روش های تشخیص ویزای تقلبی- موسسه مهاجرتی ایلیا

فرقی نمی کند با مهاجرت تحصیلی قصد اقامت در کشور دیگری را دارید یا مهاجرت کارآفرینی و یا …، در هر صورت پس از صرف هزینه های سنگین و از آن مهم تر زمانی که برای اخذ ویزا سپری کرده اید، حتی فکرکردن به این موضوع که ویزای شما تقلبی است نیز می تواند ترسناک و ناخوشایند باشد!

و اما… برای پیشگیری از وقوع این اتفاق، ضروری است؛

  • ویژگی های مهم ویزای تقلبی را بشناسید
  • راه های تشخیص ویزای اصل از تقلبی را بدانید
  • نحوه استعلام اصالت ویزا را بدانید
  • با مجازات استفاده از ویزای جعلی آشنا شوید

بنابراین تا انتهای مطلب با ما همراه باشید.

ویژگی های مهم ویزای تقلبی را بشناسید

مهم ترین پارامترهایی که در هنگام بررسی ویزای تقلبی باید به آن توجه نمایید، اشتباه در فونت، زبان استفاده شده، عکس ها و… است.

همچنین اگر قصد مهاجرت به کانادا و اقامت کانادا را دارید، مهم ترین نکته در تشخیص ویزای تقلبی، درج مهر دولتی است.

اما در ادامه به طور مفصل به نکات تشخیص ویزای اصل از تقلبی اشاره می کنیم.

راه های تشخیص ویزای اصل از تقلبی را بدانید

یکی از ساده ترین راه ها برای تشخیص ویزای تقلبی، توجه به این نکته است که شرایط کشور مقصد که برای مهاجرت تحصیلی و یا مهاجرت کارآفرینی یا … در نظر گرفته اید را بررسی نمایید.

به عنوان مثال، ویزای توریستی کانادا مخصوص گردشگران این کشور بوده و نمی توان آن را برای اهداف کاری مورد استفاده قرار داد.

از دیگر نکات مهم که باید مورد توجه قرار دهید، می توان به موارد زیر اشاره نمود:

  • فونت ویزا

یکی از راه های هوشمندانه برای تشخیص ویزای اصل از تقلبی، بررسی فونت آن است؛ چرا که نیازمند بررسی دقیق تری است.

البته افرادی که به دفعات زیادی با ویزای کانادا سر و کار داشته اند و متخصص هستند، راحت تر می توانند متوجه تفاوت فونت شوند.

در واقع نوع فونت ویزا و سایز آن، باید کاملا یکدست و خوانا باشد.

پیشنهاد می کنیم در صورت مشاهده هر گونه مغایرت و برای پیشگیری از مجازات استفاده از ویزای جعلی، با سفارت و کنسولگری کانادا درتماس باشید و موضوع را به آن ها اطلاع دهید.

  •  خطا در ترجمه فرانسوی

از آنجایی که کانادا یک کشور دوزبانه است، متقاضیان مهاجرت به کانادا و اقامت کانادا می توانند درخواست خود را به دو زبان انگلیسی و فرانسوی ثبت نمایند؛ از این رو در نسخه ویزای اصل، کلیه اطلاعات انگلیسی به زبان فرانسوی نیز ترجمه شده اند.

بنابراین با کمک یک مترجم می توانید به راحتی ترجمه اشتباه فرانسوی را در ویزای تقلبی تشخیص دهید.

  • واترمارک نام و نام خانوادگی

در ویزای اصلی، کلیه مشخصات متقاضی از جمله: نام و نام خانودگی، تاریخ تولد و شماره پاسپورت به شکل واترمارک قابل مشاهده هستند.

اما در نمونه های فیک و تقلبی، این واترمارک دیده نمی شود و یا سایز و نوع فونت ها با یکدیگر همخوانی ندارند.

  • تاریخ انقضای ویزا

یکی از ابزارهای بررسی مجوز سفر الکترونیکی که در این لینک برای شما قرار داده ایم، کمک می کند تاریخ انقضای ویزای خود را به راحتی بررسی و تایید نمایید.

چنانچه شما دارای ویزای توریستی یک بار ورود باشید، تنها یک بار اجاره سفر به کانادا را خواهید داشت؛ اما در صورتی که دارای ویزای توریستی چند بار ورود هستید، از یک ماه تا 10 سال، مطابق با اعتبار ویزای شما، معتبر خواهد بود.

نکته ای که باید مد نظر قرار دهید این است که تاریخ اعتبار ویزای کانادا با اولین سالگرد معاینه پزشکی اولیه شما مصادف است و  در صورت مشاهده هر گونه مغایرت، احتمال تقلبی بودن آن بالا است.

  • هرگونه اشتباه املایی، نگارشی

فرقی نمی کند برای مهاجرت تحصیلی کانادا به این کشور سفر می کنید و یا مهاجرت کارآفرینی و …، در هر صورت دقت داشته باشید که هر گونه غلط املایی، نگارشی، دستوری و اشتباهات دیگر نشان دهنده فیک بودن ویزای شما است.

  • عدم مطابقت شماره ثبت ویزا

تمامی ویزاها یک شماره ثبت معتبر دارند که در سایت ثبت شده است. ساده ترین راه برای تشخیص ویزای جعلی، ورود به سایت رسمی دولت کانادا و بررسی شماره ثبت آن می باشد.

حالا که روش های تشخیص ویزای جعلی را شناختید، می توانید برای اطمینان بیشتر به استعلام ویزای خود بپردازید که در ادامه به جزییات بیشتر آن اشاره می کنیم.

نحوه استعلام اصالت ویزا را بدانید

شما می توانید به 2 روش حضوری و اینترنتی به استعلام ویزای خود بپردازید که ما روش آنلاین و پیگیری ویزا با کد ملی را به دلیل ساده و ارزان تر بودن، به شما پیشنهاد می دهیم.

استعلام اینترنتی ویزای کانادا

شما می توانید به سایت رسمی سفارت کانادا مراجعه کرده و با ساخت حساب کاربری برای خود، اعلام درخواست و بارگذاری مدارک، جواب ویزای کانادا را پیگیری نمایید.

استعلام حضوری  ویزای کانادا

VFS  یک شرکت خصوصی است که با کمک سفارت بریتانیا به بررسی صحت مدارک شما می پردازد. بنابراین دیگر نیاز به سفر به کشورهای همسایه نبوده و همچنین ویزای کشورهای اتریش، هلند، ایتالیا و… نیز از طریق این شرکت قابل پیگیری می باشد.

حال با تمام نکاتی که ذکر شد، سوال مهمی که با آن رو به رو هستیم این است که : در صورت عدم دقت کافی و دریافت ویزای جعلی، با چه عواقبی رو به رو خواهیم شد؟

در ادامه به این سوال مهم پاسخ خواهیم داد.

مجازات استفاده از ویزای جعلی چیست؟

چنانچه به دلایل مختلف، فریب کلاهبرداران را خوردید و ویزای جعلی دریافت کردید، با مشکلات زیر رو به رو خواهید شد:

  1. بازداشت شدن توسط مقامات مرزی

ارائه ویزای جعلی، علاوه بر دستگیر شدن توسط افسران مرزی تا 5 سال، ممنوعیت ورود شما به کانادا را در پی خواهد داشت.

همچنین امکان جریمه نقدی و مجازات های شدید دیگری نیز وجود خواهد داشت.

  1. مصادره اموال

با توجه به قوانین مهاجرتی کانادا، در صورت استفاده از ویزای فیک، اموال شما در این کشور مصادره خواهد شد. در این صورت باید مدرکی برای ثبات مالی خود ارائه دهید.

  1. جریمه نقدی

چنانچه شما خواهان مهاجرت به کانادا و اقامت کانادا هستید، باید بدانید که جریمه استفاده از ویزای جعلی، ۵۰۰۰ دلار کانادا است که با داشتن سابقه جرائم مهاجرتی دیگر این مبلغ دو برابر خواهد شد.

  1. اخراج

بر اساس قانون مهاجرت و حمایت از پناهندگان (IRPA) در صورت استفاده از مدرک جعلی ویزا، فرد مورد نظر از کشور اخراج می گردد. همچنین جرایم نقدی و حتی زندان نیز برای مجازات این دسته از افراد در نظر گرفته شده است.

سخن پایانی

این روزها شاهد افزایش تعداد افراد متقاضی مهاجرت به کانادا هستیم؛ از این رو افراد سودجو با صدور ویزای تقلبی به دنبال سوء استفاده و کلاه برداری از افراد هستند.

پیشنهاد می کنیم نکات ذکر شده در این مطلب را مجددا مرور کرده و با آگاهی بیشتر به برنامه ریزی برای مهاجرت تحصیلی، مهاجرت کارآفرینی و … و اخذ ویزا بپردازید.

استفاده از نظر کارشناسان متخصص نیز می تواند از اتلاف وقت و هزینه شما پیشگیری نماید. کارشناسان ما با دانش و تجربه ای که در این زمینه دارند، می توانند شما را در این مسیر پر پیچ و خم یاری نمایند.

ما سعی کردیم اطلاعات جامع و مختصری را برای شما خوانندگان عزیز به رشته تحریر در بیاوریم . جهت دریافت بیشتر با کارشناسان با تجربه ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل نمایید.

 

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست