگی مشترکتان مایل به مهاجرت به کانادا هستید، می توانید با هم برای ویزا درخواست دهید. این برنامه ترکیبی ممکن است امتیاز سیستم جامع رتبه بندی شما را به طرز چشمگیری افزایش دهد. بین شما دو نفر، با توجه به اینکه چه کسی بیشترین امتیاز سیستم جامع رتبه بندی را دارد، باید تصمیم بگیرید که کدام یک از شما متقاضی اصلی خواهد بود. اگر به هر دوی شما ITA اعطا شود، باید ITA خود را به طور مشترک برای اقامت دائم ارسال کنید.

  1. ایمن کردن شغل در کانادا

تضمین شغل قبل از شروع فرآیند درخواست ویزا راه دیگری برای افزایش امتیاز CRS شما است. این کار امتیاز شما را با حدود 200 امتیاز افزایش می دهد. اما قبل از اینکه وارد آن شوید، توجه داشته باشید که همه مشاغل برابر نیستند. باید یک معیار تعیین شده را رعایت کند. موقعیتی که تضمین می کنید باید دائمی باشد و حداقل یک سال قرارداد امضا شده باشد.

امتیاز crs خوب چند است؟

امتیاز اکسپرس اینتری کانادا از قرعه ای به قرعه کشی دیگر متفاوت است، بنابراین در حالی که هر چیزی بیش از 470 امتیاز CRS یک امتیاز خوب در نظر گرفته می شود، واقعاً به گروه قرعه کشی ای که در آن قرار می گیرید بستگی دارد. برای مثال، در قرعه کشی که در 13 آوریل 2022 انجام شد، متقاضی با حداقل امتیاز اکسپرس اینتری کانادا 782 امتیاز کافی را کسب کرد. به خاطر داشته باشید که نمره مناسب اکسپرس اینتری کانادا ممکن است همیشه به معنای دعوت برای درخواست اقامت نباشد.

چطور پروفایل اکسپرس اینتری کانادا را بسازیم؟

اکنون که شرایط خود را برای اکسپرس اینتری کانادا بررسی کردید، وقت آن است که به ساخت پروفایل اکسپرس اینتری کانادا در 3 مرحله ساده بپردازید! شاید در وهله اول ساخت پروفایل اکسپرس اینتری کانادا به نظر دشوار برسد، اما با راهنمای کامل گام به گام فرآیند درخواست اکسپرس اینتری کانادا، پروفایل اکسپرس اینتری شما در کوتاه مدت در انتظار انتخاب خواهد بود. بسیار ساده تر از آن چیزی است که فکر می کنید.

مرحله 1: اسناد خود را جمع آوری کنید

پیش از تکمیل نمایه اکسپرس اینتری کانادا، ایده خوبی است که شروع به جمع آوری تمام اسناد پشتیبانی حاوی اطلاعات موردنیاز برای تکمیل نمایه اکسپرس اینتری خود کنید. این کار برای اطمینان از عدم وجود مغایرت در برنامه شما است. هر اشتباهی ممکن است منجر به تأخیر در پردازش ویزا یا حتی رد شدن ویزا شود.

همچنین این امر به آماده سازی تمام مدارک شما کمک می کند زیرا پس از ایجاد نمایه اکسپرس اینتری کانادا، 60 روز فرصت خواهید داشت تا آن را تکمیل و ارسال کنید. قطعا آخرین چیزی که می خواهید این است که همچنان در جستجوی اسناد حاوی اطلاعات موردنیاز برای تکمیل پروفایل اکسپرس اینتری خود باشید و به خاطر آن ضرب الاجل را از دست بدهید.

مرحله 2: نمایه اکسپرس اینتری خود را ایجاد کنید

اکنون که تمام اطلاعات خود را در دست دارید، می توانید با اطمینان برنامه اکسپرس اینتری خود را تکمیل کنید. اما ابتدا باید برای حساب اکسپرس اینتری امن در سایت سازمان پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) ثبت نام کنید. شما دو گزینه خواهید داشت: با ایجاد یک نام کاربری و رمز عبور با یک GCKey (Government of Canada key) که کلید دسترسی به امکانات اداری و دریافت سرویس از خدمات الکترونیکی کانادا است ثبت نام کنید یا با استفاده از اطلاعات بانکی آنلاین کانادایی خود با یک شریک ورود به سیستم اقدام نمایید.

هنگامی که پروفایل خود را ارسال کردید، سازمان مهاجرت، تابعیت و پناهندگان تعیین می کند که برای کدام برنامه اکسپرس اینتری واجد شرایط هستید.

مدارک موردنیاز برای تکمیل نمایه اکسپرس اینتری کانادا

برای تکمیل نمایه خود به مدارک زیر نیاز دارید:

  • گذرنامه یا سند مسافرتی
  • نتایج آزمون زبان
  • مدرک تحصیلی کانادا یا ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA)
  • نامزدی استانی (PN) در صورت وجود
  • پیشنهاد شغلی کتبی از یک کارفرما در کانادا در صورت وجود
  • اثبات تمکن مالی برای اقامت در کانادا.

همچنین برای تکمیل فرم آنلاین به کد طبقه بندی مشاغل ملی ناک (NOC) نیاز دارید

مرحله 3: مشخصات خود را ارسال کنید و وارد استخر قرعه کشی شوید

حال نوبت به قرعه کشی می رسد. شما یک امتیاز در سیستم رتبه بندی جامع (CRS) دریافت می کنید و در صورت موفقیت یک دعوت نامه برای درخواست (ITA) برای اقامت دائم کانادا دریافت می کنید که باید ظرف 60 روز پس از دریافت ITA خود را انجام دهید.

درعین حال، می توانید برای گواهی های عدم سو پیشینه خود درخواست دهید، زیرا دریافت آنها ممکن است مدت زیادی طول بکشد. اگر فرصت هایی برای بهبود امتیاز سیستم رتبه بندی جامع وجود دارد، این کار را انجام دهید. شما می توانید این کار را با بهبود نتایج آزمون زبان خود، تکمیل تحصیلات سطح بالاتر، کسب تجربه کاری بیشتر یا دریافت پیشنهاد شغلی در کانادا انجام دهید. هر چه امتیاز سیستم رتبه بندی جامع شما بالاتر باشد، شانس شما برای گرفتن ITA بیشتر است!

به روز نگه داشتن پروفایل اکسپرس اینتری

اگر در مورد اطلاعاتی که برای ایجاد پروفایل اکسپرسی اینتری شما استفاده می شود، چیزی تغییر کرد، مطمئن شوید که نمایه خود را به روز کرده اید. این شامل:

  • شروع یک حرفه جدید؛
  • به دست آوردن یا از دست دادن یک پیشنهاد شغلی؛
  • دریافت یک آزمون زبان جدید؛
  • ازدواج یا طلاق گرفتن؛
  • فرزند جدیدی داشته باشید یا به فرزندی قبول کنید.

بیشتر بدانید: شرایط جدید اکسپرس اینتری کانادا در سال 2024

اگر نمایه اکسپرس اینتری خود را به روز نگه ندارید و یک ITA بر اساس اطلاعات نادرست یا جزئیات گم شده دریافت می کنید، ممکن است درخواست شما رد شود یا غیرقابل پذیرش شناخته شود و احتمالاً برای پنج سال از ورود به کانادا منع شود.

سیستم اکسپرس اینتری محبوب ترین، کارآمدترین و موفق ترین سیستم مهاجرتی کانادا برای کارگران ماهر و نیمه ماهر است که می خواهند به کانادا مهاجرت کنند. اگر هنوز ارزیابی صلاحیت خود را انجام نداده اید تا از واجد شرایط بودن پروفایل اکسپرس اینتری خود مطلع شوید، ایده خوبی است که قبل از درخواست با ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل نمایید. ما نه تنها واجد شرایط بودن شما را بررسی می کنیم، بلکه با کمک خبره ترین مشاوران ویزا، پروفایل اکسپرس اینتری کانادا را برای شما ایجاد می کنیم.

اگر از من برای درخواست دعوت نشده باشد چه می شود؟

اگر اولین تلاش شما ناموفق باشد و واجد شرایط اکسپرس اینتری نباشید، همه چیز از بین نمی رود. نمایه شما به مدت 12 ماه در استخر باقی می ماند و به شما فرصت می دهد تا روی کسب امتیاز خود کار کنید. همچنین تعدادی گزینه ویزا دیگر برای پیگیری وجود دارد، از برنامه نامزد استانی (PNP) گرفته تا ویزای استارت آپ و تجاری کانادا.

موسسه مهاجرتی ایلیا در زمینه اکسپرس اینتری کانادا چه کمکی به شما می کند؟

همان طور که مشاهده می کنید پروسه اکسپرس اینتری کانادا و در اصل مهاجرت به کانادا بسیار سخت و گیج کننده و هزینه بر است. درصورت بروز اشتباه ممکن پروفایل شما بلاک شده و فرصت مهاجرت به کانادا به صورت دائمی از دست برود. روش های دیگر مهاجرت به این کشور شامل مهاجرت از طریق سرمایه گذاری، مهاجرت تحصیلی وغیره است. افراد مختلف با توجه به توانایی، مهارت، سرمایه و شرایط خود، می توانند یکی از این روش های مهاجرت را انتخاب کنند.

هر سال بسیاری از ایرانیان به کشور کانادا مهاجرت می کنند و برای دریافت اقامت روش های متنوعی را انتخاب می کنند. انتخاب روش اشتباه و نقص مدارک ممکن است برای شما مشکل ساز باشد. بنابراین مهم است که از جدیدترین قوانین و شرایط مهاجرت به کانادا اطلاع داشته باشید تا درصد موفقیت مهاجرت خود را بالا ببرید. در همین راستا آسان ترین روش، استفاده از یک موسسه مهاجرتی معتبر که در تمام مراحل پشتیبان شما باشد. موسسه مهاجرتی ایلیا با کارشناسانی خبره برای همراهی شما تا رسیدن به مقصد در کنار شماست.

برای اکسپرس اینتری کانادا نیازی به پیشنهاد شغلی (جاب آفر) ندارید. اکثریت قریب به اتفاق داوطلبانی که برای اکسپرس اینتری کانادا انتخاب شده اند، پیشنهاد کار رسمی کانادایی ندارند. یک پیشنهاد رسمی شغلی کانادایی برای کارگر ماهر و تمام وقت می تواند بین ۵۰ تا ۲۰۰ امتیاز به برنامه اکسپرس اینتری شما اضافه کند. پیشنهاد شغلی غیر رسمی امتیاز اضافی برای پروفایل اکسپرس اینتری شما ندارد و نباید در درخواست ذکر شود.

پروسه اکسپرس اینتری کانادا چه مدت طول می کشد؟

از زمان ارسال پروفایل اکسپرس اینتری تا صدور ویزای اقامت دائم، پردازش اکسپرس اینتری می تواند حداقل شش ماه طول بکشد.با این حال، همه پرونده ها به سرعت پیش نمی روند. پروفایل اکسپرس اینتری شما در صورت عدم دعوت به درخواست، به مدت ۱۲ ماه در گروه داوطلبان فعال خواهد بود البته در صورت عدم انتخاب در این مدت، شما می توانید مشخصات خود را دوباره ارسال کنید و شانس خود را برای دریافت اقامت دائم کانادا دوباره امتحان نمایید. بطور کلی:

  • پروفایل شما به مدت ۱۲ ماه در استخر اکسپرس اینتری معتبر خواهد بود.
  • با صدور ITA، شما ۹۰ روز فرصت خواهید داشت تا اسناد خود را برای اقامت دائم کانادا ارائه دهید.
  • پس از دریافت کامل مدارک توسط مقامات، ویزای اقامت دائم شما باید در مدت شش ماه یا کمتر پردازش شود.

متقاضیان اکسپرس اینتری کانادا در هر سنی می توانند اقدام کنند و این موضوع حداکثر سن ندارد. متقاضیان 20 تا 29 سال بالاترین امتیاز را برای سن دریافت می کنند. اگر سن شما خیلی بالاتر از 35 سال است، اما سطح تحصیلات و ارتباطات بالایی در کانادا دارید، این به راحتی می تواند امتیاز از دست رفته برای سن را پوشش دهد.

امتیاز CRS در هر قرعه کشی متفاوت است، بنابراین این منطقه بسیار غیر قابل پیش بینی است. بنابراین بسیار مهم است که مطمئن شوید که امتیاز شما در اکسپرس اینتری کانادا تا حد امکان بالا است تا از دستیابی به ITA جلوگیری کنید.

اگر امتیاز من از حداقل امتیاز اکسپرس اینتری کانادا پایین تر باشد چه اتفاقی می افتد؟

خبر خوب این است که همیشه می توانید امتیاز خود را بهبود ببخشید. برای بهترین شانس برای تضمین ITA، برای نامزدی استانی که ارزش 600 امتیاز اضافی دارد، درخواست دهید.

برای افزایش امتیاز اکسپرس اینتری کانادا تعدادی گزینه وجود دارد. می توانید نمرات زبان خود را بهبود بخشید، شغلی در کانادا تضمین کنید یا برای نامزدی استانی درخواست دهید. همچنین ممکن است بخواهید تجربه کاری بیشتری در کشور کسب کنید یا طول دوره فعلی خود را افزایش دهید.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی لینک زیر کلیک کنید.

آخرین مقالات

فهرست