برترین کالج های دندانپزشکی

یکی از پربارترین مشاغل در کانادا دندانپزشکی است. طبق مقاله ای در ایندید(Indeed)، متوسط حقوق یک دندان پزشک در کانادا 132,636 دلار است. انجمن دندانپزشکی کانادا گفت که “دندان پزشکان امروزی بیش از ترمیم و پر کردن دندان های بیماران انجام می دهند. آنها طیف گسترده ای از رویه ها و عملکردها را انجام می دهند.” این عملکردها از آموزش بهداشت دهان، پیشگیری و روش های ترمیم (و همچنین جراحی در صورت لزوم) متغیر است. در رابطه با دومی، انجمن روشن می کند که دندان پزشکی شامل یک عنصر هنری است، که همچنین یک هنر دقیق است زیرا بر دقت در کار دستی گسترده می شود.

آیا مایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا هستید؟ در این مقاله 10 مورد از بهترین دانشگاه های دندان پزشکی در کانادا را به شما معرفی می کنیم. شایان ذکر است که یک برنامه تحصیلی در دندانپزشکی یا ارتودنسی چهار یا پنج سال طول می کشد. علاوه بر این، تعداد زیادی از دانشکده های دندانپزشکی کانادا درخواست ارائه نمرات آزمون استعدادهای دندانپزشکی (DAT) را دارند. با در نظر گرفتن این نکات ، برای کشف بهترین دانشگاه های دندان پزشکی در کانادا با ما همراه باشید.

1. دانشگاه بریتیش کلمبیا

دانشگاه کلمبیا در لیست بهترین دانشگاه های دندان پزشکی در کانادا رتبه اول را دارد. این دانشگاه که با نام UBC شناخته می شود، یک موسسه تحقیقاتی عمومی است که دارای امکانات و پردیس های بسیاری در بریتیش کلمبیا است.این دانشکده در شهر ونکوور، بریتیش کلمبیا تأسیس شده است. نه تنها به عنوان یکی از برترین دانشکده های دندان پزشکی در کانادا، بلکه در میان دانشکده های دندان پزشکی برتر در جهان، تحسین ها و افتخارات زیادی را از آن خود کرده است. علاوه بر این، بخش دندانپزشکی دانشگاه بریتیش کلمبیا طیف گسترده ای از برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در اختیار دانشجویان خود قرار می دهد که به دانشجویان خود فرصت می دهد تا بورس های تحصیلی متنوع ارائه شده توسط این موسسه را دریافت کنند.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در دانشگاه بریتیش کلمبیا دانشجویان را موارد زیر را به دانشجویان آموزش می دهد.

  • آموزش در سطح جهانی در علوم دندانپزشکی و پزشکی دندانپزشکی
  • مدرک معتبر جهانی دندانپزشکی
  • دانش عملی در زیست شناسی دهان

2. دانشگاه تورنتو

دومین دانشگاه در لیست بهترین دانشگاه های دندان پزشکی در کانادا دانشگاه تورنتو است که در سال 1875 تأسیس شد. این دانشگاه به دلیل برتری آکادمیک، کارهای تحقیقاتی و نوآوری های پیشگامانِ، و پرورش رهبران جهانی، کارآفرینان و دانشگاهیان شناخته شده است.دانشگاه تورنتو به پرورش متخصصان دندانپزشکی که بسیار ماهر و حرفه ای هستند افتخار می کند. دانشگاه تورنتو همچنین به دانشجویان بین المللی برجسته ای که مایل به تحصیل در رشته دندانپزشکی در این دانشگاه معتبر جهانی هستند، بورسیه می دهد.برخی از زمینه های تخصصی در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه تورنتو عبارت اند از:

لیسانس جراحی دندان (BDS)

  • مراقبت از دهان و دندان
  • ارتودنسی
  • جراحی فک و صورت
  • دندانپزشکی کودکان

3. دانشگاه آلبرتا

دانشگاه بعدی در لیگ 10 دانشکده دندانپزشکی برتر در کانادا، دانشگاه آلبرتا است. دانشگاه آلبرتا که در سال 1908 تأسیس شد، یکی از معروف ترین و شناخته شده ترین دانشگاه های کانادا و جهان است. دانشکده دندانپزشکی دانشگاه آلبرتا در ادمونتون، آلبرتا، کانادا واقع شده است. ده ها استاد و محقق برتر دارد که آموزش های درجه یک را به دانشجویان خود ارائه می دهند.دانشکده دندانپزشکی طیف گسترده ای از برنامه ها را ارائه می دهد که شامل:

  • لیسانس جراحی دندان (BDS)
  • دکترای جراحی دندان (DDS)
  • مراقبت از دهان و دندان
  • دوره های تحصیلات تکمیلی دندانپزشکی

4. دانشگاه مک گیل

در دانشگاه مک گیل، دانشکده دندانپزشکی به طور کامل به حفظ نقش های رهبری در تحقیقات علمی، آموزش بهداشت دهان و دندان و جراحی دندان اختصاص دارد. مجموعه ای از برنامه های دانشگاه مک گیل با هم ترکیب شده اند تا به طور هم افزایی کار کنند تا اطمینان حاصل شود که همه جنبه های تحقیق، آموزش و مأموریت توسعه به گونه ای انجام می شود که یادگیری، آموزش و مراقبت عالی را ارائه می دهد.دانشگاه مک گیل با ارائه راهبردی دوره های آموزشی خود برای پاسخگویی به نیازهای جامعه، خدمات بهداشتی دهان و دندان کاهش یافته و رایگان را به گروه های تحت پوشش در داخل و خارج از مونترال ارائه می دهد. دندان پزشکانی که از دانشگاه مک گیل فارغ التحصیل شده اند، می توانند در هر منطقه ای، شهری یا روستایی، کار کنند، چرا که برای تمرین جهانی آموزش دیده اند.

5. دانشگاه مانیتوبا

دانشگاه مانیتوبا یکی از برترین دانشکده های دندانپزشکی در کانادا است که دوره های دندانپزشکی را در کانادا برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. برنامه بهداشت دهان و دندان در این موسسه به طور کامل دانشجویان را برای کار به عنوان بهداشت دندان در موقعیت های شغلی متعدد آماده می کند.

دانشکده بهداشت دندان دانشگاه مانیتوبا با داشتن تنها برنامه بهداشت دندان در استان، دانشجویان را در کلینیک پیشرفته و آزمایشگاه های پیش بالینی به درستی آموزش می دهد. بدین ترتیب، آموزش عملی و مهارت های فنی پیشرفته برای آنها فراهم می شود که در حرفه خود به آن نیاز خواهند داشت. همه اینها از طریق پزشکان و محققان بسیار آموزش دیده که در زمینه های مربوطه خود متخصص هستند به دانشجویان ارائه می شود.

6. دانشگاه مونترال

تعداد زیادی از دانشکده های دندانپزشکی نیاز به مطالعات پیش دانشگاهی و همچنین پیشینه عمیقی در علوم دارند. دوره های دندانپزشکی دانشگاه مونترال برای ارائه آموزش دندانپزشکی جامع به دانشجویان طراحی شده است. دانش آموزان معمولاً از حجم کوچک کلاس ها و همچنین تجربه آزمایشگاهی بهره می برند که شامل جلسات آزمایشگاهی عملی برای همه مقاطع، تعامل شخصی با اساتید خود و یک سری فرصت های همکاری عالی است.این موسسه به عنوان یک انتخاب برتر در بین بهترین دانشکده های دندانپزشکی در کانادا، این امکان را برای دانشجویان فراهم می کند که با تحصیل در رشته دندانپزشکی آشنا شوند زیرا سمینارهای تخصصی را برای دانشجویان در سال اول ارائه می دهد. هدف این سمینار نه تنها پر کردن شکاف بین تحصیل در سطح دبیرستان و دانشگاه است، بلکه به دانش آموزان فرصت های بسیار خوبی برای شناخت اساتید خود و تعامل آزادانه با آنها می دهد.

7. دانشگاه وست

یک دیگر از دانشگاه های لیست بهترین دانشگاه های دندان پزشکی در کانادا دانشگاه وست انتاریو است. دانشکده پزشکی و دندانپزشکی شولیچ(Schulich) در دانشگاه غربی یکی از دانشکده های دندانپزشکی برتر در کانادا است که دوره های دندانپزشکی را در کانادا برای دانشجویان بین المللی و دانشجویان داخلی ارائه می دهد. این موسسه یک دانشکده پزشکی و دندانپزشکی شهری، دولتی است که به مردم جنوب غربی انتاریو خدمت می کند.با هدف ارائه آموزش دندانپزشکی، این موسسه به طور مستمر دانشجویانی را آماده و آموزش می دهد که درنهایت به متخصصانی تبدیل می شوند که به نیازهای دندانپزشکی جوامع خود رسیدگی می کنند. به طور شگفت انگیزی، فارغ التحصیلان این موسسه به راحتی در حرفه مراقبت های دندانپزشکی خود پذیرفته می شوند زیرا دوره های این دانشگاه توسط کمیسیون اعتباربخشی دندانپزشکی کانادا (CDAC) معتبر است.

8. دانشگاه لاوال

دانشگاه لاوال یکی از بهترین دانشکده های دندانپزشکی در کانادا است. در دانشکده دندانپزشکی دانشگاه لاوال، دانشجویان برای رفع نیازهای جمعیت در زمینه های بهداشت دهان آموزش می بینند. از درمان تا پیشگیری از بیماری های دندانی، به دانشجویان آموزش داده می شود که چگونه درمان ها را برنامه ریزی کنند، تشخیص دهند، موارد مختلف را درمان کنند، پیش آگهی کنند و مهارت های بین فردی را با ذینفعان و بیماران در این زمینه کسب کنند.از زمان تأسیس خود در سال 1908، دانشکده دندانپزشکی دانشگاه دالاهو، آموزش عالی را به دانشجویان ارائه می دهد. دانش آموزان در آزمایشگاه و امکانات کلینیک پیشرفته موسسه از اعضای هیئت علمی معتبر بین المللی و ملی تمرین می کنند و یاد می گیرند. این دانشکده دارای تعداد زیادی متخصص مراقبت از بهداشت دهان و دندان با صلاحیت بالا است که دانشجویان را در طول دوره تحصیلی خود از طریق فرآیند یادگیری راهنمایی می کنند. برنامه مراقبت از دندان در این موسسه به طور کامل توسط کمیسیون اعتباربخشی دندانپزشکی کانادا تأیید شده است.در برنامه چهار ساله دکترای جراحی دندان دالاهو، دانش آموزان تکنیک هایی را در تشخیص، پیشگیری و درمان طیف کاملی از بیماری های دندانی، که شامل نحوه غربالگری سرطان های دهان و همچنین انجام جراحی دهان می شود، یاد خواهند گرفت.

10. دانشگاه ساسکاچوان

در میان 10 دانشکده دندانپزشکی برتر کانادا، دانشگاه ساسکاچوان در رتبه آخر قرار دارد. برنامه دندانپزشکی ارائه شده توسط این موسسه یک برنامه به سرعت در حال تغییر، در حال رشد و گسترش است که به دانشجویان آموزش می دهد که چگونه امروز بسیار گسترده تر از همیشه کار کنند، درحالی که آنها به طور مداوم در حرفه انتخابی خود رشد می کنند.دانشجویانی که برای تحصیل در این دانشکده دندانپزشکی مستقر در دشت های کانادایی انتخاب می کنند، انجام طیف گسترده ای از عملکردها و روش ها را خواهند آموخت که شامل موارد زیر است:

  • پیشگیری یا آموزش عمومی
  • تشخیص و مدیریت شرایط دهان
  • بهبود زیبایی
  • ترمیم، اصلاح
  • بازسازی و جراحی

پس از اتمام این برنامه، دانشجویان با مدرک دکترای جراحی دندان (DDS) فارغ التحصیل می شوند و همچنین واجد شرایط مجوز برای انجام کار در کانادا، ایالات متحده و استرالیا هستند.

تحصیل در رشته دندانپزشکی در کانادا هدف دست نیافتنی نیست. موسسه مهاجرتی ایلیا همراه شما در پروسه مهاجرت تحصیلی شما است.

جهت دریافت مشاوره تلفنی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، با کلیک بر روی دکمه زیر، فرم ارزیابی مربوطه را تکمیل کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست