انواع مدارس کانادا

6 مورد از انواع مدارس کانادا

همانطور که قبلا در مقاله مدارس کانادا اشاره شده بود کشور کانادا دارای بهترین نظام آموزشی در همه مقاطع تحصیلی می‌باشد.
لذا پیشنهاد می‌ شود جهت آشنایی با سیستم آموزشی کانادا ابتدا مقاله مدارس کانادا را مطالعه نمائید.
در این مطلب به بررسی انواع مدارس کانادا میپردازیم.

  • مدارس دولتی
  • مدارس خصوصی
  • مدارس شبانه روزی

مدارس دولتی کانادا

تحصیل در مدارس دولتی برای فرزندان افرادی که شهروند کانادا هستند و همچنین آن دسته از افرادی که اقامت دائم کانادا را دارند رایگان می باشد. دانش آموزانی که از خارج خاک کانادا برای تحصیل در مدارس دولتی اقدام می کنند باید شهریه خود را پرداخت کنند. رتبه بندی مدارس دولتی کانادا بر اساس امکانات هر مدرسه تعیین می شود و انجمن های استانی مسئول نظارت بر این مدارس هستند.

مدارس دولتی کانادا از اهمیت بالایی برخوردار هستند به این صورت که محله‌هایی که مدارس معتبر دولتی دارند قیمت بالاتری نیز دارند. مدارس دولتی برای متقاضیان واجد شرایط (بر اساس منطقه و شهر هر فرد) در همان محدوده پذیرش تحصیلی می دهد و آنها را ثبت نام می‌کند. مدت زمان اخذ پذیرش دانش آموز در مدارس دولتی به نسبت مدارس دیگر به زمان بیشتری نیاز دارد. مدارس دولتی کانادا براساس قوانین استانی و با بودجه فدرال اداره می‌ شوند.

انتخاب مدرسه دولتی مناسب

در اکثر استان‌ها والدین باید فرزند خود را در مدرسه‌ی دولتی که در منطقه ی زندگی آنها قرار دارد ثبت نام کنند در غیر این صورت پذیرش فرزندتان در مدرسه دولتی از ناحیه ای دیگر کار دشواری است. اما برخی دیگر مانند مدارس استان آلبرتا و یا استان منیتوبا، والدین می‌توانند فرزند خود را در هر مدرسه‌ای از شهر ثبت نام کنند.  اکثرا مدارس دولتی در محله‌ هایی با قیمت بالاتر کیفیت بهتری نیز دارند.

 

چند نمونه از مدارس دولتی کانادا:

  1. Abbotsford School District
  2. Chinook International Program
  3. Avon Maitland District School Board
  4. New Brunswick International Student Program
  5. Nova Scotia International Student Program
  6. Battle River School Division
  7. Lord Selkirk School Division
  8. Central Quebec School Board
  9. Prince Edward Island Department of Education
  10. Newfoundland & Labrador English School District

کانادا خانه بسیاری از مدارس عالی برای کودکان در هر سنی است. از مدارس دولتی گرفته تا آکادمی های خصوصی ، مدارس مذهبی و غوطه ور شدن فرانسه ، گزینه های زیادی برای انتخاب وجود دارد.

در کانادا ، اکثر کودکان از چهار یا پنج سالگی مهد کودک را شروع می کنند و مدرسه از کلاس اول که معمولاً حدود شش سالگی است اجباری می شود. بسته به استان یا قلمرو ، نوجوانان باید تا سن 16 تا 18 سالگی در مدرسه بمانند. اکثریت قریب به اتفاق کودکان کانادایی دبیرستان را به پایان می رسانند و بسیاری از آنها تحصیلات خود را در دانشگاه ها و کالج های پس از متوسطه ادامه می دهند .

سال تحصیلی کانادا معمولاً از سپتامبر تا ژوئن ادامه دارد و روزهای مدرسه از دوشنبه تا جمعه است. به طور معمول در تعطیلات زمستانی و اواسط بهار استراحت های کوتاهی وجود دارد.

در اینجا آنچه شما باید در مورد انواع مختلف مدارس در کانادا بدانید ، و نحوه انتخاب مدرسه مناسب برای کودکان ، نوجوانان یا نوجوانان ، آمده است.

چگونه یک مدرسه کانادایی مناسب برای فرزندان خود انتخاب کنیم؟

انواع مدارس کانادا و شرایط آن ها در زیر بررسی شده است:

مدارس دولتی

مدارس دولتی در همه استانها و مناطق وجود دارد. همه کودکان در کانادا از آموزش عمومی رایگان برخوردارند، به این معنی که هیچ هزینه ای برای ثبت نام در این مدارس وجود ندارد. مدارس دولتی به دو زبان محلی، انگلیسی و فرانسوی موجود است. مدارس دولتی کانادا تمایل دارند تا به صورت منطقه ای فعالیت کنند، به این معنا که فرزند شما فقط می تواند در مدرسه نزدیک محل زندگی تان ثبت نام کند.

برای ثبت نام فرزند خود در مدرسه دولتی، باید با هیئت مدیره مدرسه محلی خود تماس بگیرید. برخی از مدارس تقاضای بالاتری نسبت به سایر مدارس دارند، بنابراین خوب است این کار را از قبل انجام دهید تا اولین انتخاب خود را تضمین کنید. هیئت مدیره مدرسه ارزیابی می کند که فرزند شما در چه مقطعی باید تحصیل در کانادا را شروع کند و آیا او به پشتیبانی زبان رایگان در قالب کلاس های انگلیسی ( ESL ) یا فرانسوی نیاز دارد یا خیر.

یکی از انواع مدارس کانادا مدارس دولتی هستند که کودکان با استعدادهای درخشان مثل قوی بودن در ورزش یا دو میدانی، هنر و دیگر رشته ها را به صورت رایگان ثبت نام می کنند.

اما قبل از ثبت نام باید معیار های ممیزی مدرسه را داشته باشند.

مدارس فرانسوی در کانادا

یکی دیگر از انواع مدارس کانادا، مدارس دولتی هستند که عمدتا دانش آموزان غیر بومی فرانسوی زبان در آنجا تحصیل می کنند و تشویق می شوند تا به زبان فرانسه صحبت کنند. از آنجایی که کانادا دارای دو زبان رسمی است، برنامه های آموزشی بدون تحصیل در فرانسه برای همه کودکان و نوجوانان، صرف نظر از زبانی که در خانه صحبت می کنند، در دسترس است.

انتظار می رود کودکانی که در مدارس فرانسه ثبت نام می کنند، به مرور مسلط شده و حداقل نیمی از تحصیلات خود را به زبان فرانسوی ادامه دهند. این مدارس راهی عالی برای دو زبانه شدن بچه ها هستند، اما این موضوع می تواند برای دانش آموزان با مهارت های زبانی زیر متوسط ​​یا کسانی که دارای اختلال یادگیری هستند چالش برانگیز باشد. تقاضای مدرسه فرانسه اغلب بیشتر از نقاط موجود است. برای ثبت نام فرزند خود در مدارس فرانسوی، با هیئت مدیره مدرسه محلی خود تماس بگیرید.

مدارس کاتولیک

مدارس عمومی کاتولیک در استانهای انتاریو، آلبرتا، ساسکاچوان و هر سه قلمرو موجود است. در خارج از این مناطق، مدارس کاتولیک فقط به عنوان مدارس خصوصی وجود دارد که شهریه دریافت می کنند. در برخی از مدارس عمومی کاتولیک کودکان غیر کاتولیک پذیرفته می شوند.

در برخی موارد دیگر دانش آموز باید حداقل یک والد یا پدربزرگ و مادربزرگ کاتولیک برای ثبت نام داشته باشد یا دانش آموز برخی مقدسات کاتولیک را دریافت کرده باشد.

علاوه بر برنامه درسی استاندارد استانی یا سرزمینی، مدارس کاتولیک مطالعات دینی را آموزش می دهند، که عمدتا بر سیستم اعتقادی کاتولیک متمرکز است. مدارس کاتولیک همچنین ممکن است دانش آموزان را ملزم به پوشیدن لباس فرم کنند که باید از طریق مدرسه خریداری شود.

برای ثبت نام فرزند خود در مدرسه دولتی کاتولیک، باید با هیئت مدیره مدرسه محلی کاتولیک خود تماس بگیرید.

انواع مدارس کانادا به صورت مستقل

تنوع زیادی از انواع مدارس کانادا که به صورت خصوصی و مستقل در این کشور وجود دارد. این مدارس برای شرکت در تحصیل، سالانه یا نیمسال تحصیلی هزینه می پردازند. با این حال، برخی از مدارس خصوصی بورسیه تحصیلی را برای کودکانی ارائه می دهند که در غیر این صورت بودجه لازم برای ثبت نام را ندارند یا دارای توانایی های خاص علمی، هنری یا ورزشی هستند. در حالی که مدارس خصوصی به صورت انتفاعی فعالیت می کنند، مدارس مستقل غیر انتفاعی هستند و توسط هیئت منتخب فرمانداران نظارت می شوند.

برخی از مدارس خصوصی مدارس روزانه هستند، در حالی که برخی دیگر مدارس شبانه روزی هستند که به دانش آموزان اجازه می دهد در محوطه دانشگاه با همسالان خود زندگی کنند.

توجه به این نکته ضروری است که مدارس خصوصی و مستقل لزوماً بهتر از مدارس دولتی نیستند. برخی از آنها عالی هستند ، در حالی که دیگران چیزی را به دلخواه باقی می گذارند. اگر به ثبت نام فرزندان خود در یک مدرسه خصوصی علاقه دارید ، مهم است که درباره شهرت آنها و اینکه آیا آنها می توانند نیازهای فرزند شما را برآورده کنند ، تحقیق کنید. مدارس خصوصی و مستقل نظارت چندانی از سوی دولتهای استانی و منطقه ای ندارند و اختیار بیشتری برای ایجاد برنامه های درسی و استانداردهای خود دارند.

شهریه مدارس خصوصی در کانادا می تواند بین 9000 تا 35000 دلار در سال برای دانش آموزان روزانه و تا 65000 دلار برای دانش آموزان شبانه روزی هزینه داشته باشد. این هزینه ها شامل خدمات اضافی مانند حمل و نقل اتوبوس ، هزینه سفرهای میدانی ، فعالیت های فوق برنامه یا مراقبت از کودکان بعد از مدرسه نمی شود. برای ثبت نام فرزند خود در یک مدرسه خصوصی ، باید مستقیماً با مدرسه تماس بگیرید. برخی از مدارس از دانش آموزان احتمالی می خواهند قبل از تصمیم گیری در مورد پذیرش در آزمون ها یا شرکت در مصاحبه ها شرکت کنند.

آموزش در خانه

آموزش خانگی یک گزینه قانونی برای کودکان و نوجوانان در هر استان و قلمرو است. هر منطقه قوانین مربوط به آموزش خانگی را دارد و حتی برخی از افراد به تأمین بودجه آن کمک می کنند. اگر این گزینه را برای فرزندان خود انتخاب می کنید، باید برخی برنامه های درسی و الزامات یادگیری را برای آنها برآورده کنید. برخی از استان ها به گزارش منظم پیشرفت یا بازدید از منزل نیاز دارند. از آنجا که مقررات و انتظارات در استان یا قلمرو بسیار متفاوت است، مهم است که اگر به آموزش خانگی علاقه دارید، تحقیقات خود را انجام دهید.

آموزش اولیه کودکی

گزینه های زیادی برای شروع تحصیل فرزند شما در کانادا قبل از قانونی شدن حدود شش سالگی وجود دارد. انتخاب ها از خدمات مراقبت از کودک در مهد کودک تا مهد کودک تمام روز در مدارس دولتی متغیر است. در حالی که مهد کودک عمومی رایگان ارائه می شود، سایر خدمات آموزش اولیه معمولاً با پرداخت هزینه ارائه می شود.

ممکن است با مدارس مونته سوری به عنوان یکی از گزینه های محبوب آموزش دوران کودکی در کانادا برخورد کنید. مدارس مونته سوری مدارس خصوصی، پیش دبستانی ها یا مهدکودک ها هستند که بر این باورند که یادگیری با ساختار ضعیف و مبتنی بر بازی بهترین است. برنامه های مونته سوری به جای ارائه برنامه درسی یا روش تدریس، به بچه ها اجازه می دهد راه را پیش ببرند و بین یادگیری شفاهی، بصری، لمسی و کلامی یکی را انتخاب کنند. برای کسب اطلاعات بیشتر یا ثبت نام، باید مستقیماً با ارائه دهنده تماس بگیرید.

آشنایی با انواع مدارس موجود در کانادا و همچنین پیشنهادات آنها ، شرایط واجد شرایط بودن و هزینه ها برای پیدا کردن مناسب برای فرزند، نوجوان یا نوجوان شما بسیار مفید است. برنامه Arrive را برای منابع بیشتر در مورد نحوه آماده شدن برای زندگی جدید خود در کانادا بارگیری کنید.

چند مورد ازانواع مدارس کانادا که به صورت خصوصی فعالیت می کنند:

  1. Saint John’s School of Alberta
  2. Vancouver Hebrew Academy
  3. Balmoral Hall School
  4. Roman Catholic schools in Newfoundland and Labrador‎
  5. F.M. Memorial Academy
  6. Halifax Grammar School
  7. Trinity College School
  8. Sedbergh School (Quebec)
  9. Valley Christian Academy (Osler, Saskatchewan)
  10. C. Muslim School

مدارس کانادا که به صورت شبانه روزی فعالیت می کنند

افرادی که در مدارس کانادا به صورت شبانه روزی اقدام به تحصیل می‌کنند در تمامی طول سال داخل مدرسه اقامت دارند. دانش آموزان در مدارس شبانه روزی کانادا در طول روز سر کلاس درس و شب ها در خوابگاه زندگی می‌کنند که از استاندارد بالایی برخوردار هستند و فقط آخر هفته ها یا در تعطیلات آخر سال به خانه باز می‌گردند. اکثر مدارس خصوصی کانادا از نوع شبانه روزی هستند که برای محصلین امکانات ویژه ای را فراهم می کنند و معلمان بعد از اتمام ساعات درسی همراه دانش آموزان می‌ مانند.

یکی از مزیت‌های تحصیل در مدارس شبانه روزی این کشور آموزش و تقویت سریع زبان انگلیسی و فرانسه است. به این خاطر که کانادا کشوری با دو زبان رسمی انگلیسی و فرانسه است. فرصت مناسبی برای تقویت این دو زبان فراهم می شود هر چند که تمامی مدارس شبانه روزی دو زبانه نیستند. تنها مدارسی که شهریه بالاتری دارند حتی تا چهار زبان بین المللی آموزش می دهند. همچنین یکی دیگر از این مزیت ها تقویت روحیه زندگی اجتماعی و گروهی با تمام محدودیت هایش و پرورش مهارت های رهبری است.

همه ی مدارس خصوصی شبانه روزی دارای هزینه قیم قانونی (custodian) برای دانش آموزان بین المللی هستند. مدارس شبانه روزی دارای سیستم آموزشی سه ترم در یک سال می‌باشند که به دانش آموزان این مزیت را می‌ د‌هد تا در هر ترم یا نیمسال امکان ثبت نام در مدرسه را داشته باشند.

نمونه های از مدارس شبانه روزی کانادا:

  1. Appleby College
  2. Michaels University School
  3. McDonald International Academy
  4. The Bishop Strachan School
  5. Briercrest Christian Academy
  6. Kells Academy
  7. Rothesay Netherwood School
  8. King’s-Edgehill School
  9. Bronte College
  10. Pensionnat du Saint-Nom-de-Marie

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره بر روی بنر زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست