خرید بیزینس در کانادا

شرایط خرید بیزینس در کانادا

مجوز کار ال ام آی آ (LMIA) مالک-گرداننده برای کارآفرینان خارجی؛ ساده ترین، آسان ترین و سریع ترین مسیر برای دریافت اقامت دائم کانادا می باشد. کانادا دارای یک سیستم مهاجرت قوی و کارآمد با برنامه های مهاجرتی متعدد فدرال و استانی برای کارهای ماهر است. مجوز کار (LMIA) مالک-گرداننده برای کارآفرینان خارجی است. با این حال، برنامه های فدرال بسیارکمی برای کارآفرینان و سرمایه گذاران خارجی که به دنبال راه اندازی یک کسب وکار جدید یا خرید بیزینس در کانادا وجود دارد.

برنامه فدرال برای مهاجران خود اشتغال یک برنامه خاص است که بیشتر برای ورزشکاران و هنرمندان فرهنگی هدف قرار می گیرد. برنامه ویزای استارت آپ فدرال، مشارکت و همکاری با سازمان های تعیین شده را برای کارآفرین اجباری می کند.

اگر برنامه های فدرال با الزامات شما مطابقت ندارند و اگر جریان های کارآفرین دو مرحله ای برنامه مهاجرت استانی برای طرح های تجاری شما بسیار کند یا بسیار پیچیده است، می توانید مسیر مجوز کار مالک-گرداننده (LMIA) برای راه اندازی و راه اندازی یک کسب و کار در کانادا را بررسی کنید.

درباره راه اندازی یا خرید بیزینس در کانادا

مسیر مجوز کار مالک-گرداننده یک برنامه دو مرحله ای است که در آن مجوز کار اولیه به عنوان بستری برای اقامت دائم کانادا عمل می کند. مسیر (LMIA) مالک-گراننده شامل مراحل زیر است:

  • به سراغ بیزینس های آماده فروش در کانادا بروید و یا برای خرید بیزینس در کانادا اقدام کنید
  • یک موقعیت شغلی برای خود به عنوان کارمند کسب وکار ایجاد کنید و برای (LMIA) مالک- گرداننده درخواست دهید
  • مجوز کار بگیرید و به عنوان کارمند برای کسب وکار خود شروع به کار کنید
  • از طریق اکسپرس انتری درخواست دهید و اقامت دائم کانادا شوید.

مسیر مالک-گرداننده برای هر خارجی که علاقه مند به تجارت و سرمایه گذاری در کانادا است، باز نیست. برای واجد شرایط بودن به عنوان مالک-گرداننده، باید الزامات مهم مربوط به کنترل کسب وکار را برآورده کنید و از طریق ایجاد شغل یا انتقال مهارت به کانادا کمک کنید.

خرید بیزینس در کانادا

بهترین روش برای راه اندازی یا خرید بیزینس در کانادا این است که به آن تجارت علاقه داشته باشید. ساده ترین شاخص کنترل کسب وکارپاسخ به این سوال است که آیا می توانید از موقعیت خود در تجارت خارج شوید یا خیر. اگر کنترل کسب وکار را در دست دارید، این امر به وضوح امکان پذیر نخواهد بود.

سود برای کانادا، ایجاد شغل یا انتقال مهارت

صرف خرید بیزینس در کانادا و انتصاب خود به عنوان کارمند آن، شما را به عنوان مالک-گرداننده واجد شرایط نمی کند. یک پارامتر بسیار مهم در شرایط و مراحل خرید بیزینس آماده در کانادا این است که آیا حضور شما در کانادا و مشارکت در تجارت باعث ایجاد یا حفظ شغل برای کانادایی ها می شود یا منجر به انتقال مهارت یا دانش به کانادایی ها می شود.

مشارکت فعال در مدیریت کسب وکار

مجوز کار مالک-گرداننده با برنامه مهاجرت سرمایه گذاری غیرفعال برنامه ای متفاوت است چرا که متقاضی باید فعالانه در مدیریت کسب وکار شرکت کند. شما باید یک تجربه تجاری قوی داشته باشید و سابقه خوبی در ایجاد و حفظ مشاغل موفق داشته باشید. باید یک طرح تجاری دقیق برای کسب و کار ایجاد کنید و باید نقش کلیدی در اجرای آن در کانادا داشته باشید.

مقامات همچنین طرح کسب وکار شما را تجزیه وتحلیل خواهند کرد تا دوام آن را ارزیابی کنند و تخصص کسب وکار شما و میزان کنترلی که بر کسب وکار یا سرمایه گذاری دارید را تأیید کنند تا ارزیابی کنند که آیا الزامات مدیریت فعال کسب وکار را برآورده می کنید یا خیر.

ارزیابی (LMIA)

ازآنجایی که شما به عنوان یک کارگر ماهر تحت برنامه کارگر خارجی موقت وارد کانادا می شوید، کارفرمای شما یعنی کسب وکار شما باید برای ارزیابی تأثیر بازار کار درخواست دهد. انتصاب شما به عنوان کارگر مالک-گرداننده تنها در صورتی می تواند ادامه یابد که تأییدیه (LMIA) را دریافت کنید.

عواملی که توسط مقامات در طول ارزیابی (LMIA) در نظر گرفته می شود بسته به اینکه شما یک کسب وکار موجود را خریداری می کنید یا یک کسب وکار جدید راه اندازی می کنید متفاوت خواهد بود.

خرید بیزینس های آماده فروش در کانادا

اگر 100 درصد از سهام کسب وکار را می خرید و تنها مالک آن هستید، ارزیابی (LMIA) به نحوه ایجاد و حفظ شغل برای کانادایی ها و میزان انتقال دانش از طریق برنامه های انتقال بستگی دارد. اگر تکمیل خرید منوط به (LMIA) و مجوز کار شما باشد، می توانید با نهایی کردن قراردادهای خرید سهام و راه اندازی حساب های امانی برای خرید کسب وکار قصد خود را ثابت کنید.

در این سناریو، می توانید خرید را تکمیل کنید و سپس برای (LMIA) درخواست دهید یا مالک موجود می تواند برای لیما درخواست دهد، شما را منصوب کند و سپس فروش کسب وکار را نهایی کند. در صورت مشارکت یا خرید جزئی سهام، مقامات قبل از اعطای تاییدیه (LMIA)، عوامل زیر را در نظر خواهند گرفت.

راه اندازی یا خرید بیزینس در کانادا

انجام “تعامل فعال در مدیریت کسب وکار” هنگام راه اندازی یک کسب وکار جدید در کانادا می تواند دشوار باشد. شما می توانید این را هنگام درخواست (LMIA) و مجوز کار با برجسته کردن نقش خود در وظایف مختلف مربوط به ایجاد تجارت ثابت کنید.

خرید بیزینس در کانادا می تواند شامل موارد زیر باشد:

  • مذاکره در مورد قراردادهای مختلف مربوط به راه اندازی کسب وکار، ازجمله قرارداد اجاره محل، قرارداد برای تجهیزات، انتصاب سایر کارگران و غیره.
  • درخواست برای ثبت نام تجاری (BN) در آژانس درآمد کانادا و تکمیل سایر تشریفات قانونی، مجوزها و مجوزها برای ایجاد یک تجارت
  • ایجاد یک طرح کسب وکار دقیق که درک شما از کسب وکار و مشارکت شما را در فرآیند برنامه ریزی ایجاد سرمایه گذاری نشان می دهد.
  • مالک-گرداننده (LMIA) از الزامات تبلیغاتی قابل اعمال برای سایر برنامه های (LMIA) معاف است. جدا از عوامل مختلفی که در بالا توضیح داده شد، مقامات باید مهارت شما در زبان انگلیسی و یا فرانسوی را نیز در نظر بگیرند.
  • در حالت ایده آل، باید یک آزمون زبان معتبر انجام دهید و حداقل CLB 5.0 یا بالاتر را در چهار جزء کسب کنید تا از عوارض در گرفتن (LMIA) مثبت جلوگیری کنید.

پس از تأیید (LMIA)

روش دریافت مجوز کار پس از تأیید (LMIA) مانند سایر متقاضیان تحت برنامه کارگران خارجی موقت است. هنگامی که مجوز کار شما تأیید شد، می توانید مانند هر کارگر ماهر دیگری برای کسب وکار خود کار کنید و برنامه ریزی برای اقامت دائم را شروع کنید.

می توانید نمایه اکسپرس اینتری خود را ایجاد کرده و از طریق برنامه کارگر ماهر فدرال (FSWP) درخواست دهید. با در دست داشتن یک پیشنهاد شغلی از کسب وکار خود، می توانید به راحتی واجد شرایط 200 امتیاز موجود برای متقاضیان EE با یک پیشنهاد شغلی تمام وقت از یک کارفرمای کانادایی شوید و به سرعت ITA دریافت کنید.

یا، می توانید یک جریان برنامه مهاجرت استانی کانادا برای کارگران ماهر انتخاب کنید و 600 امتیاز از نامزدی استانی را دریافت کنید و واجد شرایط ITA برای اقامت دائم شوید.

مالک-گرداننده در مقابل جریان های کارآفرین برنامه مهاجرت استانی کانادا

مسیر مجوز کار مالک-گرداننده (LMIA) در مقایسه با درخواست از طریق جریان های کارآفرین برنامه های نامزدی استانی، مزایای قابل توجهی را ارائه می دهد. مالک-گرداننده (LMIA) از طریق برنامه فدرال برای کارگران موقت خارجی پردازش می شود. علاوه بر این، می توانید از طریق مسیر فدرال برای روابط عمومی درخواست دهید، به این معنی که شما آزاد هستید که در هر استانی که انتخاب می کنید مستقر شوید. یک متقاضی برنامه مهاجرت استانی کانادا باید بدون توجه به اینکه آیا در استان های دیگر فرصت های بهتری وجود دارد یا خیر، باید در همان استان خاص مستقر شود.

ثانیاً، جریان های کارآفرین حداقل ارزش خالص و الزامات سرمایه گذاری را تحمیل می کنند. مسیر مالک-گرداننده به شما امکان می دهد تا آنجا که می توانید سرمایه گذاری کنید و به شما کمک می کند تا واجد شرایط روابط عمومی باشید حتی اگر دارایی خالص زیادی ندارید.

درنهایت، اعمال از طریق جریان های برنامه مهاجرت استانی کانادا در مقایسه با مسیر مالک-گرداننده بسیار پیچیده تر است. ابتدا باید یک علاقه نامه ارسال کنید، سفرهای تحقیقاتی مقدماتی را به استان انجام دهید، پس از دریافت ITA، یک توافقنامه عملکرد تجاری را نهایی کنید، سرمایه گذاری خود را مستقر کنید و قبل از واجد شرایط شدن برای اقامت دائم، برای مدت 18 تا 36 ماه روی مجوز کار کار کنید.

مجوز کار مالک-گرداننده (LMIA) ساده تر است و به شما امکان می دهد ظرف یک سال پس از نهایی کردن تصمیم خود برای انجام تجارت در کانادا، اقامت دائم خود را دریافت کنید. برای دریافت مشاوره در زمینه خرید بیزینس در کانادا می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا مشورت نمایید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • Mahtab Ranjbar
    14 مرداد 1402 11:11

    سلام به مجموعه خوب ایلیا و تیم حرفه ایش یک سوال داشتم لطفاٌ بفرمایید آیا میشه بیزینیس داشته باشیم به کانادا مهاجت کنیم و ادامه بیزینیس پیش بریم یا این کار غیر ممکن؟ پیشاپیش ممنون از پاسختون

    پاسخ
    • سلام ، ممنونم از پیامتون . لطفا با این شماره ها تماس بگیرید و با کارشناسان و مشاوران ما در ارتباط باشید .
      021-88658431 – 021-88651769 – 021-86031326

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست