قانون مانداموس در مهاجرت 2024

Law of Mandamus

دادنامه مانداموس یک راه حل قضایی برای وادار کردن مقام دولتی به انجام وظایفش طبق قانون است. در قانون مهاجرت، زمانی که شما با تاخیر غیرمنطقی مواجه می شوید، یک برگه مانداموس خواسته می شود تا IRCC را مجبور به رسیدگی به درخواست مهاجرت شما و اتخاذ تصمیم کند.که به عنوان درخواست مانداموس نیز شناخته می شود، می توان از نامه مانداموس کانادا برای درخواست از دادگاه فدرال کانادا استفاده کرد تا به IRCC دستور دهد در مورد درخواست مهاجرتی که برای مدت طولانی بدون هیچ توضیح منطقی معلق مانده است، تصمیم بگیرد.

معنی و هدف مانداموس 

مانداموس در لاتین به معنای “ما فرمان می دهیم” است. هدف آن این است که یک مقام یا یک دادگاه بدوی را وادار کند تا وظایف وزارتی خود را به درستی و بدون تاخیر غیرقابل توضیح انجام دهد. مانداموس دستوری است از سوی دادگاه مافوق که به هر دادگاه زیرمجموعه، شرکت، مقام دولتی یا حتی دولت ارائه می‌شود تا اقداماتی را که به درستی بخشی از وظیفه آنهاست یا از انجام آن خودداری کنند، صرف نظر از موضوع مورد نظر، اصرار و انجام دهند. با این حال، نمی توان برای وادار کردن مقامی به عمل خلاف مقررات قانونی، یک مانداموس صادر کرد. فردی که برای درخواست مانداموس یا برگه مانداموس اقدام می کند، باید بتواند حقوق قانونی را که به آنها این حق را می دهد که طرف گیرنده را مجبور به انجام یک وظیفه خاص یا خودداری از انجام آن کند، نشان دهد.

Writ Of Mandamus

برگه مانداموس صرفاً راهی است برای متقاعد کردن دادگاه در قدرت برای ترغیب دولت به انجام و اجرای وظایفی که در راستای منافع عمومی است.که به عنوان درخواست مانداموس نیز شناخته می شود، می توان از نامه مانداموس کانادا برای درخواست از دادگاه فدرال کانادا استفاده کرد تا به IRCC دستور دهد در مورد درخواست مهاجرتی که برای مدت طولانی بدون هیچ توضیح منطقی معلق مانده است، تصمیم بگیرد. این مثال برای درک عملکرد یک برنامه مانداموس عالی است. معمولاً تأخیرها با توجه به مشخصات یک مورد صورت می گیرد. اگر دوره انتظار از میانگین زمانی ذکر شده در وب سایت IRCC بیشتر شود، می توان درخواست تجدید نظر مانداموس در کانادا کرد.

تاخیر در مهاجرت رایج ترین و مهم ترین دلیل برای ثبت درخواست مانداموس در کانادا است. درخواست های مهاجرت حتی به دلیل کوچکترین اشتباهات ممکن است به تعویق بیفتد. بنابراین، هنگام درخواست مهاجرت باید اطمینان حاصل کرد که تمام شرایط لازم برآورده شده است.هرگونه سند یا اطلاعات نادرست از دست رفته نه تنها می تواند وضعیت مهاجرت شما را به تعویق بیندازد بلکه باعث می شود اوضاع به سمت جنوب پیش برود. بهتر است دقیق باشید و از هرگونه تاخیر و سردرگمی جلوگیری کنید. به عنوان مثال، در صورت مفقود شدن سند، سندی که معتبر به نظر نمی‌رسد، یا عدم تطابق با سایر اسناد، یا عدم پرداخت هزینه درخواست، تاخیر می‌تواند ایجاد شود. با وجود این تاخیرهای رایج، می توان از یک برگه مانداموس برای تسریع در روند مهاجرت استفاده کرد.

ممکن است مواقعی به دلیل سوء مدیریت کارکنان، انباشته شدن پرونده در IRCC یا کارکنان محدود، تأخیر رخ دهد. که ممکن است شما را متعجب کند که آیا مشکلی در درخواست شما وجود دارد یا به دنبال توضیح مناسب برای این تاخیر باشید. درخواست صدور حکم مانداموس به شما کمک می کند تا ایده روشنی از وضعیت خود داشته باشید و از IRCC بخواهید اقدامات لازم را انجام دهد!

چگونه به برنامه مانداموس خود بپردازیم؟

شرایط خاصی برای واجد شرایط بودن یک فرد برای درخواست دادنامه مانداموس وجود دارد. اولاً، وظیفه ای که شخص به دنبال آن است باید این باشد:

1.وظیفه ای که ماهیت عمومی دارد؛ و

2.باید ضروری باشد و اصلاً اختیاری نباشد.

برای اینکه دادگاه دعوای شما را برای تسلیم درخواست مانداموس بپذیرد، باید شرایط زیر را داشته باشد:

1.وظیفه باید یک وظیفه قانونی عمومی باشد

2.متقاضی باید از نظر قانونی مدیون آن وظیفه باشد

3.حق انجام آن وظیفه را دارد

4.متقاضی کلیه شرایط استفاده از وظیفه مذکور را دارا بوده است

  • نیاز قبلی به انجام وظیفه و بازه زمانی برای انطباق با خواسته مگر اینکه رد شده باشد.
  • تأخیر نامعقولی که ضمناً یا بدون توضیح خاصی بیان شده است.

5.هیچ رویه دیگری برای متقاضی باقی نمانده است که بتواند با آن پاسخ دهد

6.دستور در مورد تغییراتی در این موضوع خواهد بود

7.در حین اعمال اختیار، دادگاه هیچ کمک عادلانه ای را دریافت نکرد.

8.پس از اثبات راحت بودن، می توان حکم مانداموس را صادر کرد.

موسسه مهاجرتی ایلیا چگونه می تواند کمک کند؟

موسسه مهاجرتی ایلیا بیش از ده سال سابقه و تجربه تخصصی در امور مهاجرتی (کار، تحصیل، و…) را دارد . کارشناسان ما می توانند به متقاضیان کمک کرده تا سریعاً روند خود را طی کنند. تیم ما در قانون مهاجرت، بسیار ماهر و با تجربه است ما حافظ حقوق شما هستیم و در درخواست‌های مانداموس در کانادا تخصص داریم و مشتاقانه به شما کمک می‌کنیم تا از هر مشکلی که ممکن است در آن قرار بگیرید بیرون بیایید. همین امروز مشاوره خود را رزرو کنید.

 

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر تلفنی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، بر روی بنر زیر، کلیک نمایید.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست