( اطلاعیه وزارت امور مهاجرت و شهروندی کانادا جهت تسهیل آموزش آنلاین دانشجویان بین المللی )

تسهیلات آموزش آنلاین دانشجویان

آقای مارکو مندیسینو، وزیر مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا در اطلاعیه ای که در تاریخ 14 جولای 2020 صورت گرفت اعلام داشت: تغییراتی جهت تسهیل آموزش آنلاین دانشجویان بین المللی کانادا ایجاد کرده ایم.

دانشجویان بین المللی کمک های بسیار زیادی در زمینه فرهنگی و اجتماعی به کانادا کرده‌اند و بیش از 21 میلیارد دلار در فعالیت های اقتصادی کانادا مشارکت داشته اند. از زمان آغاز همه گیری بیماری کرونا، وزیر مهاجرت و شهروندی کانادا، آقای Mendicino، شماری از تغییرات موقتی را جهت حمایت از دانش آموزان و موسسات آموزشی بین المللی اعلام کرده است.

با نزدیک شدن به فصل پاییز که آغاز سال تحصیلی در کانادا است، وزارت امور مهاجرت و شهروندی کانادا اقدامات بیشتری برای حمایت از دانشجویان بین المللی برای شروع برنامه جدید آنلاین با موسسات آموزشی کانادا فراهم کرده است. در صورتی که هر یک از موسسات آموزشی مورد تایید کشور کانادا برنامه ی درسی آنلاین را ارائه دهند، دانشجویان می‌توانند بدون حضور فیزیکی و با استفاده از روشهای آنلاین تحصیلات خود را شروع کنند.

با تغییرات انجام شده دانشجویانی که قصد دارند تحصیلات خود را از ترم پاییز سال 2020 شروع کنند می‌توانند بدون نیاز به سفر به کانادا تحصیلات خود را آغاز کنند. بنابراین تغییرات جدید، دانشجویان بین‌المللی ای که مدتی از تحصیلات خود در دانشگاه‌های کانادا را بصورت آنلاین سپری می‌کنند، برای دریافت ویزای کار بعد از فارغ التحصیلی صلاحیت لازم را خواهند داشت.

این کشور با ارائه تغییرات مثبت در جهت تسهیل آموزش آنلاین دانشجویان بین المللی کانادا بر شهرت خود به عنوان یکی از محبوبترین مقاصد برای دانشجویان بین‌الملل افزوده است.

تدابیر جدیدی که ایجاد شده است به صورت زیر می‌باشد:

  • جهت حصول اطمینان از پردازش سریع پرونده هایی که برای دریافت ویزا و اجازه تحصیل بصورت آنلاین فرستاده شده اند، اداره مهاجرت و امور شهروندی تمرکز خود را به پردازش این پرونده ها در سریع ترین زمان ممکن خواهد گمارد.
  • این امکان را برای دانشجویانی فراهم کرده است تا زمان سپری شده در حین تحصیل آنلاین در خارج از کانادا را برای مجوز کار پس از فارغ التحصیلی در کانادا در نظر گیرند و در صورتی که 50% از برنامه تحصیلی آنها در کانادا تکمیل شود، مجوز نهایی تحصیل آنها ارائه می‌شود.
  • ایجاد تضمینی برای دانشجویان بین المللی که نمی توانند تمامی مدارک مورد نیاز جهت پردازش کامل درخواست خود را ارائه دهند.
    انتخاب این برنامه آموزش از راه دور در جریان یک فرایند دو مرحله ای موقتی انجام می پذیرد:

این فرآیند موقتی به متقاضیان این امکان را می دهد تا زمان سپری شده برای تحصیلات آنلاین در خارج از کشور را برای اجازه ی کار بعد از فارغ التحصیلی استفاده نمایند و در این زمان تاییدیه اولیه به آنها ازائه می‌شود. زمانی که متقاضیان بتوانند تمامی الزامات را برآوره کنند یک تاییدیه قانونی کامل برای درخواست اجازه تحصیل خود در زمان دیگری دریافت خواهند کرد.

با شروع مجدد ارائه ی خدمات، متقاضیان باید مدارک باقی مانده خود را ارسال کرده و قبل از اینکه اجازه سفر به کانادا را داشته باشند مجوز تحصیلی تایید شده نهایی را دریافت نمایند.

متقاضیان واجد شرایط این برنامه

این برنامه تنها برای دانشجویانی که برنامه ی آنها برای ترم پاییز آغاز می شود و اجازه تحصیل آنها قبل از 15 سپتامبر 2020 ارائه شده است در دسترس قرار گرفته است. همچنین این برنامه به دانشجویان این تضمین را می دهد که می‌توانند برای ترم پاییز به صورت انلاین ثبت نام و تحصیلات خود را آغاز کنند، حتی اگر انها قادر نیستند تمامی اسناد مورد نیاز خود را به علت تعطیلی مربوط به همه گیری ویروس کرونا ارسال نمایند.

متقاضیان تسهیل آموزش آنلاین دانشجویان بین المللی کانادا از مرحله تاییدیه اولیه گذر می کنند که پذیرش آنها در یک موسسه آموزشی کانادایی تایید شده است و تمکن مالی مورد نیاز را ارائه دهند. در این صورت واجد شرایط مجوز تحصیلی هستند و از تایید اولین مرحله مطلع خواهند شد.

متقاضی تایید نهایی را زمانی دریافت خواهد کرد که تمامی الزامات صلاحیت شامل: ارائه ی بایومتریک و اسناد ضروری مانند تست پزشکی مهاجرت و گواهی پلیس را ارائه نماید. تنها زمانی که متقاضی یک تاییدیه نهایی دریافت نماید، قادر به سفر به کانادا خواهد بود.

در جریان همه گیری جهانی ویروس کرونا و چالش های به وجود آمده برای تمامی کشور های جهان، هدف از این تصمیم حفاظت از سلامت کانادایی ها در کنار به حداقل رساندن تاثیر اقتصادی و اجتماعی محدودیت های ایجاد شده می باشد.

همه گیری ویروس کرونا تاثیر قابل توجهی بر دانشجویان بین المللی، موسسات و جوامع کانادایی که میزبان آنها هستند گذاشته است. بر همین اساس دولت کانادا تدابیری برای حمایت از آنها اندیشیده است. وزیر مهاجرت، شهروندی و پناهندگان کانادا اعلام کرده است ما به کمک جوانان به دنبال تحصیل با کیفیت بالا در کانادا هستیم و تمام تلاش خود را برای به حداقل رساندن این چالش های کنونی ایجاد شده در برنامه ها و رویا های جوانان برای آینده خواهیم کرد.

جهت دریافت مشاوره تلفنی در زمینه مهاجرت تحصیلی به کانادا، بر روی بنر زیر کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست