پیدایش برنامه مهاجرت استانی به کانادا

قبل از راه اندازی برنامه نامزد استانی (PNP)، اکثریت مهاجران کانادا در انتاریو، کبک و بریتیش کلمبیا ساکن شدند. در اوایل دهه 1990، استان های پرایری که غالبا از دشت ها تشکیل شده اند (مانند مانیتوبا و ساسکاچوان) و استان های آتلانتیک (مانند نیوبرانزویک و نوا اسکوشیا) نگران میزان کم مهاجرت به مناطق خود بودند. دولت فدرال تصمیم به اجرای برنامه مهاجرت استانی به کانادا را گرفت که در سال 1998 راه اندازی شد. هدف PNP کانادا گسترش مزایای مهاجرت در تمام استان ها و قلمروهای کانادا بود. تا سال 2009، همه استان های غیر از کبک و نوناووت یک توافقنامه مهاجرتی با دولت فدرال امضا کردند که به آنها اجازه می داد برنامه مهاجرت استانی خود را راه اندازی کنند. از زمانی که برنامه های استانی کانادا راه اندازی شده است، استان های آتلانتیک و پرایری از افزایش تعداد مهاجران بهره مند شدند.

مهاجرت استانی کانادا چگونه عمل می کند؟

مهاجرت استانی به کانادا برای کارگران خارجی است که دارای مهارت، تحصیلات و تجربه کاری هستند تا به کانادا بیایند و به اقتصاد یک استان یا منطقه خاص کمک کنند. هر استان و منطقه “جریان” خاص خود را دارد که برنامه های مهاجرتی و الزامات فردی برای هدف قرار دادن گروه های خاص دارد.

علاوه بر این، هر برنامه مهاجرت استانی به کانادا حداقل یک جریان مهاجرتی دارد که با سیستم انتخاب مهاجرت فدرال اکسپرس اینتری هماهنگ است. تحت این جریان های همسو با اکسپرس اینتری، نامزدهای استانی به عنوان «نامزدهای پیشرفته» شناخته می شوند. جریان های پیشرفته pnp کانادا برای کاندیدای مهاجرت مفید است زیرا 600 امتیاز اضافی سیستم رتبه بندی جامع (CRS) اعطا می کند که به طور مؤثر دعوت نامه اقامت دائم را از طریق اکسپرس اینتری تضمین می کند.

راه دیگر برای دریافت اقامت دائم از طریق جریان “پایه” است که نیاز به درخواست مستقیم برای جریان مهاجرت استانی کانادا دارد. هنگامی که یک نامزد نامزدی استانی را به دست آورد، دولت فدرال درخواست اقامت دائم را بررسی می کند.

در سال 1999، تنها 477 نفر از طریق برنامه مهاجرت استانی به کانادا وارد این کشور شدند. با گذشت زمان، تعداد مهاجرانی که در کانادا مستقر شدند رو به افزایش بود. دپارتمان فدرال مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا (IRCC) هر ساله یک برنامه جدید سطوح مهاجرت را برای هدایت عملیات خود و برنامه ریزی اهداف مهاجرتی منتشر می کند. در سال 2022، دپارتمان فدرال مهاجرت، پناهندگان و شهروندی کانادا انتظار دارد 83,500 مهاجر از برنامه اقامت استانی کانادا استقبال کند و انتظار دارد این تعداد تا سال 2024 به 93,000 نفر برسد.

مهاجرت استانی کانادا یک راه پیشرو برای مهاجرت به عنوان یک کارگر ماهر است و برای استان ها و مناطق ضروری است تا از کارگران ماهر از سراسر جهان برای تقویت اقتصاد خود استقبال کنند.

مهاجرت استانی به کانادا 2023

استان ها و سرزمین های کانادا، به استثنای کبک و نوناووت، برنامه های کاندیداهای استانی (PNP) خود را اجرا می کنند. هر استان معیارهای خاص خود را برای انتخاب کارگران خارجی واجد شرایط برای اقامت دائم کانادا تحت PNP مربوطه تعیین می کند.

دولت های استانی با داشتن برنامه های مهاجرت استانی خاص خود، افرادی را انتخاب می کنند که برای تأمین نیازهای بازار کار محلی خود کاملا مناسب باشند. مهاجرت استانی به کانادا، هم تراز با برنامه اکسپرس اینتری که مسیر اصلی مهاجرت برای مهاجران سرمایه گذاری است، مسیر اصلی اقامت دائم کانادا را فراهم می کند. انتظار می رود از امسال تا 2023 بیش از 80,000 مهاجر تنها از طریق این برنامه اقامت دائم دریافت کنند.

در هفته های اخیر، استان های بریتیش کلمبیا، آلبرتا، ساسکاچوان، مانیتوبا، انتاریو، نوا اسکوشیا و جزیره پرنس ادوارد دعوت نامه هایی را برای کارگران با طیف وسیعی از مهارت ها و تجربه حرفه ای صادر کرده اند. داوطلبان دعوت شده این فرصت را پیدا می کنند تا برای نامزدی استانی درخواست دهند، که این درخواست از درخواست نهایی آنها برای اقامت دائم کانادا پشتیبانی می کند.

جزئیات برنامه مهاجرت استانی به کانادا 2023 – (PNP)

برنامه های مهاجرت استانی به کانادا برای جذب استعدادهای بین المللی ماهر در استان هایی که با کمبود نیرو مواجه هستند، ایجاد شده است. هزاران نفر از متقاضیان، موفق شده اند تا از طریق برنامه PNP در کانادا نقل مکان کرده و به طور دائمی اقامت این کشور را دریافت کنند. برخی از بهترین استان های کانادا برای درخواست در این برنامه عبارتند از:

  • جزیره پرنس ادوارد
  • انتاریو
  • ساسکاچوان
  • مانیتوبا
  • نوا اسکوشیا

اگر شما یک متخصص ماهر و با تجربه در فناوری، امور مالی، آموزش، بازاریابی یا مراقبت های بهداشتی هستید، اکنون زمان مناسب برای بررسی گزینه های خود از طریق برنامه PNP است.

گزینه های مهاجرت به کانادا از طریق برنامه 

هنگام پر کردن درخواست از طریق برنامه PNP، دو گزینه وجود دارد:

  • درخواست کاغذی
  • اکسپرس اینتری

فرایند درخواست کاغذی مهاجرت استانی به کانادا:

اولین قدم برای مهاجرت استانی به کانادا این است که در استان یا قلمرو مربوطه، تحت عنوانی غیر از اکسپرس اینتری درخواست دهید.

اگر جز واجدین شرایط مهاجرت استانی به کانادا باشید و در لیست شغلی درخواستی فردی برخی از استان ها جای داشته باشید و شغل شما در این لیست باشد استان مورد نظر درخواست شما را پذیرش می نماید. سپس می توانید برای ویزای (PR) درخواست دهید و باید یک درخواست کاغذی برای ویزای (PR) خود ارائه دهید. مدت زمان پردازش این روش معمولاً بیشتر از سیستم اکسپرس اینتری است.

سیستم اکسپرس اینتری

می توانید طی تماس با استان یا قلمرو مربوطه از طریق جریان اکسپرس اینتری برای نامزدی اقدام کنید. در صورت دریافت پاسخ مثبت از جانب استان یا قلمرو می توانید پروفایل اکسپرس اینتری ایجاد کنید یا در صورت داشتن پروفایل آن را برای مهاجرت استانی به کانادا به روز نمایید.

گزینه دیگر ایجاد پروفایل اکسپرس اینتری و ابزار علاقه به استان یا قلمروی خاصی است. درصورتی آن استان پاسخ درخواست شما را داد سپس می توانید برای روش اکسپرس اینتری اقدام نمایید. برای نتیجه موفقیت آمیز درخواست باید واجد شرایط لازم باشید.

مراحل درخواست اقامت دائم از طریق کاندیدای استانی به کانادا PNP

  • برای استان یا منطقه ای که قصد مهاجرت استانی به کانادا و اقامت در آن را دارید درخواست دهید.
  • درصورتی که پروفایل شما واجد شرایط باشد می توانیداز طرف استان برای درخواست ویزای PR معرفی شوید.
  • پس از معرفی توسط استان برای ویزای PR خود اقدام نمایید

نکته: معیارهای ارزیابی برنامه PR در استانهای مختلف متفاوت است.

مدارک مورد نیاز برای مهاجرت استانی به کانادا

برای درخواست برنامه PNP کانادا، متقاضیان باید مدارک زیر را ارائه دهند:

  • گذرنامه فعلی و تاریخچه سفر
  • مدارک تحصیلی
  • مدارک شغلی
  • گزارش اخیر وضعیت سلامت
  • گواهی عدم سو سابقه
  • مدارک مورد نیاز دیگر

روند درخواست مهاجرت استانی به کانادا به چه صورت است؟

از آنجایی که نوبت دهی به نحوه عملکرد جریان های مختلف بستگی دارد، فرآیند درخواست در برنامه های مهاجرت استانی به کانادا متفاوت است. به طور کلی، می توانید از طریق پورتال های آنلاین مربوطه یا پروسه درخواست کاغذی، یک درخواست را مستقیماً به استان ارسال کنید. در این ماه، برخی از سیستم های کاربردی کاغذی به دیجیتالی تغییر وضعیت می دهند.

بیشتر PNP ها بر اساس سیستم ابراز علاقه (EOI) کار می کنند که در آن متقاضیان پروفایل هایی با جزئیات تحصیلات، تجربه کار و مهارت های زبان خود ایجاد می کنند. سپس از متقاضیان دارای نمرات بالاتر دعوت می شود تا از طریق آنچه به نام “تساوی” شناخته می شود، برای نامزدی استانی اقدام کنند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره بر روی بنر زیر لینک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست