گواهینامه پذیرش کبک CAQ

راهنمای درخواست گواهی پذیرش کبک (CAQ).

Certificat d’acceptation du Québec (CAQ) یک سند مهاجرتی اجباری برای همه دانشجویان بین المللی در مک گیل* است. CAQ صادر شده توسط اداره مهاجرت کبک. این مدرک به شما اجازه تحصیل در کبک را می دهد و یک مدرک لازم برای درخواست مجوز تحصیل است.

به محض اینکه در مک گیل پذیرفته شدید، باید برای CAQ خود درخواست دهید. پس از درخواست، باید به نظارت بر اطلاعات موجود در پورتال آنلاین CAQ خود ادامه دهید تا بررسی کنید که آیا به روز رسانی در پرونده شما انجام شده است یا خیر. در شرایط عادی، زمان استاندارد پردازش CAQ 20 روز کاری از روزی است که اداره مهاجرت کبک در پورتال آنلاین شما تأیید می کند که مدارک پشتیبانی شما را دریافت کرده است. با این حال، زمان پردازش برای CAQ ممکن است طولانی تر باشد. اگر بیش از 8 هفته گذشته است، ممکن است بخواهید برای پیگیری درخواست خود با اداره مهاجرت کبک تماس بگیرید. توصیه نمی کنیم که مدارک پشتیبان خود را دوباره ارسال کنید یا درخواست جدیدی را شروع کنید.

*لطفاً توجه داشته باشید که برخی از اتباع خارجی از نیاز به CAQ معاف هستند (به عنوان مثال – اگر می خواهید در یک برنامه تحصیلی کمتر از شش ماه پذیرفته شوید). برای اطلاعات بیشتر به وب سایت اداره مهاجرت کبک مراجعه کنید.

برای اولین بار برای CAQ خود درخواست دهید
دستورالعمل – چگونه، کجا، چه زمانی باید درخواست داد

آموزش CAQ

همه درخواست‌های گواهی پذیرش کبک (CAQ – گواهی پذیرش کبک) برای مطالعات باید به صورت الکترونیکی در وب‌سایت وزارت مهاجرت، فرانسه و ادغام (MIFI) ارسال شود. پس از ارسال درخواست آنلاین و پرداخت هزینه پردازش، یک چک لیست اسناد شخصی CAQ دریافت خواهید کرد. چک لیست دستورالعمل هایی را در مورد نحوه ارسال مدارک پشتیبان خود به MIFI به صورت الکترونیکی با استفاده از سیستم آنلاین Arrima ارائه می دهد.

در حال حاضر، سیستم Arrima فقط به زبان فرانسوی در دسترس است. MIFI یک راهنمای آموزش انگلیسی (در قالب PDF) ایجاد کرده است که نحوه ارسال اسناد پشتیبانی CAQ را به صورت الکترونیکی توضیح می دهد. همچنین یک فرم وب وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند از آن برای پرسیدن سؤالات فنی و همچنین یک آموزش ویدیویی (فقط به زبان فرانسوی) استفاده کنند.

مرحله 1: درخواست را به صورت آنلاین تکمیل کنید و هزینه پردازش را با کارت اعتباری بپردازید. این مراحل را برای درخواست CAQ خود دنبال کنید.
شما باید از طریق سیستم درخواست آنلاین به نامه پذیرش خود دسترسی داشته باشید. حتماً یک کپی از نامه خود را ذخیره یا چاپ کنید: مک گیل تصمیمات پذیرش را از طریق پست ارسال نمی کند. توجه به این نکته بسیار مهم است که نسخه الکترونیکی تنها نسخه پذیرش نامه ای است که دریافت خواهید کرد. شما باید یک کپی از نامه پذیرش خود را دانلود و ذخیره کنید، زیرا ممکن است در برنامه های بعدی لازم باشد آن را ارائه دهید. به طور کلی، شرایط درج شده در نامه پذیرش شما مربوط به ثبت نام شما در کلاس ها است. برای درخواست مدارک مهاجرت خود لازم نیست منتظر بمانید تا شرایط ذکر شده را برآورده کنید.
در بخش همراهان، اعضای بلافصل خانواده عبارتند از: همسر، فرزند، همسر (متاهل)، مادر و پدری که مقیم موقت کانادا هستند (بازدیدکنندگان، دانشجویان، کارگران)، پناهندگان، افراد فاقد وضعیت، دیپلمات ها و کنسول های خارجی، مقیم دائم یا شهروندان کانادایی.
برای تاریخ شروع و پایان برنامه خود، تاریخ های تقریبی را برای کل دوره یا برنامه تحصیلی خود مشخص کنید (مثال: مقطع کارشناسی، مدرک دکترا: حداکثر 4 سال؛ مدرک کارشناسی ارشد: حداکثر 2 سال). برای تاریخ شروع، می توانید روز اول دوره ها را مشخص کنید. برای جزئیات می توانید تاریخ های کلیدی دانشگاهی را ببینید.
برای هزینه های سالانه شهریه، به محاسبه گر هزینه مک گیل برای تحصیل در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد مراجعه کنید.
بسته به کشور فعلی محل اقامت شما ممکن است از شما مدرکی مبنی بر توانایی مالی خود خواسته شود. در این صورت از شما سوال می شود که هزینه های زندگی و شهریه شما را چه کسی پرداخت می کند. اگر دانشجوی تحصیلات تکمیلی هستید که کمک هزینه، جایزه یا کمک هزینه دریافت می کنید، لطفاً «خودم» را به عنوان فردی که مسئول هزینه های زندگی و شهریه شما خواهد بود انتخاب کنید. *محل سکونت فعلی به معنای کشور یا سرزمینی است که اکنون در آن زندگی می کنید، خواه آدرس دائمی یا موقتی باشد.

مرحله 2: چک لیست شخصی خود را به عنوان نمونه CAQ دریافت کنید
یک نمونه CAQ
هنگامی که درخواست آنلاین خود را تکمیل کردید و هزینه پردازش را پرداخت کردید، یک چک لیست شخصی از اسناد پشتیبانی که باید به اداره مهاجرت کبک ارسال کنید، دریافت خواهید کرد.
چک لیست شما دستورالعمل هایی در مورد نحوه ارسال مدارک پشتیبان خود به MIFI به صورت الکترونیکی با استفاده از سیستم آنلاین Arrima ارائه می دهد.

مرحله 3: تمام اسناد پشتیبان را در چک لیست شخصی خود جمع آوری کنید.
به همراه چک لیست مدارک خود، فرم اظهارنامه، تعهدات و مجوزها را دریافت خواهید کرد که باید آن را امضا کنید. بسیار مهم است که فرم را به دقت بخوانید زیرا تعهداتی را که به عنوان یک دانش آموز در کبک باید رعایت کنید، شرح می دهد.
مهم: شما باید فرم اظهارنامه، تعهدات و مجوزهای خود را قبل از آپلود به صورت pdf پرینت بگیرید و به صورت فیزیکی امضا و تاریخ گذاری کنید. نام و امضای شما باید با نام و امضای موجود در پاسپورت شما مطابقت داشته باشد. امضای الکترونیکی پذیرفته نخواهد شد.
یک کپی از تمام مدارک موجود در چک لیست خود را قبل از ارسال آنها به اداره مهاجرت کبک از طریق سیستم آنلاین Arrima ذخیره کنید. اینها را برای سوابق خود در پرونده نگه دارید. *همچنین برخی از این اسناد را برای پشتیبانی از درخواست مجوز تحصیل خود آپلود خواهید کرد.
اگر چک لیست شما شامل درخواستی برای اثبات توانایی مالی است، شما – یا سرپرستان مالی شما (والدین، یا هر کسی که از شما حمایت می کنند) – باید تأییدیه ای ارائه دهید که شما/آنها می توانند شهریه  و هزینه های زندگی خود را برای سال اول تحصیل خود پوشش دهند. (اگر برای کمک دولت ایالات متحده درخواست می کنید، لطفاً توجه داشته باشید که یک کپی از درخواست کمک شما کافی نخواهد بود: تأیید کمک اعطا شده مورد نیاز است.)
مهم: اگر شخص ثالثی، مانند والدین یا قیم قانونی شما، از شما حمایت مالی می کند، مطمئن شوید که شخص ثالث نامه اعلامیه حمایت مالی را تکمیل و امضا می کند. نامه اعلامیه حمایت مالی باید قبل از آپلود به صورت pdf در حساب Arrima شما توسط حامی مالی شما چاپ شده و به صورت فیزیکی امضا و تاریخ گذاری شود. امضای الکترونیکی پذیرفته نخواهد شد.
میزان ظرفیت مالی سالانه ای که باید نشان دهید بستگی به این دارد که آیا اعضای خانواده شما را به کانادا همراهی می کنند یا خیر. برای هزینه های زندگی برای یک فرد 18 سال یا بیشتر، مهاجرت کبک حداقل به 14349 دلار در سال یا تقریباً 1200 دلار در ماه نیاز دارد. برای برآورد هزینه های زندگی بسته به شرایط خود، به وب سایت مهاجرت کبک مراجعه کنید.
اگر زیر سن 17 سال سن دارید، باید مدارک اضافی ارائه دهید. اگر متولی شما معاون دانشجویی خواهد بود، لطفاً دستورالعمل‌های موجود در وب‌سایت ما را ببینید.
مهم: حتماً کپی های اسکن شده اسناد اصلی را برای همه موارد فهرست شده در چک لیست شخصی خود قرار دهید. هر مدرکی که به زبان انگلیسی یا فرانسوی نباشد باید با ترجمه تایید شده همراه باشد.

مرحله 4: مدارک پشتیبانی را به صورت الکترونیکی به اداره مهاجرت کبک از طریق سیستم آنلاین Arrima ارسال کنید. بارگذاری اسناد CAQ در پورتال Arrima
بارگذاری اسناد CAQ در پورتال Arrima
MIFI یک راهنمای آموزش انگلیسی (در قالب PDF) ایجاد کرده است که نحوه ارسال اسناد خود را از طریق سیستم آنلاین Arrima توضیح می دهد. همچنین یک فرم وب وجود دارد که دانش‌آموزان می‌توانند از آن برای پرسیدن سؤالات فنی و همچنین یک آموزش ویدیویی (فقط به زبان فرانسوی) استفاده کنند.
هنگامی که حساب Arrima خود را ایجاد کردید، می توانید با کلیک روی “Joindre des document” اسناد را در چک لیست خود آپلود کنید. یک منوی کشویی که نوع سندی را که آپلود می کنید نشان می دهد ظاهر می شود. پس از آپلود تمام مدارک مورد نیاز، یک پیام پاپ آپ تأیید دریافت خواهید کرد.
پس از بارگذاری تمام مدارک مورد نیاز خود، حتماً روی “سپرده” (سپرده) کلیک کنید تا آنها را به اداره مهاجرت کبک ارسال کنید و مراحل درخواست را تکمیل کنید.
مهم: اگر روی “Déposer” کلیک نکنید، مدارک شما ارسال نمی شود و درخواست شما در حال بررسی باقی می ماند!
هر سند اضافی که در چک لیست شما گنجانده نشده است را می توان در یک pdf ترکیب کرد و در بخش “Autres types de document” (انواع دیگر اسناد) حساب Arrima شما آپلود کرد.
مهم: اگر نامه قصد امتناع (Intention de Refus) را از اداره مهاجرت کبک دریافت کردید که در آن از شما درخواست می شود اسناد اضافی را به آنها ارائه دهید، فوراً برای راهنمایی در مورد نحوه ادامه با ما تماس بگیرید. همچنین باید مدارک اضافی و مورد نیاز خود را به صورت الکترونیکی از طریق سیستم Arrima به اداره مهاجرت کبک ارسال کنید. برای آموزش نحوه ارسال سند اضافی خود، لطفاً به آموزش CAQ: Intention of Refusal مراجعه کنید.

مرحله 5: گواهینامه صدور CAQ خود را برای مطالعات از اداره مهاجرت کبک دریافت کنید

هنگامی که درخواست CAQ شما تأیید شد، اداره مهاجرت کبک یک نامه تأیید صدور CAQ شما برای مطالعات را مستقیماً در پرونده آنلاین شما ارسال می کند. این سند رسمی شما است که تأیید می کند CAQ خود را برای مطالعات صادر کرده اید. شما یک نسخه چاپی از گواهی CAQ خود را از طریق پست دریافت نخواهید کرد.
هنگامی که درخواست مجوز تحصیل خود را به اداره مهاجرت کانادا ارسال می کنید، باید این نامه گواهی صدور CAQ خود را برای تحصیل درج کنید.اگر شهروند ایالات متحده یا مقیم دائم هستید و در بندر ورودی (POE) درخواست خواهید کرد، گواهینامه صدور CAQ خود را برای مطالعات پرینت بگیرید و هنگام سفر به کانادا آن را با خود بیاورید.

 

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره بر روی بنر زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست