مقاله کامل سرمایه گذاری در کانادا 2023

نحوه سرمایه گذاری در کانادا 2023

یکی از راه های اخذ اقامت کانادا، مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کانادا یا راه اندازی استارت آپ برای تاجران و مدیرانی که دارای حداقل سرمایه به ارزش 350 هزار دلار کانادا است می باشد. این پروسه جهت اشتغال زایی در کانادا با هدف جذب افراد دارای توان مدیریتی و تجارب تجاری تدوین شده است. اگر شما به علل بیشماری همچون مشمول شدن به سربازی یا نداشتن مهارت زبانی معادل آیلس 6.5 و بالا رفتن سن نتوانسته اید به کانادا مهاجرت نمایید می توانید از طریق سرمایه گذاری یا کارآفرینی جهت اخذ ویزای اقامت دائم کانادا که به دریافت پاسپورت کانادایی منجر می شود اقدام نمائید.

پرسش مطرح شده این است که کدام کشور سریعترین و ارزانترین راه جهت مهاجرت پیش پای شما می گذارد. در مطالب ذیل دلایل مهاجرت به کانادا برای افرادی که قصد سرمایه گذاری در کانادا را دارند بیان می کنیم. علاوه بر آن به آنکه چگونه سرمایه گذاری در کانادا را شروع کنیم می پردازیم.

چرا سرمایه گذاری در کانادا؟

  • سرمایه گذاری در کانادا مقرون به صرفه ترین روش مهاجرتی از طریق برنامه منتخب استانی می باشد.
    در مقایسه با دیگر کشورها همچون استرالیا، آمریکا و همچنین اتحادیه اروپا، کانادا با سرمایه گذاری در حدود 350 هزار دلار کانادا روشی ایده آل محسوب می شود.
  • از طریق اخذ اقامت کاری می توانید در کانادا از بیمه خدمات بهداشتی و درمانی رایگان برخوردار شوید.
  • اگر شما مقیم کانادا شوید فرزندان شما می توانند از حق تحصیل در کانادا به صورت رایگان استفاده نمایند.
  • در کشور کانادا امنیت کامل برقرار است و حمل سلاح غیر مجاز است.
  • با زندگی در کانادا می توانید از مزایای یک کشور پیشرفته و امن برخوردار شوید و از خدمات پاسپورت خود استفاده نمائید.
  • در این روش متقاضی نیاز به داشتن مدرک دانشگاهی ندارد.
  • از طریق این روش متقاضی می تواند بدون قید و شرط و دائم برای همسر و فرزندان خود اقامت دائم کسب نماید.

سرمایه گذاری در کانادا چگونه است؟

بسیاری از افراد سوال دارند که سرمایه گذاری در کانادا چگونه است و یا عمده باور بر این است که کانادا یکی از 10 کشوری است که برای شروع کسب و کار نسبتا قوانین ساده تری در اختیار مهاجرین قرار می دهد. کانادا به دلیل سرشار بودن از منابع طبیعی غنی، داشتن نیروی کار فوق العاده ماهر و یک دولت با ثبات مورد توجه افراد جهت سرمایه گذاری است. چناچه مایلید به عنوان کارآفرین یا سرمایه گذار به کانادا مهاجرت نمایید، چندین گزینه ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری در دسترس شما قرار دارد.

این روش از جمله برنامه‌ ویزای عمومی جهت راه اندازی استارت آپ و برنامه ویژه منتخب استان ها است. چنانچه این پروسه برای شما موفقیت آمیز باشد می توانید همراه با خانواده‌ی خود به کانادا مهاجرت نمائید. کانادا در جستجوی تازه واردانی است که تجربه کارآفرینی جهت شروع‌، مدیریت یا راه اندازی کسب و کار در این کشور را دارا هستند. با سرمایه گذاری جدید خارجی‌، کانادا می تواند از طریق گستره های کاری متنوع و توسعه آنها، موفقیت اقتصادی خود را به صورت تناوبی تضمین نماید.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق خرید ملک

افراد زیادی از مشاوران ما می پرسند: ” آیا با خرید ملک و سرمایه گذاری در کانادا می توان اقامت دائم را دریافت کرد؟”
در حال حاضر خرید ملک جز هیچ یک از روش های مهاجرتی و اخذ اقامت کانادا نیست. در نتیجه نمی توان گفت شما با خرید ملک در کانادا می توانید در کانادا سرمایه گذاری کرده و از این طریق اقامت دریافت کنید. کانادا استاندارد های مشخصی برای سرمایه گذاری در این کشور دارد و از آنجایی که سعی بر رشد روند اقتصاد خود دارد، قوانین مهاجرتی و اقامتی آن نیز در راستای ایجاد شغل و کسب درآمد برای کانادایی ها است.

ویزای راه اندازی استارت آپ

برنامه‌ ویزای استارت آپ یک گزینه ویزای عمومی سرمایه گذاری است که به شما امکان می دهد با شروع یک کسب و کار در هر نقطه از کشور به کانادا مهاجرت کنید. برای موفقیت در برنامه خود، شما و همچنین شغل شما باید مجموعه ای از الزامات را برآورده کند. به طور کلی، تجارت شما باید نوآورانه باشد، برای کانادایی‌ ها امکان اشتغال فراهم نماید و بتواند در سطح بین المللی رقابت کند. در حالی که منتظر دریافت تاییدیه برای برنامه خود هستید‌، به طور همزمان می توانید جهت اجازه کار در کانادا درخواست مجوز کار موقت دهید.

شرایط ویزای کارآفرینی و سرمایه گذاری برنامه منتخب استانی

برنامه منتخب استانی (PNP) برای هر استان و قلمروی کانادا این امکان را فراهم می آورد که در صورت داشتن مهارت و تجربه مناسب، از متقاضیان دعوت شود که به مرزهای کانادا مهاجرت و زندگی نمایند. اکثر PNP ها حداقل دارای ویزایی هستند که آنها را در دسته‌ ی کارآفرینان یا سرمایه گذاران قرار داده است تحت چنین شرایطی به افرادی که مایل به گسترش و یا شروع فعالیت خود در کانادا هستند اختصاص داده شده است.

جهت سرمایه گذاری در کانادا یا کبک حداقل میزان دارایی شخص باید دو میلیون دلار کانادا که به طور قانونی ثبت شده باشد. دارایی های وی می‌تواند شامل سپرده بانک متعلق به خود یا همسر یا حتی سند ملکی به نام باشد. سابقه مدیریتی در 5 سال گذشته را دارا باشد به این صورت که مثلا مالک یک شرکت باشد یا پست مدیریتی رده بالا داشته باشد. شخص مزبور باید دارای پروانه کسب و کار معتبر یا شرکتی ثبت شده باشد. حداقل مبلغ سرمایه گذاری در کانادا 1.2 میلیون دلار کانادا به مدت حداقل 5 سال با امکان ارائه تضمین دولتی و بدون سود است.

سرمایه گذاری در کانادا از طریق برنامه منتخب استان های منیتوبا، ساسکاچوان و نیوبرانزوئیک

حداقل مجموع دارایی 60 هزار دلار کانادا که قانونی ثبت شده باشد که می تواند شامل سپرده ی بانکی متعلق به خود یا همسر یا حتی سند ملکی به نام باشد. دارای پست مدیریتی در 3 سال گذشته یا شرکت ثبت شده داشته باشد یا دارای پروانه کسب و کاری معتبرباشد. تجربه ی مدیریتی بدان معنا است که شخص متقاضی به طور تمام وقت وظایف و مسئولیت های مربوط به مدیریت، برنامه ریزی و کنترل منابع مالی، انسانی کسب و کار مربوطه را عهده دار باشد. حداقل مبلغ جهت سرمایه گذاری 25 هزار دلار کانادا است که این میزان صرف راه اندازی کسب و کار در یکی از استان های مربوطه می شود.

مزایای سرمایه گذاری در کانادا

بر کسی پوشیده نیست که اقتصاد ایران غیر قابل پیش بینی است و حتی نمی توان نرخ ارز هفته دیگر را تخمین زد. به همین دلیل خیلی از افراد ترجیح می دهند همه یا بخشی از سرمایه خود را در خارج از ایران هزینه کنند. یکی از اصول سرمایه گذاری خارجی انتخاب کشوری مناسب است که ریسک سرمایه گذاری را تا حد ممکن کاهش دهد و امکانات فراوانی را برای سرمایه گذار فراهم کند. کانادا دقیقا کشوری با چنین ویژگی هایی است و به عنوان یکی از بهترین کشورها برای انتقال سرمایه شناخته شده است. اگر کنجکاوید که از مزایای سرمایه گذاری در کانادا بیشتر بدانید، در ادامه این مقاله با ما همراه باشید.

  • دریافت پاسپورت کانادا

یکی از مزایای سرمایه گذاری در کانادا این است که امکان اقامت دائم و دریافت پاسپورت کانادایی را برای سرمایه گذاران فراهم می کند. داشتن پاسپورت کانادایی شرایط خوبی را برای دارنده آن به وجود می آورد از جمله:

  • حق مشارکت در سیاست کانادا
  • امکان داشتن مشاغلی در سطح فدرال
  • حق داشتن تابعیت دو یا چند گانه بر اساس قوانین کانادا
  • اعطای تابعیت کانادا به کودکان این افراد در صورتی که در این کشور متولد شوند.
  • امکان سفر بدون ویزا به بسیاری از کشورها
  • کاهش مشکلات احتمالی هنگام ورود به کانادا
  • دسترسی به بازار جهانی

کانادا از طریق قراردادهای تجاری مختلف امکان دسترسی به بازار 51 کشور را می دهد. این کشورها در مجموع نزدیک به 5/1 میلیارد مصرف کننده دارند و مجموع تولید ناخالص داخلی آن ها 52 تریلیون دلار آمریکا است. عامل دیگری که از مزایای سرمایه گذاری در کانادا به شمار می رود، وضعیت خوب حمل و نقل است. زیر ساخت های ترانسپورت هوایی کانادا جز بهترین های جهان هستند و بنادر ساحلی آن دسترسی مستقیم دریایی به آسیا، اروپا و آمریکای جنوبی را فراهم می کنند.

این کشور همچنین از دریاچه های بزرگی بهره می برد که باعث دسترسی آسان آن به ایالات متحده می گردد. در مجموع ترکیب کوریدورهای امن تجاری کانادا با زیرساخت های پیشرفته آن باعث تسهیل بسیار زیاد در عملیات تجاری می شود. آیا داشتن 13 فرودگاه بین المللی، 17 بندر دریایی و 117 گذرگاه مرزی با ایالات متحده آمریکا ویژگی های بی نظیری برای انتقال سرمایه به کانادا نیستند؟

  • استعداد بی نظیر

کانادا تحصیل کرده ترین نیروی کار در جهان را دارد و تقریبا 4/59 درصد از کانادایی های 25 تا 64 ساله از موسسات آموزش عالی فارغ التحصیل شده اند. با این وجود اگر نتوانید مهارت های تخصصی مورد نیاز خود را بیابید، می توانید از طریق برنامه استعدادهای درخشان کانادا یا GTS به سرعت کارمندان مورد نیاز خود را پیدا کنید. خوبی این برنامه این است که کارمندانی که از این طریق انتخاب شوند در کم تر از دو هفته مجوز کار دریافت خواهند کرد.

  • هزینه ها و ریسک پایین

یکی دیگر از مزایای سرمایه گذاری در کانادا که اهمیت زیادی هم دارد این است که هزینه ها و ریسک سرمایه گذاری نسبتا کم تر است. در بین کشورهای G7 که شامل آلمان، فرانسه، ایتالیا، ژاپن، بریتانیا، ایالات متحده آمریکا و کانادا می شود، کانادا کم ترین میزان مالیات را از کسب و کارهای تازه تاسیس می گیرد. نرخ موثر مالیاتی در این کشور 7/13 درصد است. کانادا ویژگی هایی دارد که ریسک سرمایه گذاری در آن را کاهش می دهد.یکی از دلایل پایین بودن ریسک سرمایه گذاری، ثبات سیاسی است. در بین کشورهای G7، کانادا از این نظر در رتبه دوم قرار دارد. سیستم بانکی سالم مورد دیگری است که به مزایای سرمایه گذاری در کانادا می افزاید. در کل دنیا 50 بانک خیلی امن وجود دارد که 6 مورد آن ها برای کانادا هستند. فساد پایین نیز از دیگر ویژگی های کشور کانادا است که آن را به بهشتی برای سرمایه گذاران تبدیل کرده است.

  • نوآوری و فناوری

در کانادا امکان ارتباط بین کسب و کارها، موسسات دانشگاهی و سازمان های غیر انتفاعی وجود دارد. این امر تاثیر زیادی در تولید ایده های جسورانه، رشد اقتصادی و خلق تکنولوژی های جدید دارد. استفاده از فناوری های دیجیتال برای بهبود سلامت و زندگی کانادایی ها، پیشرفت پروتئین های گیاهی برای تغذیه جهان، ساخت نسل بعد صنعت تولید، ساخت زنجیره تامین هوشمند با استفاده از هوش مصنوعی و روباتیک و تسریع در نوآوری، تجاری سازی و رشد اقتصادی پایدار از طریق اقیانوس همگی باعث می شوند حجم زیادی از دلار به اقتصاد این کشور تزریق شود و تولید ناخالص داخلی آن طی سال های آینده بسیار افزایش یابد.

  • کیفیت بالای زندگی

کیفیت بالای زندگی آخرین موردی است که از مزایای سرمایه گذاری در کانادا باید به آن اشاره کنیم. این کشور دارای چشم گیرترین مناظر طبیعی است، آزادی های مدنی زیادی دارد، بهترین شهرهای دنیا را در خود جای داده است و در کل شرایط خوبی را برای کار و سرمایه گذاری به همراه دارد. صحبت از مزایای سرمایه گذاری در کانادا شاید باعث شده است که جدی تر به انتقال سرمایه های خود به این کشور فکر کنید. ما در گروه مهاجرتی ایلیا اهمیت چنین تصمیم گیری را کاملا درک می کنیم و آماده ایم با بهره گیری از مشاورانی حرفه ای و دلسوز، تمام اطلاعات مفید را در اختیارتان قرار دهیم.

آیا سرمایه گذاری در کانادا نیازمند سفر اکتشافی است؟

سرمایه گذاری در کانادا برای بعضی از استان ها نیازمند سفر اکتشافی می‌باشد. سفر اکتشافی یا Exploratory Visit، سفری چند روزه جهت آشنایی با محیط کسب و کار و ملاقات با افراد متخصص است. در این سفر متقاضی با فرصت‌ها، موقعیت ها و شرایط کاری آن استان آشنا می شود. همچنین می‌تواند با افراد متخصص مصاحبه داشته باشد. این سفر باید حداقل 5 روز کامل کاری که شامل روزهای تعطیل نمی‌شود، طول بکشد. البته متقاضی باید این سفر را تا یک سال پس از دریافت نامه مصاحبه انجام دهد. جهت مصاحبه نیز شخص متقاضی فقط به همراه خانواده می‌تواند حضور داشته باشد.

کانادا دارای 10 استان کبک، منیتوبا، بریتیش کلمبیا، ساسکاچوان، پرینس ادوارد، نیوفاندلند و لابرادور، انتاریو، آلبرتا و نوا اسکوشیا است. هر یک از این استان ها برنامه کاندید استانی مخصوص به خود برای جذب مهاجرین را دارند. شرایط هر یک از برنامه های کارآفرینی یا سرمایه گذاری استان‌ها متفاوت است. یکی از این شرایط سفر اکتشافی است. این سفر در بعضی از استان های کانادا اجباری است. استان هایی که این سفر برایشان اختیاری است و انجام آن تنها دارای امتیاز می‌باشد.

مصاحبه ارزیابی جهت بررسی موارد زیر انجام می شود:

  •  دانش و توانایی فهم و درک و صحبت کردن به زبان های انگلیسی یا فرانسه
  • تجربه کاری در زمینه مدیریتی
  • درکی که از شرایط کاری و تجاری این استان پیدا کرده اید.
  • سنجش آمادگی شما برای زندگی و اقامت در این استان
  • موارد دیگر که مربوط به مهاجرت شما و خانوادتان به کانادا می شود.

فرصت های سرمایه گذاری در کانادا

کانادا کشوری است که سرمایه گذاری و کارافرینی را شایسته تقدیر می داند و به کسب وکارهای نوپا، به ویژه مشاغل مهاجرتی و زنان و مشاغل نوین که یک سوم مشاغل کوچک و متوسط کانادا را تشکیل می دهند، پروبال می دهد. طبق آمار، مهاجران بیشتر از ساکنین کانادا از فرصت های سرمایه گذاری در کانادا استفاده می کنند.

درصورتی که صاحب ایده و خلاقیتی هستید یا قصد تاسیس یک شرکت یا انتقال شرکت خود به یک کشور خارجی را دارید استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در کانادا بهترین گزینه پیش روی شما است. از مهم ترین حسن های سرمایه گذاری در کانادا این نکته است که می توانید به راحتی با در دست داشتن اقامت دائم وارد خاک کانادا شوید و ازآنجایی که این مهاجرت از طریق سرمایه گذاری در کانادا یک برنامه فدرال است محدود به استان خاصی نخواهید شد. کانادا پس از کشور ژاپن درزمینه ثبات سیاسی در جایگاه دوم قرارگرفته است، این امر برای بسیاری از مهاجران که ترس از دست دادن سرمایه خود را بنا بر دلایل سیاسی دارند بسیار حائز اهمیت است.

از دیگر مزایای سرمایه گذاری در کانادا می توان به نرخ مصادره اموال یا Expropriation Risk اشاره کرد. نرخ مصادره اموال بدین معناست که سرمایه توسط دولت یک کشور از سرمایه گذار خارجی سلب مالکیت شود. معیار نرخ سلب مالکیت عددی بین 1 تا 7 می باشد (عدد 1 کمترین مقدار عدد 7 بیشترین میزان سلب مالکیت را نشان می دهد) بر طبق آمار بانک جهانی این نرخ برای کشوری مانند کانادا عدد یک به معنای کمترین ریسک سلب مالکیت اموال توسط دولت ثبت گردیده است.

علاوه بر این گزینه دیگری که موجب اشتیاق مهاجران برای استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در کانادا می کند و آن را تبدیل به کشوری امن برای سرمایه مهاجران می کند سیستم سالم بانکی این کشور نسبت به کشورهای عضو G7 است. در ضمن نرخ کنترل فساد طی چند سال اخیر به شدت نرخ مطلوبی بوده است. لذا کانادا از این بابت نیز در جایگاه مطلوب و مناسبی قرار می گیرد. از دیگر مواردی که استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در کانادا را برای مهاجران جذاب می کند نرخ مالیات و نرخ تورم پایین این کشور است که از معیارهای سلامت اقتصاد یک جامعه محسوب می شود.

برای استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در کانادا گزینه های گوناگونی وجود دارد که هر فرد بنا بر علاقه و شرایط مالی و تخصص خود امکان سرمایه گذاری در آن را دارد. البته باید به این نکته توجه داشته باشید که نیاز به سرمایه گذاری در بخش خاصی در استان های گوناگون متفاوت است و در صورت عدم داشتن اطلاعات کافی در این زمینه ممکن است سرمایه گذاری شما به ضرر منجر شود بنابراین پیشنهاد می کنیم پیش از استفاده از فرصت های سرمایه گذاری در کانادا و انتقال دارایی خود حتماً با مشاوران خبره مشورت نمایید. برخی از محبوب ترین زمینه های سرمایه گذاری در کانادا عبارت اند از:

  • منابع طبیعی
  • مدیا و رسانه
  • سرگرمی
  • تولید
  • تکنولوژی
  • علوم وابسته به کشاوررزی و غذایی
  • صنایع پاک
  • وسایل حمل و نقل هیبردی
  • علوم زیستی
  • صندوق سرمایه گذاری املاک
  • شرکت های حمل و نقل
  • هوافضا
  • مواد شیمیایی و پلاستیک
  • معدن
  • نفت و گاز

بسیاری از مهاجران کلیه سرمایه یا بخشی از سرمایه خود را در یک یا چند مورد از موارد فوق سرمایه گذاری می کنند و این سرمایه گذاری برای آنان تبدیل به فرصتی برای دریافت اقامت دائم کانادا می شود.

خرید بیزینس در کانادا

کانادا یک کشوری با پتانسیل بالا برای مهاجرت، کارآمد و دارای برنامه های مهاجرتی متعدد است. اگر قصد مهاجرت به کشور کانادا را دارید، باید به دنبال راه اندازی یا خرید بیزینس در کانادا باشید. یکی از بهترین راه ها برای مهاجرت به کانادا، راه اندازی یا خرید بیزینس است. ما در این مقاله قصد داریم تا بیزینس های مختلف را به شما معرفی کنیم و به توضیحی کامل درباره نحوه مهاجرت به شما ارائه دهیم. می توانید با خرید یا راه اندازی بیزینس در کانادا قالب استارآپ و یا ثبت شرکت، ویزا کار دریافت کنید و سپس برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنید.

مهاجرت از طریق خرید بیزینس در کانادا

بیزینسی ارزش خرید دارد که بتوانید با آن، درخواست ویزا دهید. برای خرید بیزینس مناسب، به بیش از 150 هزار دلار کانادا نیاز دارید و برای اداره یک بیزینس 150 هزار دلاری، حداقل 300 هزار دلار پشتوانه مالی لازم است. برای توسعه بیزینس و استارت آپ در کانادا باید با تیم متخصص مشورت کنید. مشاور شما باید با داشتن مجوز و دانش کافی درباره مهاجرت، دانش و تجربه راه اندازی بیزینس در کانادا را داشته باشد تا براساس توانایی مالی، شرایط سنی و سوابق شغلی شما بیزینسی مناسب انتخاب کند.

پس از انتخاب بیزینس، باید مواردی مانند اینکه جزو مشاغل ممنوعه مهاجران نباشد، برای مجوز مشکلی نداشته باشد، بدهی مالیاتی و بانکی نداشته باشد، پتانسیل پیشرفت در چند سال آینده را داشته باشد و با راه اندازی آن بیزینس بتوان مهاجرت کرد بررسی شود. پس از انتخاب قطعی بیزینس و توافقات انجام شده با فروشنده، قرارداد رسمی و حقوقی بین شما و فروشنده امضا می شود و تمام امور ثبت شرکت، افتتاح حساب، واریز مبلغ به حساب و مدیریت انجام می شود.

قبل از ورود به کانادا، با ارائه یک بیزینس دقیق و ارائه تمام مدارک به اداره مهاجرت، درخواست ویزا را ثبت کنید. پس از آن طبق توافقات انجام شده بین شما و فروشنده هزینه بیزینس را پرداخت می کنید و شروع به توسعه کسب و کار خود می کنید. سپس درخواست اقامت دائم در کانادا را ثبت می کنید. معمولاً اگر یک روش دقیق و حرفه ای برای بیزینس در نظر گرفته باشید، می توانید هزینه خرید بیزینس در کانادا را در سه تا پنج سال اول به دست آورید و بعد از آن می توانید سود زیادی همراه با اقامت داشته باشید.

ارزیابی LMIA

LMIA به معنای ارزیابی اثرگذاری بر بازار کار کانادایی است. اگر شما به عنوان یک کارگر ماهر خارجی، به صورت موقت وارد کانادا می شوید، کارفرمای شما یعنی باید برای ارزیابی تاثیر بازار کار درخواست دهد. انتصاب شما به عنوان کارگر تنها در صورتی ادامه می یابد که تأییدیه LMIA را دریافت کنید. اگر 100 درصد از سهام یک بیزینس را می خرید ارزیابی LMIA به نحوه ایجاد و حفظ شغل برای کانادایی ها و میزان انتقال دانش بستگی دارد.

هنگام راه اندازی بیزینس در کانادا، ممکن است تعامل در مدیریت کسب و کار دشوار باشد. شما می توانید هنگام درخواست LMIA و مجوز کار با برجسته کردن نقش خود در وظایف مختلف مربوط به ایجاد تجارت تاییدیه را دریافت کنید. هنگامی که مجوز کار شما تایید شد، می توانید روی کسب و کار خود کار کنید و برای اقامت دائم برنامه ریزی کنید.

اطلاعاتی برای راه اندازی بیزینس در کانادا

معمولا همه دنبال خرید بیزینس در کانادا هستند اما راه اندازی بیزینس بدون داشتن اطلاعات کافی، ساده نیست. قیمت بیزینس بخشی از این اطلاعات مورد نیاز است که شما باید اطلاعاتی درباره شرایط اقامت و پروسه حقوقی خرید به دست آورید. قبل از خرید و راه اندازی لازم است بررسی کنید که بیزینس بدهی مالی، فرار مالیاتی و نقض قوانین نداشته باشد، میزان دخل و خرج آن مناسب باشد، آینده ای روشن برای این بیزینس تصور شود. شما باید برای خرید و راه اندازی بیزینس در کانادا به مدیریت کسب و کار علاقه داشته باشید. صرفا خرید یک بیزینس کافی نیست. حضور شما در کانادا و مشارکت در تجارت بسیار مهم است.

یافتن راه هایی برای خرید بیزینس در کانادا

بسیاری از سایت های کانادایی، با اطلاعات کافی درباره موقعیت و موارد مورد نیاز در راه اندازی و خرید بیزینس در کانادا کمک می کنند. شما می توانید با استفاده از این سایت ها در موارد جستجو شده، آگهی ها را با شرایط خود تطبیق دهید و مناسب ترین بیزینس را انتخاب کنید. البته باید در نظر داشته باشید که تمامی سایت ها معتبر نیستند اما به شما در خرید بیزینس در کانادا برای یافتن موارد خرید کمک می کنند. پس از یافتن مورد مناسب برای خرید، می توانید از طریق سایت با صاحبان کسب و کار ارتباط برقرار کنید و با مشورت از مشاورین حقوقی، وکلا و افرادی که تجربه خرید بیزینسی را دارند، خرید خود را نهایی کنید.

اقامت در کانادا از طریق خرید بیزینس آماده در کانادا یا راه اندازی بیزینس

اقامت کانادا از طریق خرید بیزینس در کانادا امکان پذیر است اما باید با یک برنامه ریزی دقیق و خریدی هوشمندانه به کانادا مهاجرت کنید. همچنین باید در نظر بگیرید که برنامه مهاجرتی با خرید بیزینس بسیار مهم است. لازم است بدانید که یک شرکت مهاجرتی معتبر، باید مجوز کشورهای مبدا و مقصد را داشته باشد. برای مثال در کشور ایران مجوز وزارت کار و در کشور کانادا مجوز اداره مهاجرت را به صورت همزمان داشته باشد. اگر با شرکتی قرارداد بسته اید که این مجوزها را ندارد، باید بدانید که قرارداد شما در این دو کشور معتبر نیست. تعداد شرکت های مهاجرتی معتبر در ایران مجوز نظارت کار دارند و در کانادا مجوز اداره مهاجرت را دارد بسیار کم است. پس حتما قبل از اقدام، استعلام بگیرید.

به این نکته نیز توجه کنید که می توانید تمام پروژه اقامت از طریق خرید بیزینس در کانادا را خودتان انجام دهید و انتخاب وکیل برای مهاجرت به کانادا اجباری نیست. اما توصیه می شود که حتما حداقل سه سال راجع به آن تحقیق کنید. نداشتن دانش کافی در این زمینه باعث می شود تا سرمایه شما از دست برود.

مهاجرت استانی کانادا (PNP)

برنامه مهاجرت استانی کانادا (PNP) به متقاضیان این فرصت را می دهد که براساس مهارت خود برای اقامت دائم در استان خاص اقدام کنند. هر استان کانادا برنامه مهاجرتی مستقل دارد که باید حداقل در یک مورد با سازوکار فدرال کانادا مطابقت داشته باشد. ابتدا باید یک درخواست ارسال کنید، سپس سفرهای تحقیقاتی به استان داشته باشید، پس از دریافت ITA، توافقنامه تجاری را نهایی کنید. باید قبل از واجد شرایط شدن برای اقامت دائم، برای مدت 18 تا 36 ماه روی مجوز کار، فعالیت کنید. البته مجوز کار LMIA ساده تر است و به شما امکان می دهد در مدت یک سال پس از نهایی کردن تصمیم خود برای انجام تجارت در کانادا، اقامت دائم خود را دریافت کنید.

خرید بیزینس در کانادا گزینه ای مقرون به صرفه

بیزینس های مختلفی در کانادا وجود دارد که باعث می شود تا افراد زیادی برای خرید بیزینس آماده در کانادا به سراغ آنها بروند. در ادامه راجع به چند مورد از بیزینس ها صحبت می کنیم:

خشکشویی

برای موفقیت در خشکشویی باید ابتکار عمل داشته باشید. می توانید با خرید یک خشکشویی قدیمی بدون ملزومات کافی، کارتان را شروع کنید. پس از خرید می توانید با انجام بعضی اقدامات مانند به روز کردن ملزومات ماشین خشکشویی، افزایش سرعت کار از طریق افزایش کارمند، ایجاد خدمات جدید جهت جذب مشتریان و ایجاد خدمات آنلاین درآمد خود را افزایش دهید.

خرید شرکت بازاریابی و تبلیغات در کانادا

خرید بیزینسی با این عنوان کار ساده ای نیست و پیشنهاد می کنیم تا در این مورد حتما با شخصی با تجربه مشورت کنید. علت این موضوع پیچیدگی محاسبه میزان ارزش واقعی کسب و کار است. معمولا برای محاسبه ارزش این کسب و کارها، فرمول های مختلفی وجود دارد که ممکن است شما را سردرگم کند. میانگین قیمت 10 شرکت برتر که در حال حاضر در لیست فروش در این زمینه قرار دارند یک میلیون و پانصد دلار است و میانگین قیمت 10 کشور ارزان قیمت در لیست فروش 75 هزار دلار است. در این عرصه بازه قیمتی زیادی وجود دارد و همین مسئله انتخاب را سخت می کند.

خرید پمپ بنزین گزینه ای گران قیمت اما ارزشمند

به دلیل تفاوت سیستم فروش سوخت و بنزین در این کشور، ساختار پمپ بنزین ها در کانادا با ایران متفاوت است. در این کشور پمپ بنزین یک مرکز خدمات رفاهی است و در کنار فروش سوخت، یک فروشگاه کوچک و یا رستوران نیز وجود دارد. متغیر بودن قیمت سوخت و آزاد در تعیین نرخ و برقراری مرکز فروش در پمپ بنزین ها، این مکان را به یک گزینه ایده آل برای خرید بیزینس در کانادا تبدیل کرد. این را در نظر داشته باشید که قیمت خرید چنین مراکزی بالاست. البته اجاره پمپ بنزین بدون مالکیت زمین نیز امکان پذیر است اما باید توجه داشته باشید که در این صورت برنامه اقامت شما سخت تر خواهد شد.

راه اندازی فروشگاه طراحی پوشاک و مد کانادا

تولیدی ها و فروشگاه های عرضه مستقیم کالا در کانادا وضعیت مطلوبی دارند و گزینه مناسب برای خرید بیزینس در کانادا هستند. خرید مراکز طراحی و تولیدی پوشاک نیاز به تجربه و دانش کافی دارد. شما باید در کنار یک وکیل توانمند از یک فرد با تجربه و آشنا با مو و پوشاک نیز کمک بگیرید. قیمت خرید این بیزینس از 25 هزار دلار شروع شده و ممکن است تا بیش از 600 هزار دلار نیز برسد. میانگین قیمت خرید بیزینس در حوزه مد و پوشاک 350 تا 450 هزار دلار است.

خرید کافه در کانادا

کافه ها تا حدودی نقش مهمی در دنیای مدرن دارد. در کانادا کافه ها رونق زیادی دارند و مردم با اهداف و انگیزه مختلف به کافه می رود. البته اگر قصد انتخاب کافه برای خرید بیزینس آماده در کانادا را دارید باید به این موارد دقت کنید.

  • مهم است که صاحب قبلی کافه، با سند و مدرک به شما نشان دهد که درآمد سالانه این کافه چگونه بوده که این قضیه بر قیمت کالا و تصمیم گیری درست شما برای خرید بیزینس تأثیر زیادی دارد.
  • موقعیت کافه اهمیت بالایی دارد. هرچه کافه در محیط های پر رفت وآمدتر باشد، رونق بیشتری داشته و ارزش آن نیز بالاتر است.
  • سایز کافه از نظر ابعاد و محیط خدمات بر روی قیمت تاثیر دارد.
  • دکور کافه و قیمت مبلمان نیز باید در نظر گرفته شود.
  • تجهیزات آشپزخانه نیز روی قیمت تاثیر می گذارد.
خرید رستوران در کانادا

خرید رستوران شباهت زیادی به خرید کافه دارد. تقریبا نکات مشترکی را باید برای خرید هر دو در نظر گرفت و به همین دلیل اشتراک های زیادی بین پروسه خرید کافه و خرید رستوران وجود دارد. قیمت خرید بیزینس رستورانی در کانادا متغیر است. در حال حاضر بیش از 330 رستوران در لیست فروش قرار دارد. قیمت رستوران از 75 هزار دلار و تا 5 میلیون دلار است.

 خرید داروخانه

برای خرید بیزینس در کانادا به دلیل وضعیت کرونایی یکی از بهترین بیزینس ها خرید داروخانه است. اگر قصد خرید یک داروخانه را دارید باید نکاتی را در نظر بگیرید. کانادا و نظام درمانی آن، مانند هر کشوری قوانین خاصی دارد که باید برای خرید یک داروخانه رعایت شود. بیان تمام این شرایط امکان پذیر نیست اما می توان گفت که حضور داروساز و افراد موفق متخصص در نقش کارمند ضروری است. به همین دلیل هزینه دستمزد کارمند داروخانه بالاتر از سایر کسب و کارها است. قیمت خرید داروخانه در کانادا از 150 هزار دلار شروع شده و تا دو میلیون دلار می رسد.

خرید هتل در کانادا

به دلیل توریستی بودن این کشور، خرید یا اجاره بلند مدت یک هتل می تواند سرمایه شما را برگرداند. اما باید در انتخاب هتل بسیار دقت کنید و به نکاتی مثل لوکیشن، قدمت هتل، مجوز ها، خدمات ارائه شده در هتل، کارمندان و غیره توجه کنید. خرید هتل در کانادا به طور میانگین به بیش از 300 هزار دلار سرمایه نیاز دارد.

راه اندازی کارگاه تولیدی

یکی از این ایده های برای خرید بیزینس در کانادا ، برپایی تولید یک کارگاه تولیدی در کانادا است. اگر چه ایده ای ساده به نظر می آید اما راه اندازی آن ساده نیست. اولین مسئله بودجه و هزینه آن است که بعد از شناخت بازار، مشتریان و رقبا باید مورد توجه قرار بگیرد. خرید کارگاه تولیدی در کانادا از شیوه های کارآفرینی است و در صورت موفقیت بودن منجر به ارائه اقامت دائم می شود.

شما می توانید از طریق استارآپ و یا ثبت شرکت در کانادا، اقدام به خرید بیزینس کنید و برای دریافت اقامت دائم از طریق خرید بیزینس اقدام کنید. با خرید بیزینس در کانادا ابتدا ویزای کاردریافت می کنید و پس از ورود به کانادا و پس از 2 سال می توانید درخواست اقامت دائم را بدهید. برای بدست آوردن اقامت در کانادا باید یک بیزینس حرفه ای و برنامه ریزی شده داشته باشید.

 

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

 

7 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • هادي بنايي
    28 مرداد 1400 02:43

    با سلام و عرض ادب
    من يه شركت مهندسي تاسيساتي دارم كه ١٠ سالي ميشه در زمينه نفت و گاز كار ميكنيم. و كل سرمايه من ٢ ميليون دلار نهايتا بشه.
    ميخواستم بدونم از طريق سرمايه گذاري ميتونم تو ونكوور زندگي كنم و البته يه خونه خوب هم داشته باشم؟ ممنون ميشم راهنمايي كنيد🙏🏻

    پاسخ
    • غزل وثیق
      30 مرداد 1400 10:40

      سلام دوست عزیز
      بله شما می توانید از طریق سرمایه گذاری در کانادا به این کشور مهاجرت کنید. برای راهنمایی بهتر نیاز هست اطلاعات بیشتری از شما داشته باشیم. لطفا با تکمیل فرم ارزیابی سرمایه گذاری اطلاعاتی نظیر سن، تحصیلات، وضعیت تاهل و … را برای کارشناسان ما ارسال کنید تا در اسرع وقت جهت دریافت مشاره با شما تماس بگیریم.

      پاسخ
    • سلام دوست عزیز بله

      پاسخ
  • ربابه علی بمانی
    5 شهریور 1400 16:08

    سلام وقت بخیر آیا امکان اقدام برای اقامت با سرمایه دو میلیارد برای کانادا هست یا خیر؟

    پاسخ
  • قاسم جان نثاری
    18 دی 1402 08:36

    سلام آیا با ده میلیارد تومان میشود اقامت کانادا در گرفت

    پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست