شغل پزشکی در کانادا

پزشکی در کانادا چه مزایای دارد؟

کانادا، مانند هر کشور دیگری، به شدت به پزشک نیاز دارد. پزشکی در کانادا در چندین استان این کشور تقاضای زیادی دارد. یکی از بهترین راه ها برای پزشکی در کانادا در اسرع وقت، دریافت ویزای کار یا مجوز کار است. مجوز کار کانادا به شما این امکان را می دهد که برای مدت زمان مشخصی در کانادا زندگی و کار کنید.

اما سؤال این است که آیا امکان دریافت ویزای پزشکی کانادا وجود دارد؟ این فرآیند نسبتاً ساده است، اما باید به درستی انجام شود تا اطمینان حاصل شود که سفر شما به کانادا بی دردسر آغاز می شود. در زیر یک فرآیند ساده و پنج مرحله ای طراحی شده است تا اطمینان حاصل شود که کار پزشک در کانادا به عنوان یک پزشک برای شما امکان پذیر است.

مرحله 1: مقصد خود را انتخاب کنید

بهترین راه برای شروع فرآیند دریافت ویزای پزشکی کانادا این است که ابتدا بررسی کنید که بهترین استان در کانادا برای شما کدام است. برای یافتن مقصد مناسب برای پزشکی در کانادا، سه عامل اساسی وجود دارد. قبل از درخواست، باید مطمئن شوید که از هزینه زندگی، مشاغل موردتقاضا و مقررات استانی که انتخاب کرده اید مطلع هستید.

درحالی که تمام استان های کانادا دارای مزایای خاصی هستند، مهم ترین جنبه ای که باید روی آن تمرکز کرد زمانی است که به دنبال دریافت ویزای کار کانادا به عنوان پزشک هستید. یک راه عالی برای حل این مشکل این است که به لیست مشاغل پر تقاضا در کانادا مراجعه کنید و آن را بر اساس استان به استان تقسیم کنید.

هنگامی که یک استان را انتخاب کردید، متوجه خواهید شد که هر استان چندین برنامه مهاجرت و ویزا برای انتخاب دارد. انتخاب یک استان یا قلمرو خاص می تواند وسعت جستجوی شما را محدود کند و پیدا کردن برنامه مناسب برای شما را به فرآیندی بسیار ساده تر تبدیل کند. هر استان همچنین مقررات خاصی در هنگام دریافت مجوز کار دارد که باید در انتخاب شما نیز لحاظ شود.

علاوه بر این، باید مطمئن شوید که هزینه زندگی استان در مقایسه با درآمد پیش بینی شده شما می تواند رضایت شما را جلب کند زیرا بسته به اینکه کدام استان را برای زندگی انتخاب می کنید، هزینه زندگی می تواند بسیار متفاوت باشد.

به عنوان مثال، پزشکی در کانادا در استان نوا اسکوشیا به طور متوسط حدود 228,179 دلار کانادا در سال درآمد دارد و متوسط هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در هالیفاکس، نوا اسکوشیا حدود 14,500 دلار کانادا در سال است. در مقایسه، پزشکان خانواده در نیوبرانزویک حدود 180,291 دلار کانادا در سال درآمد دارند و میانگین هزینه زندگی برای یک فرد مجرد در مونکتون، نیوبرانزویک حدود 14,160 دلار کانادا در سال است. این نشان می دهد که یک پزشک در هالیفاکس معمولاً قدرت خرید بیشتری نسبت به پزشک در مونکتون دارد.

مرحله 2: تایید اعتبار پزشکی در کانادا

به عنوان یک پزشک، گرفتن مجوز کار در کانادا مستلزم تأیید اعتبار پزشکی خود است. اگر به عنوان یک پزشک در خارج از کانادا واجد شرایط هستید، باید از طریق فهرست جهانی دانشکده های پزشکی بررسی کنید که آیا مدرک شما در کانادا به رسمیت شناخته شده است یا خیر. اگر چنین است، احتمالاً برای تأیید صلاحیت خود در مقایسه با استانداردهای کانادا، باید یک ارزیابی اعتبار آموزشی (ECA) را تکمیل کنید.

هنگامی که مدارک شما تأیید شد، باید در آزمون صلاحیتی MCCQE شورای پزشکی کانادا قسمت اول و دوم شرکت کنید. این آزمون در قسمت اول بررسی دانش پزشکی شما و همچنین توانایی شما در تصمیم گیری در یک محیط پزشکی است. در قسمت دوم توانایی شما را در به کارگیری دانش پزشکی و همچنین نشان دادن مهارت های بالینی و رفتارهای حرفه ای شما بررسی می کند.

اگر حداقل 1 سال دوره تحصیلات تکمیلی در یک محیط بالینی یا پزشکی داشته باشید، گواهینامه شورای پزشکی کانادا (LMCC) و همچنین گواهی ثبت نام به شما ارائه می شود. شما نمی توانید بدون مجوز پزشکی در کانادا جواز کار دریافت کنید.

مقامات نظارتی پزشکی در کانادا:

همچنین باید پس از ورود به کانادا از یکی از مراجع نظارتی پزشکی کانادا، دوره های آموزشی پزشکی خاص استان را تکمیل کنید. در زیر فهرستی از مرجع نظارتی هر استان آمده است.

اخیراً، دبیر پارلمانی وزیر مهاجرت کانادا اعلام کرد که دولت کانادا 1.5 میلیون دلار کانادا برای کمک به خارجی هایی که دارای مدارک پزشکی هستند، بودجه اختصاص می دهد تا مدارک خود را تأیید کنند. این مقاله توضیح می دهد که چگونه این موضوع بر شما تأثیر می گذارد.

مرحله 3: دریافت پیشنهاد شغلی برای کار به عنوان پزشک در کانادا

برای اشتغال به شغل پزشکی در کانادا هنگامی که محل زندگی و کار خود را در این کشور پیدا کردید و مدارک خود را تأیید کردید، گام مهم بعدی در مسیر دریافت ویزای کار کانادا به عنوان پزشک، داشتن یک پیشنهاد شغلی با یک کارفرمای کانادایی برای شغلی است که به آن نیاز دارد.

درحالی که این ممکن است برای همه برنامه های مهاجرت ضروری نباشد، داشتن شغلی در انتظار شما هنگام ورود به کانادا برای گرفتن مجوز کار در کانادا حیاتی است. کارفرمای آینده شما باید ثابت کند که با استفاده از ارزیابی تأثیر بازار کار قادر به پر کردن جای خالی از طریق بازار کار محلی نیست. شما باید هم یک کپی از نامه استخدامی و هم یک کپی از ارزیابی تأثیر بازار کار مثبت داشته باشید تا همراه با درخواست مجوز کار خود را ارسال کنید.

اگر مطمئن نیستید که چگونه در کانادا شغلی پیدا کنید، این مقاله نکات مفیدی دارد که به شما کمک می کند این فرآیند را تا حد امکان سریع و آسان کنید.

مرحله 4: از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل کنید

هنگامی که پیشنهاد کار پزشکی در کانادا را دریافت کردید، تنها کاری که باید انجام دهید این است که برای ویزای کار خود اقدام کنید. با این حال، باید اطمینان حاصل کنید که با گذراندن تمام این فرآیند، واجد شرایط مجوز کار هستید. دولت کانادا شرایط بسیار ساده ای را برای واجد شرایط بودن برای ویزای کار دارد. آنها به شرح زیر است:

  • شما باید ثابت کنید که به محض انقضای مجوز کار پزشکی در کانادا، خاک این کشور را ترک خواهید کرد.
  • شما باید مدرکی دال بر سرمایه کافی برای حمایت از خود در کانادا، بلکه تمامی افراد تحت تکفلی که قصد دارید در هنگام مهاجرت به کانادا با خود بیاورید، و همچنین دارایی کافی برای ترک همه شما پس از انقضای مجوز کار داشته باشید.
  • وجود عدم سو پیشنیه الزامی است.
  • شما باید از سلامت کافی برخوردار باشید تا سیستم پزشکی در کانادا را تحت فشار قرار ندهید.
  • برای اثبات این موضوع باید در یک معاینه پزشکی شرکت کنید.
  • شما باید ثابت کنید که کارفرمای شما واجد شرایط استخدام شما از طریق ارائه ارزیابی تأثیر بازار کار است.

اگر بتوانید همه این عوامل را ثابت کنید، واجد شرایط درخواست مجوز کار کانادا خواهید بود. اگر از واجد شرایط بودن خود مطمئن نیستید یا نمی دانید که آیا چیزی ممکن است برعلیه شما حساب شود، روی دکمه زیر کلیک کنید تا با مشاور ثبت شده مهاجرت کانادا (RCIC) صحبت کنید که می تواند به شما کمک کند نه تنها واجد شرایط بودن شما را تضمین کند، بلکه به شما کمک کند برای کدام برنامه بیشتر واجد شرایط هستید.

مرحله 5: برای مجوز کار به عنوان پزشک در کانادا درخواست دهید

هنگامی که از معتبر بودن مدارک خود مطمئن شدید، یک پیشنهاد شغلی دریافت کردید و از واجد شرایط بودن خود اطمینان حاصل کردید، زمان درخواست در وب سایت دولت کانادا فرا رسیده است. این احتمالاً بهترین راه برای درخواست است زیرا زمان و هزینه درخواست شما را به میزان قابل توجهی کاهش می دهد. علاوه بر این، اگر نیاز به ارسال مدارک بیشتری داشته باشید، در صورت درخواست آنلاین، تأخیرهای شما به شدت کاهش می یابد.

زمان پردازش مشخصی وجود ندارد. زیرا فرآیند دریافت مجوز با توجه به کشور مبدأ شما تغییر می کند. این پروسه ممکن است کمتر از دو هفته یا بیش از 6 ماه طول بکشد. یک وکیل مهاجرتی می تواند به شما کمک کند تا این روند را تا حد ممکن سرعت بخشید. یکی از عوامل مهمی که می تواند زمان پردازش را افزایش دهد، ارسال مدارک ناقص یا نادرست است. یک وکیل مهاجرتی می تواند به رفع شکاف های موجود در درخواست شما قبل از ارسال آن کمک کند.

 راه های مختلفی برای اخذ اقامت دائم به عنوان پزشک در کانادا وجود دارد. محبوب ترین آنها درخواست برای کلاس تجربه کانادا در برنامه اکسپرس اینتری است. این برنامه به طور خاص برای مهاجرانی است که در حال حاضر تحت ویزا مانند مجوز کار در کانادا زندگی و کار می کنند. با این حال، در اینجا لیستی از جریان های مهاجرت برای پزشکان در کانادا آمده است.

اکنون که راهنمای کاملی در مورد پزشکی در کانادا و کار پزشک در کانادا به دست آورده اید، می توانید سفر خود را با اطمینان آغاز کنید. پس کافی است با مشاوران حرفه ای ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل فرمایید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست