استان های کانادا

آشنایی با استان های کانادا

کانادا دومین کشور بزرگ جهان ۹٫۹۸۴٫۶۴۰ کیلومتر مربع وسعت دارد و دارای ۱۰ استان است. آشنایی با استان های کانادا برای مهاجرت به این کشور جزئی از ملزومات است.

۱- آلبرتا (Alberta)

مرکز آن ادمنتون، مهم‌ترین شهر آن کلگری است و بنف زیباترین شهر این استان می باشد. مساحت آلبرتا حدودا ۶۶۱٫۸۴۸ کیلومتر مربع است. آلبرتا فرهنگ قومی متفاوتی دارد، که از انگلستان، ایرلند، اسکاتلند، ولز، آلمان، فرانسه، اوکراین و خاورمیانه آمده‌اند. آلبرتا تنوع زیادی از مذاهب مختلف دارا می‌باشد که کاتولیک مهم ترین آن است این استان سرآمد تولید نفت و گاز در جهان می‌ باشد. صنایع و شغل های خدماتی مختلفی در آلبرتا در حال رشد می باشد.

با توجه به شرایط شغلی ایجاد شده پس از رشد اقتصادی این استان، آلبرتا یکی از بهترین مقصد برای مهاجرت به کانادا تبدیل شده است. در استان آلبرتا شرایط خوبی و سطح بالایی برای زندگی وجود دارد. استان آلبرتا فرهنگ جالب و پر جنب و جوشی دارد که با فرهنگ مهاجران تشکیل شده است. با توجه به فرهنگ تمامی این مهاجران گوناگون، شهرهای آلبرتا همگی بین المللی شده‌اند.

فرهنگ آلبرتا تا حدودی تحت تاثیر تاریخ خود از مهاجران اولیه و کشاورزی سنتی شکل گرفته است. بهترین مثال از این فرهنگ «فرهنگ کابویی»، فستیوالی در کالگری به نام Stampede است. برنامه هایی نظیر گاو بازی و طناب بازی دارد و فستیوال ها و جشن‌ های مختلفی که هر ساله برگزار می کنند. نزدیک به ۱٫۲ میلیون گردشگر را به کالگری جذب می‌کند. یکی از بهترین و بزرگترین بازارهای سر بسته دنیا در شهر ادمونتون به نام «بازار غربی ادمونتون» شهرت گرفته است.

۲- انتاریو (Ontario)

این استان از بابت جمعیت و فعالیت اقتصادی بزرگترین و قوی‌ ترین استان کانادا و مرکز آن تورنتو است و اتاوا (پایتخت کانادا) نیز در استان قرار دارد. مساحت انتاریو حدودا ۱٬۰۷۶٬۳۹۵ کیلومتر مربع و تقریبا ۹۴٪ جمعیت انتاریو در قسمت جنوبی این استان مشهور به انتاریو جنوبی قرار دارند. انتاریو فعال ترین ایالت در زمینه تولید است و حدودا ۵۲۲٪ از کل تولید ارسالی کانادا از این استان شکل می گیرد.

از لحاظ جغرافیایی استان انتاریو در شرق کانادا و در بین استان های کبک و منیتوبا قرار دارد. همچنین این شهر مرکز مالی و محل معاملات بورس در کشور کاناداست. با توجه به فرهنگ های مختلفی که از سرتاسر دنیا به این استان آمده اند این استان از متنوع ترین مناطق دنیا از لحاظ تنوع فرهنگی تشکیل شده است.

نقطه برجسته فرهنگ انتاریو با مهاجرینی شکل می گیرد که از ترکیب جمعیت های مختلف در شهرهای بزرگ این استان زندگی می کنند. مراسم آنها خوشایند ساکنین و گردشگران این آستانه است. برای مثال جشنواره اهالی حوزه کارائیب که در نوع خود بزرگترین جشنواره فرهنگی اهالی این منطقه در جهان است. در ابتدا توسط جامعه مهاجر از آن منطقه و به منظور نشان دادن فرهنگ خود به دیگران تشکیل می شد. امروزه تبدیل به جشن بزرگی شده که هرساله بیش از ۱٫۲ میلیون نفر را برای بازدید از این جشن جذب خود می کند.

۳- بریتیش کلمبیا (British Columbia)

این استان در کنار اقیانوس آرام قرار دارد و غربی‌ ترین استان کاناداست. بریتیش کلمبیا با داشتن 6 پارک ملی معروف که از مناطق طبیعی و دیدنی اینجاست و تقریبا به ۴ میلیون نفر در این استان زندگی می کنن و بسیاری از ساکنین این استان در منطقه لوئر مین لند ساکن هستند. مساحت این استان بسیار زیاده تقریبا اندازه جمع مساحت فرانسه، آلمان و هلند است. ویکتوریا مرکز این استان است که در جزیره ونکوور قرار دارد.

پرجمعیت ترین شهر استان ونکوور می باشد و این شهر با داشتن حدود ۲/۲۲ میلیون نفر جمعیت در جایگاه سومین شهر پر جمعیت کانادا قرار گرفته است. بیشتر چینی های کانادا در این شهر زندگی می کنند. محیط چند فرهنگی و سطح فوق العاده بالای زندگی این استان باعث شده مقصد بیشترین مهاجرین به کانادا شده است. فرهنگ این استان شکل گرفته از مناظر زیبای این استان است. مردمان این استان به داشتن سلامت جسمی و انجام تفریحات در فضای باز از جمله دوچرخه سواری، اسکی، اسنوبرد، قایق سواری و شنا مشهور شدند.

استان بیریتیش کلمبیا دارای یکی از بهترین مناطق طبیعی جهان و شرایط بسیار خوب تفریحی در این استان فراهم شده است. فرهنگ این استان از فرهنگ اقوام مهاجری مثل انگلیسی، آلمانی، چینی، هندی و ژاپنی شکل گرفته و این حجم فرهنگی موجب شده تا شهر ونکوور در سال مرکز جذب هنر و فرهنگ از سراسر جهان باشد.

۴- پرینس ادوارد آیلند (Prince Edward Island)

پرنس ادوارد یکی از استان های کاناداست که تشکیل شده از چند جزیره و جزیره های به همین اسم که در نزدیکی نیوبرانزوئیک و نواسکوشیا و کبک قرار گرفته و نسبت به بقیه استانهای کانادا دارای جمعیت و مساحت کمتری بوده که جزیره اصلی رتبه ۱۰۴ جزیره بزرگ دنیا و ۲۳۳ جزیره کوچک دارد که تقریبا ۶۸۵/۵ کیلومتر مربع مساحت دارد و صنایع عمده در این استان کشاورزی، گردشگری، ماهیگیری و تولیدات صنعتی و سیب زمینی یکی از بزرگترین کالاهای کشاورزی این استان محسوب می‌شود که کشاورزان به صورت نقدی از مزرعه ها دریافت می‌کنند و بدلیل هزینه نسبتاً پایین زندگی در این استان مردم زندگی راحتی دارند بطور مثال هزینه مسکن، گرمایش و هزینه زندگی به طور کل در بین کمترین ها محسوب می شود. در این جزیره چندین فرهنگ مجزا وجود دارد و به ساکنین این استان جزیره نشین خطاب می شوند. فرهنگ گرم و مهمان نواز جزیره نشینان بسیار معروف می باشد و امروزه هنوز آن روحیه صنعتی زنده مانده و این مخلوط زندگی مدرن و سنتی تشکیل دهنده ماهیت این استان است.

۵- ساسکاچوان (Saskatchewan)

استان ساسکاچوان در ناحیه سرسبز کاناداست و از لحاظ جغرافیایی در کنار منیتوبا از سمت شرق و آلبرتا از سمت غربی قرار گرفته این استان یکی از پر آفتاب ترین استانهای کانادا با میانگین ۲۰۰۰ تا ۲۵۰۰ ساعت تابش آفتاب در سال شده و جمعیت این استان تقریباً۱,۰۰۰,۰۰۰ نفره و مرکز این استان رجینا و بزرگترین شهر این استان ساسکتون نام دارد. در این استان ۷۲ ملت اولیه کانادا ساکنند و کلاً علت جذب افراد به این منطقه در گذشته خاک حاصلخیز این استان بوده. اما امروزه، اقتصاد رو به رشد و مدرن این استان عامل جذب مهاجران به ساسکاچوان شده. این استان دارای چندین فرهنگ مختلفه که نتیجه مهاجرت اقوام گوناگون به این منطقه است. در اواخر قرن نوزدهم افراد زیادی از اکراین و امپراطوری سابق اتریش وارد این استان شدند و از آنجایی که بیشتر گروه های مهاجر به کانادا بدلیل فشارهای مذهبی از کشور خود فرار کرده بودند، سنت و فرهنگ خود را در این استان زنده نگه داشتند. نتیجه این عمل مجموعه فرهنگی متنوع زنده در این استان است که گرمابخش این منطقه شده است.

۶- کبک (Quebec)

کبک یکی از استان‌های فرانسوی زبان کاناداست که مرکز آن شهر کبک سیتی و بزرگ‌ترین شهر آن مونترال است. کبک تنها استان کانادا با جمعیت غالباً فرانسوی زبان و تنها استان این کشور است که زبان رسمی آن در سطح استانی فرانسوی و بزرگترین استان کانادا با جمعیتی بالغ بر ۷,۶۰۰,۰۰۰ نفر شده است. کبک استانی پرطراوت و چند فرهنگی که میانگین درآمد برای یک خانواده در کبک در حدود ۴۸۰۰۰ دلار در سال تخمین زده شده که بسیار نزدیک به میانگین کل کاناداست. این ایالت به استاندارد عالی زندگی رسیده که از هزینه های زندگی ارزان مثال زدنی شده و بخاطر همین موضوع هزینه زندگی در کبک پایین تر از میانگین کل کانادا شده خصوصا در مورد هزینه های مسکن. مونترال جزء شهرهای اصلی و ارزان قیمت در کانادا محسوب می شود. کبک جایگاه فرهنگی متفاوت و تقریبا زنده ای دارد که در جذب بازدیدکنندگان از کانادا و سراسر جهان معروف شده است. تلاش های بسیار زیاد برای زنده نگاه داشتن میراث فرانسوی این ایالت باعث شده تا در آنجا هنر، آشپزی، و امور فرهنگی بی نظیری رونق داشته باشد. بعلاوه مهاجرت از سراسر جهان به این ایالت به ایجاد جامعه ای چند فرهنگی کمک کرده این دو عامل با هم ترکیب شدن تا فرهنگی شکوفا را به وجود آوردن که برای هر کس، چیزی برای ارائه دارد. مونترال به عنوان بزرگترین شهر این استان در سراسر جهان به خاطر جو خاص چند فرهنگی اش معروف شده است. از همان ابتدا مونترال جایگاهی برای انجمن های بزرگ به هر دو زبان انگلیسی و فرانسه بود و آن را به یک شهر دو زبانه واقعی تبدیل کرده به علاوه در طول زمان مونترال به صدها مهاجر به عنوان یکی از مقصدهای بسیار خوب در کانادا تبدیل شده است.

۷- منیتوبا (Manitoba)

منیتوبا یکی از سه استان سرسبز در قلب کاناداست که از جمعیتی حدود ۱٫۲ میلیون نفر تشکیل شده است. بزرگترین شهر این استان وینیپگ با جمعیتی حدود۷۰۶,۹۰۰ نفره و بعد از آن براندون دومین شهر بزرگ استان منیتوباست. این استان در سالهای اخیر شمار زیادی مهاجر جذب کرده و در تلاش است که تا سالانه ۱۰۰۰۰ نفر مهاجر جدید جذب کند. صنایع اصلی این استان معدن و تولید و کشاورزی محسوب می‌شود. شغل سنتی این استان ماهیگیری و زمین های کشاورزی زیادی در این استان وجود دارد. می‌توانیم از مزایای استان منیتوبا پایین بودن هزینه های زندگی مثل مسکن، انرژی، بیمه و هزینه های دانشگاه در این استان نام ببریم. مهاجرت در این استان باعث شده تا دارای مجموعه ای جالب از فرهنگ های مختلف شود و چند فرهنگی بودن که سیاست کاناداست در این استان به خوبی رؤیت می‌شود. درباره منیتوبا بیشتر بخوانید.

۸- نوا اسکوشیا (Nova Scotia)

استان نوا اسکوشیا با ۱ میلیون جمعیت یکی از چهار استان آتلانتیک کاناداست و در شرق ساحل شرقی کانادا قرار دارد. این استان ۳۸۰۰ جزیره ساحلی دارد به علاوه خاک اصلی خود این استان. هالیفکس مرکز سیاسی و بزرگترین شهر این استان نام دارد. این استان نیز یکی از بندرهای اصلی دریایی کانادا و محل دسترسی به اقیانوس اطلس و قدیمیترین قوم سیاه پوست در کانادا در این استان زندگی می کنند. سطح خوب درآمد در این استان هزینه های زندگی را برای ساکنین این استان قابل پرداخت کرده است. ساکنین استان نوا اسکوشیا به مهمان نوازی مشهورن و از فرهنگ های مختلف تشکیل شده است. اسکاتلندی ها، فرانسوی ها، گانلیک ها، میکماگ ها و سیاه پوستان از اقوام هایی هستند که تاثیر عجیبی در این استان بجا گذاشته اند که حاصل این تأثیر یک فرهنگ کامل نوا اسکوشیایی بدست آمده و در این استان شهرهای مرزی وجود دارد که در آن اقوام هنرمند زیادی زندگی می کنند.

۹- نیوبرانزویک (New Brunswick)

استان نیوبرانزویک با جمعیتی حدود ۷۶۰,۰۰۰ نفر یکی از چهار استان آتلانتیک کاناداست و دارای مناطق بکر و دست نخورده زیادی که ۸۵ % این استان پوشیده از جنگل و همچنین چندین جزیره ساحلی در این استان قرار دارد. فردریکتون مرکز این استان و سنت جان بزرگترین شهر استان نیوبرانزویکه و شهر منکتان دیگر مرکز مهم شهری این استان محسوب می شود. این استان دارای دو زبان رسمی بوده که ۳۵ % آنها فرانسوی که زبان اول صحبت می کنند و ۶۵ % مابقی انگلیسی صحبت می کنند. اگر چه کانادا در کل یک کشور با دو زبانه ولی نیوبرانزویک تنها استانی است که اساساً دو زبانی صحبت می کنند. هزینه زندگی در استان نیوبرانزویک به قدری پایین است که با یک درآمد معمولی می توان زندگی راحتی فراهم کرد. البته هزینه های زندگی و مسکن نیز معمولاً پایین و هزینه های انرژی و خوراک نیز تقریبا مناسب می باشد. این استان به داشتن هویت استانی معروف است و ساکنان این استان بسیار مهمان نواز و خونگرمند و نرخ جرم و جنایت بسیار پایین تر از متوسط کاناداست که این استان را به محلی امن تبدیل کرده است. استان نیوبرانزویک دارای فرهنگ اصیل انگلیسی و فرانسوی به همراه دیگر فرهنگ های ساکنین آنجاست. نیوبرانزویک یکی از بزرگترین مراکز فرهنگی در آمریکای شمالی به حساب می آید.

۱۰- نیوفاندلند و لابرادور (Newfoundland and Labrador)

نیوفاندلند و لابرادور در حدود ۱۷۷,۰۰۰ نفر جمعیت دارد و در شمال شرق آمریکای شمالی واقع شده و با اقیانوس اطلس مرز ساحلی دارد و مرکز استان انسینت جانز و بزرگترین شهر این استان محسوب می شود و مرکز تجاری و تاریخی جزیره نیز هست. سطح بالای بیکاری بدین معنی است که درآمد متوسط خانواده ها از میانگین کانادا پایین تره و البته از نظر هزینه های مسکن و زندگی کمترین نرخ را در بین استانها دارد و با داشتن شغل در یکی از مراکز صنعتی می توان زندگی راحتی در این استان داشت. فرهنگهای استان نیوفاندلند و لابرادور کاملاً به صنعت ماهیگیری گره خورده که اکثر جمعیت این استان در روستاهای ساحلی دیده می شوند. علی رغم کاهش ماهی و افت ماهیگیری، هنوز تاثیر فرهنگ سنتی باقی مانده و این استان دارای هویت قوی بجا مانده از استقلال آن می باشد. مهمان نوازی و خونگرمی مردم های این استان آنها را به خوبی با دیگر مناطق کانادا هماهنگ ساخته است. این استان مقصد اصلی مهاجران به کانادا نیست ولی مهمان نوازی و خونگرمی مردمان این استان، مهاجران متخصص را به سمت خود جذب کرده است. این استان جهت تسهیل روند مهاجرت در برنامه انتخابی استانی PNP شرکت می کند که این برنامه به روند مهاجرت و صدور ویزا سرعت می‌بخشد.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

3 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست