تحصیل در رشته MBA در کانادا

 تحصیل در رشته MBA در کانادا

تحصیل در رشته MBA در کانادا یا مدیریت کسب و کار و مدیریت بازرگانی در مقطع کارشناسی ارشد که در واقع مخفف عبارت “Master of Business Administration” می‌باشد، یکی از رشته های پرطرفدار حوزه مدیریت در کانادا به شمار می‌رود. این رشته در بسیاری از دانشگاه های کانادا ارائه می‌شود و متقاضیان با اخذ پذیرش و تحصیل در این رشته می‌ توانند به یادگیری بسیاری از مباحث مدیریتی نظیر تجارت داخلی، بازاریابی، توانایی مذاکره و بسیاری از مهارت های کاربردی این رشته بپردازند. تحصیل MBA در کانادا یا مدیریت کسب و کار یکی از رشته های مهم و تاثیر گذار در کانادا می‌باشد و به تبع آن فرصت های شغلی بسیاری برای دانشجویان فارغ التحصیل بین المللی در این زمینه فراهم شده است.

مزایای تحصیل در رشته MBA در کانادا

  • یکی از مزایای تحصیل ، تحصیل در رشته MBA در کانادا شهریه مناسب آن به نسب کشورهایی مانند انگلیس و ایالت متحده آمریکا می‌ باشد و کشور کانادا با دارا بودن سطح بالای کیفیت و امکانات آموزشی یکی از بهترین گزینه های تحصیل در این رشته می‌باشد.
  • از جمله موضوعات مهمی که باید به آن اشاره داشت این مهم است که بسیاری از دانشجویان با تحصیل در این رشته و پیدا کردن موقعیت شغلی مناسب با توجه به بازار کار بسیار خوب این رشته تحصیلی، می‌ توانند در مدت زمان کوتاهی مقدار هزینه ای که برای تحصیلات خود اختصاص داده بودند را مجددا بازگردانند.
  • یکی از مهم ترین ویژگی‌های این رشته تحصیلی امکان اقدام برای دانشجویانی است که مدرک کارشناسی آنها غیر مرتبط با رشته مدیریت می‌باشد و با این وجود می توانند برای مقطع ارشد و اخذ پذیرش این رشته در دانشگاه های کانادا اقدام نمایند.
  • دانشجویان بین المللی واجد شرایط دریافت طیف گسترده ای از بورسیه ها، کمک هزینه ها و کمک هزینه تحصیلی برای کمک به تحصیلات خود در دانشگاه های کانادا هستند.

 نگرانی بابت هزینه های تحصیلی پرداخت شده نداشته باشند.

همچنین دانشجویان تحصیل در رشته MBA در کانادا می‌توانند به صورت 20 ساعت در هفته در حین تحصیلات خود مشغول به کار شوند و بخشی از هزینه های خود را جبران نمایند. دانشجویان پس از فارغ التحصیلی در این رشته با دریافت مجوز کار پس از تحصیل می‌توانند در صنایع و عناوین شغلی بسیاری از جمله: خدمات مالی، بازاریابی و مدیریت فروش، مدیریت منابع انسانی، مدیریت اقتصادی، سمت های اجرایی و مدیریتی، مشاغل دولتی، دیجیتال مارکتینگ، سمت های آموزشی در دانشگاه، حسابداری، شرکت‌های فناوری و شرکت های استارت اپ مشغول به کار شوند.

شرایط تحصیل در رشته MBA در کانادا

دانشجویان برای درخواست برنامه های بهترین دانشگاه های رشته mba در کانادا باید شرایط خاصی را داشته باشند. ما چند مورد از متداول ترین الزامات را فهرست کرده ایم:

  • جهت دریافت پذیرش تحصیل در رشته MBA در کانادا در این رشته متقاضیان باید دارای حداقل معدل میانگین یا همان GPA معادل 3.0 و یا در سیستم آموزشی ایران برای پذیرش در دانشگاه های برتر با حداقل معدل 16 و اخذ پذیرش دانشگاه های متوسط حداقل معدل 14 در مقطع کارشناسی مورد نیاز می‌باشد.
  • همچنین کسب نمره مناسب در آزمون های بین المللیGMAT و یا GRE در بسیاری از دانشگاه ها از موارد الزامی و در برخی دیگر امتیازی مثبت برای اخذ پذیرش در نظر گرفته می‌شود.
  • یکی از موارد مهم برای تحصیل MBA در کانادا برخورداری از سطح زبان مناسب و ارائه ی مدرک آیلتس با حداقل نمره‌ی 6.5 می‌باشد. اما در صورتی که متقاضیان قادر نباشند نمره زبان مورد نظر را کسب نمایند بسیاری از دانشگاه ها از طریق پذیرش مشروط و با گذراندن یک دوره ی زبان قبل از شروع تحصیل این امکان را به دانشجویان می‌دهند تا جهت تحصیل در دانشگاه مورد نظر بدون ارائه مدرک زبان اقدام نمایند.
  • ارائه حداقل 2 سال سابقه کاری مدیریتی یکی از مواردی است که در برخی از دانشگاه ها جزء شروط الزامی و در برخی دیگر تاثیر مثبتی در اخذ پذیرش محسوب می‌شود.
  • انگیزه نامه – SOP
  • دو توصیه نامه
  • تمکن مالی

ادامه تحصیل در رشته MBA در کانادا حتی برای با تجربه ترین دانش آموزان هم می تواند چالش برانگیز باشد. فرآیند درخواست برای برنامه MBA در کانادا اغلب پیچیده و زمان بر است. به همین دلیل است که توصیه می کنیم از یک مشاور حرفه ای تحصیل در خارج از کشور کمک بگیرید تا در طول فرآیند اپلای از اشتباه جلوگیری کنید.

برخی از معدود دانشگاه های کانادا به خصوص هیچ تجربه کاری از یک نامزد نمی خواهند. نام چنین دانشگاه هایی عبارت اند از:

  • موسسه فناوری نیویورک
  • دانشگاه تامپسون ریورز
  • دانشگاه کیپ برنتون
  • دانشگاه ویندزور
  • دانشگاه به راک

پس از بررسی درخواست خود، در لیست نهایی مصاحبه قرار می گیرید. با قبولی در مصاحبه، واجد شرایط درخواست مجوز تحصیل در کانادا خواهید بود.

دوره ی کارشناسی ارشد رشته مدیریت کسب و کار به طور کلی دو سال به طول می انجامد و پس از اتمام دوره تحصیلی دانشجویان می‌توانند برای دریافت مجوز کار به مدت 3 سال اقدام نمایند. پس از این بازه زمانی 5 ساله، متقاضیان می توانند برای کسب اقامت دائم خود اقدام کرده و کشور کانادا را به عنوان مکانی دائمی برای زندگی آینده خود انتخاب نمایند.

روند درخواست برای تحصیل MBA در کانادا می تواند طولانی باشد، بنابراین ما در موسسه مهاجرتی ایلیا به عنوان یکی از مؤسسات برتر مهاجرتی به شما توصیه می کنیم تا روند اپلای تحصیلی MBA را حداقل دو سال قبل از تاریخ شروع در نظر گرفته شده برای کانادا شروع کنید.

هزینه های تحصیل در رشته MBA در کانادا

همان طور که پیش از این گفتیم برای تحصیل در رشته MBA در کانادا نباید نگران هزینه ها باشید. متوسط هزینه تحصیل MBA در کانادا بین 30,000 تا 40,000 دلار است که بسیار کمتر از هزینه ای است که ایالات متحده، بریتانیا و استرالیا دریافت می کنند.

به یاد داشته باشید که در خود کانادا، شهریه ها از شهری به شهر دیگر و دانشگاهی به دانشگاه دیگر متفاوت است. به عنوان مثال، دانشگاه های نیوفاندلند کمترین هزینه تحصیل را دارند در حالی که دانشگاه های انتاریو بالاترین هزینه های تحصیل را در کانادا دارند.

بورسیه های زیادی برای دانشجویان بین المللی که مایل به ادامه تحصیل در رشته MBA در کانادا هستند، وجود دارد. به عنوان مثال، بورسیه های جهانی در دانشگاه مک گیل برنامه ای است که به دانشجویان بین المللی حمایت مالی برای اولین سال برنامه MBA خود در دانشگاه مک گیل ارائه می دهد.

هزینه تحصیل در رشته ام بی ای در کانادا بسته به عوامل مختلفی مانند مکان، مدت زمان برنامه، نوع موسسه و غیره می تواند از موسسه ای به موسسه دیگر متفاوت باشد.

علاوه بر این، هزینه تحصیل دوره MBA در کانادا نیز بستگی به این دارد که کدام برنامه مدرک MBA را انتخاب کرده اید. کارشناسی ارشد در تجارت، علوم کامپیوتر، مهندسی و حقوق، گران ترین برنامه های MBA در کانادا هستند. شما می توانید تا 60,000 دلار برای این برنامه های MBA هزینه کنید.

1. هزینه های اقامت

وقتی به یک کشور جدید نقل مکان می کنید، اولین نگرانی شما این است که مکانی را پیدا کنید که بتوانید حداکثر زمان را در آن بمانید. در بیشتر موارد، دانشجویان بین المللی تمایل دارند به دنبال اقامتگاه های دانشگاهی باشند که توسط دانشگاه های مربوطه مدیریت می شوند. اتاق های این خوابگاه ها با دانشجویان دیگر مشترک است و هر دانشجو اتاق خصوصی خود را دارد. آشپزخانه مشترک، حمام و فضای نشیمن بخشی از امکانات ارائه شده در اقامتگاه های دانشگاهی است.

کانادا گزینه های اقامتی متعددی برای دانشجویان بین المللی دارد که از پیشینه ها و فرهنگ های مختلف می آیند. این اقامتگاه ها شامل اقامتگاه های دانشجویی، اقامت در خانه با خانواده های محلی، اجاره آپارتمان یا اتاق می شوند. دانشجویان خارج از کشور می توانند در اقامتگاه های زیر در کانادا اقامت کنند:

  • اقامتگاه های دانشجویی: 250 دلار کانادا – 625 دلار کانادا در ماه
  • اقامتگاه های دانشگاهی: 400 تا 800 دلار کانادا در ماه
  • اجاره و اشتراک آپارتمان: 300 تا 700 دلار کانادا در ماه
  • آپارتمان یک اتاقه: 1,000 دلار کانادا در ماه

اجاره اتاق در کانادا ممکن است با توجه به موقعیت مکانی، امکانات و سایر امکانات اولیه تعیین شود. برای چنین خدماتی مانند برق، آب، گرما و زباله باید هزینه اضافی بپردازید. صورتحساب ماهانه شما برای این کار حدود 150 دلار خواهد بود. علاوه بر این برای سرویس اینترنت در کانادا باید 50 تا 70 دلار بپردازید.

2. هزینه های غذا

هزینه زندگی در کانادا بالاست زیرا کشوری توسعه یافته است. با این حال، اگر دانشجویان در اقامتگاه های خودگردان زندگی کنند و مواد غذایی را از سوپرمارکت های محلی خریداری کنند، به راحتی قادرند هزینه های خود را مدیریت کنند،

قبوض کم مواد غذایی زندگی دانشجویی در کانادا را بسیار آسان می کند. لازم نیست پول زیادی را برای کوپن غذا در کانادا خرج کنید زیرا هزینه های مواد غذایی در کانادا نیز بسیار ارزان است. هنگام خرید مواد غذایی از سوپرمارکت های محلی در کانادا، باید فقط حدود 300 دلار کانادا در ماه هزینه کنید.

علاوه بر این، میان وعده ها و وعده های غذایی نیز در کانادا بسیار ارزان هستند. یک وعده غذایی سه وعده برای دو نفر در یک رستوران متوسط فقط بین 50 تا 65 دلار کانادا هزینه دارد.

حتی اگر از غذای رایگان ارائه شده توسط برخی کالج ها استفاده کنید یا از تخفیف های ویژه دانشجویی که توسط بسیاری از رستوران ها، کافه ها، بارها و میخانه ها ارائه می شود، استفاده کنید، می توانید پول بیشتری در غذا صرفه جویی کنید.

3. هزینه ی حمل ونقل

کانادا هزینه های حمل ونقل بسیارکمی برای دانشجویان دارد. هر فردی بین 18 تا 25 سال با خرید کارت حمل ونقل ماهانه از تخفیف برخوردار می شود. کارت حمل ونقل ماهانه 90 دلار کانادا در ماه هزینه دارد. هزینه بلیط یک طرفه 3 دلار کانادا است.

بهترین دانشگاه های ارائه دهنده رشته تحصیلی MBA در کانادا

  • Queen’s University
  • University of Toronto
  • University of York
  • McGill University
  • University of British Columbia
  • University of Alberta

 برنامه های تحصیلی در رشته MBA در کانادا

تعداد متقاضیان تحصیل در رشته MBA در کانادا در چند سال گذشته افزایش یافته است. بسیاری از دانشگاه های کانادا گزینه های تمام وقت و پاره وقت برای دانشجویان MBA ارائه می دهند. علاوه بر برنامه های MBA تمام وقت و پاره وقت، دانشگاه های کانادا برنامه های MBA اجرایی را به دانشجویان بین المللی ارائه می دهند. در ادامه در مورد همه انواع برنامه های تحصیلی در رشته MBA در کانادا بحث می کنیم.

1. برنامه تمام وقت MBA

رشته MBA یکی از معتبرترین و پرطرفدارترین مدارک در کانادا و همچنین مدرکی بین المللی است. دانشگاه های کانادا، برنامه های MBA تمام وقت ارائه می دهند که به شما کمک می کند مهارت های مورد نیاز را برای پیشرفت در نقش های مدیریتی توسعه دهید.

کسانی که فارغ التحصیل تمام وقت MBA در کانادا هستند، مدرک مدیریت عمومی دریافت می کنند که بینشی در مورد نحوه عملکرد کسب و کارها و نحوه انطباق رهبران کسب و کار با چالش های همیشه در حال تغییر ارائه می دهد. برنامه MBA تمام وقت شامل دوره های مالی، بازاریابی، استراتژی، منابع انسانی و مدیریت عملیات است. تحصیل در رشته MBA بصورت تمام وقت در کانادا در سراسر جهان شناخته شده است.

این برنامه شامل کلاس های روزانه است که دانش آموزان می توانند یک تجربه عالی در محوطه دانشگاه داشته باشند. زمانی که برنامه MBA تمام وقت در کانادا را انتخاب می کنید، می توانید علاوه بر شرکت کردن در کلاس ها، به باشگاه ها و رویدادهای اجتماعی نیز بپیوندید. در کانادا، دوره MBA تمام وقت معمولاً 1 تا 2 سال است. اکثر برنامه های MBA تمام وقت یک دوره کارآموزی تابستانی را ارائه می دهند تا دانش آموزان بتوانند تجربه زندگی واقعی را به دست آورند و گزینه های شغلی مختلف را کشف کنند.

2. برنامه پاره وقت MBA

اکثر برنامه های تحصیل در رشته MBA در کانادا به دانشجویان یک یا دو کلاس در تعطیلات آخر هفته ارائه می دهند. با این حال، زمانی که MBA پاره وقت را انتخاب می کنید، می توانید یک کار تمام وقت نیز انجام دهید. دوره پاره وقت MBA در کانادا سه تا پنج سال طول می کشد. از آنجایی که این برنامه همان محتوای برنامه MBA تمام وقت (فقط در یک دوره طولانی تر) را پوشش می دهد، تفاوت در هزینه ها قابل توجه نیست. این برنامه برای دانش آموزان درک گسترده ای از حوزه های عملکردی کلیدی کسب و کار و ارتباط آن ها برای توسعه مهارت های تجاری فراهم می کند.

3. MBA اجرایی (EMBA)

Executive MBA یک مدرک فارغ التحصیل در زمینه کسب و کار است که برای افراد حرفه ای در سطوح ارشد اجرایی طراحی شده است. یکی از مهم ترین ویژگی های EMBA تأکید آن بر یادگیری گروهی از طریق تبادل همتا و کار گروهی مشترک است. این به متخصصان شاغل کمک می کند تا تجربیات همتایان خود را به اشتراک بگذارند، دانش خود را افزایش دهند و افق های خود را گسترش دهند.

اگر حداقل 5 تا 7 سال تجربه در زمینه مربوطه دارید، می توانید برای برنامه EMBA در کانادا اقدام کنید. نمرات GMAT برای تحصیل در EMBA در کانادا لازم نیست. شما می توانید در حین تحصیل در رشته EMBA در کانادا کار کنید.

مدت زمان برنامه EMBA در کانادا یک سال است و بسته به دانشگاهی که انتخاب می کنید می تواند از 29000 دلار کانادا تا 145000 دلار کانادا هزینه داشته باشد. نگران نباشید زیرا این مانند یک سرمایه گذاری است که به شما بازپرداخت زیادی می کند! یک دارنده مدرک EMBA در کانادا شغلی پیدا می کند و می تواند سالانه تا 207000 دلار کانادا درآمد کسب کند.

شما می توانید مدرک کارشناسی ارشد کانادایی در مدیریت بازرگانی (MBA) را در کمتر از 12 ماه دریافت کنید. اگر شما یک حرفه ای هستید، می توانید یک MBA اجرایی را دنبال کنید و در حین تحصیل به کار خود ادامه دهید.

4. مدرک MBA دوگانه

یک راه عالی برای دریافت تحصیلات MBA در کانادا، پیوستن به یک برنامه MBA با مدرک دوگانه است. بسیاری از کالج های MBA در کانادا وجود دارند که برنامه های MBA با مدرک دوگانه را ارائه می دهند که به ویژه برای دانشجویانی طراحی شده اند که همزمان می خواهند MBA و مدرک تکمیلی دوم را دریافت کنند.

با یک برنامه MBA دو مدرک، دانشجو می تواند هم مدرک MBA و هم مدرک کارشناسی ارشد در مهندسی، پزشکی، علوم، حقوق، آموزش یا فناوری کسب کند.

تخصص های محبوب برای MBA در کانادا

پنج برنامه برتر تخصصی MBA در کانادا را بررسی کنید تا ببینید آیا آنها با نیازهای شما مطابقت دارند یا خیر. اگر شما از جمله کسانی هستید که به دنبال برنامه های تخصصی MBA برای درخواست هستید، پس استرس نداشته باشید زیرا ما در این مقاله پنج برنامه برتر تخصصی MBA را در کانادا گردآوری کرده ایم.

1. مدیریت عمومی

برنامه مدیریت عمومی یکی از زیر شاخه های تحصیل در رشته MBA برای دانش آموزانی طراحی شده است که می خواهند شغل خود را با MBA از یک مدرسه تجاری برتر کانادایی ارتقا دهند. برنامه درسی بر طیف گسترده ای از مهارت ها، دیدگاه ها و شایستگی های مدیریت تمرکز دارد.

مدیریت عمومی محبوب ترین برنامه تخصصی MBA در کانادا است که برای دانشجویانی طراحی شده است که می خواهند طیف گسترده ای از مهارت های مدیریتی را توسعه دهند. برنامه های مدیریت عمومی طیف گسترده ای از موضوعات مانند منابع انسانی، سیستم های بازاریابی و UX را پوشش می دهند.

این برنامه شما را به دانش، مهارت ها و نگرش های لازم برای تبدیل شدن به یک مدیر و رهبر موفق مجهز می کند. شما درک خود را از نحوه کار سازمان ها توسعه خواهید داد و یاد خواهید گرفت که چگونه آنها را از منظرهای مختلف تجزیه وتحلیل کنید. این برنامه همچنین بر اهمیت رهبری اخلاقی، آگاهی جهانی و مسئولیت اجتماعی تأکید دارد.

2. مدیریت هتلداری

آیا به بخش گردشگری علاقه دارید؟ کانادا یک برنامه تخصصی MBA در مدیریت هتلداری ارائه می دهد و در مدیریت مهمان نوازی در کانادا به شما کمک می کند.

تدوین استراتژی های تجاری در صنعت گردشگری به عنوان دانش آموز این برنامه، نحوه مدیریت و راه اندازی استراحتگاه ها، هتل ها، رستوران ها و سایر امکاناتی که برای گردشگران ارائه می شود را یاد می گیرید. مهم تر از آن، این برنامه به شما می آموزد که چگونه خدمات مشتری را بهبود ببخشید و خواسته های مشتریان خود را برآورده کنید.

گردشگری سریع ترین صنعت در حال رشد در جهان است. با تقاضای بالای مشتریان و افزایش رقابت، کسب و کارها باید دائماً نوآوری کنند تا از بازی جلوتر بمانند. مدرک MBA تمام وقت در مدیریت هتلداری در دانشگاه های کانادا مجموعه مهارت های بسیار خوبی را برای یک شغل موفق در این بخش به شما ارائه می دهد.

3. مدیریت بین المللی

تحصیل در رشته MBA در کانادا برنامه عالی برای کسانی است که در آرزوی کار در خارج از کشور در شرکت های چند ملیتی هستند. برنامه مدیریت بین المللی به شما اجازه می دهد تا مهارت های حیاتی، مالی، عملیات و استراتژی های تجارت با شرکت های بین المللی را در سطح جهانی بیاموزید.

این دوره تخصصی MBA برای حرفه ای ها با مدرک کارشناسی که می خواهند شغل خود را ارتقا دهند و به اهداف خود برسند طراحی شده است. این دوره مهارت های اصلی را که برای مدیریت یک تجارت بین المللی کلیدی هستند، بررسی می کند و به شما می آموزد که چگونه یک برنامه استراتژیک با یک ذهنیت جهانی توسعه دهید.

شما یاد می گیرید که چگونه عملیات خارجی را مدیریت کنید و بینش جدیدی در مورد اینکه چگونه سازمان ها می توانند در سطح بین المللی رقابتی تر شوند به دست آورید. این برنامه MBA همچنین بر چگونگی تأثیر فرهنگ های مختلف بر تجارت بین المللی تمرکز دارد و به دانش آموزان کمک می کند تا مهارت های رهبری را تسلط یابند.

4. بازاریابی

تحصیل در رشته MBA در کانادا بازاریابی شما را در تبلیغ محصولات و خدمات و اجرای کمپین های بازاریابی عالی می کند. همچنین مهارت های ارتباطی شما با مشتریان را توسعه می دهد و رشد شما را به مهارت های بازاریابی ارتقا می دهد.

برنامه MBA بازاریابی یکی از بهترین راه ها برای استخدام در صنعت تجارت است. این به شما امکان می دهد در مورد تمام جنبه های بازاریابی، تبلیغات و تبلیغات بیاموزید. همچنین در مورد استراتژی ها و شیوه های کسب وکار که در بازاریابی استفاده می شوند و نحوه مدیریت یک بخش بازاریابی را یاد خواهید گرفت. می توان در بخش هایی مانند فروش، تبلیغات و روابط عمومی تخصص داشت.

رشته MBA در بازاریابی همچنین شما را برای کار با مشتریان و مشتریان با گوش دادن به نیازها و نیازهای آنها عالی می کند تا بتوانید آنها را از طریق خدمات خود برآورده کنید. این یکی از بهترین دوره ها برای ایجاد مهارت های ارتباطی شما با مشتریان و توسعه تکنیک هایی برای تبلیغ محصولات و خدمات است.

MBA در بازاریابی برای کسانی که می خواهند یک حرفه موفق در مدیریت داشته باشند بسیار سودمند است. این به دانش آموزان اجازه می دهد تا با ارائه دانش عالی در مورد استراتژی های مختلف بازاریابی، به مدیران کامل یک بخش بازاریابی تبدیل شوند.

5. رهبری مالی

MBA در رهبری مالی یک برنامه 15 ماهه است که هدف آن کمک به دانش آموزان برای توسعه مهارت های موردنیاز برای تبدیل شدن به رهبران و نوآوران در اقتصاد پرنوسان و جهانی امروز است.

اگر شما از جمله افرادی هستید که ترجیح می دهند روی امور مالی تمرکز کنند، یک MBA تخصصی در رهبری مالی می تواند بهترین گزینه برای شما برای تحصیل در کانادا باشد. شما می توانید حسابداری، آمار، تجزیه و تحلیل و موارد دیگر را در یک برنامه مدیریت مالی مدیریت مالی بیاموزید.

همچنین اگر MBA در رهبری امور مالی را انتخاب کنید، می توانید از مزایای تحصیل در کانادا بهره مند شوید. شما قادر خواهید بود حسابداری، آمار، تجزیه وتحلیل و موارد دیگر را در یک برنامه مدیریت مالی مدیریت مالی مطالعه کنید. اگر شما از جمله افرادی هستید که ترجیح می دهند روی امور مالی تمرکز کنند، یک MBA تخصصی در رهبری مالی می تواند بهترین گزینه برای شما برای تحصیل در کانادا باشد.

این شاخه MBA برای آن دسته افرادی است که می خواهند مهارت های رهبری خود و همچنین درک خود را از بازارهای مالی و سرمایه جهانی توسعه دهند مناسب است. این می تواند به شما کمک کند تا خود را به عنوان یک رهبر در هر صنعتی که با بازارهای جهانی ارتباط دارد، تثبیت کنید.

شما می توانید از طریق این برنامه انتظار کسب اطلاعات در مورد عملیات مالی، تجزیه وتحلیل ریسک، مدیریت سرمایه گذاری، برنامه ریزی استراتژیک و موارد دیگر را داشته باشید. پس از ورود به بازار کار، این مهارت ها موردتوجه کارفرمایان قرار می گیرد.

10 قدم برای گرفتن مدرک MBA در کانادا

MBA یکی از برنامه های محبوب و پرتقاضا برای دانشجویان سراسر جهان است. تحصیل MBA در کانادا و دریافت مدرک این رشته، به دانشجویان، درک کاملی از تمام جنبه های مدیریت، برنامه های کاربردی دنیای واقعی و دانش تجربی ارائه می دهد، که آنها را به یافتن راه حل های تجاری واقعی سوق می دهد. در ادامه، 10 راه دریافت مدرک MBA در کانادا به تفصیل شرح داده شده است.

10 راه دریافت مدرک MBA در کانادا

مرحله 1: بررسی شرایط پذیرش

برای ورود به برنامه MBA، باید واجد شرایط زیر باشید:

  • داشتن مدرک لیسانس از دانشگاه یا موسسه آموزشی معتبر
  • ارائه نمره ازمون جی مت (GMAT)
  • سابقه کار پیشین مرتبط با رشته MBA ضروری است.
  • ارائه 2 توصیه نامه
  • امتحانات صلاحیت زبان انگلیسی مانندآیلتس (IELTS) یا سلیپ (CELPIP) را کامل کنید
  • برای پذیرش، باید یک مصاحبه انجام دهید
  • مهلت درخواست را رعایت کنید.

مرحله 2: یک برنامه MBA را انتخاب کنید که برای شما مناسب باشد.

در حال حاضر، برنامه های MBA در مؤسسات مختلف به شکل گسترده ای ارائه می شود. برای انتخاب برنامه مناسب، باید ابتدا بر اساس منطقه ای که می خواهید زندگی کنید، چشم انداز کاری آینده تان، روابط فعلیتان با کانادا و بودجه خود، تحقیق کنید. در این مرحله، باید مسیر دوره خود را انتخاب کنید. چندین شاخه و تخصص در برنامه MBA وجود دارند که می توانید از آنها برای انتخاب برنامه خود استفاده کنید. به عنوان مثال:

  • MBA در مدیریت عمومی
  • MBA در بازاریابی
  • MBA در کارآفرینی
  • MBA در مدیریت منابع انسانی
  • MBA در مدیریت مهندسی

مدت برنامه

اغلب برنامه های MBA در کانادا دو سال به طول می انجامند. بااین حال، تعدادی از دانشگاه های کانادایی برنامه MBA تسریع شده را با مدت زمان 18 ماه ارائه می دهند. همچنین، برخی مؤسسات و کالج ها دوره تحصیل MBA در کانادا را به صورت یک دوره یک ساله ارائه می نمایند.

مرحله 3: یک مدرسه را انتخاب کنید

علیرغم اینکه بسیاری از دانشگاه ها و کالج ها در کانادا برنامه های MBA را ارائه می دهند، اما پنج دانشگاه برتر در کل کانادا عبارتند از:

  • دانشگاه تورنتو (مدرسه بازرگانی روتمن)
  • دانشگاه مک گیل (دانشکده مدیریت دساتالز)
  • دانشگاه وسترن (مدرسه بازرگانی آیوی)
  • دانشگاه کوئینز (مدرسه بازرگانی اسمیت)
  • دانشگاه یورک (مدرسه کسب و کار شولیچ)

مرحله 4: آیلتس یا سلیپ

برای تحصیل در کانادا، شما باید حداقل نمره ی موردنیاز برای زبان را کسب نمایید. مؤسسات آموزشی در کانادا، فقط درخواست شما را برای MBA با نتایج خوب قبول می کنند. زیرا زبان آموزشی در کانادا بیشتر انگلیسی است، تنها در برخی مؤسسات از زبان فرانسه استفاده می شود.

برای شرکت در برنامه های MBA در شرایط بهتر، بهترین کار این است که به طور کامل به زبان انگلیسی مسلط باشیدتا شانس بیشتری برای موفقیت داشته باشید. مدارک زبان مورد قبول کشور کانادا می تواند آیلتس، جی آر ای (GRE) و جی مت (GMAT) باشد.

مرحله 5: مدارک خود را آماده کنید

برای تحصیل MBA در کانادا، باید مدرک کارشناسی معتبر داشته باشید. بنابراین، برای اثبات مطالعات و دستاوردهای گذشته خود باید وقت کافی صرف کنید و مدارک معتبر داشته باشید.

برای درخواست پذیرش در موسسات ممکن است به موارد دیگری نیز نیاز داشته باشید، این موارد بنابر کشور مبدأ شما و دانشگاهی که برای آن درخواست می کنید متفاوت است. اما معمولاً گذرنامه، مدارک هویتی و کپی ترجمه شده آن ها به انگلیسی از جمله مدارک درخواستی اصلی است.

مرحله 6: نمره معدل خود را محاسبه کنید

به طور عمومی، مدارس کسب وکار برای پذیرش داوطلبان به معدل بین 3.5 تا 3.7 نیاز دارند. درصورتی که از یک کشور با سیستم نمره دهی متفاوت به کانادا مهاجرت کرده اید و سیستم نمره دهی کشورتان از معدل استفاده نمی کند، دانشگاه ممکن است نمرات شما را تبدیل کند یا اطلاعات بیشتری درباره نمره های شما درخواست کند. بهتر است با دانشگاه یا مدرسه آموزش عالی موردنظرتان تماس بگیرید تا نمره دقیقی که باید هدف گذاری کنید را مشخص کنید.

مرحله 7: در آزمون های ورودی مناسب شرکت کنید

برای ورود به برنامه های MBA در بسیاری از مؤسسات آموزش عالی، انجام یکی از دو آزمون جی ار ای و جی مت ضروری است. اگر فکر می کنید که شرکت در آزمون جی مت برای شما سخت است، تلاش کنید تا در آزمون جی آر ای شرکت نمایید، ممکن است در این آزمون شانس موفقیت بیشتری داشته باشید. به هرحال، بهتر است با دانشگاه های موردنظر خود تماس بگیرید و درباره نیازمندی های پذیرششان، به دقت مطالعه کنید.

مرحله 8: اسناد اضافی را آماده کنید

برای پشتیبانی از درخواست خود نیاز به ارائه برخی اسناد است.

  • ریز نمرات و سوابق تحصیلی
  • نتایج آزمون برای آزمون های مهارتی
  • اظهارات بانک
  • اثبات سابقه کار
  • توصیه نامه ها
  • مقاله بیانیه هدف MBA
  • Cv یا رزومه به روز شده
  • پس از پذیرش نیز به ویزای تحصیلی معتبر نیاز خواهید داشت

نوشتن یک رزومه می تواند مزایای زیادی برای شما داشته باشد. رزومه حرفه ای قوی نشان می دهد که شما آماده هستید تا مجموعه مهارت های خود را ارتقا دهید. به همین دلیل است که باید یک CV مختصر ایجاد کنید که دستاوردهای حرفه ای خود را برجسته کند. حصول اطمینان از اینکه CV شما مطابق با استانداردهای کانادا باشد بسیار حیاتی است، بنابراین استفاده از سرویسی مانند CVCanadianVisa.org بسیار مفید خواهد بود.

نوشتن یک مقاله انگیزشی نیز به شما در ورود به یک برنامه کمک می کند. از یک الگوی کلی مقاله انگیزشی استفاده کنید، اما از مشخصات تعیین شده توسط مؤسسات فردی پیروی کنید. برای تصحیح مقاله خود زمان بگذارید و پیشنهاد می کنیم از دوستان خود بازخورد بگیرید.

درنهایت، جمع آوری توصیه نامه از افرادی که در مورد استعدادها، موفقیت ها و رشد شخصی شما صحبت می کنند بهترین کار خواهد بود. توصیه های حرفه ای مشروعیت برنامه MBA شما را تقویت می کند. درعین حال، این یک فرصت عالی برای شما است تا در مورد پیشرفت حرفه ای خود فکر کنید. بررسی کنید که فردی که به شما پیشنهاد می کند با دستاوردهای شما آشنا باشد.

مرحله 9: از قبل برای MBA اقدام کنید

پس از جمع آوری مدارک موردنیاز و پرداخت هزینه ها، باید در اسرع وقت اقدام کنید. دانشجویان باید حداقل ۱ تا ۲ سال قبل برای MBA در کانادا اقدام کنند. این به متقاضیان این امکان را می دهد که در آزمون های جی مت و آیلتس درس بخوانند و به خوبی در آن شرکت کنند.

هزینه ها

مدرک MBA در کانادا معمولاً بین 30,000 تا 40,000 دلار کانادا هزینه دارد. مشاور دانشجویی شما می تواند به روزترین اطلاعات را در مورد هزینه تحصیل MBA در کانادا به شما بدهد و به شما در انتخاب بهترین مدرسه کسب وکار متناسب با بودجه مد نظر شما مشاوره دهند.

مرحله 10: انجام مصاحبه

آخرین قدم از 10 راه دریافت مدرک MBA در کانادا انجام مصاحبه است. برخی دانشگاه های MBA، مصاحبه ویدیویی آنلاین را ترجیح می دهند، درحالی که برخی دیگر از شما می خواهند که در محوطه دانشگاه حضورداشته باشید. البته، این بستگی به محل زندگی و زمان درخواست برای آن دانشگاه دارد.

در طول مصاحبه خود، باید آماده باشید تا توضیح دهید که چرا این مدرسه MBA و کسب وکار خاص را انتخاب کرده اید. همچنین، باید بتوانید در مورد آرزوها و علایق شغلی خود به طور کامل و تاثیر گذار صحبت کنید. مسائل شایع مصاحبه عبارت اند از رهبری، کارآفرینی، تناسب فرهنگی و اهداف آینده همسو با برنامه درسی. درنهایت، انتظارات و اهداف خود را که امیدوارید قبل از فارغ التحصیلی به دست آورید، در نظر بگیرید.

جهت دریافت مشاوره تلفنی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، با کلیک بر روی دکمه زیر، فرم ارزیابی مربوطه را تکمیل کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

 

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست