آنالیز طلاسازی

علاقمندان به رشته و شغل طلا سازی در کانادا ، خواندن این مقاله را توصیه می کنیم .چون در این وبلاگ انواع روش های مهاجرت طلا سازی و جواهر سازی در کانادا را توضیح داده ایم. جواهرساز شدن در کانادا مستلزم اشتیاق واقعی به آن است. مانند هر شغل دیگری شما باید مایل باشید که این کار را به عنوان یک شغل دنبال کنید و بهترین خود باشید. همراه ما باشد تا با شرایط مهاجرت طلاساز و جواهر ساز به کانادا آشنا شوید.

بازار کار طلاسازی

بدون شک صنعت سنگ های قیمتی یک صنعت چند میلیارد دلاری است که برای استفاده و خرید مواد اولیه نیازمند جواهرسازان آگاه در زمینه فلزات و سنگ های قیمتی است. در سرتاسر جهان، تقاضا برای جواهرسازان همچنان وجود دارد و یکی از مهم ترین اقتصادهای امروزی را تشکیل می دهد. به گونه ای که انتظار می رود بازار جهانی جواهرات در سال 2025 به 292 میلیارد دلار برسد. در سال 2020، 4247 موسسه جواهرسازی در کانادا وجود داشت.با توجه به تقاضای بازار کار کانادا به جواهرسازی ، تبدیل به یک شغل عالی و پر درآمد شده است.

روش های مهاجرت طلاسازی

اگر از جمله افرادی هستید که در حیطه طلا و جواهر سازی مشغول به کار هستید و یا به تحصیل در این رشته علاقه دارید، کانادا می تواند گزینه مناسبی برای شما باشد. به شرط آن که شرایط اقدام از طریق تحصیل، کار و یا سرمایه گذاری را داشته باشید که در ادامه شرایط مربوط به هر یک از این روش ها را برای شما عزیزان شرح خواهیم داد.

روش تحصیل

یکی از روش های مهاجرت به خارج از کشور روش تحصیل بوده که شما می توانید برای تحصیل رشته جواهرسازی به کانادا مهاجرت کنید. از جمله شرایط اقدام از طریق این روش مهاجرتی داشتن دیپلم 12 ساله، مدرک زبان معتبر، داشتن مهارت و اخذ پذیرش از یکی از دانشگاه های کانادا می باشد. با تحصیل در رشته جواهرسازی به شما کمک می شود تا اصول کسب و کار جواهرات را بیاموزید.

روش کاری

برای استخدام شدن به عنوان یک طلاساز در کانادا ابتدا باید به دنبال یک موقعیت شغلی ابتدایی باشید. می‌توانید فرصت‌هایی را در فروشگاه‌ها ، تولیدات، نمایشگاه‌های جواهرات و تعمیرگاه‌ها پیدا کنید و با کارفرمای مربوط به آن شغل ارتباط برقرار کنید. به این صورت که شما به عنوان نیروی کار ماهر در رشته جواهرسازی از طرف کارفرمایان مربوط به این شغل دعوت به کار می شوید و می توانید در کانادا کار کنید. در واقع طی ارسال رزومه برای کارفرما و مذاکره با وی می توانید از کارفرما دعوتنامه شغلی بگیرید و برای اخذ ویزای کاری کانادا درخواست دهید. برای کار در کانادا و شرایط استخدام به عنوان طلا ساز و طراح ،باید یک دوره در کالج بگذرانید و داشتن مدرک زبان هم الزامی می باشد . همچنین می توانید از طریق اسکیل ورکر کانادا اقدام کنید و در صورت کسب امتیازات وارد کانادا شده و به دنبال کار در رشته تخصصی خود باشید.

روش سرمایه گذاری

جدا از روش های ذکر شده، اگر سرمایه کافی برای راه اندازی کسب و کار در کانادا دارید، می توانید مانند یک کارآفرینی در این کشور مشغول به کار شوید. به طور مثلا برای راه اندازی کارگاه طلا و جواهر سازی شما می توانید از طریق کارآفرینی در کانادا اقدام کنید. البته در صورتی برای کار در حوزه طلا و جواهر ایده جدیدی دارید که قبلا در کانادا اجرا نشده است، ممکن است روش نوآفرینی کانادا نیز برایتان مناسب باشد. در این صورت حتی ممکن است که اسپانسر مالی نیز برای بیزنس خود بیابید. روش دیگر مبتنی بر سرمایه برای مهاجرت با تخصص طلا و جواهرات این است که شما شعبه ای از شرکت جواهرسازی خود را به کانادا منتقل کنید. البته این روش در صورتی امکان پذیر است که در کشورتان مدیر کسب و کار خود بوده باشید و بخواهید از روش کار شرکت کانادا، در این کشور بیزنس خود را ادامه دهید.

گرایش های شغلی و تحصیلی رشته طلاسازی

جواهرسازی هنری است که در ایجاد، طراحی و تعمیر اکسسوری های شخصی با استفاده از جواهرات، سنگ‌ها، فلزات و سایر مواد گرانبها سروکار دارد. جواهرسازی یک صنعت رو به رشد ایده آل برای افراد با شخصیت، شیک پوش، کارآفرین و هنری است. جواهرسازی با توجه به سبک یادگیری و علایق شما می تواند گرایش های مختلف تحصیلی و شغلی را داشته باشد. در ادامه به برخی از این گرایش ها اشاره می کنیم:

  • ارزیاب طلا
  • صنعتگر
  • طلاسازی
  • طراح جواهرات
  • جواهر ساز
  • مدل ساز
  • فروشنده، نقره ساز،
  • سنگ انداز
  • تعمیر ساعت
  • الماس تراش
  • گوهر تراش
  • گوهرشناسی
بهترین دانشگاه های طراحی جواهرات در کانادا

همانطور که گفتیم یکی از راه هایی که از طریق آن می توان در کانادا جواهر ساز شد، تحصیل در این کشور است. اگر قصد تحصیل طراحی و جواهرسازی در کانادا را داشته باشید، لازم است که لیستی از دانشگاه های برتر کانادا که دوره لیسانس ساخت ساعت و جواهرات را ارائه می دهند را تهیه کنید. پس از آن راجع به این دانشگاه ها تحقیق کنید و برای مناسب ترین و بهترین دانشگاه درخواست پذیرش دهید. در قسمت زیر اسم برترین دانشگاه های طراحی جواهرات در کانادا را قرار داده ایم:

  • کالج هنر و طراحی آلبرتا
  • فلمینگ کالج هنرهای کاربردی و فناوری
  • کالج هنر و طراحی نوا اسکوشیا
  • دانشگاه NSCAD
کد رشته و وظایف شغلی رشته طلا سازی

در کانادا، دولت فدرال مشاغل را بر اساس یک سیستم طبقه بندی ملی مشاغل (NOC) گروه بندی و سازماندهی می کند. سیستم NOC هر 5 سال یکبار به روز می شود تا تغییرات در بازار کار را در سیستم خود منعکس کند. برای شغل جواهر سازی در کانادا ناک های شغلی تعریف شده 6344 می باشد.

 

 

موسسه مهاجرتی ایلیا با چندین سال تجربه در انواع روش های مهاجرتی به کانادا توسط کارشناسان فعال و آپدیت خود می تواند شما علاقمندان را به درستی راهنمایی کنند که با کمترین هزینه و کوتاهترین زمان به نتیجه دلخواه و مطلوب خود برسید.جهت کسب اطلاعات بیشتر و مشاوره با مشاورین ما تماس حاصل نمایید.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست