پرونده ریجکت ویزای تحصیلی کانادا

ریجکت شدن ویزای تحصیلی 

ریجکتی به معنای رد شدن درخواست ویزا برای تحصیل در کانادا توسط اداره مهاجرت و شهروندی کانادا است. یعنی درخواست شما برای دریافت ویزای تحصیلی توسط مقامات مهاجرتی کانادا تایید نشده است. ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا ممکن است به دلیل عدم تطابق با استاندارد ها و شرایط تحصیلی مورد نیاز باشد.

هر مدرکی که ارائه می‌دهید، به عنوان یک مزیت برای شما تلقی می‌شود و می‌تواند نظر افیسر را تغییر دهد. زمانی دریافت ویزای تحصیلی دشوار می‌شود که فرد اطلاعات لازم در مورد شرایط و مدارک لازم برای اخذ ویزای تحصیلی کانادا را ندارد. در این حالت است که یک مشاور مهاجرتی می‌تواند به شما در نحوه تهیه مدارک (تعداد، ابعاد و قالب محتوایی)، زمان بندی مناسب جهت ارسال مدارک و دیگر راهکارهای لازم برای عدم ریجکتی، کمک شایانی کند.

دلایل ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا

سازمان مهاجرت، پناهندگی و شهروندی کانادا می‌تواند درخواست ویزای دانشجویی کانادا را به دلایل مختلفی رد کند. تعداد زیادی از دانشجویان به دلیل عدم موفقیت در اثبات بودجه کافی برای تحصیل و زندگی یا اینکه پس از اتمام دوره تحصیلی خود به کشور خود باز نخواهند گشت، رد می‌شوند. در موارد دیگر، دانشجو ممکن است در جمع آوری و ارسال مدارک لازم دچار اشتباه شود. اصلی ترین علل ریجکتی ویزای دانشجویی کانادا شامل:

1- عدم ارائه تمکن مالی

اگر نتوانید در قالب تمکن مالی ارائه شده، نشان دهید که می‌توانید از پس مسائل مالی خود برآیید، ممکن است درخواست ویزای دانشجویی کانادا رد شود. متقاضیان باید مدارک معتبری را همراه با درخواست ویزا برای تایید امور مالی ارائه دهند. انتظار می‌رود دانشجویان بتوانند بودجه کافی از جمله شهریه و هزینه‌های زندگی خود در مقصد را تهیه کنند. در این مورد نباید به بورسیه و کار حین تحصیل توجه کنید، زیرا اداره مهاجرت ابتدا به شرایط مالی شما توجه می‌کند. کار حین تحصیل در زمانی به عنوان جبران تمکن مالی قابل استفاده است که شما توانسته‌اید ویزای خود را دریافت کنید.

2- نمره پایین در آزمون‌های زبان انگلیسی
دانشجویان بین المللی باید در آزمون‌های مهارت زبان انگلیسی از جمله آیلتس و تافل شرکت کنند و نمره لازم را بگیرند. در صورت عدم رعایت معیارهای مورد انتظار، دانشجویان ممکن است با رد ویزای دانشجویی مواجه شوند. معیارها شامل نمره قبولی برای مقطع تحصیلی یا رشته مورد نظر است. برای مثال، اگر برای دوره کارشناسی مهندسی عمران دانشگاه تورنتو درخواست می‌دهید، باید حداقل آیلتس 6.5 را ارائه دهید. با نمره آیلتس 6 به احتمال زیاد درخواست ویزای شما رد می‌شود. با این حال و در نقطه مقابل، نمره بالاتر مانند 7 مزیت می‌شود.

3- انتخاب دوره تحصیلی اشتباه

اگر دوره تحصیلی مورد نظرتان با آخرین مدرک تحصیلی مطابقت نداشته باشد و توضیح شما در مورد تغییر رشته برای مقامات قانع کننده نباشد، با ریجکتی مواجه می‌شوید. برای مثال، شما لیسانس اقتصاد دارید و برای یک دوره کارشناسی ارشد رشته مامایی در دانشگاه بریتیش کلمبیا درخواست می‌دهید. برای اینکه ارتباطی بین این دو رشته وجود ندارد، درخواست شما رد می‌شود. برخی از متقاضیان یک فوق لیسانس در یک رشته خاص دارند و می‌خواهند یک مدرک فوق لیسانس دیگر بگیرند. در این مورد نیز با رد درخواست مواجه می‌شوند، مگر اینکه برای رشته MBA درخواست دهند.

4- عدم ارائه نامه پذیرش
هر دانشجوی بین المللی برای دریافت ویزای تحصیلی کانادا باید نامه پذیرش (LOA) از موسسات آموزشی تعیین شده‌ی کانادا (DLIیا همان موسسات ) را دریافت کند. موسسات DLI به دانشگاه‌ها و کالج‌هایی اشاره دارد که دانشجویان بین المللی می‌توانند برای اخذ پذیرش در نظر بگیرند. شما ابتدا باید یک موسسه از DLI را انتخاب کنید و سپس با ارائه مدارک لازم، نامه پذیرش بگیرید. بدون نامه پذیرش نمی‌توانید برای ویزا اقدام کنید. در حقیقت، یک متقاضی که نامه پذیرش ندارد، اصلا دلیلی برای اقدام برای ویزای تحصیلی کانادا ندارد.

5- عدم ارائه مدارک هویتی 
دانشجویانی که مایل به تحصیل در کانادا هستند باید مدارک لازم را تهیه کنند. اگر مدارک اشتباه یا ناکافی باشند، احتمال ریجکتی ویزا زیاد است. افسران ویزا شرایط شما از نظر سنی، گپ تحصیلی، پاسپورت، سوابق مربوط به سوء پیشینه و سایر موارد را بررسی می‌کنند. تمامی مدارک مورد نیاز باید طبق اعلام سفارت کانادا به افسران این نهاد تسلیم شود. همچنین باید مدارک در قالب محتوایی مشخص تهیه شوند. اگر متقاضی مدارک را مطابق با سلیقه خود و به شکلی غیر حرفه‌ای تهیه و چیدمان کند، احتمال رد شدن درخواست ویزای تحصیلی وی برای تحصیل در کانادا وجود دارد.

6- عملکرد تحصیلی ضعیف
عملکرد تحصیلی شما توسط مقامات اداره مهاجرت کانادا قبل از تایید بررسی می‌شود. اگر سوابق تحصیلی شما ناقص و متناقض باشند، یا هر گونه گپ غیر قابل توضیح در تحصیلات یا تجربه کاری شما و… ممکن است منجر به رد درخواست ویزای تحصیلی شما شود. اگر معدل بالایی ندارید و در واحدهای درسی خاص مانند ریاضیات، زیست شناسی و سایر موارد (بسته به رشته تحصیلی) نمره خوبی نداشته باشید، احتمال رد درخواست شما به ویژه برای دانشگاه‌های برتر برای تحصیل در کانادا وجود دارد. افسران ویزا به دانشجویان با معدل بالا و دستاوردهای درخشان توجه بیشتری نشان می‌دهند.

7- قصد بازگشت به کشور

ویزای دانشجویی یک اقامت موقت با تاریخ انقضا است. به این معنا که شما بعد از پایان تحصیل باید به ایران باز گردید. از این رو، متقاضیان باید مدارک لازم مبنی بر قصد بازگشت پس از پایان اعتبار ویزای تحصیلی خود را ارائه دهند. فقدان مدارک معتبر می‌تواند منجر به رد ویزای دانشجویی شود. اثبات بازگشت شما به کشور فقط برای دریافت ویزا اعتبار دارد، و بعد از تحصیل می‌توانید در کانادا بمانید و کار کنید و اقامت دائم کانادا را دریافت نمایید. همچنین بعد از پیدا کردن کار این امکان را دارید برای اقامت دائم اقدام کنید.

8- مشکلات مربوط به بیومتریک
سفارت کانادا این حق را دارد که درخواست‌های ویزای دانشجویی را در صورت عدم آپلود هر نوع الزامات بیومتریک یا اسکن بیومتریک نامناسب رد کند. بیومتریک شامل انگشت نگاری می‌شود که در آن دانشجو در یکی از کشورهای تعیین شده مانند ترکیه یا دبی برای انگشت نگاری ویزای کانادا اقدام می‌کند. از این رو، به دانشجویانی که قصد تحصیل در کانادا را دارند، توصیه می‌شود که مدرک بیومتریک را به درستی ارائه دهند. بیومتریک به مدت 10 سال معتبر خواهد بود، حتی اگر مجوز یا درخواست ویزا ریجکت شود.

9- درخواست‌های معلق برای ویزا
اگر درخواست شما و پرونده شما برای مهاجرت به کانادا از طریق ویزای دانشجویی برای مدت طولانی در انتظار است، احتمال رد شدن آن وجود دارد. زمان پردازش استاندارد برای نوع ویزا را در وبسایت مهاجرت، پناهندگان، شهروندان کانادا (IRCC) بررسی کنید. همچنین می‌توانید وضعیت درخواست خود را در این وبسایت پیگیری نمایید. اگر متوجه شدید که درخواست شما بیش از زمان استاندارد طول کشیده است، سعی کنید در اسرع وقت با مقامات تماس بگیرید و پیگیر این موضوع باشید.

10- عدم رعایت استانداردهای پزشکی
یکی از رایج‌ترین دلایل رد ریجکتی ویزای تحصیلی کانادا، عدم رعایت استانداردهای پزشکی است. چندین الزامات پزشکی وجود دارند که برای دریافت ویزای مهاجرت به کانادا باید آن‌ها را رعایت کنید. این الزامات برای محافظت از سلامت و ایمنی کانادایی‌ها طراحی شده‌اند و عدم رعایت آنها می‌تواند منجر به رد درخواست شما شود. برخی از الزامات بهداشتی که باید رعایت کنید شامل:

ارائه گزارش معاینه پزشکی از یک پزشک جهت عدم داشتن بیماری خاص
ارائه شواهدی مبنی بر عدم ابتلا به بیماری‌های واگیر و همه‌گیر
نکات مهم برای ریجکت نشدن ویزای تحصیلی کانادا

 

جهت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست