انواع ویزای کانادا

ویزای مهاجرتی کانادا

ایرانیانی که قصدسفر به کانادا را دارند باید ویزای این کشور را دریافت کنند. این ویزا که برای اهداف مختلفی ارائه می شود را بایستی ازدطریق سفارت این کشور در کشور ترکیه و در شهر آنکارا دریافت کرد.

انواع ویزای کشور کانادا

بهتر است بدانید که کشور کانادا ویزا های متفاوتی را در اختیار افراد متقاضی قرار می دهد. این ویزا فقط شامل ویزای توریستی نمی شود، بلکه ویزای کانادا شامل ویزای نمایشگاهی، ویزای کار، ویزای تجارت، ویزای تحصیلی، ویزای ازدواج و … می شود. افراد متقاضی ویزا می توانند تمامی این ویزاها را از سفارت کشور کانادا دریافت کنند. نزدیک ترین سفارت کانادا در کشور ترکیه و در شهر آنکارا است که پاسخگوی تمامی متقاضیان ویزا می باشد

ویزای توریستی

کشور کانادا جاذبه های زیادی برای بازدید گردشگران دارد. این کشور بر سه اقیانوس احاطه دارد و دارای رشته های پهناور، دریاچه های بی شمار و یک فرهنگ بین المللی دوستانه می باشد. خوشبختانه امروزه این کشور ویزا را به توریستان و بازدیدکنندگان می دهد و فرصت بازدید از این کشور را برای همه افراد علاقمند فراهم می کند. این ویزا شامل ویزای کار و تحصیلی در کانادا نمی شود و فرد درخواست کننده فقط می تواند تمامی چشم اندازها و زیبایی های کشور کانادا را بازدید کند. ویزای توریستی کانادا در تمامی فصول و ایام سال به افراد علاقمند ارائه داده می شود. با ویزای کانادا می توانید به میلیون ها نفری بپیوندید که هر ساله کانادا را بازدید می کنند و از فرصت های توریستی بسیار زیادی که این کشور در اختیار شما قرار می دهد استفاده کنید. بسیاری از گردشگران و مهاجران به دلیل شرایط مناسب اجتماعی و اقتصادی که در کانادا وجود دارد، بازدید از این کشور را در اولویت قرار می دهند. دولت کانادا به علت حجم بالای درخواست های ویزای توریستی کانادا، قوانینی بسیار جدی در این زمینه برای ورود متقاضیان خارجی وضع نموده است؛ البته در صورت آشنایی کامل با این قوانین و تکمیل دقیق مدارک کار سختی برای اخذ ویزای توریستی کانادا نخواهید داشت.

ویزای توریستی کانادا چیست؟

ویزای توریستی کانادا یا Visitor Visa که در زیر گروه Temporary Resident Visa یا TRV تقسیم‌بندی می‌شود، یکی از انواع ویزاهای کانادا است که دارنده آن می‌تواند وارد خاک این کشور شده و هر بار تا مدت معینی در کانادا بماند.

ویزای مولتیپل کانادا

ویزای مولتیپل کانادا که در بین ایرانی ها با نام‌هایی همچون ویزای مولتی کانادا و یا ویزای ۵ ساله کانادا نیز شناخته می‌شود، یکی از جذاب‌ترین انواع ویزای کانادا است. برخی از مهمترین ویژگی‌های ویزای مولتیپل کانادا به شرح زیر است::

نامحدود بودن تعداد دفعات ورود به خاک کانادا
اعتبار ویزا تا زمان اعتبار پاسپورت
امکان اقامت در کانادا تا ۶ ماه برای هر بار ورود
امکان تمدید مدت ۶ ماه در صورت کافی و قانع کننده بودن دلایل متقاضی
پس از گذشت ۶ ماه از ورود کافی است برای 6 ساعت از خاک کانادا خارج شوید تا با ورود مجدد بتوانید ۶ ماه دیگر در این کشور اقامت داشته باشد.
در صورتی که طی ۱۰ سال گذشته برای اخذ ویزای کانادا انگشت نگاری کرده باشید، برای درخواست مجدد نیاز به انگشت نگاری نخواهید داشت، حتی اگر تقاضای شما ریجکت شده باشد. از آنجایی که اعتبار پاسپورت ایرانی حداکثر ۵ سال است، ویزای مولتیپل کانادا در ایران به ویزای ۵ ساله کانادا نیز شهرت یافته است. اما در عمل اگر از اعتبار پاسپورت متقاضی ویزای مولتیپل کانادا، 2 سال مانده باشد، ویزای مولتیپل وی نیز 2سال اعتبار خواهد داشت.
مدارک لازم برای اخذ ویزای کانادا (توریستی)
همانطور که گفته شد ویزاهای کانادا متفاوت است و. مدارک مورد نیاز هر یک از این ویزاها نیز بر اساس نوع ویزای درخواستی متفاوت می باشد. دو عامل اصلی در تعیین سرنوشت یک پرونده درخواست ویزای کانادا، بی تردید عامل اول تکمیل دقیق و صحیح فرم‌های ثبت نام و عامل دوم آفیسر پرونده خواهند بود. بنابراین بسیار منطقی است با توجه به اهمیت تکمیل مدارک موردنیاز و فرم‌های درخواست ویزای کانادا و اطلاع کامل از روند ویزا شدن پرونده، ابتدا با کارشناسانی با تجربه در امور ویزا مشورت کنید.
مدارک هویتی:
اصل گذرنامه: اصل گذرنامه امضاء شده
اصل تمامی گذرنامه های قدیمی و یا روادیدهای معتبر یا قبلی: روادیدهای معتبر یا قبلی شنگن، انگلستان، ایالت متحده آمریکا و کانادا
یک قطعه عکس رنگی جدید 6*4 بدون روتوش با زمینه سفید، کاملاً از روبرو با کیفیت عالی (گردی صورت کاملاً مشخص باشد)
اصل شناسنامه متقاضی
اصل کارت ملی متقاضی
اصل سند ازدواج
اصل مدارک اقامتی قدیمی و یا معتبر سایر کشورها
مدارک تحصیلی: اصل آخرین مدرک تحصیلی
سوابق بیمه: اصل و کپی از سوابق بیمه تأمین اجتماعی حداقل شش ماه اخیر ممهور به مهر سازمان تأمین اجتماعی
اسناد مالکیت: اصل و کپی اسناد مالکیت ملک، آپارتمان، باغ، ویلا، شرکت و …

مدارک مالی:
مدارک مالی می‌بایست به روز تهیه شوند، لذا تا زمانی که کارشناسان ما به شما اطلاع نداده اند، نسبت به تهیه آنها اقدام ننمایید.

اصل پرینت گردش چهار ماه اخیر به زبان انگلیسی و ممهور به مهر بانک صادر کننده
اصل گواهی تمکن مالی به زبان انگلیسی و به دلار کانادا ممهور به مهر بانک صادر کننده
مدارک شغلی:
حقوق بگیران:
اصل فیش‌های حقوقی 4 ماه اخیر
نامه اشتغال به کار (مطابق با شرایط زیر)
اصل آخرین حکم استخدامی (برای کارکنان شرکت های دولتی)
آگهی تأسیس و آخرین آگهی تغییرات (برای کارکنان شرکت های خصوصی)
بازرگانان، صاحبان صنایع، مدیران عامل و اعضای هیأت مدیره شرکت ها:
اصل و کپی کارت بازرگانی (برای بازرگانان)
اصل و کپی روزنامه های رسمی از بدو تأسیس تا کنون، آخرین آگهی تغییرات و اساس نامه شرکت
نامه اشتغال به کار (مطابق با شرایط زیر)
اصل و کپی لیست سوابق بیمه تأمین اجتماعی شش ماه اخیر کارکنان تحت پوشش ممهور به مهر سازمان تأمین اجتماعی
اصل رسید پرداختهای مالیاتی
پزشکان:
اصل و کپی کارت نظام پزشکی، پروانه مطب و نامه اشتغال به کار (مطابق با شرایط زیر)
کسبه:
اصل و کپی جواز کسب، پروانه تأسیس، مجوز مربوطه و یا معرفی نامه از اتحادیه صنف و اصل رسید پرداخت‌های مالیاتی
وکلا:
اصل و کپی کارت وکالت، دفترچه وکالت، گواهی شغلی برای وکلای شاغل در شرکت ها و ادارات
کشاورزان و دامداران:
معرفی نامه از اتحادیه یا تعاونی کشاورزی و دامداری و اصل و کپی اسناد و مدارک زمین و یا محل فعالیت
بازنشستگان:
اصل و کپی کارت بازنشستگی، حکم بازنشستگی، فیش های حقوق شش ماه اخیر
دانشجویان:
اصل و کپی گواهی تحصیلی، کارت دانشجویی به همراه مدارک شغلی و مالی والدین یا همسر
دانش آموزان:
اصل و کپی گواهی تحصیلی به همراه مدارک شغلی و مالی والدین
رضایت نامه محضری برای همراهی فرزندانی که بدون یکی از والدین قصد مسافرت دارند. رضایت نامه باید از سوی کسی باشد که آن ها را همراهی نمی‌کند
در صورت سوابق رد روادید در گذشته ارائه گواهی علت رد روادید الزامی است.*
ویژگی های نامه اشتغال به کار:
نامه اشتغال به کار باید ترجیح ًا به زبان انگلیسی بوده و حتمًا بر روی سربرگ شرکت تایپ شده باشد و در آن سمت فرد متقاضی، تاریخ شروع به کار، میزان حقوق، رزومه و حوزه فعالیت شرکت از بدو تأسیس تا کنون به طور مختصر ذکر شده و ممهور به مهر شرکت و امضاء فردی باشد که نام ایشان در روزنامه رسمی آمده است.
تکمیل فرم مشخصات فردی
تکمیل فرم اطلاعات خانوادگی
تکمیل فرم اطلاعات سفرهای قبلی (تمامی اطلاعات تکمیل شده در این فرم باید صحت داشته باشد و هر گونه مغایرتی باعث رد درخواست ویزا می شود)
دعوت نامه، شامل مشخصات کامل دعوت کننده و متقاضی، نسبت، دلیل سفر متقاضی، آدرس و تلفن، مدت زمان اقامت و هرگونه موارد مرتبط دیگر (دعوت نامه پس از تنظیم باید به مهر و امضای دفتر (Notary Public) برسد.
مدارک فرد دعوت کننده:
ارائه کارت شهروندی (Canadian Citizenship Card)، پاسپورت کانادایی، شناسنامه کانادایی(Canadian Birth Certificate) یا کارت اقامت(PR Card) از سوی فرد دعوت کننده الزامی است. همچنین سایر مدارک فرد دعوت کننده شامل گواهی اشتغال به کار، نامه بانک، برگه‌های مالیاتی(Notice of Assessment ) و فرم های T4 یا T1 تاثیر بسیار زیادی روی نتیجه درخواست ویزای فرد دعوت شونده دارند.

حضور کلیه مسافرین برای انگشت نگاری و عکسبرداری در VACالزامی است.
تمام مدارک جهت ارائه به سفارت کانادا باید به زبان انگلیسی ترجمه شود.
با توجه به شرایط حاکم در سفارتخانه ها، کارشناسان واحد روادید دلتابان این حق را برای خود محفوظ میدارند که درصورت لزوم، جهت تکمیل پرونده از مسافر، مدارک دیگری درخواست نمایند.

هزینه ویزای توریستی کانادا
فرد متقاضی ویزای کانادا باید بداند که هزینه ای را باید برای درخواست ویزا پرداخت کند که شامل هزینه بررسی پرونده، هزینه انگشت نگاری و هزینه وقت سفارت می باشد.. هزینه انگشت نگاری نیز همه افراد را شامل نمی شود. ا افراد زیر14 سال و بالای 80 سال نیازی به انجام انگشت نگاری ندارند.

زمان صدور ویزای کانادا
مدت زمان صدور ویزای توریستی کانادا بنابر اعلام سایت رسمی سفارت کانادا حداکثر ۱۲۱روز کاری است. البته این عدد تقریبی است و واقعیت این است که در مواردی کارشناسان خدمات ویزای کانادا در دلتابان ظرف مدت 3روز موفق به اخذ ویزای متقاضی شده‌اند و از سوی دیگر با مراجعینی برخورد داشته‌اند که پرونده درخواست ویزای کانادای آنها بیش از ۱ سال است در سفارت بلاتکلیف باقی‌مانده است مدت زمان صدور ویزا به طورمیانگین بین 2 تا 4 ماه به طول می انجامد. فرد متقاضی در صورت پذیرفته شدن درخواست خود می تواند از خدمات پیکاپ ویزا شرکت ما در ترکیه استفاده کند. اما در صورتی که نتیجه ویزا شما منفی باشد و در خواست شما رد شده باشد می توانید دوباره درخواست ویزای کانادا را بدهید. خوشبختانه کشور کانادا فرصتی ایجاد کرده است که فرد متقاضی ویزا می تواند بلافاصله یعنی بعد از رد شدن درخواست ویزای خود، درخواست مجدد بدهد. این فرصت به فرد متقاضی کمک می کند تا در مدت زمان کوتاهی ویزای خود را دریافت کند.

 

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست