آزمون آیلتس IELTS کانادا

آزمون آیلتس چیست؟

آیلتس یا سیستم بین المللی تست زبان انگلیسی (IELTS) توسط کشورهایی که زبان مادری آنها انگلیسی است برای سنجش سطح زبان و کمک به شما در مهاجرت کاری، تحصیل در کانادا یا روش های دیگر طراحی شده است. این کشورها شامل استرالیا، کانادا، نیوزلند، انگلستان و ایالات متحده می شود.

آیلتس به طور مشترک متعلق به شورای بریتانیا (British Council) برنامه توسعه بین المللی آیلتس استرالیا (IDP: IELTS Australia) و دپارتمان ارزیابی زبان انگلیسی دانشگاه کمبریج Cambridge) Assessment English) است. در این آزمون توانایی شما در بخش های شنیداری، خواندن، نوشتاری و گفتاری به زبان انگلیسی ارزیابی می شود. آزمون IELTS در مقیاس 1 تا 9 درجه بندی می شود.

آیلتس یکی از چهار آزمون زبانی است که توسط دولت کانادا برای مقاصد مهاجرتی به رسمیت شناخته شده است. آزمون های دیگری هم مثل CELPIP ،TCF Canada و TEF مورد تائید کانادا هستند. امتحانات CELPIP بیشتر در داخل این کشور برگزار می شود. اگر چه چند مرکز تست CELPIP در سطح بین المللی هم افتتاح شده اند. TCF و TEF هم آزمون هایی هستند که فقط برای ارزیابی توانایی زبان فرانسوی استفاده می شوند.

کانادا یک سیستم امتیازدهی معادل برای این آزمون ها ایجاد کرده است. هر یک از این آزمون ها یک معدل معیار کانادایی به نام CLB دارند که از 1 تا 10 است. به همین دلیل افرادی که در آزمون های مختلف زبانی شرکت می کنند، به طور منصفانه ای مقایسه و رتبه بندی می شوند.

آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا

گذراندن آزمون آیلتس برای مهاجرت به کانادا می تواند دلهره آور باشد اما با اطلاعات و آمادگی مناسب قادر خواهید بود تا بهترین نمره آیلتس ممکن را کسب کنید و شانستان را برای مهاجرت به کانادا افزایش دهید.آیلتس IELTS به معنی سیستم بین المللی آزمون زبان انگلیسی است. این آزمون استاندارد و بین المللی توانایی زبان انگلیسی، توسط دولت کانادا برای مهاجرت به رسمیت شناخته شده است.

آیلتس برای اکسپرس اینتری

درخواست های ارسال شده به اکثر برنامه های مهاجرت اقتصادی فدرال کانادا تحت سیستم اکسپرس اینتری مدیریت می شوند.

ورود به استخر اکسپرس اینتری

همه مهاجران بالقوه برنامه اکسپرس اینتری باید توانایی خود را به زبان انگلیسی یا فرانسوی یا برای کسب امتیاز اضافه در هر دو اثبات کنند. این توانایی زبانی ربطی به این ندارد که اهل کجا هستند یا به کدام مدرسه رفته اند. اکسپرس اینتری یک زمین بازی برابر برای همه متقاضیان مهاجرت است و هر امتیاز در آن اهمیت دارد. علت این است که نامزدها با توجه به این امتیازات، دعوتنامه درخواست برای اقامت دائم را دریافت می کنند.

اگر شما با زبان فرانسه آشنایی ندارید و از نظر جغرافیایی در موقعیتی نیستید که در آزمون زبان انگلیسی CELPIP شرکت کنید، برای ورود به استخر اکسپرس اینتری باید آزمون آیلتس را پشت سر بگذارید. برای اکسپرس اینتری باید در آزمون آیلتس جنرال ترینینگ و نه نسخه آکادمیک شرکت کنید.

مسیرهای مختلفی برای ورود به این استخر وجود دارند که کانادا سه برنامه جداگانه را در اکسپرس اینتری ارائه می دهد. اگر مطمئن نیستید که برای کدام برنامه ممکن است واجد شرایط باشید، به راهنمای ما مراجعه کنید:

  • کلاس کارگر ماهر فدرال (FSWC): کسانی که تحت سیستم FSWC ارزیابی می شوند باید حداقل 67 امتیاز از 100 را کسب کنند. از این میزان حداکثر 28 امتیاز برای توانایی زبان است و 5 امتیاز اضافی در صورت درخواست مهاجرت به همراه همسر یا شریک زندگی که به زبان انگلیسی یا فرانسوی مسلط است ارائه می شود.
  • کلاس تاجر ماهر فدرال (FSTC): این برنامه مربوط به تاجران با تجربه مرتبط است.
  • کلاس تجربه کانادایی(CEC) : افرادی که تجربه کاری مداوم یا اخیری در کانادا دارند.

همان طور که می بینید نمرات واجد شرایط بودن برای ورود به استخر بین داوطلبان FSW ،FST و CEC متفاوت است. با این حال برای ورود به استخر همه نامزدها با استفاده از سیستم امتیازی یکسانی که سیستم رتبه بندی جامع یا CRS نام دارد، رتبه بندی می شوند.

داوطلبانی که با نتایج آیلتس معادل CLB 8 یا کم تر وارد این استخر شده اند در صورتی که پس از شرکت مجدد در آزمون، پیشرفت در مهارت های زبانی خود را ثابت کنند می توانند مجموع امتیازات CRS خود را افزایش دهند.

اگر متقاضی به CLB 9 که به عنوان سطح “پیشرفته اولیه” نیز شناخته می شود برسد، ممکن است اتفاق خاصی برایش بیفتد. زیرا با توجه به فاکتورهای “قابلیت انتقال مهارت” CRS، توانایی زبان به طور جداگانه با سطح تحصیلات و تجربه کاری که در خارج از کانادا به دست آمده است، جفت می شود. وقتی این دو ترکیب شوند می توان حداکثر 100 امتیاز CRS به دست آورد. این امتیازات علاوه بر امتیازهای دریافتی برای بهبود مهارت های زبانی تحت عوامل سرمایه انسانی است.

CLB9 هم می تواند شرایط مهاجرت به کانادا را تقویت کند و هم آن را از بین ببرد. برای درک این توضیحات، از یک مثال فرضی استفاده می کنیم.جان یکی از نامزدهای استخر است. هنگام ورود به استخر، توانایی انگلیسی او معادل CLB 8 یعنی آیلتس 7.5 در گوش دادن، و آیلتس 6.5 در صحبت کردن، خواندن و نوشتن بود. او 30 سال سن دارد. مدرکش کارشناسی ارشد است و سه سال در خارج از کانادا کار کرده است. او از کانادا نه پیشنهاد شغلی دارد، نه نامزدی استانی دارد و نه هیچ یک از اعضای خانواده اش ساکن این کشور هستند. امتیاز اولیه جان در CRS 382 است. با این حال مجددا در آزمون آیلتس شرکت کرد، پیشرفت هایی جزئی در چهار توانایی به دست آورد و نتایج خود را به CLB 9 در هر چهار مورد رساند. با انجام این کار، امتیاز او به 464 امتیاز CRS افزایش یافت. چنین امتیازی اغلب برای تضمین ITA در قرعه کشی اکسپرس اینتری کافی است.

اعتبار آزمون آیلتس

نتایج آیلتس برای مهاجرت به کانادا برای اداره مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا IRCC به مدت دو سال از تاریخ صدور نتایج معتبر هستند. هنگامی که نتایج آیلتس منقضی می شود، داوطلب از استخر حذف می گردد و واجد شرایط صدور ITA برای اقامت دائم نخواهد بود. بنابراین به داوطلبانی که ممکن است نتایجشان باطل شود، توصیه می شود قبل از این که این موضوع به واقعیت بپیوندد، در امتحان دیگری شرکت کنند.

بورسیه آزمون آیلتس

بورسیه آزمون آیلتس دانشجویان بین المللی در کانادا اعلام شد. دانشجویان بین المللی می توانند از بورسیه هزینه های آزمون آیلتس در سال تحصیلی 2020-2021 بهره مند شوند. این بورسیه فقط مختص دانشجویان بین المللی می باشد.این بورسیه شامل هزینه های شرکت در یک آزمون آیلتس که توسط یکی از سازمان های ناظر مانند بریتیش کانسیل، آی دی پی و … برگزار می‌شود، می باشد.آزمون بین المللی زبان انگلیسی (IELTS) یک آزمون مورد تایید برای سنجش میزان توانمندی متقاضیان در زبان انگلیسی، برای افرادی که زبان مادری آنها انگلیسی نمی باشد، ایجاد شده است.این آزمون یکی از مهمترین آزمون های زبان انگلیسی است که از طریق چهار سازمان بریتیش کانسیل، آی دی پی، آیلتس استرالیا و کمبریج برگذار می‌گردد.

چرا آزمون آیلتس مهم است؟

جواب این سوال ساده است. افرادی که قصد تحصیل و یا کار در کشورهایی که زبان اصلی آنها انگلیسی است را دارند، با داشتن گواهی نمرات این آزمون می‌توانند فرصت های بهتری را از لحاظ تحصیلی و کاری بدست آورند.

گواهینامه آزمون آیلتس درهای بیشتری را به روی دانشجویان بین المللی در زمینه های آکادمیک و شغلی باز می کند. سالانه حدود 5 میلیون دانشجو از 140 کشور در آزمون آیلتس شرکت می کنند. افراد با استعداد زیادی وجود دارند که پتانسیل قبولی در آیلتس را با نمرات خوب دارند اما به دلیل بحران های مالی، امکان پرداخت هزینه آن را ندارند. این افراد می توانند از طرف کانادا بورسیه شوند.

معیار های واجد شرایط بورسیه آزمون آیلتس

افراد ذیل می توانند متقاضی استفاده از بورس تحصیلی باشند:

  • متقاضیان زیر 32 سال
  • فارغ التحصیل دبیرستان با کسب حداقل نمره 75%
  • مقاطع کارشناسی با حداقل معدل 3.0 (دانشجویان ترم هفتم و هشتم نیز واجد شرایط هستند و نیاز به ارائه ریز نمرات 6 ترم اول با معدل بالای 3.0 دارند)
  • قبلا امتحان آیلتس نداده باشند.
  • درآمد خانوادگی کم تر از 250 دلار آمریکا در ماه (صورت حساب های بانکی خانواده و رسیدهای مالیاتی مورد نیاز است)
  • توصیه نامه ای از یکی از مربیان مدرسه قبلی که شایستگی فرد را تصدیق کنند.

مدارک مورد نیاز بورسیه آزمون آیلتس:

  • تمامی متقاضیان باید مدارک رزومه، ریز نمرات، گواهی های تحصیلی و یک توصیه نامه از اساتید را به عنوان مدارک حمایتی ارسال نمایند.
  • تمامی متقاضیان باید دارای معدل بالای 15 در تحصیلات کارشناسی خود باشند. (در صورتی که متقاضی در دوره کارشناسی مشغول به تدریس است ریز نمرات 6 ترم اول تحصیلی او باید دارای معدل بالای 15 باشد.)

مزایای بورسیه آزمون آیلتس

این بورسیه هزینه کامل آزمون آیلتس را طبق قیمت بریتیش کانسیل، AEO یا سایر سازمان های شرکت کننده در آزمون آیلتس پوشش می دهد. هزینه کامل آزمون آیلتس ظرف 45 روز پس از اعلام نتیجه نهایی به حساب داوطلبان موفق پرداخت می شود. اما اگر امکان دریافت بورس آیلتس را ندارید، چه قدر باید هزینه کنید؟

هزینه آزمون آیلتس کانادا

برای پاسخ به این که هزینه آزمون آیلتس چه قدر است پاسخ روشنی در دست نیست. زیرا بسیاری از هزینه های آزمون آیلتس به مرکز و کشوری که تست آیلتس در آن برگزار می شود بستگی دارد و هزینه های آن می تواند بین 140 تا 310 دلار آمریکا متغیر باشد.در بیشتر موارد، مراکز آزمون آیلتس هزینه ثابتی معادل 225 دلار دریافت می کنند. با این حال این رقم ممکن است تغییر کند. حتما از قبل در مورد هزینه ها و سایر جزئیات با نزدیکترین مرکز آزمون صحبت کنید.بیش از 11,000 سازمان در سراسر جهان آزمون آیلتس را تایید می کنند. این سازمان ها شامل دانشگاه ها، دپارتمان های مهاجرت، آژانس های دولتی، نهادهای حرفه ای و شرکت های چند ملیتی است.

آزمون آیلتس دارای چهار بخش 30 دقیقه ای شنیداری (Listening)، 60 دقیقه ای خواندن (Reading)، 60 دقیقه ای نوشتاری (Writing) 60و گفتاری (Speaking) به مدت 11 الی 14 دقیقه است. زمان کل آزمون 2 ساعت و 45 دقیقه می باشد. سه بخش اول آزمون در همان روز به ترتیب زیر انجام می گیرد: شنیداری، خواندن و نوشتاری که بین این آزمون ها هیچ وقفه ای وجود ندارد. بسته به مقررات هر کشور، آزمون گفتاری شما در همان روز یا هفت روز پیش از آزمون سه مرحله ای یا دو روز بعد از آن برگزار می شود.

آیلتس از یک سیستم نمره گذاری 9 نمره ای برای اندازه گیری و گزارش نمرات آزمون به صورت ثابت استفاده می کند. نمرات به صورت جداگانه برای بخش های گفتاری، شنیداری، نوشتاری و خواندن دریافت می گردد و سطح کلی در مقیاس یک نمره واحد از 1 تا 9 به آزمون دهنده اعلام می شود. سطح یک به معنی مردود و عدم توانایی شرکت کننده در استفاده از زبان انگلیسی و سطح 9 به معنای درک کامل و بدون اشکال زبان می باشد.

هزینه آزمون آیلتس در هر کشور متفاوت می باشد. متقاضیان جهت ثبت نام، بایستی مبلغ مورد نیاز را به صورت آنلاین از طریق سایت مربوطه پرداخت نمایند. داوطلبان جهت پرداخت مبلغ آزمون آیلتس به مستر کارت (Master Card)، ویزا کارت (Visa Card) و یا حساب پی پال (Pay Pal) احتیاج دارند که می توانند به صورت فردی یا از طریق مؤسسات و مراکز معتبر، هزینه را به صورت غیر ریالی واریز نمایند.

فرم گزارش آزمون شما 13 روز پس از تاریخ آزمون برای شما ارسال می شود. برخی از مراکز آزمون همچنین اعلان های پیامکی و خدمات نتایج آنلاین را ارائه می دهند. از آنجایی که تنها یک نسخه از نتیجه تست دریافت می کنید فرم گزارش تست را در محلی امن نگهداری نمایید.

مدت زمان اعتبار آزمون آیلتس دو سال می باشد.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر تماس بگیرید ایلیا

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • سلام.کسی که دانشجوی ترم ۴ باشه میتونه از بورسیه آیلتس استفاده کنه؟

    پاسخ
    • غزل وثیق
      28 بهمن 1399 08:48

      سلام دوست عزیز
      این برنامه مختص داوطلبانی است که کمتر از ۳۲ سال سن دارند و میانگین معدل مقطع دبیرستان آنها باید بیشتر از ۱۵ (۷۵٪) باشد.
      برای شما که در مقطع کارشناسی تحصیل می کنید لازم است تا میانگین معدل ترم های گذرانده شده شما بر حسب GPA بیشتر از ۳ باشد. (GPA برابر ۳، برای سیستم آموزشی ایران معدل مابین ۱۴ تا ۱۵/۹۹ می باشد.)
      البته آخرین مهلت درخواست برای بورسیه آیلتس ۲۰۲۰-۲۰۲۱ تا ۳۰ آگوست ۲۰۲۰ بود و متاسفانه در حال حاضر این امکان وجود ندارد.
      برای دریافت مشاوره رایگان تلفنی باما تماس بگیرید.

      پاسخ
  • سلام ببخشید تا حالا از داخل ایران دوستانی موفق به دریافت این بورس شدن؟ ایا میشه از داخل ایران اپلای کرد؟ چجوری هزینه رو واریز میکنن؟

    پاسخ
    • رضا صنعتی
      19 مرداد 1401 08:41

      سلام سایه عزیز وقت بخیر
      این بورسیه برای کسانی است که در خارج از ایران مثل کانادا و آمریکا حضور دارند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست