شرایط کمک هزینه تحصیلی

کمک هزینه تحصیلی کانادا هزینه ای است که کانادا برای کمک به کاهش بار مالی هزینه های تحصیلات پس از متوسطه به دانشجویان پرداخت می نماید. کمک هزینه دانشجویی کانادا به دانشجویان تحصیل در کانادا کمک می کند تا هزینه تحصیل خود را چه در زمینه تهیه کتاب، شهریه، مسکن یا هر چیز دیگری که برای دوران تحصیل خود نیاز دارند، بپردازند. درواقع، کمک هزینه دانشجویی کانادا چنان نقش برجسته ای در آموزش پس از متوسطه این کشور ایفا می کند که سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا (ESDC) هرساله گزارشی را منتشر می کند که جزئیات تلاش ها و نتایج برنامه کمک هزینه مالی دانشجویان کانادا (CFSA) را شرح می دهد.

در نسخه 2020 الی 2021 گزارش سالانه خود، سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا بیان کرد که “حدود 542,000 دانشجو از 3.2 میلیارد دلار بورسیه تحصیلی غیرقابل بازپرداخت کانادا و 576,000 دانشجو از 4.0 میلیارد دلار وام دانشجویی بهره مند شدند”.

به جرات می‎ توان گفت کمک های مالی بخش مهمی از بخش آموزش پس از متوسطه در کانادا است.درواقع، کمک های مالی چنان نقش مهمی در آموزش پس از متوسطه ایفا می کند که سازمان استخدام و توسعه اجتماعی کانادا گزارش سالانه ای را منتشر می کند که جزئیات تلاش ها و نتایج برنامه کمک مالی به دانشجویان کانادا را شرح می دهد.

انواع کمک هزینه تحصیلی کانادا

ظاهراً کمک های مالی در کانادا به خوبی توزیع شده است، به این معنا که 10 استان شرکت کننده در منطقه، به استثنای کبک، مناطق شمال غربی و نوناووت، درمجموع حداقل 1.6 میلیون دلار کمک مالی دریافت کردند. یکی از منابعی که در اختیار دانشجویان بین المللی قرار می گیرد، بهره مندی از کمک های مالی مختلف مؤسسات خود در طول تحصیل است. کمک های مالی به دانشجویان واجد شرایط تعلق می گیرد و به سه دسته تقسیم می شود:

  1. اسکالر شیپ
  2. بورسیه
  3. وام های دانشجویی

افرادی که برای ویزا و اجازه تحصیل در کانادا درخواست می کنند، به عنوان بخشی از درخواست خود، باید توانایی مالی برای پوشش هزینه های تحصیل و زندگی در کانادا را اثبات نمایند. این توانمندی شامل متقاضی و اعضای خانواده همراه (در صورت وجود) می شود. اگرچه هزینه زندگی در استان ها و شهرهای مختلف کانادا متفاوت است (قیمت ها در شهرهای بزرگ و بالعکس بالاتر است)، اما میانگین حداقل موردنیاز برای جلب توجه اداره مهاجرت کانادا در نظر گرفته می شود:

اسکالرشیپ در کانادا

اسکالرشیپ تحصیلی در کانادا پول یا کمک هزینه ای است که توسط دانشگاه ها به دانشجویانی که نیاز به کمک مالی دارند، داده می شود. مانند بورسیه ها، به صورت رایگان به دانشجویان تعلق می گیرد و دانشجو مجبور به پرداخت این هزینه ها نیست. معمولاً برای اعطای بورسیه، کمیته بورسیه هر دانشگاه درخواست ها را بررسی می کند. بسیاری از دانشگاه های کانادا بسته به شرایط، به افرادی که توانایی تحصیلی و عملکرد عالی دارند، کمک مالی ارائه می کنند. این نوع کمک ها بورسیه نامیده می شود. اکثر این نوع بورسیه ها از طریق درخواست متقاضی و با تکمیل درخواست کمک مالی ارزیابی می شوند. با توجه به انواع کمک های مالی و تفاوت هزینه های آنها، دانشجویان علاقه مند باید در انتخاب محل تحصیل خود دقت کافی داشته باشند. همچنین برای کمک مالی که به دانشجویان درخواستی تعلق می گیرد، باید مدارک متفاوتی را در پرونده های درخواستی خود ارائه دهند که برای هر رشته یا دانشگاه متفاوت است.

به عنوان مثال، از جمله شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی در برخی موارد شامل نمرات می شود و در برخی موارد دیگر شامل دستاوردهای عملی متقاضی می شود. بسته به سیاست های هر دانشگاه یا موسسه، این پول ممکن است برای مواردی مانند خوابگاه، شهریه دانشگاه، غذا، مواد آموزشی و سایر منابع داده شود.

بورسیه ها بر اساس دستاوردهای تحصیلی و یا فوق برنامه اعطا می شود. بورسیه ها و کمک های مالی ارائه شده توسط مدارس، دولت ها یا سایر سازمان ها نیازی به بازپرداخت توسط گیرنده ندارند. نمونه هایی از فرصت های بورسیه تحصیلی برای دانشجویان بین المللی شامل برنامه بورس تحصیلی لستر بی پیرسون (Lester B. Pearson) در دانشگاه انتاریو در تورنتو و جایزه کارن مک کلین، رهبر بین المللی فردا (Karen McKellin International Leader of Tomorrow) در دانشگاه بریتیش کلمبیا است.

بورسیه و گرنت (Grant)

کمک هزینه های تحصیلی در کانادا که از طرف دانشگاه به دانشجویانی که نیازمند دریافت کمک مالی هستند اعطا می شود، بورسیه و یا گرنت (Grant) نام دارد. درست مانند اسکالرشیپ، بورسیه ها و گرنت ها هم بصورت رایگان به دانشجو اعطا می شود و دانشجو ملزم به بازپرداخت این مبالغ نیست. معمولا جهت ارائه بورسیه، درخواست های ارائه شده از طرف کمیته بورسیه هر دانشگاه بررسی می شوند. معمولاً جهت ارائه بورسیه، درخواست های ارائه شده از طرف کمیته بورسیه هر دانشگاه بررسی می شوند. در طول این آزمون ممکن است مدارک و اطلاعات مالی متقاضی و والدین وی برای ارزیابی و نظر پروژه درخواست شود.

وام های دانشجویی

همان طور که از نام آن پیداست، وام نوعی کمک مالی است که گیرنده را ملزم به بازپرداخت وجه طبق شرایط قرارداد وام می کند. اغلب، این قراردادهای وام شامل نرخ بهره و برنامه پرداخت مشخصی است که همه وام گیرندگان باید از آن آگاه باشند تا از انباشت بدهی غیرضروری جلوگیری کنند. دانشجویان بین المللی می توانند در ابتدای تحصیل مانند دانشجویان کانادایی از وام های دانشجویی استفاده کنند. درنتیجه، این دانشجویان بین المللی وام دریافتی را بر اساس نرخ بهره و زمان بندی مجدد مانند دانشجویان کانادایی پرداخت می کنند. با این حال در اکثر استان های کانادا، دانشجویان بین المللی واجد شرایط دریافت وام های ملی و استانی نیستند و تنها می توانند از موسسات مالی خصوصی و یا بانک وام دریافت کنند که در این شرایط هر یک از این موسسات شرایط و الزامات مخصوص به خود را جهت اعطای وام خواهند داشت.

توجه: ممکن است دانشجویان بین المللی به دلیل شرایط واجد شرایط بودن تحمیل شده توسط دولت کانادا در سطح استانی و فدرال، ملزم به دریافت وام خصوصی با بانک ها باشند. کمک های مالی از بانک ممکن است به شکل وام، خط اعتباری یا سایر رسانه ها باشد و همچنین ممکن است با نرخ های بهره ویژه دانشجویان ارائه شود که بازپرداخت را برای دانشجویان بین المللی آسان تر می کند.

آیا من به عنوان یک دانشجوی بین المللی واجد شرایط دریافت کمک هزینه تحصیلی هستم ؟

واجد شرایط بودن برای کمک هزینه تحصیلی کانادا شامل عوامل زیادی است. بااین حال، نمره علمی، موضوع، مدرک و سطح تحصیلی خوب عامل اصلی است. بورسیه های تحصیلی خاص همچنین فعالیت های فوق برنامه، تجربه داوطلبانه و سایر عوامل اضافی را در نظر می گیرند. برای دریافت هرگونه بورسیه تحصیلی در کانادا به عنوان یک دانشجوی بین المللی، باید مطمئن شوید که واجد شرایط معیارهای خاص آنها هستید. اگرچه برای هر بورسیه تحصیلی شاریط خاصی وجود دارد اما بیشترین شرایطی که در اغلب بورسیه ها دیده می شود عبارت اند از:

برتری تحصیلی: یکی از شرایط متقاضیان بورسیه تحصیلی در کانادا نمرات علمی قابل قبول است. اکثر بورسیه ها مبتنی بر شایستگی هستند، به این معنی که حمایت مالی به دانشجویان شایسته ارائه می شود.

مهارت زبان: ازآنجایی که اکثر دانشجویان بین المللی زبان انگلیسی به عنوان زبان اول و مادری آنها نیست، داشتن مهارت های زبانی بهتر یا نمرات مهارت در آزمون هایی مانند آیلتس، تافل شانس شما را برای دریافت بورسیه تحصیلی در کانادا افزایش می دهد.

پروژه های فوق برنامه: برخی از بورسیه های تحصیلی در کانادا برای دانشجویان بین المللی نیز مشارکت دانش آموزان در فعالیت های داوطلبانه و فوق برنامه را در نظر می گیرند. این اغلب در مورد بورسیه های خاص جریانی، مانند برنامه هایی مانند مددکاری اجتماعی، و غیره دیده می شود. تجربه کاری در این زمینه یک افزودنی است و ازاین رو، به یکی از معیارهای اصلی واجد شرایط بودن تبدیل می شود.

گاهی برای دریافت کمک هزینه تحصیلی کانادا نیاز است از کمک مشاوران و راهنمایان خبره بهره ببرید تا این افراد با استفاده از ترفندهای کمک هزینه تحصیلی کانادا به شما برای دریافت بورسیه و یا وام تحصیلی کمک کنند. همکاران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا قادرند در این مسیر پر پیچ و خم راهنمای شما باشند تا بدون کوچکترین مساله ای در پروسه پذیرش در دانشگاه های کانادا بتوانید کمک هزینه مالی دانشجویان کانادا نیز بهره مند شوید.

جهت دریافت مشاوره تلفنی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، با کلیک بر روی بنر زیر، فرم ارزیابی مربوطه را تکمیل کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس حاصل نمایند.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست