سرمایه گذاری در کبک کانادا

سرمایه گذاری در کبک کانادا

یکی از مطمئن ترین روش های مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک برنامه سرمایه گذاری 350 هزار دلاری کبک می باشد. برنامه سرمایه گذاری در کبک کانادا بزرگترین و محبوب ترین برنامه مهاجرت سرمایه گذاری در کانادا است که سالانه توجه افراد زیادی را از سراسر جهان، جهت دریافت اقامت دائم کانادا به خود جلب می کند. این برنامه برای مدتی بسته شده بود و سرمایه گذاران قادر به ارائه درخواست برای این برنامه نبودند. اما قرار است از 31 مارچ 2021 بازگشایی شود.

برنامه سرمایه گذاری در کبک (QIIP) سرمایه گذاری منفعل است. به این معنی که نیازی به راه اندازی یک کسب و کار و مشارکت فعال در آن وجود ندارد ولی متقاضی باید 1.2 میلیون دلار در سرمایه گذاری دولتی تضمین شده ای سپرده گذاری کنند. متقاضیانی که از طریق این برنامه پذیرش شده اند یک گواهی انتخاب کبک (CAQ) دریافت خواهند کرد و پس از آن می توانند برای گرفتن اقامت دائم برای دولت کانادا اقدام کنند.

کانادا به لطف سیستم های برجسته سیاسی، اقتصادی و اجتماعی، استانداردهای بالای آموزشی، بهداشت و درمان و فرصت های شغلی، یک زندگی فوق العاده به شهروندان و مقیمان خود ارائه می دهد. همچنین با داشتن پاسپورت این کشور، بدون اخذ ویزا می توان به 184 کشور سفر کرد. مجموعه این عوامل سبب شده است که برنامه های مهاجرتی کشور کانادا طرفداران زیادی داشته است.

شرایط مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک

اخذ اقامت کانادا و مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک یکی از روش های محبوب است اما ظرفیت محدودی دارد. در سال 2018 ظرفیت این روش حدود ۱۹۰۰ پرونده خواهد بود. ۱۳۳۰ پرونده به تنهایی از کشور چین و مابقی پرونده ها به کشورهای دیگر دنیا اختصاص دارد. شروع این شیوه مهاجرتی از 15 اگوست سال 2018 است. پس بهتر است که متقاضیان این شیوه مهاجرتی قبل از تکمیل ظرفیت اقدام نمایند.

  1. داشتن حداقل سرمایه معادل دو میلیون دلار کانادا. (این سرمایه می‌تواند متعلق به فرد اصلی یا همسر/ پول نقد/ سهام/ ملک و … باشد.)
  2. سرمایه گذاری غیر قال بازگشت 330 هزار دلار کانادا در یکی از موسسات معتبر و طرف قرارداد اداره مهاجرت کبک.
  3. داشتن حداقل ۲ سال تجربه مدیریتی در۵ سال اخیر.

لازم به ذکر است که متقاضیان می‌بایست شرح مالی زندگی خود را به اداره مهاجرت کبک اعلام کنند. بدین منطورکه افسر مهاجرت قانع شود که تمامی دارایی متقاضیان از راه صحیح کسب شده است. بدین منظور تمامی متقاضیان باید صورت مالی ۵ سال اخیر خود را (در صورت داشتن کسب و کار) بعلاوه زندگی نامه مالی خود که به آن نرتیو گویند به اداره مهاجرت ارسال کنند.

از طرفی ارزیابی اموال که توسط کارشناس رسمی صورت خواهد گرفت باید همخوانی با نرتیو متقاضیان داشته باشد. بطور مثال اگر کل درآمد متقاصی در یک بازه ۱۰ ساله به یکصد میلیارد برسد، متقاضی نبایستی یک ملک با ارزش بیش از یک میلیارد در آن بازه خریده باشد.

ارسال پرونده مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک به دلیل تضاد احتمالی بین گزارشات مالی، صورت حساب بانکی، نرتیو و همچنین دارایی متقاضیان دارای پیچیدگی های مالی می‌باشد که نیازمند کمک یک تیم خبره حسابرسی و مالی خواهد بود.

ایلیا مفتخر است به اطلاع متقاضیان مهاجرتی برساند تیم مالی زبده این دفتر تماما فارغ التحصیل رشته حسابداری و بیزینس از بهترین دانشگاه کانادا (دانشگاه بریتیش کلمبیا UBC) می‌باشند. ایلیا به کمک تیم حقوقی و حسابداری خود در سال گذسته مفتخر به کسب قبولی ۱۰۰ درصدی در کلیه پرونده های سرمایه گذاری کبک و دیگر استان ها مانند بریتیش کلمبیا و منیتوبا شده است.

مراحل مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک

  1. گردآوری مدارک به صورت کامل توسط تیم حقوقی و حسابداری ایلیا و ارسال ان به شرکت سرمایه گذاری در کبک
  2. بررسی مدارک گردآوری شده توسط شرکت سرمایه گذاری و درخواست مدارک بیشتر در صورت نیاز
  3. ارسال مدارک به اداره مهاجرت کبک بعلاوه واریز هزینهای دولتی ۱۵۱۱۱ دلاری به حساب اداره مهاجرت کبک (پرونده های ناقص به همراه هزینه قانونی پس فرستاده خواهند شد.)
  4. دریافت نامه ای از طرف اداره مهاجرت مبنی بر این که پرونده متقاضی مورد بررسی قرار گرفته (فایل نامبر) بعلاوه رسید دریافتی مبلغ ۱۵۱۱۱ دلاری هزینه های دولتی
  5. دریافت نامه آپدیت (که معمولا بین ۶ ماه تا ۱سال پس از ارسال پرونده به اداره مهاجرت) از طرف اداره مهاجرت کبک ارسال میشود. در این نامه معمولا اداره مهاجرت درخواست بروز شدن یک سری از مدارک متقاضیان را مانند صورت مالی، نرتیور و … خواهد کرد. نکته مهم این است که در این نامه تاریخ مصاحبه هم تعیین خواهد شد. لازم به ذکر است متقاصیان با داشتن دلیل موجه میتوانند مصاحبه خود را به تعویق بیاندازند.
    در سال گذشته یک سوم از متقاصیان ایلیا بدون دریافت نامه آپدیت و مصاحبه، نامه قبولی خود را دریافت کردند که این نشان از دقت در تکمیل مدارک ارسالی به اداره مهاجرت دارد.
  6. در اکثر پرونده های سرمایه گذاری دعوت شدن به مصاحبه یک مرحله بسیار حیاتی و تعیین کننده است (ممکن است پرونده بدون دعوت به مصاحبه پیش برود) در این مصاحبه که معمولا در یکی از کشورهای ترکیه، امارات، مالزیویا کانادا است، شکل خواهد گرفت. معمولا مصاحبه به یکی از زبانهای فرانسه و یا انگلیسی صورت میگیرد که متقاضیان در صورتی که به این زبانها تسلط نداشته باشد می تواند از مترجم کمک بگیرد. زمان مصاحبه حدودا ۲ ساعت است که بیشتر زمان مصاحبه به اثبات دارایی مشروع متقاصیان اختصاص خواهد یافت. اگر چه متقاضی باید در مورد سوابق مدیریتی و دلیل انتخاب کبک برای مهاجرت نیز پاسخگوی سولات افسر اداره مهاجرت باشد.
  7. در صورت مطلوب بودن نتیجه مصاحبه، قبولی متقاضی در اتمام جلسه توسط افسر به متقاضی اعلام خواهد شد(متن یکی از مصاحبه های دفتر مهاجرتی ایلیا در ذیل این متن قرار گرفته است.)
  8. متضاضیان پس از قبولی مدت ۱۱۰ روز فرصت خواهند داشت که مبلغ سرمایه گذاری خود را به حساب شرکت سرمایه گذاری مربوطه واریز و نامه تأییدیه استانی CSQ را دریافت نمایند.
  9. در انتها متقاضیان مدارک تکمیلی (مانند تست پزشکی و سوء پیشینه) خود را بهمراه نامه CSQ به اداره مهاجرت ارسال خواهند کرد تا ویزای اقامت دائم برای خود و اعضای خانواده خود دریافت کنند.

توجه:

می توان گفت آمادگی قبل از مصاحبه مهمترین قسمت مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک می باشد. لذا تیم ایلیا حداقل ۲ جلسه آمادگی با تمامی تیم حقوقی و حسابداری خود برای متقاصیان در نظر خواهد گرفت.

بعلاوه یک جلسه آمادگی نیز با وکیل شرکت سرمایه گذاری در روز قبل از مصاحبه ترتیب خواهد داد تا متقاصیان با اطمینان خاطر از داشتن مصاحبه ای راحت و با جوابهایی از پیش آماده شده در مصاحبه شرکت کنند. همچنین وکیل مهاجرتی دفتر مهاجرتی ایلیا در هنگام مصاحبه در کنار متقاضیان حضور خواهد داشت تا از هر نظر متقاضیان مورد حمایت قرار گیرند.

مزایای سرمایه گذاری در کبک کانادا

مزایای سرمایه گذاری در کبک کانادا به منظور مهاجرت و اخذ اقامت دائم این کشور بیشمار است که در ادامه به چند مزیت اشاه کرده ایم:

  • احتمال معافیت از مصاحبه در صورتیکه شواهد موجود در پرونده کاملا شفاف و روشن باشد.
  • هیچ شرطی برا دریافت ویزای مهاجرت وجود ندارد.
  • فرزندان شما می توانند بلافاصله در دانشگاه مشغول به تحصیل شون، بدون آنکه نیاز به پرداخت شهریه و هزینه های زیاد باشد. علاوه بر این می توانند بورسیه دولتی دریافت کنند.
  • نیازی به ارائه طرح تجاری یا انجام بازدید اکتشافی برای یک پروژه تجاری نیست.
  • می توانید بدون نیاز به ارائه گزارش عملکرد به دولت کبک، در یک تجارت کوچک سرمایه گذاری کنید.
  • کمک ها و هدایا در صورت محاسبه دارایی خالص در صورتی قابل قبول است که حداقل شش ماه قبل از ارسال درخواست سرمایه گذاری در کبک دریافت شده باشد.
  • دارایی همسر ممکن است در محاسبه دارایی خالص لحاظ شود.
  • انجام مراحل کار در سطح کبک ممکن است کمتر از 12 ماه طول بکشد.

زمان تقریبی پروسه مهاجرت از سرمایه گذاری در کبک

توجه شود که زمان بررسی پرونده ها بسیار متغییر و بسته به زمان ارسال، کشور محل اقامت متقاضیان، شلوغ بودن اداره مهاجرت و… دارد و این موارد اشاره شده در این قسمت بطور تقریبی میباشد.
۱- زمان تقریبی پروسه سرمایه گذاری از زمان ارسال مدارک تا دریافت نامه QCS بین ۶ -۱۲ماه خواهد بود.
۲- زمان تقریبی سرمایه گذاری از زمان دریافت CSQ تا زمان اخذ ویزا حدود ۱۲-۱۸ خواهد بود.
پس بطور تقریبی میتوان گفت این شیوه مهاجرتی حدود 5/2 سال زمان خواهد برد.

برنامه سرمایه گذاری 350 هزار دلاری کبک

تفاوت اصلی برنامه سرمایه گذاری 35 هزار دلاری در برنامه مهاجرت به کانادا از طریق سرمایه گذاری در کبک این ناست که مهاجران را ملزم می کند که در ازای اخذ اقامت دائم، به طور فعال یک شغل را مدیریت کنند، در حالی که برنامه های سرمایه گذاران در ازای وام بدون بهره، اقامت دائم را به متقاضی ارائه می دهند.

در این برنامه، متقاضی برای دریافت اقامت دائم، مبلغ 1.2 میلیون دلار را به مدت 5 سال بدون دریافت سود، به یکی از نهادهای مالی تایید شده به عنوان وام می دهد. پس از طی این 5 سال، تمامی این مبلغ ظرف مدت 30 روز به سرمایه گذار برگردانده می شود. اما اگر متقاضی مایل به پرداخت این مبلغ نبود راه جایگزینی نیز وجود دارد.

راه جایگزین به این صورت است که متقاضی، مبلغ 350,000 دلار کانادا را به یک موسسه مالی مورد تأیید دولت پرداخت می کند، اما این مبلغ به متقاضی پس داده نمی شود. در عوض موسسه مالی با استفاده از وجوه خود از طرف متقاضی، مبلغ 1.2 میلیون دلار را به مدت 5 سال به عنوان وام به دولت می دهد.

در این روش اعضای خانواده وابسته (برای فرزندان تا سن 22 سال) هم می توانند متقاضی را همراهی کنند.

شرایط برنامه سرمایه گذاری 350 هزار دلاری کبک

برای واجد شرایط شدن در برنامه سرمایه گذاری 350 هزار دلاری کبک به عنوان یکی از روش های سرمایه گذاری در کبک کانادا، متقاضی باید شرایط زیر را داشته باشد:

  • دارایی خالص شخص حداقل باید مبلغ 2 میلیون دلار کانادا باشد. این میزان دارایی را می توان با املاک، حساب های بانکی، سهام و … نشان داد.
  • در پنج سال قبل از ارائه درخواست باید حداقل به مدت دو سال سابقه مدیریتی داشته باشد. این تجربه باید شامل وظایف مربوط به برنامه ریزی، مدیریت و کنترل منابع مالی، انسانی یا مادی تحت اختیار متقاضی باشد.
  • متقاضی باید قصد اقامت در استان کبک را داشته باشد.
  • نیازی به ارائه مدرک زبان نیست. (بخشی از سهمیه به افرادی تعلق گرفته است که مدرک زبان ارائه نمی دهند)

 

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر برروی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست