سوپر ویزا یا ویزای توریستی طولانی مدت یا دیدار خانواده

سوپر ویزای کانادا یک ویزای موقت است که ممکن است گزینه جذابی برای کانادایی هایی باشد که می خواهند والدین و پدربزرگ و مادربزرگ خارجی خود را به کانادا بیاورند. ویزای توریستی دیدار خانواده یا سوپر ویزا Parent and Grand parent Super Visa ویزای ۵ ساله است که در اصل 10 ساله بوده است. اما از آنجا که این ویزا به مدت زمان اعتبار پاسپورت بستگی دارد برای ایرانیان ۵ ساله خواهد بود.

برای سال های 2020 و 2021، اداره مهاجرت و شهروندی کانادا (IRCC) حدود 200000 درخواست از فرم های PGP دریافت کرد. اینها برنامه های کاربردی برای این برنامه نیستند، بلکه نشان دهنده خانواده هایی هستند که می خواهند فرصت درخواست برای PGP را داشته باشند. در حال حاضر، حدود 35000 درخواست برای PGP در فهرست IRCC وجود دارد که کسری از کل کسانی است که می خواهند درخواست دهند.

در سال‌های اخیر، IRCC کانادا در این مورد قرعه‌کشی برگزار کرده است تا تصمیم بگیرد چه کسی می‌تواند برای PGP درخواست دهد. منتقدان می گویند که سیستم قرعه کشی ناعادلانه است، زیرا ممکن است کسانی که تازه وارد فهرست نامزدها شده اند به جای کسانی که سال ها منتظر سوپر ویزا کانادا بوده اند، انتخاب شوند. با این حال، در دفاع از سیستم قرعه کشی، وزیر مهاجرت کانادا شان فریزر گفته است که این سیستم برای همه افراد برابر است، حتی اگر به نفع همه نباشد. سایر روش های دریافت، یعنی اولین خدمت، به متقاضیان PGP با اتصالات اینترنتی سریع تر یا نزدیک تر به مراکز پردازش کمک می کند. در سال 2019، تعداد فرم درخواست برای متقاضیان PGP در کمتر از 11 دقیقه پس از باز شدن سایت درخواست آنلاین پر شد.

برای دریافت سوپر ویزا قرعه کشی وجود ندارد و بنابراین اطمینان بیشتری به خانواده ها می دهد. سوپر ویزا به والدین و پدربزرگ ها و مادربزرگ ها اجازه می دهد تا زمان بیشتری را در مقایسه با ویزای بازدیدکنندگان معمولی در کانادا داشته باشند. با ویزای بازدید کننده، ممکن است ویزای تک ورودی دریافت کنید که به شما امکان می دهد تا شش ماه اقامت داشته باشید. اگر می خواهید بیشتر بمانید، باید دوباره درخواست دهید. ویزاهای بازدیدکننده چند بار ورود وجود دارد که تا 10 سال اعتبار دارند و به شما اجازه می دهند تا حداکثر شش ماه در هر زمان وارد کانادا شوید. نیازی به درخواست مجدد برای ویزای بازدید تا پایان دوره اعتبار نیست. با داشتن این ویزا هر متقاضی می‌تواند در هر بار ورود و بدون خروج از کانادا به مدت 2 سال در کانادا حضور داشته باشد.

افراد واجد الشرایط سوپر ویزا:

افرادی واجد الشرایط برای دریافت سوپر ویزا هستند که، فرزند یا نوه‌ی آنها دارای اقامت دائم (pr) و یا شهروند کانادا (Citizen) باشد. والدین دانشجویان در حال تحصیل در کانادا برای بازدید از کانادا باید درخواست ویزای موقت عادی بنمایند و شامل افراد مجاز برای دریافت سوپر ویزا نمی‌باشند.

برای دریافت سوپر ویزا ۵ ساله علاوه بر مدارک فوق الذکر لازم است که:

مدارک اقامت دائم یا موقت فرد مقیم در کانادا
ارزشیابی مالی فرد مقیم در کانادا
T4 (سوابق مالیاتی فرد مقیم در کانادا در ۱۲ ماه گذشته)
گواهی حقوقی فرد مقیم در کانادا
بیمه یکساله برای متقاضی
نتیجه آزمایشات پزشکی متقاضی (پزشکان مورد تأیید سفارت کانادا)
مدارک ارتباط فامیلی بین فرزند یا نوه با والدین یا پدربزرگ و مادربزرگ را بهمراه داشته باشند.
قابل ذکر است که فرد دعوت کننده باید استطاعت مالی و یا حداقل حقوق سالانه که هر ساله توسط دولت کانادا ارائه می‌شود و در اصطلاح به آن LICO گفته می‌شود را داشته باشند.

همچنین لازم به ذکر است که مبلغ بیمه خریداری شده بستگی به شرایط سنی و سلامت فرد بازدید کننده از کانادا متغیر خواهد بود. همچنین اگر متقاضی تعداد روزهای کمتر از یکسال در کانادا حضور داشته باشد، می‌تواند در هنگام خروج از کانادا برای عودت حق بیمه باقی روزها اقدام نماید.

در انتها برای صدور ویزای توریستی سوپر ویزا، افسر اداره مهاجرت پس از بررسی کلیه مدارک باید قانع شود که فرد متقاضی ممنوعیتی برای ورود به کانادا را ندارد و نیز پس از اتمام دوره بازدید متقاضی به کشور خود باز خواهد گشت.

مدت زمان بررسی پرونده سوپر ویزا

دریافت سوپر ویزا در مقایسه با PGP زمان بسیار کمتری می برد. پردازش Super Visa ممکن است ماه ها طول بکشد در حالی که پردازش PGP ممکن است سال ها طول بکشد. IRCC کانادا در حال حاضر دارای برنامه های عقب افتاده است (مخصوصا با رخ دادن جنگ بین روسیه و اکراین). وب سایت دولت فدرال کانادا می گوید که پردازش درخواست PGP ممکن است 32 ماه طول بکشد. درخواست های سوپر ویزا بسته به اینکه متقاضی از کجا درخواست می دهد با نرخ های متفاوتی بررسی می شود، اما طبق آخرین گزارش ها، درخواست های بسیاری از کشورها حدود 100 روز طول می کشد.

 

 

جهت دریافت مشاوره تلفنی در زمینه سوپر ویزای کانادا،بر روی بنر زیر کلیک کنید .

فهرست