بورسیه تحصیلی

کانادا یکی از مهاجر پذیرترین کشورهای دنیا است. شاید بتوان گفت یکی از راه های مهاجرت به کانادا از طریق ادامه تحصیل در کانادا و در یکی از دانشگاه های مطرح آن است که البته اکثر دانشگاه های این کشور در جهان مطرح هستند. در این مقاله در مورد بورسیه تحصیلی در کانادا خواهیم خواند.

دانشجویان بین المللی می توانند هزینه تحصیل خود در کانادا را از طریق دریافت بورسیه تحصیلی رایگان کانادا در این کشور تأمین کنند. بورسیه تحصیلی در کانادا و کمک هزینه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی که مایل به تحصیل در این کشور هستند، محدود و بسیار رقابتی است و البته عمدتاً در سطح کارشناسی ارشد در دسترس است. اگر شما نیز دانشجویی هستید که قصد تحصیل در کانادا را دارید، بهتر است مطمئن شوید که شرایط بورسیه شدن از سوی دانشگاه و سازمان خاصی را دارا هستید یا خیر.

البته بورسیه شدن تنها مختص به مقاطع دانشگاهی نیست و دانش آموزان نیز می توانند از بورسیه تحصیلی رایگان دبیرستان کانادا بهره ببرند. دانش آموزانی که قصد استفاده از بورسیه تحصیلی رایگان دبیرستان کانادا را دارند باید شرایط دریافت بورسیه از سوی مدرسه دولتی یا خصوصی مد نظر خود را بررسی نموده و برای آن درخواست دهند.

در برخی از شهرهای بزرگ، هزینه زندگی می تواند بسیار گران باشد. هزینه های بالای زندگی اغلب می تواند دانشجویان بین المللی را از تحصیل در این کشور منصرف کند. به همین دلیل بسیاری از دانشگاه ها و موسسات اموزشی و یا خود دولت ها بورسیه هایی را برای دانشجویان در نظر گرفته اند. البته شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا کمی دشوار است.

برخلاف وام، پول دریافتی از جایزه یا بورس تحصیلی در کانادا، نیازی به بازپرداخت ندارد. بااین حال، برای بورسیه شدن باید الزامات و شرایط بورسیه تحصیلی دانشگاه ها را برآورده سازید. از طرفی شرایط عالی دریافت اجازه کار پس از فارغ التحصیلی و نیز شانس بالای دریافت اقامت دائم کانادا پس از دریافت مدارک تحصیلی، کانادا را به مقصد بیش از 400 هزار دانشجو در سال تبدیل نموده است.

هزینه تحصیل در کانادا نسبت به تحصیل در کشورهای انگلیسی زبان دیگر بسیار کمتر است، اما در مقام مقایسه مقرون به صرفه است. این به این معنی است که برای بسیاری از متقاضیان تحصیل در کانادا هزینه‌ ها بار مالی زیادی را بر روی دوش آنها می گذارد. لذا، دانشگاه های کانادا برای آن دسته از متقاضیان تحصیل در کانادا که دارای مشکل مالی هستند تدابیری مانند بورسیه تحصیلی در کانادا را پیش رو گذاشته است.

دلایل مختلف دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا

  • به دلیل شایستگی شخص (دانشجویان ممتاز)
  • به افراد نیازمند به دلیل نیاز مالی و بورس های تحصیلی و نیاز شخص متقاضی اعطا می شود.
  • اعطای بورسیه های تحصیلی به دلیل مهارت و تخصص خاص مثلا مهارت ورزشی و غیره

محل تأمین بورسیه تحصیلی در کانادا، دانشگاهی که فرد در آن تحصیل می کنند و محافل دولتی دیگر و نهادهای خصوصی تعیین می شود.

انواع بورسیه های تحصیلی در کانادا

دانشجویان کارشناسی و دانشجویان تمام وقت برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا باید دارای معدل بالا در دوره دیپلم و یا ترم های اولیه در دانشگاه باشند، البته این دانشجویان باید دارای مدرک زبان با نمره مورد قبول نیز باشند.

نکته: یکی از راه های بدست آوردن بورسیه تحصیلی در کانادا برای دانشجویان ایرانی در مقطع لیسانس، شرکت در المپیادهای علمی و کسب رتبه خوب است تا واجد شرایط اخذ بورسیه تحصیلی شوند.

بورسیه دانشجویان تحصیلات تکمیلی

مقادیر بورسیه تحصیلی در کانادا که به دانشجویان مقطع کارشناسی ارشد اعطا می شود، حدود 8 تا 16 هزار دلار سالانه و برای مقطع دکترا 14 تا 30 هزار دلار است، البته در این مقاطع تکمیلی به سه صورت زیر مبالغ بورسیه ها اعطا می شود که عبارتند از:

1. بورسیه یا فلوشیپ (Fellowship):

این مدل از بورسیه تحصیلی در کانادا بسیار رقابتی است و موارد زیر در آن نقش مهمی دارند:

  • تأییدیه های اساتید
  • معدل مقطع لیسانس و فوق لیسانس
  • نمره ی زبان نامزد اخذ بورسیه و …

مراجع تأمین و اهداء کننده این بورس ها

دانشکده ها، شرکت ها و موسسه های خارجی (خارج از محیط دانشگاه) برای ادامه تحصیل در کانادا به دانشجویان مستعد و ممتاز کمک هزینه های مالی تحت عنوان بورسیه تحصیلی در کانادا اعطا می کنند.

2. دستیار تدریس (Teaching Assistant) یا TA:

دستیار تدریس، یعنی کسی که توسط استاد خود به عنوان کمک مدرس، به استاد خود معرفی می شود معمولا وظایف دستیار تدریس در این نوع از بورسیه تحصیلی در کانادا عبارت است از: نمره دادن، کمک به دانشجویانی که از سوی استاد تعیین می شود و غیره.

متقاضیان دریافت این بورسیه تحصیلی باید:

  • توانایی تدریس به دانشجویان را داشته باشند.
  • به زبان انگلیسی تسلط داشته باشند.

3. دستیار تحقیق (Research Assistant) یا RA:

این بورسیه تحصیلی در کانادا شامل بخشی از بودجه اختصاص یافته به پروژه های تحقیقاتی است که به دستیار تحقیقات اختصاص می یابد.

آیا می دانستید:

  • اگر دوره دبیرستان را در کانادا تحصیل کرده باشید، یعنی در یکی از کالج های کانادا دوره دبیرستان را گذرانده باشید، به احتمال زیاد شانس دریافت بورسیه را در مقطع لیسانس خواهید داشت.
  • در دانشگاه های کانادا اکثرا مبالغ بورسیه، تنها بخشی از هزینه‌های تحصیلی متقاضی بورسیه را پوشش می دهد.
  • بیشترین بورسیه تحصیلی در کانادا را دانشجویان دکترا اخذ می کنند.

علل عدم دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا

  1. مشکلات اقتصادی دانشگاه مقصد
  2. بورسیه برای یک دانشجوی بین المللی در مقاطع تکمیلی از درآمد دانشگاه از شهریه دانشجو بیشتر است.

برخی بورسیه های تحصیلی خاص

  • بورس ترودو: سالانه ۱۵ نفر از دانشجویان دکترا می توانند از این بورس 60 هزار دلاری استفاده کنند.
  • بورس پست دکترا بنتینگ: به 70 نفر از دانشجویان دوره پس از دکتری 70 هزار دلار اعطا می شود.
  • بورس کویین الیزابت دوم: این بورسیه به دانشجویان خلاق اعطا می شود.
  • بورسیه وزارت امور خارجه دولت کانادا: هر سال تنها به 900 نفر از متقاضیان دریافت بورسیه اعطا می شود.

برخی از بورسیه های تحصیلی کالج ها و موسسات آموزش عالی کانادا:

  • کالج هامبر کانادا: دارای بورس های تحصیلی کامل و جزئی برای دانش آموزان جدید خارجی است.
  • دانشگاه یورک: مبلغ بورسیه تحصیلی در کانادا در دانشگاه یورک به صورت چهار ساله به دانش آموزان خارجی با رزومه عالی تحصیلی اعطا می شود 60 هزار تا 100 هزار دلار است.
  • دانشگاه بریتیش کلمبیا: اعطای بورس تحصیلی با مبلغ 10 میلیون دلار به دانشجویان خارجی در مقطع لیسانس است.
  • دانشگاه کارلتون کانادا: اعطای بورس تحصیلی به ارزش 4 هزار تا 16 هزار دلار به دانشجویان برتر بین المللی
  • دانشگاه منیتوبا: این دانشگاه بورسیه هایی را به عنوان فرصت‌های مطالعاتی به دانشجویان مقطع فوق لیسانس به مبلغ 14 هزار دلار و دکترا به مبلغ 18 هزار دلار اعطا می‌کنند.

بورسیه های زیادی از دانشگاه ها و فرصت های دولتی وجود دارد که دانشجویان می توانند برای آنها درخواست دهند. در ادامه به هفت نوع بورسیه تحصیلی در کانادا که به عنوان یک دانشجوی بین المللی باید در مورد آنها بدانید، پرداخته ایم.

بورسیه های کشوری (Country-Based Scholarships) برای دانشجویان بین المللی

برخی از فلوشیپ ها و بورسیه ها به ویژه برای دانشجویان کشورهای درحال توسعه است. این بورسیه ها به دانشجویان در پرداخت شهریه، هزینه های سفر و اقامت کمک می کند. به عنوان مثال، مشارکت کانادایی برای عدالت بین المللی، سه بورسیه تحصیلی به دانشجویان فارغ التحصیل از کشورهای در حال توسعه ارائه می دهد تا در مدرسه تابستانی بین المللی عدالت و حقوق قربانیان شرکت کنند. این بورسیه در مرکز مطالعات بین المللی مونترال، دانشگاه مونترال است.

بورسیه های مالی، انواع بورسیه های تحصیلی در کانادا

دریافت بورسیه تحصیلی مالی بر اساس نیاز دانشجویان است. بخش عمده ای از این بورسیه ها تنها برای ساکنان ایالات متحده در دسترس است، اما برخی از دانشگاه ها بورسیه هایی مبتنی بر نیاز را به دانشجویان بین المللی اعطا می کنند. به عنوان مثال، دانشگاه بریتیش کلمبیا با برنامه دانش پژوهان بنیاد مستر کارت برای ارائه بورسیه های تحصیلی جامع برای دانشجویان کشورهای جنوب صحرای آفریقا همکاری می کند.

این برنامه دسترسی به آموزش را برای افراد با استعداد تحصیلی که از نظر اقتصادی به حاشیه رانده شده ارائه می دهد. بیش از 77 دانشجو از آفریقا به لطف کمک هزینه 25 میلیون دلاری بنیاد مستر کارت، بورسیه ها و جوایز جامع کارشناسی را برای زندگی و تحصیل در رشته های موردعلاقه خود در دانشگاه بریتیش کلمبیا دریافت خواهند کرد.

دانشجویان منتخب معادل هزینه های مربوط به اخذ مدرک از جمله شهریه، کتاب های درسی، سفر، مسکن و هزینه های زندگی، بورسیه تحصیلی دریافت خواهند کرد. آنها همچنین از حمایت اجتماعی، آکادمیک و پس از فارغ التحصیلی برخوردار خواهند شد که به آنها امکان می دهد از تجارب و شایستگی های خود برای موفقیت تحصیلی بهره ببرند.

بورسیه های تحصیلی با بودجه دولت کانادا

دولت کانادا برنامه های بورسیه بسیاری را برای دانشجویان بین المللی ارائه می دهد. در زیر نمونه هایی از بورسیه های دولتی کانادا آمده است که می توانید با بررسی شرایط آنها برای بورسیه شدن اقدام نمایید.

  • کمک هزینه تحصیلی پسادکتری بینتینگ (Banting): ازجمله شرایط بورسیه تحصیلی کانادا به صورت دولتی، تحصیلات تکمیلی را درزمینه علوم اجتماعی و طبیعی یا تحقیقات بهداشتی است.
  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی کانادا: این بورسیه ها برای دانشجویان کانادایی که در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا ثبت نام کرده اند، در دسترس است.
  • جوایز تحقیقات ای دی ار سی (IDRC): این بورسیه های دولتی کانادا به دانشجویان کشورهای درحال توسعه برای آغاز تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد یا دکترا در یک مدرسه معتبر ارائه می شود.
  • بورسیه های تحصیلات تکمیلی ان اس ای آر سی (NSERC): بورسیه های مختلف، جوایز و کمک های مالی دولتی کانادا برای دانشجویان ممتازی که در رشته های مهندسی و علوم طبیعی در یک دانشگاه تأییدشده کانادایی تحصیل می کنند، در دسترس است. ان اس ای آر سی، این نوع بورسیه ها را در کانادا برای دانشجویان بین المللی تأمین می کند.

بورسیه های شایستگی برای استعدادهای تحصیلی

ازجمله شرایط بورسیه تحصیلی استعدادهای تحصیلی این است که متقاضی باید در مقطع دبیرستان درزمینه تحصیلی یا ورزشی در رده بهترین ها بوده باشد و یا اینکه متقاضی باید در جامعه یا در حوزه کارآفرینی جزو شاخص های برتر به حساب بیاید تا بتواند این بورسیه تحصیلی رایگان کانادا را دریافت نماید

بورسیه های تحصیلی با بودجه خصوصی، انواع بورسیه های تحصیلی در کانادا

گاهی اوقات سازمان های خصوصی، کسب وکارها یا خیرین، هزینه های بورسیه تحصیلی رایگان کانادا را برای دانشجویان بین المللی تأمین می کنند. این افراد و سازمان ها بیشتر کشورهای درحال توسعه و گروه های اقلیت یا درزمینه مطالعاتی خاص را هدف قرار می دهند. در زیر دو نمونه از بورسیه های غیردولتی برای دانشجویان بین المللی برای تحصیل در کانادا آمده است:

صندوق زیست محیطی انا والیی (Anne Vallee): این بورسیه ها برای دانشجویان بین المللی که تحقیقات حیوانی را در سطح دکترا در یک دانشگاه معتبر در کبک یا بریتیش کلمبیا انجام می دهند، باز است.

بورسیه یادبود کانادا: این بورسیه تحصیلی رایگان کانادا کامل به دانشجویان تحصیلات تکمیلی بریتانیایی برای تحصیل در هر ارائه دهنده آموزش عالی معتبر کانادایی تعلق می گیرد که شامل شهریه، اقامت، سفر و غیره می شود.

بورسیه بخشی برای دانشجویان بین المللی

دانشجویان می توانند با بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل یا با بودجه جزئی در کانادا تحصیل کنند. بورسیه بخشی می تواند از پرداخت های کوچک یک باره ای که دانشجویان می توانند برای هزینه های خود استفاده کنند یا مبلغ قابل توجهی برای پوشش هزینه های فردی رفتن به دانشگاه باشد.

بورسیه های دانشگاهی در دانشگاه های کانادا

اکثر دانشگاه ها کمک مالی به دانشجویان بین المللی ارائه می کنند، بنابراین اولین قدم در تماس با دانشگاه انتخابی شما باید بررسی بودجه و دریافت شرایط بورسیه تحصیلی باشد. درحالی که برخی از دانشگاه ها جوایز و بورسیه هایی را برای هزینه های تحصیل ارائه می دهند، بهتر است برای دریافت بورسیه تحصیل رایگان کانادا برای پوشش کل اقامت خود در این کشور اقدام کنید.

بورسیه های تحصیلی رایگان کانادا با پوشش کلی هزینه ها از جمله فرصت های مورد تقاضا برای دانشجویان بین المللی از سراسر جهان است. با این حال، در مقایسه با بریتانیا و ایالات متحده، این بورسیه ها در کانادا از نظر تعداد کمتر هستند. آنچه کانادا را متمایز می کند وجود فرهنگ ها و سبک های زندگی متنوع است.

شرایط بورسیه کانادا

معیارها و شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا چیست؟

یکی از مهم ترین شرایط گرفتن بورسیه تحصیلی، نمره علمی خوب است، بااین حال، عواملی مانند مقصد، رشته و سطح انتخابی شما نیز در این امر دخیل هستند. در برخی از بورسیه های تحصیلی، از عواملی مانند فعالیت های فوق برنامه و داوطلبانه نیز می توان به نفع خود استفاده کرد. به خاطر داشته باشید که هر بورسیه تحصیلی معیارها و شرایط خاص خود را دارد.

در برخی، تنها ارسال یک درخواست صرف ممکن است کافی باشد، درحالی که برای برخی دیگر ممکن است مجبور باشید چندین شرط دیگر را برآورده سازید. به عنوان مثال، در برنامه های پژوهش محور، ممکن است مجبور شوید نتیجه پژوهش های مربوط به درخواست را ارسال کنید. در صورت داشتن هرگونه شک و تردید با مرکز پذیرش دانشگاه تماس بگیرید.

ارزش بورسیه ها چقدر است؟

مقدار ارزش و هزینه و نوع جایزه بین مؤسسات متفاوت است. گرفتن بورسیه تحصیلی در کانادا، رقابتی است و بنابراین مهم است که به موقع درخواست دهید. توصیه می کنیم این روش را حدود 8 تا 12 ماه قبل از اغاز پذیرش دروه شروع کنید. اگر درجایی به مشکل برخوردید، مشاوران موسسه مهاجرتی ایلیا با خوشحالی شما را راهنمایی خواهند کرد.

مدارک مورد نیاز و شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا 2022 چیست؟

هنگامی که برای بورسیه درخواست می دهید، باید وب سایت موسسه اعطا کننده را بررسی کنید تا مطمئن شوید که تمام مدارک موردنیاز را ارائه می دهید. با این حال، اسناد رایجی وجود دارد که اکثر مؤسسات از متقاضیان بورسیه نیاز دارند، مانند:

  • فرم درخواست بورسیه تکمیل شده
  • کپی ریز نمرات / دیپلم تحصیلی شما
  • کپی پاسپورت / شناسنامه شما
  • ارسال انگیزه نامه
  • توصیه نامه
  • نمره آزمون (مانند SAT، ACT، GRE، GPA)
  • مدرک مهارت زبان شما، مانند آزمون آیلتس

ازجمله شرایط بورسیه کانادا برای تعدادی از مؤسسات ممکن است برخی اسناد اضافی مانند مقاله و گزارش پزشکی باشد.

بورسیه های برتر در کانادا برای درخواست

در ادامه تعدادی از بورسیه های برتر ارائه شده توسط دانشگاه های پیشرو کانادا به دانشجویان بین المللی را فهرست کرده ایم.

 شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا 2023

کانادا میزبان دانشگاه ها و کالج های در سطح جهانی است و بسیاری از آنها به دانشجویان بین المللی کمک هزینه تحصیلی ارائه می دهند تا به آنها کمک کنند تا تحصیلات خود را در کانادا تأمین کنند. هنگام درخواست برای هر یک از بورسیه های تحصیلی جزئی در کانادا، مطمئن شوید که شرایط بورسیه تحصیلی در کانادا را به دقت بررسی کرده اید و از همه چیز در مورد روند درخواست و تاریخ اختتامیه مطلع هستید.

در این مقاله سعی کردیم تا شرایط بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی در دانشگاه های کانادا را بررسی نماییم. به خاطر داشته باشید که الزامات واجد شرایط بودن و بسته درخواست اغلب از یک بورسیه تحصیلی به دیگری متفاوت است. برخی از بورسیه های تحصیلی رایگان کانادا ممکن است تنها به دریافت یک مقاله شخصی بسنده کنند، این در حالی است که برخی دیگر ممکن است بر اساس عملکرد تحصیلی، دستاوردهای فوق برنامه یا سایر مهارت ها بورسیه تحصیلی ارائه دهند.

بورسیه تحصیلی در دانشگاه های معتبر کانادا

تا به اینجای این مقاله سعی کردیم تا اطلاعاتی دقیق در مورد بورسیه تحصیلی کانادا در اختیار شما قرار دهیم. در ادامه قصد داریم سیزده مورد از بهترین بورسیه تحصیلی کانادا را به صورت مختصر به شما معرفی نماییم.

احتمالا می دانید که بیش از 800 بورسیه تحصیلی کانادا در دانشگاه های برتر این کشور برای دانشجویان بین المللی برای سال تحصیلی 2023 الی2024 در دسترس است. این بورسیه ها به طور متوسط 2,500 دلار کمک هزینه ماهانه به همراه هزینه های تحصیل، هزینه های اقامت، بیمه درمانی و کمک هزینه سفر ارائه می کنند.

برای بورسیه های تحصیلی با بودجه کامل درخواست دهید و رویای خود را برای تحصیل در دانشگاه های برتر جهان مانند دانشگاه واترلو، دانشگاه مونترال، کالج داگلاس، دانشگاه ساسکاچوان، دانشگاه تورنتو و بسیاری دیگر برآورده کنید. در این راه می توانید از کمک مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا نیز بهره مند شوید.

بورسیه های دانشگاه واترلو

بورس تحصیلی دانشگاه واترلو یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. بورسیه دانشگاه واترلو تا 10,000 دلار به عنوان کمک هزینه در اختیار دانشجویان قرار می دهد.

  • موسسه: دانشگاه واترلو
  • تحصیل در: کانادا
  • سطح تحصیل: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

بورسیه های دانشگاه مونترال

بورسیه های دانشگاه مونترال بورسیه های معافیت از شهریه هستند. دانشجویان بین المللی از سراسر جهان واجد شرایط درخواست این بورسیه تحصیلی کانادا هستند. این بورسیه  برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکترا در دسترس هستند. بورسیه های دانشگاه مونترال تا 27,300 دلار در سال ارائه می کند.

  • موسسه: Université de Montréal
  • تحصیل در: کانادا
  • سطح تحصیل: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

بورسیه دانشجویی بین المللی کالج داگلاس

بورسیه دانشجویی بین المللی کالج داگلاس یک بورسیه تحصیلی در مقطع کارشناسی برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه تا 7,000 دلار کانادا از هزینه های تحصیل را پوشش می دهد. در هر سال تحصیلی حداکثر 5 نفر واجد شرایط برای استفاده از این بورسیه انتخاب خواهند شد.

  • موسسه: کالج داگلاس
  • تحصیل در: کانادا
  • مقطع تحصیلی: لیسانس

بورسیه تحصیلی دانشگاه ساسکاچوان

بورسیه تحصیلی دانشگاه ساسکاچوان یک بورسیه تحصیلی کارشناسی ارشد و دکترا برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه تا 20000 دلار برای دکترا و 16000 دلار برای کارشناسی ارشد ارائه می دهد.

  • موسسه: دانشگاه ساسکاچوان
  • تحصیل در: کانادا
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد، دکتری

برنامه بورسیه بین المللی Lester B. Pearson

برنامه بورس تحصیلی بین المللی Lester B. Pearson 2022 یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است. درمجموع 37 بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی در دسترس است. این بورسیه شامل شهریه، کتاب، هزینه های جانبی و پشتیبانی کامل اقامت به مدت چهار سال می شود.

  • موسسه: دانشگاه تورنتو
  • تحصیل در: کانادا
  • مقطع تحصیلی: لیسانس

بورسیه های کارشناسی UBC

بورسیه های کارشناسی UBC دو نوع هستند: جایزه دانشجویان بین المللی برجسته (OIS) و بورسیه های ورودی عمده بین المللی (IMES). تعداد و سطح این بورسیه های بین المللی که هر ساله اعطا می شوند، بسته به بودجه موجود متفاوت است.

  • موسسه: دانشگاه بریتیش کلمبیا (UBC)
  • تحصیل در: کانادا
  • مقطع تحصیلی: لیسانس

برنامه بورسیه تحصیلی فرانکفونی کانادا

بورسیه های دانشگاه مونترال بورسیه های معافیت از شهریه هستند. دانشجویان بین المللی از سراسر جهان واجد شرایط درخواست هستند. این بورسیه ها برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و همچنین دکترا در دسترس هستند. بورسیه های دانشگاه مونترال تا 27300 دلار در سال ارائه می کند.

  • موسسه: CFSP
  • تحصیل در: کانادا
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد، دکتری

بورسیه های دانشگاه دالاهو

بورسیه دانشگاه دالاهو یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. ارزش این بورسیه تحصیلی 30000 دلار است و کمک هزینه ماهانه، هزینه اقامت، معافیت از هزینه و بیمه درمانی را پوشش می دهد.

  • موسسه: دانشگاه دالاهو
  • تحصیل در: کانادا
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی ارشد، دکتری

بورسیه تحصیلی دانشگاه کانادا وست

بورسیه دانشگاه کانادا وست یک بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه فقط برای مقاطع کارشناسی و کارشناسی ارشد ارائه می شود. بورسیه کانادا وست تا 20,000 دلار برای مقطع کارشناسی و 10,000 دلار برای کارشناسی ارشد به دانشجویان کمک می نماید.

  • موسسه: دانشگاه کانادا وست
  • تحصیل در: کانادا
  • مقطع تحصیلی: کارشناسی، کارشناسی ارشد

بورسیه های دانشگاه مک گیل

بورسیه های دانشگاه مک گیل به طور کامل بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه برای مقاطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکترا ارائه می شود. این بورسیه تحصیلی تا 8,500 دلار برای مقاطع کارشناسی و مقدار متوسطی از بورس را برای دانشجویان کارشناسی ارشد و دکترا فراهم می کند.

  • موسسه: دانشگاه مک گیل
  • تحصیل در: کانادا
  • سطح تحصیل: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

بورسیه تحصیلی Vanier Canada Graduate

برنامه بورسیه تحصیلی Vanier Canada Graduate Scholarship یک بورسیه با بودجه کامل برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه تحصیلی دکترا ارائه می شود. ارزش این بورسیه تحصیلی 50,000 دلار در سال به مدت سه سال است.

  • مؤسسه: مؤسسه کانادایی با سهمیه میزبانی از دانش پژوهان Vanier
  • تحصیل در: کانادا
  • مقطع تحصیلی: PhD

بورسیه بین المللی She Began for Women

بورسیه تحصیلی She Began for Women 2021 یک بورسیه تحصیلی کاملاً تأمین شده برای دانشجویان بین المللی است. این بورسیه برای تحصیل در مقطع کارشناسی، کارشناسی ارشد و دکتری ارائه می شود. کمک هزینه تحصیلی از 18,000 دلار آمریکا تا 32,000 دلار آمریکا، کمک هزینه ماهانه، بیمه درمانی و بسیاری از مزایای دیگر از ویژگی های این بورسیه تحصیلی کانادایی است.

  • موسسه: She Began for Women
  • تحصیل در: کانادا
  • سطح تحصیل: کارشناسی، کارشناسی ارشد، دکتری

بورسیه های دانشگاه کلگری

بورسیه ورودی بین المللی دانشگاه کلگری یک بورسیه تحصیلی با بودجه کامل است. 60,000 دلار، 15,000 دلار (قابل تمدید سالانه) و 10,000 دلار (غیرقابل تمدید) به دانشجویان بین المللی که درترم پاییز در هر برنامه مقطع کارشناسی وارد سال اول می شوند، ارائه می شود.

  •  موسسه: دانشگاه کلگری
  • تحصیل در: کانادا
  • مقطع تحصیلی: لیسانس

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و دریافت مشاوره بر روی لینک زیر کلیک کنید .

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست