مهاجرت نیروی کار به کانادا

اکثر مهاجران اخیر کانادا بین 25 تا 54 سال سن دارند. برای اینکه با تأثیر مهاجرت بر نیروی کار کانادا آشنا شوید با ما همراه باشید.

برای جمعیت شاغل در کانادا چه اتفاقی می افتد

درواقع، بیش از 20 درصد از افرادی که کانادا آنها را در سن کار طبقه بندی می کند، بین 55 تا 64 سال سن دارند، که نشان می دهد بسیاری از این افراد در آستانه بازنشستگی هستند. برای صحبت در مورد پیری عمومی جمعیت کانادا، مهم است که بدانیم، از سال 2016 تا 2021، تعداد کودکان زیر 15 سال با سرعتی شش برابر کمتر از تعداد افراد 65 ساله و بالاتر رشد کرده است. این موضوع، در کنار این واقعیت که این نسبت 55 تا 64 ساله از جمعیت شاغل (بیش از 1 در 5) نشان دهنده بالاترین رقم در تاریخ ثبت شده سرشماری کانادا است، نشان می دهد که نیروی کار کانادا به وضوح سالخورده محسوب می شوند.

علاوه بر این نگرانی، این حقیقت را نباید نادیده گرفت که نرخ باروری در کانادا بسیار پایین تر از سطح جایگزینی جمعیت است. سطح جایگزینی جمعیت جهانی در حال حاضر 2.1 کودک به ازای هر زن است. به دنبال روندی که از سال 2009 ادامه یافته است، نرخ باروری کانادا به طور پیوسته در طول زمان کاهش یافته است و به پایین ترین حد خود یعنی 1.4 فرزند به ازای هر زن در سال 2020 رسیده است. در سال 2020، کانادا نیز کمترین تعداد تولد از سال 2007 و بیشترین تعداد تولد را در طول سال داشته است. از سال 1997 کانادا با کاهش سالانه تولدها (-3.6٪) مواجه بوده است. ایده غالبی که با این چرخش نزولی در زایمان به وجود می آید این است که کانادا به سمت پیوستن به کشورهایی با نرخ باروری “پایین ترین” (1.3 یا کمتر فرزند برای هر زن) گرایش دارد.

مجموع این داده ها نشان می دهد که آینده نیروی کار طبیعی کانادا می تواند در جهتی غیر بهینه پیش برود. استاتیسکتیس کانادا (Statistics Canada) بر این باور است که این واقعیت ها ممکن است فشار بیشتری را بر بازار و سیستم های مراقبت های بهداشتی عمومی و بازنشستگی در سراسر کشور اعمال کند. بر این اساس، اگر این کشور می خواهد به حفظ و رشد نیروی کار خود ادامه دهد، اکنون باید به افق گسترده تری نگاه کند.

خوشبختانه در این بخش به تأثیر مهاجرت بر نیروی کار کانادا می رسیم.

آینده امیدوار کننده کار در کانادا با توجه به سن مهاجران

بر اساس اطلاعات سرشماری سال 2021، نزدیک به دو سوم از مهاجران کانادا (64.2٪) بین سال های 2016 و 2021 در محدوده سنی که این کشور به عنوان سن اصلی کار (25 تا 54 سال) تعریف می کند، جای گرفته اند.

برای درک ارزشی که کانادا برای سن کارگران ماهر که به این کشور می آیند قائل است، می توانیم به سادگی نگاهی به سیستم رتبه بندی جامع (CRS) بیندازیم که برای امتیاز دادن به متقاضیان در سیستم مهاجرت اکسپرس اینتری استفاده می شود.

سیستم CRS با توجه به سن متقاضیان در زمان درخواست، تعداد امتیاز متفاوتی را در اختیار متقاضیان قرار می دهد. بیشترین امتیاز سنی به متقاضیان اکسپرس اینتری 20 تا 29 ساله (100) داده می شود.

پیش از 20 سالگی، داوطلبان 17 سال یا کمتر 0 امتیاز، 18 سال سن 90 امتیاز و 19 سال 95 امتیاز دریافت می کنند. برای داوطلبان 30 سال به بالا، امتیازات موجود در رده سنی به تدریج کاسته خواهد شد. در ازای هرسال از 100 امتیازی که به افراد 20 تا 29 ساله در نظر گرفته شده،کسر می شود. در 30 سالگی، داوطلبان امتیاز 95 CRS را دریافت می کنند. برای سال های بالاتر از 30، نامزدها پنج امتیاز به ازای هر سال از دست می دهند – 90 امتیاز در 31 سالگی، 85 امتیاز در 32 سالگی، 80 امتیاز در 33 و غیره. این مقدار کمی بعد از 40 سالگی (45 امتیاز) تغییر می کند، که در آن هرسال 10 امتیاز کاهش می یابد. دریافت 35 امتیاز در 41 سالگی، 25 امتیاز در 42 سالگی و 15 امتیاز در 43 سالگی. تا زمانی که نامزد به 44 سالگی برسد. (5 امتیاز).

نامزدهای 45 ساله یا بالاتر 0 امتیاز CRS در رده سنی دریافت می کنند. با توجه به اینکه تعداد فزاینده ای از مهاجران در حال حاضر در کانادا مشغول به کار هستند، به ویژه در مقایسه با سطوح قبل از همه گیری، این واقعیت تأثیر مهاجرت بر نیروی کار کانادا غیرقابل چشم پوشی است. این امر بدان معنا است که مهاجران می توانند بخش بزرگ تری از توسعه نیروی کار کانادا در آینده باشند. مهاجرت که قبلاً نقش مهمی در رشد نیروی کار کانادا داشته است که 79.9 درصد از رشد نیروی کار بین سال های 2016 تا 2021 را به خود اختصاص داده است، باید همچنان نقش بزرگی در شکوفایی کانادا به عنوان یک کشور ایفا کند.

مهاجران اخیر در سن کار می توانند برای مدت طولانی در کانادا کار کنند و درنتیجه سال ها به نیروی کار و رشد اقتصادی این کشور کمک کنند. با توجه به اینکه میانگین سن بازنشستگی در کانادا به 64.4 سال در سال 2021 می رسد و بیش از 20 درصد از مهاجران اخیر کانادا بین 30 تا 34 سال به این کشور می آیند، می توان انتظار داشت که آنها تقریباً تا سه دهه آینده به نیروی کار کانادا کمک کنند.

در صورتی که شما نیز قصد مهاجرت به کانادا را دارید همین حالا با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل فرمایید تا راهنمای شما در این راه خطیر باشند.

جهت دریافت مشاوره تلفنی در زمینه مهاجرت به کانادا، بر روی بنر زیر کلیک کنید .

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست