ویزای خود اشتغالی در کانادا

ویزای خوداشتغالی 2023

ویزای خوداشتغالی تحت دسته ویزای مهاجرت تجاری قرار می گیرد. این ویزا برای جذب متقاضیانی طراحی شده است که در زمینه های فرهنگی، هنری یا ورزشی استعداد دارند. نامزدهای مورد نظر باید نشان دهند که در حین زندگی در کشور مبدأ شما، تجربه لازم را در زمینه هنری یا ورزشی مورد علاقه خود دارند.این برای اثبات این است که متقاضی توانایی مشارکت قابل توجهی در زمینه خود از طریق مجموعه مهارت و تجربه خود در کانادا دارد. با این حال، نامزدهای خوداشتغالی که ترجیح می دهند در کبک زندگی کنند باید تحت برنامه خوداشتغالی کبک درخواست دهند.

مزایای درخواست ویزای خوداشتغالی 

برخلاف برنامه ویزای کارآفرین، هیچ شرط ارزش خالص برای افراد خوداشتغال وجود ندارد. با این حال، متقاضی باید بتواند بودجه کافی مورد نیاز برای اسکان کلی را مدیریت کند و فرآیند مهاجرت را تامین مالی کند.

عدم نیاز به حفظ دارایی خالص به داوطلب این امکان را می دهد که این آزادی را داشته باشد که بدون فشار حفظ حاشیه سود، شغل خود را در کانادا راه اندازی کند.

تحت برنامه خوداشتغالی، گزینه های متعددی برای انتخاب وجود دارد.

فقط 2 سال تجربه لازم است تا بتوانید رشته های هنری یا دو و میدانی خود را تمرین کنید.

شما می توانید در هر کجای کانادا زندگی کرده و مشغول به کار شوید.

پردازش ویزای خوداشتغالی نسبت به سایر برنامه های کارآفرینی زمان نسبتاً کوتاه تری دارد.

اقدام به ویزای خوداشتغالی 

در زیر راهنمای گام به گام درخواست تحت این دسته است:

مرحله 1 – جمع آوری اسناد

پس از بررسی شرایط واجد شرایط بودن، متقاضی باید مدارک را ترتیب دهد.

فهرست اسناد باید مطابق فهرست چک اسناد (IMM5784) باشد.

تمام معاینات پزشکی لازم برای اثبات آمادگی پزشکی متقاضی و اعضای خانواده تحت تکفل را پاک کنید.

گواهینامه های پلیس را از کشور بومی جمع آوری کنید تا یک بررسی پیشینه ارائه دهید.

مرحله 2 – برای برنامه درخواست دهید

فرم های درخواست لازم عبارتند از: IMM 0008، IMM 0008DEP، IMM 5669، IMM 008 – جدول 6A، IMM 5406، IMM 5476.

تمام فرم های درخواست را با جزئیات دقیق پر کنید.

برای پر کردن پرسشنامه تعهد با اطلاعات مناسب یادداشت کنید.

مرحله 3 – پرداخت هزینه های درخواست

متقاضی باید هزینه پردازش، هزینه اقامت و سایر هزینه های ذکر شده را طبق درگاه پرداخت رسمی خود بپردازد.

قبلا رسید پرداخت را پرینت بگیرید.

مرحله 4 – درخواست را ارسال کنید

تمام مدارک، فرم های درخواست پر شده را مرتب کنید و از طریق پست درخواست دهید.

برای حالت پست – آدرس (مهاجرت و شهروندی کانادا، کلاس خوداشتغالی، دفتر مرکزی پذیرش، صندوق پستی 7200، سیدنی، NS، B1P 0E9، کانادا).

برای نحوه خدمات پیک – آدرس (مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا، کلاس خوداشتغالی، دفتر مرکزی پذیرش، خیابان دورچستر 49، سیدنی، NS، B1P 5Z2، کانادا).

مرحله 5 – بررسی و تایید برنامه

پس از ارسال فرم درخواست شما، اداره مهاجرت درخواست شما را بررسی خواهد کرد.

  پس از بررسی، اگر درخواست شما مطابق با هنجارهای کانادا باشد، ویزای PR کانادا را تحت ویزای خوداشتغالی کانادا دریافت خواهید کرد.

مدت زمان و هزینه های مورد نیاز ویزای خوداشتغالی 

میانگین زمان مورد نیاز برای رسیدگی به درخواست ویزای خوداشتغالی 24 ماه است. با این حال، کل زمان پردازش بستگی به این دارد که IRCC چقدر سریع این کار را انجام می دهد. توجه به این نکته مهم است که برخی از کاندیداها ممکن است مجبور باشند در این فرآیند بیومتریک ارسال کنند.

هزینه های مورد نیاز:

درخواست مهاجرت تجاری (1625 دلار کانادا) و هزینه حق اقامت دائم (515 دلار کانادا)

هزینه درخواست همسر/همسر: 850 دلار کانادا

RPRF همسر/شریک: 515 دلار کانادا

افراد وابسته: 230 دلار کانادا به ازای هر وابسته.

اقدامات شروع خود اشتغالی در کانادا

در دنیای امروز خود اشتغالی امری محبوب است و بسیاری برای اجتناب از کارهای شرکتی و رهایی از حقوق ماهیانه، خود اشتغالی را انتخاب مناسبی می دانند. افراد زیادی با کسب و کار های خود اشتغال در حال امرار معاش در کشور خود هستند. اما آیا از طریق خود اشتغالی امکان مهاجرت به کانادا وجود دارد؟ آیا امکان خود اشتغالی در کانادا در کل وجود دارد؟ پاسخ این سؤال مثبت است. برنامه مهاجرتی خود اشتغالی برای آن دسته از افرادی مناسب است که دارای سوابق درخشانی در زمینه های هنری و یا ورزشی در کشور خود می باشند. برنامه خود اشتغالی در کانادا به افراد اجازه می دهد تا به صورت دائمی به عنوان یک فرد خود اشتغال در کانادا اقامت داشته باشند. البته این نکته را نیز نباید فراموش کرد که مهاجرت به کانادا از طریق خود اشتغالی را به جرئت می توان در دسته سخت ترین روش های مهاجرت دسته بندی نمود چرا که ممیزی های سخت گیرانه ای در مسیر افرادی که این مسیر مهاجرتی را انتخاب می کنند وجود دارد. اتباع خارجی که تمایل دارند از طریق خود اشتغالی در کانادا اقامت دریافت نمایند می توانند از طریق ویزای خود اشتغالی برای مهاجرت اقدام نمایند.

امکان خود اشتغالی در کانادا برای کدام مشاغل فراهم است؟

به طورکلی به دو گروه خود اشتغال می گویند:

  1. هنرمندان و زیر شاخه های گروه هنری
  2. ورزشکاران و زیر شاخه های گروه ورزشی

فعالیت های فرهنگی، ورزشی و مشارکت قابل توجه

“مشارکت قابل توجه” به صراحت توسط سازمان مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) تعریف نشده است. IRCC آن را در الزامات واجد شرایط بودن قرار داده است تا درخواست های بیهوده را از لیست درخواست ها حذف نماید. تفسیر این مشارکت بر عهده شخص افسر می باشد. لازم به ذکر است، مشارکت قابل توجه تنها محدود به فعالیت در سطح ملی یا بین المللی نیست. یک معلم رقص که در یک شهر کوچک کانادایی تدریس می کند می تواند به عنوان مشارکت قابل توجه در سطح محلی تعبیر شود و معتبر شناخته شود. با توجه به مشاغل، فقط افراد گروه 5 (فعال در هنر، فرهنگ، تفریح و ورزش) تحت طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) واجد شرایط خود اشتغالی در کانادا هستند.

شرایط برنامه خود اشتغالی در کانادا

پنج شرط برای واجد شرایط بودن برنامه خود اشتغالی در کانادا وجود دارد:

  1. داشتن توانایی لازم جهت راه اندازی، شروع کسب و کار و خود اشتغالی در کانادا
  2. ارائه آزمایشات پزشکی خود و اعضای خانواده و گواهی عدم سو پیشنه از پلیس کشورهایی که پس از 18 سالگی بیش از 6 ماه متوالی در آن زندگی کرده اید.
  3. سابقه کاری مرتبط 2 سال تجربه ی کاری به صورت خود اشتغالی در حوزه ی فعالیت های هنری و یا ورزشی
    • 2 سال تجربه ی رقابت در حوزه های فرهنگی و ورزشی در سطح جهانی
    • 1 سال تجربه ی رقابت در سطح جهانی و 1 سال سابقه ی کاری خود اشتغالی در حوزه های فرهنگی یا ورزشی
  4. برخورداری از وضعیت مالی مطلوب جهت تأمین هزینه های یک سال اول زندگی در کانادا
  5. رعایت معیارهای خود اشتغالی در کانادا، به این معنی که حداقل 35 امتیاز از 100 را کسب نمایید. ریز امتیازات به شرح زیر است:
    • تحصیلات ۲۵ امتیاز
    • سن ۱۰ امتیاز
    • تجربه کاری ۳۵ امتیاز
    • مهارت در انگلیسی یا فرانسوی ۲۴ امتیاز
    • انطباق پذیری ۶ امتیاز

در خصوص گزینه منابع مالی برای مهاجرت از طریق خود اشتغالی؛ سقف مالی مشخصی از طرف سازمان مهاجرت کانادا تعیین نشده است اما پر واضح است که هر چقدر که منابع مالی (اعم از نقدی و غیر نقدی) فرد متقاضی بیشتر باشد، احتمال موفق شدن در کسب اقامت کانادا از طریق خود اشتغالی بالاتر است. لازم به ذکر است که کسب 35 امتیاز لزوماً به معنی تائید ویزای شما نخواهد بود.

تصدیق نامه (AOR)

هنگامی که IRCC درخواست مهاجرت شما را دریافت کرد، یک تصدیق نامه دریافت خواهید کرد. این تصدیق نامه (AOR) تأیید ایجاد پرونده شما است. همچنین ممکن است به نام “تاریخ AOR” نیز نامیده شود که 6 ماه زمان پردازش مورد نظر شما است. توجه داشته باشید که نقص در هر کدام از مدارک می تواند منجر به تأخیر یا رد ویزای شما شود.

قدم نهایی برای مهاجرت از طریق خود اشتغالی در کانادا

آن دسته افرادی که قصد مهاجرت از طریق ویزای خود اشتغالی را دارند عموما هنرمندان، ورزشکاران یا فعالان فرهنگی با سابقه کار در رشته فعالیت خود هستند. در نهایت وظیفه متقاضی ویزای خود اشتغالی در کانادا، متقاعد نمودن افسر اداره مهاجرت کانادا در راستای توانایی برای درآمد زایی در زمینه فعالیت خود است.

درصورتی که علاقه مند به چنین برنامه ای هستید یا امکان مهاجرت از این طریق را دارید، همین الان با موسسه مهاجرتی ایلیا تماس بگیرید. کلیه پرونده های ما توسط متخصصان مهاجرت ماهر و مجرب که وابسته به موسسه مهاجرتی ایلیا هستند بررسی می شود.

1 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست