شهر سنت جانز کانادا |مهاجرت|

سنت جانز کانادا

شهر سنت جانز کانادا، که در انتهای شرقی شبه جزیره آوالون در جزیره نیوفاندلند واقع شده، پایتخت و بزرگ ترین شهر استان نیوفاندلند و لابرادور کانادا است. این شهر 446.04 کیلومترمربع (172.22 مایل مربع) وسعت دارد و شرقی ترین شهر آمریکای شمالی (به استثنای گرینلند) است. قدمت شهر سنت جانز به سال 1785 باز می گردد. عده ای علت نام گذاری این شهر را چنین بیان می کند که روزی که این شهر کشف شد روز غسل تعمید سنت جان بوده و به یمن این اتفاق این شهر سنت جانز نام گرفته است. اگرچه به احتمال زیاد این یک افسانه است که با اسکان بریتانیا به وجود آمده است. یک احتمال دیگر این است که دهکده ماهیگیری با همین نام بدون سکونت دائمی در بیشتر قرن شانزدهم وجود داشته است.

این شهر توسط ماهیگیران اسپانیایی از گذرگاه های گیپوسکوآ سن خوان (Guipuzcoa Pasajes de San Juan) تأسیس شد که در آغاز قرن شانزدهم در جستجوی ماهیگیری به این سرزمین ها رسیدند، ساکن شدند و این مکان را San Juan de Pasajes نامیدند که به عنوان San Juan de Terranova در اسپانیایی امروزی شناخته می شود. این شهر در سال 1519 در نقشه پرتغالی به عنوان سائو ژوائو نشان داده شده است و یکی از قدیمی ترین شهرهای آمریکای شمالی است. این شهر در سال 1888 به عنوان یک شهر رسماً ثبت شد و با جمعیت کلان شهری حدوداً 212579 نفر (از 9 فوریه 2022)، منطقه شهری سنت جانز بیستمین منطقه بزرگ شهری کانادا و پس از هالیفاکس در آتلانتیک کانادا دومین منطقه کلان شهری بزرگ سرشماری (CMA) است.

شهر سنت جانز کانادا در استان نیوبرانزویک واقع شده و در دهانه رود سنت جانز، با اقیانوس اطلس هم مرز است. این شهر در طول تاریخ خود به دلیل موقعیت جغرافیایی و منابع طبیعی غنی، به یک مرکز تجاری و صنعتی بزرگ تبدیل شده است. در ضمن، سنت جانز محل تولد مسترفالو، یکی از شرکت های بزرگ صنعت بازی های ویدئویی است.

این شهر یکی از محبوب ترین مقاصد گردشگری در کانادا نیز محسوب می شود. در این شهر می توان به بَناهای تاریخی و موزه های متعددی مانند قلعه شناور (Floating Fortress)، موزه نیوبرانزویک، مرکز فرهنگی باختریان کانادا و موزه هاریس فرگوسون (Harris/Canada Games Centre) سر زد. همچنین، سواحل زیبا و کلیساهای باستانی شهر، از جاذبه های دیدنی دیگر در سنت جانز به شمار می آیند.

در مجموع، شهر سنت جانز با وجود تاریخ و فرهنگ غنی خود، به یکی از جاذبه های توریستی پرطرفدار در کانادا تبدیل شده است.

آب و هوای سنت جانز کانادا

شهر سنت جانز کانادا در منطقه ای با آب وهوای اقیانوسی و معتدل قرار دارد. به علت واقع شدن در نزدیکی سواحل اطلسی، شهر در تابستان ها دارای آب وهوای خنک و مرطوب است و در زمستان ها دارای آب وهوای سرد و مرطوب است. البته لازم به ذکر است که به علت قرار گرفتن این شهر در کنار اقیانوس به شدت مستعد طوفان های استوایی و بارش های فراوان است شاید باید این طور بگوییم که شهر سنت جانز کانادا، در لیست پرباران ترین و مه آلودترین شهرهای کانادا رتبه دار محسوب می شود. دمای متوسط در طول سال حدود ۷ درجه سانتی گراد است. بارش بیشتر در فصل پاییز و زمستان رخ می دهد. گرچه برف نیز به صورت معمول در شهر باریده و گاها پیش می اید که برف روی زمین بنشیند، اما به دلیل تأثیر بادهای غربی، برف به صورت کلی با سرعت زیاد ذوب می شود و مدت زمان طولانی برف بر روی زمین باقی نمی ماند.

هزینه های زندگی

هزینه های زندگی در سنت جانز کانادا، نسبتاً بالاست. بااین حال، هزینه ها بسته به شرایط و نیازهای شخصی متفاوت هستند. به طورکلی، هزینه های مرتبط با مسکن، غذا، حمل و نقل و سلامتی در سنت جانز کانادا بیشتر از بسیاری از شهرهای دیگر در کانادا است.

برای مثال، هزینه اجاره یک آپارتمان یک خوابِ در مرکز شهر، حدود 1100 الی 1500 دلار کانادا در ماه است. همچنین، هزینه بلیت حمل ونقل عمومی نیز در حدود 2.50 الی 3.50 دلار کانادا است. هزینه های خوراکی نیز بسته به سبک زندگی و عادت های شخصی متفاوت است، بااین حال، برای صرف یک وعده غذا در یک کافه و یا رستوران ارزان قیمت، باید حداقل 15 الی 20 دلار کانادا را کنار بگذارید.

در مورد هزینه های سلامتی، باید گفت که هزینه های پزشکی و دارو در کانادا نسبتاً بالاست. درحالی که برخی خدمات سلامتی توسط سیستم ملی بهداشت پوشش داده می شوند، اما برخی از خدمات پزشکی، مانند دندانپزشکی، عمل های ترمیمی بینی و لیزر، جزو لیست هزینه های بیمه نیستند و باید به صورت خصوصی پرداخت شوند.

به طورکلی، با توجه به وسعت و تنوع سنت جانز و نیازهای شخصی هر فرد، هزینه های زندگی ممکن است متفاوت باشند، اما برای زندگی راحت و استفاده از امکانات شهری، باید در نظر گرفت که هزینه های زیادی را پوشش دهید.

تحصیل در شهر سنت جانز کانادا

شهر سنت جانز کانادا دارای دانشگاه های برتر و مدارس با کیفیتی است که افرادی که به دنبال تحصیل در کانادا هستند، می توانند در آنجا تحصیل کنند. دانشگاه سنت فرانسیس اکسویر، دانشگاه ملی کانادا، دانشگاه واترلو و دانشگاه بریتیش کلمبیا از معروفترین دانشگاه های موجود در سنت جانز هستند.همچنین، سنت جانز دارای مدارس خصوصی و دولتی با سطح آموزشی بسیار بالا است که می تواند به دانش آموزان با هر سطح دانش و سنی کمک کند. مدارس دولتی رایگان هستند و در بعضی از مدارس خصوصی، بورس تحصیلی در دسترس است.

در کل، تحصیل در سنت جانز کانادا به دلیل وجود دانشگاه های معتبر و سطح بالای آموزشی، بسیار موردتوجه دانش آموزان و دانشجویان قرار دارد. به علاوه، زندگی در سنت جانز برای دانشجویان و دانش آموزان، با امکانات رفاهی و فرهنگی بسیار متنوعی همراه است که می تواند زندگی تحصیلی را دل پذیرتر کنددر شهر سنت جانز، ۳۲ مدرسه ابتدایی، ابتدایی و متوسطه انگلیسی زبان وجود دارد که شامل دو مدرسه خصوصی نیز می شود. همچنین، دو مدرسه فرانکوفون نیز در سراسر استان فعالیت می کنند که بخشی از هیئت مدرسه فرانسوی زبان هستند.. این دو مدرسه نیز شامل کالج سنت بوناونچر و لیککرست مستقل می شوند.

دانشگاه مموریال نیوفاندلند که بزرگ ترین دانشگاه آتلانتیک کاناداست، پردیس اصلی خود را در سنت جانز دارد مؤسسه ماهیگیری و دریایی دانشگاه مموریال نیز یک دانشگاه پلی تکنیک اقیانوسی و دریایی در سنت جانز است که وابسته به دانشگاه مموریال نیوفاندلند می باشد. این دانشگاه آموزش جامعی را ارائه می دهد و مدارکی که دریافت می شود، طبق نظرسنجی مجله مکلینز (Maclean’s) در سال ۲۰۲۱، در لیست ده دانشگاه برتر کانادا بود. دانشگاه مارین (Marine Institute)، و کالج آتلانتیک شمالی (College of the North Atlantic)، کالج ایسترن (Eastern College) و کالج کِین (Keyin College) از دیگر کالج ها و دانشگاه های مهم این شهر هستند

جاذبه های گردشگری

شهر سنت جانز کانادا دارای جاذبه های گردشگری زیادی است که برای بازدیدکنندگان جالب و دیدنی هستند. برخی از این جاذبه ها شامل موارد زیر می شوند:

کلیسای باپتیست سنت جانز کانادا

ساختمان کلیسای باپتیست سنت جونز (1842-92) مهم ترین اثر معماری نیوفنلاند به شمار می اید. این کلیسا در جاده میلیتاری با چشم اندازی بر فراز باریکه های آب قرارگرفته استو در قالب صلیب لاتین ساخته شد که توسط برج های دو قلوی بلند 46 متری محاصره شده است و همچنین این کلیسا به خاطر وجود برخی از مجمسه های ظریف و سقف زیبای مزین به برگ طلای بسیار موردتوجه گردشگران است. مجسمه بانو فاطیما که به عنوان هدیه ای از جانب ملوانان پرتغالی خوش شانسی که از کشتی شکسته در نزدیکی سواحل جان سالم به در بردند در یکی از بازویی های کلیسا جای گرفته است. این کلیسا اکنون یک سایت تاریخی ملی به شمار می رود.

پارک ملی گروس مورن: پارک ملی گروس مورن یکی از جاذبه های طبیعی شناخته شده در شهرسنت جانز است. این پارک محل زندگی بیش از ۲۵۰ گونه پرنده، شکارچی، خزنده و حیوانات دیگر می باشد. این پارک ملی به بازدیدکنندگان فرصت دیدن طبیعت بکر را فراهم می آورد. امکان گردش در این پارک به صورت پیاده و یا با اتومبیل وجود دارد. همچنین امکان شنا و شکار نیز در فصل های خاصی با مجوز سازمان محیط زیست وجود دارد.

قلعه لستوک: این قلعه در ساحل جنوبی شهر سنت جانز قرار دارد و تاریخچه آن به قرن هفتم می رسد. قلعه لستوک از جمله جاذبه های توریستی سنت جانز کانادا است که برای دیدن قلعه با آثار تاریخی، نمای هوایی جالب و دیدنی دریا و ساحل، بسیار محبوب است.

پارک بنرمن (Bannerman): پارک بنرمن یکی از پرطرفدارترین جاذبه های سنت جان کانادا است. این پارک از فضای باز بزرگی زمین های بازی، استخر عمومی و فضای سبز گسترده است. این امر این پارک را به مکان بسیار مناسبی برای پیک نیک تبدیل کرده است.

اقتصاد شهر سنت جانز کانادا

سنت جانز یک پایتخت پر جنب وجوش با اقتصادی پویا و مدرن است. متوسط نرخ بیکاری در این شهر چیزی در حدود 6.6 درصد است و درامد افراد به رقمی در حدود 40 هزار دلار در سال می رسد. چندین بخش استراتژیک فرصت قابل توجهی را برای رشد و تنوع اقتصادی آینده ارائه می دهند.

  • اقتصاد اقیانوسی
  • منابع طبیعی
  • فناوری و نوآوری
  • هنر، فرهنگ و سینما
  • گردشگری

بنا بر بررسی های انجام شده، در شهر سنت جان کانادا برخی مشاغل نسبت به دیگر شغل ها پرمتقاضی تر هستند. در ادامه به معرفی این مشاغل می پردازیم:

همه این موارد در کنار هم باعث می شود تا کیفیت زندگی در شهر سنت جانز کانادا به دلیل قدرت خرید بالای مردم در کنار امنیت و زیبایی شهر رو به رشد باشد. در این مقاله سعی کردیم تا این شهر را به صورت کامل بررسی نماییم تا تصمیم گیری در مورد انتخاب این شهر به عنوان خانه جدید برای شما اسان تر شود. در صورتی که شما نیز علاقمند به مهاجرت به کانادا هستید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل فرمایید.

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست