خرید فرانچایز کانادا

فرانچایز کانادا چیست؟

به گفته انجمن فرانچایز کانادا، حق فرانچایز بخش عمده ای از اقتصاد کانادا را تشکیل می دهد و تقریباً سالانه 68 میلیارد دلار از این صنعت تولید می شود و بیش از 1 میلیون کانادایی در این صنعت به کار گرفته می شوند. از سال 2017، 60 درصد از فرانچایز کانادا برای تجارتی جدا از تجارت مواد غذایی شکل گرفته است.

زمانی که یک فرد یا فرانچایز دهنده، نام و شرکت برند تجاری خود را ایجاد می کند و سپس هزینه های حقوقی و هزینه های تولید را به افراد دیگر می دهد، این کار به عنوان فرانچایز برای کسب وکار فرد در نظر گرفته می شود.

فرانچایز دهندگان مجوز استفاده از نام برند و محصولات آن برند را با عنوان فرانچایز به افرادی که برای توسعه آن برند اقدام به تاسیس دفاتر و مغازه های جدید می کنند، می دهند. فرانچایز فرمت تجاری است که از خدمات و صنایع غذایی گرفته تا صنعت بیمه را شامل می شود. فرانچایز کسب و کار به طور قابل توجهی بر اقتصاد تأثیر می گذارد و بسیاری از سازمان ها و انتشارات در این بازار حضور دارند.

مجوزها و فرانچایز

مجوز فقط به رابطه حقوقی بین دو طرف، با چهارچوب خاص در زمینه نام تجاری تعلق می گیرد. از سوی دیگر، فرانچایز جدا از ارتباط قانونی با تمام جنبه های کسب و کار تجاری، مشخص می کند که اجرای کار به چه صورت باید باشد به طور کلی یک فرانچایز به عنوان یک مجوز با کلیه حقوق قانونی شناخته می شود.

فرانچایز کانادا چگونه عمل می کند؟

یک فرانچایز به طور قانونی کسب و کار یک برند تجاری را اداره می کند، آنها باید حق استفاده از نام تجاری را از صاحبان آن تجارت خریداری کنند. هزینه های استفاده از نام تجاری شامل هزینه های مشخصی مانند هزینه فرانچایز، و همچنین سایر سرمایه گذاری ها و محدودیت ها است. فرانچایز یک درصد از فروش ناخالص خود را به آن برند می پردازد و در نهایت به عنوان شعبه ای از آن برند شناخته می شود.

تشخیص این امر که آیا فرد متقاضی با نوع تجارت و برند متناسب است یا خیر و این که آیا فرانچایز گیرنده آینده نگر و دارای سرمایه بالا برای توسعه نام تجاری هست یا خیربر عهده صاحب برند است. یکی از بزرگترین فرانچایز دهندگان برند فست فود مک دونالد است.

پیش از اینکه قرارداد فرانچایز و استفاده از نام تجاری عقد شود، دارنده برند و فرانچایز گیرنده در مورد اتفاقات آینده و اینکه آیا شخص استفاده کننده از فرانچایز می تواند در راستای رشد برند قدم بردارد یا خیر صحبت خواهند کرد. در این زمان، هر دو صاحب برند و صاحب کسب و کار بالقوه می توانند یکدیگر را طی یک مصاحبه کاری بشناسند.

هنگامی که هیئت مدیره برند به این توافق رسیدند که این مشارکت متقابلاً سودمند است، فرانچایز گیرنده آینده باید یک قرارداد فرانچایز و اسناد افشای حق فرانچایز را امضا کند. این اسناد به طور قانونی، حق فرانچایز برند، از جمله تمام هزینه های حق امتیاز، درصد حق امتیاز، نیازهای بازاریابی، و دسترسی به مالکیت معنوی نام تجاری مانند علائم تجاری و دستورالعمل های مخفی، را شامل می شود.

حق فرانچایز کانادا برای فروش

فرصت های فرانچایز کانادا بسیار است. فهرست هایی مانند فهرست فرصت های فرانچایز کانادا می توانند دریافتن فرانچایزهای جدید که شامل الزامات مالی هر برند، از جمله مشارکت شخصی و کل سرمایه مورد نیاز برای باز کردن یک مکان است به شما کمک کنند.

با توجه به فرانچایز کانادا، برخی از محبوب ترین فرانچایزها در کشور برای سال 2023 عبارت اند از:

  • هیکوری دیکوری داک (Dickory Hickory) (صنعت ساخت و ساز عرشه)
  • سیلوان لرنینگ (Sylvan Learning) (صنعت آموزش و پرورش)
  • فیتنس 1440 (Fitness 1440) (صنعت بهداشت و تناسب اندام)
  • گلوبال پت فود (Global Pet Foods) (صنعت حیوانات خانگ)
  • پروپرتی گایز دات کام (com) (صنعت املاک و مستغلات)
  • تایرپنچز دات سی ای (ca) (صنعت خودرو)
  • اکسپری مکس (Experimax) (صنعت فناوری)

هزینه های فرانچایز

به طورمعمول، فرانچایز گیرندگان هزینه ای را برای استفاده از برند پرداخت می کنند. هزینه حق فرانچایز می تواند کمتر از چند هزار دلار تا بیش از 75.000 دلار، بسته به صنعت، نام تجاری، محل، و سایر عوامل، مانند اهداف توسعه فرانچایز دهندگان، متغیر باشد.

حتی بازار مصرف روزانه نیز تفاوت قابل توجهی در هزینه های فرانچایز ایجاد می کند. می توانید انتظار داشته باشید که تقریباً یک و نیم برابر هزینه فرانچایز برای یک نام تجاری شناخته شده بین المللی مانند تاکوبل ( Taco Bell) به نسبت فرانچایز کانادا یک برند مانند Tim Hortons پرداخت کنید.

ملزومات دیگر فرانچایز کانادا چیست؟

برندهای بزرگ تر و شناخته شده تر اغلب ملزومات دقیق تر و حرفه ای تری برای سرمایه گذاری دارند. اگر قصد فرانچایز برند تیم هورتون در کانادا را دارید تنها کافی است که هزینه مالی را تامین کنید، اما در برندی مانند تاکوبل و مک دونالد متقاضیانی را که برنامه های چندگانه ای برای رشد برند ندارند را در نظر نمی گیرند. مارک های بزرگ همچنین می توانند در مورد وضعیت مالی فرانچایز گیرنده هم نظر دهند و ممکن است نکات خاصی را مدنظر بگیرند.

مزایای فرانچایز کانادا چیست؟

دلایل زیادی وجود دارد که چرا مردم تصمیم می گیرند که یک فرانچایز را خریداری کنند و در آن زمینه فعالیت کنند. این برندها به خوبی رشد کرده اند و پایدار هستند. مزایای دیگر فرانچایز کانادا عبارت اند از:

1. فرصت رشد

اگر یک نام تجاری، فرانچایز دهنده باشد به این معنی است که در صنعت خود رشد کرده است. اگر شرکت در حال رشد است و افراد زیادی قصد فرانچایز داشته باشند به این معنا است که آنها در کار خود به خوبی عمل کرده اند و حال تقاضا برای استفاده از برند تجاری آنها در حال رشد است.

2. ریسک کم

برای بازگشایی یک مکان جدید برای برند ارزیابی ریسک قبلاً در سطوح مختلف صورت گرفته است. هر دو طرف معامله خطرات ظاهری را ارزیابی کرده اند تا اطمینان حاصل شود که گسترش برند از ابتدا بی خطر و پایدار است. فرانچایز همچنین به این معنی است که مدیریت ریسک گسترده در دسترس است، زیرا برندها بزرگ فرایندها و منابع را برای کمک به کاهش هزینه های کارکنان و شرکت ها در دسترس خواهند داشت.

3. سرمایه

فرانچایزها باید برای پوشش دادن سهم و سرمایه گذاری شخصی موردنیاز سرمایه کافی داشته باشند، اما گاهی امتیاز دهندگان نیز برخی از هزینه ها مانند هزینه یک مکان جدید و شروع تجارت را متقبل می شوند. پرداخت هزینه های راه اندازی و فرانچایز هنوز هم می تواند ارزان تر از هزینه باز کردن کسب وکار کوچک خود و ساخت آن از ابتدا باشد.

4. این در مورد تصورهای بزرگ است نه مسئولیت های روزانه

به عنوان فرانچایزر و صاحب یک محل خاص، شما می توانید یک تیم از کارکنان را استخدام کنید تا کارهای روزانه را انجام دهند و شما بر روی رشد تصویر اصلی تمرکز کنید. در حال حاضر زیر ساخت ها سر جای اصلی خود قراردادند، فرایندهای داخلی و آموزش کارکنان همه بر اساس استاندارد است، بنابراین در فرانچایز نیاز به تمرکز و توسعه چنین مواردی نیست.

با استفاده از مدل فرانچایز کانادا، صاحبان کسب وکار جدید می توانند به راحتی بر روی مسائلی مانند کنترل کیفیت، روش های عملیاتی و فرایندهای گردش کار تمرکز کنند.

5. شناخت بهتر از نام تجاری

در آغاز فعالیت تجارت های کوچک صاحبان تجارت باید زمان، انرژی و هزینه بالایی را صرف شناساندن خود به مشتری ها کنند. در فرانچایز با این مشکل مواجه نیستید، ازآنجایی که نام تجاری کاملاً به رسمیت شناخته شده است نیازی به تلاش خاصی برای جذب مشتری نیست.

بنابراین، فرانچایز گیرنده از همان ابتدای تأسیس تجارت خود می تواند برجذب بیشتر مشتری تمرکز کند.

6. نفوذ آسان تر به بازارها

یکی از مهم ترین مزایای فرانچایز، محبوبیت مارک های تجاری است. جامعه هدف با آن نام تجاری به خوبی آشنا است و مایل است دسترسی آسان تری به آن برند در نزدیکی محل سکونت خود داشته باشد.

7. افزایش سودآوری

شناخت بهتر برند و نفوذ آسان به بازار فرانچایز به معنای سود بیشتر به نسبت خلق یک تجارت جدید است. کسب وکارهای تازه تأسیس سال ها طول می کشد تا از سرمایه گذاری خود به سود برسند. این در حالی است که نام های تجاری شناخته شده کاملاً به سود رسیده اند. ازاین رو، دستیابی به درامد از یک فرانچایز برند به نسبت خلق یک تجارت بسیار بیشتر است.

فرانچایزرها به تنهایی عمل نمی کنند

زمانی که فردی یک فرانچایزر کانادا را خرید می کند افراد بسیاری در راستای رسیدن به هدف کمک می کنند. اگر شما به دنبال سرمایه گذاری در فرانچایز هستید موسسه مهاجرتی ایلیا می تواند در این امر شما را یاری دهد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست