شهر فردریکتون کانادا

همه چیز درباره شهر فردریکتون کانادا

شهر فردریکتون کانادا یکی از قدیمی ترین شهرهای این کشور است و عمیقاً در تاریخ این کشور غرق شده است. با شواهدی مبنی بر وجود ساکنان انسانی به بیش از 12,000 سال پیش، این منطقه توسط قبیله مالی سیتز (Maliseets) برای کشاورزی مورداستفاده قرار می گرفت تا زمانی که استعمارگران فرانسوی قلعه نشوک (Nashwaak) را در اواخر دهه 1600 در این منطقه ساختند. در آن زمان شهر فردریکتون با نام سانت آن مشهور بود. شهر فردریکتون در استان نوا اسکوشیا واقع شده و با جمعیتی حدود 58 هزار نفر یکی از شهرهای بزرگ این استان است. این شهر از شهرهای با قدمت طولانی کانادا به حساب می آید و در دوره چند صد ساله، تحت حکم دولت بریتانیا بود.

در سال 1848، نام سانت به افتخار فردریک شاه بریتانیا که در آن زمان در پادشاه انگلستان بود به فردریکتون تغییر کرد. این شهر در دوره گذشته به دلیل صنایع خود مانند صنایع چوب، تولید لباس و تولید مواد غذایی بسیار شناخته شده بود.

در چند دهه اخیر، شهر فردریکتون با ارائه خدمات و مراکز تفریحی برای جامعه دانشجویان و همچنین ایجاد شرایط مناسب برای توسعه صنایع جدید، به یکی از محبوب ترین گردشگری در شرق کانادا تبدیل شده است. بازدید از این شهر برای گردشگرانی که به دنبال تجربه فعالیت های فرهنگی و تاریخی هستند، جذابیت فراوانی دارند.

آب و هوا شهر فردریکتون کانادا

شهر فردریکتون دارای اقلیم اقیانوسی یا همان اقلیم و معتدل است. در فصل تابستان، هوا معمولاً بین ۲۰-۲۵ درجه سلسیوس و در فصل زمستان دمای هوا در حدود -۵ تا -۱۰ درجه سلسیوس است.

در فصل بهار و پاییز نیز آب و هوای شهر معمولاً ملایم است و در این فصل باران های زیادی در این منطقه می بارد. به طورکلی، شهر فردریکتون دارای هوایی مطلوب و دلپذیر است و تغییرات در طول سال نسبتاً کم است.

آموزش و پروش در شهر فردریکتون کانادا

فردریکتون شهری با تجربه تحصیلی عالی است. در داخل شهر تعداد زیادی کالج و دانشگاه و همچنین بیش از 30 مدرسه ازجمله دبیرستان فردریکتون، قدیمی ترین دبیرستان انگلیسی در کانادا وجود دارد.

یکی از مهمترین دلایلی که فردریکتون تا این حد پر جنب وجوش باقی می ماند، هجوم گسترده جوانان به انبوهی از مؤسسات تحصیلی آن در سطح جهانی است، از جمله:

  • دانشگاه نیوبرانزویک
  • کالج شرقی
  • کالج تجارت آتلانتیک
  • دانشگاه یورک ویل
  • دانشگاه سنت توماس
  • کالج صنایع دستی و طراحی نیوبرانزویک
  • دانشگاه فردریکتون
  • مرکز هنر و فناوری
  • کالج UNB
  • دانشگاه لنزبریج

صنایع در شهر فردریکتون کانادا

صنعت چوب و نساجی از صنایع اصلی شهر فردریکتون است. هر دو صنعت چوب و نساجی برای اقتصاد شهر بسیار مهم هستند. در صنعت چوب شهر فردریکتون کانادا به عنوان یکی از شهرهای پیشرو در کانادا شناخته می شود. با وجود این که بسیاری از کارخانجات چوب به دلایل زیست محیطی و انتقال فناوری به شهرهای دیگر کانادا و یا خارج از کانادا هستند، اما هنوز هم کارخانه های چوب در شهر فردریکتون وجود دارد.

صنعت نساجی نیز در شهر فردریکتون بسیار پیشرفته است. شهر فردریکتون دارای کارخانه های پوشاک بزرگ است که به تولید لباس های اسپرت و کاری می پردازد. همچنین شرکت های بزرگی مانند لیلمون اتلانتیک (Lululemon Athletica)، ام ای سی (MEC) و گیلدن اکتیو ور (Gildan Activewear) نیز در این شهر فعالیت دارند.

جاذبه های گردشگری شهر فردریکتون کانادا

شهر فردریکتون دارای جاذبه های گردشگری فراوانی است. یکی از مهم ترین جاذبه های این شهر، پل هارتلند است. این پل، با بیش از صد سال سن، پل چوبی باطراحی ساده ای است که بر روی رودخانه سنت جان واقع شده است. این پل ۳۸۰ متر طول دارد و باعث شگفتی و تعجب هرکسی می شود که آن را می بیند.

جاذبه های دیگری که مردم بسیار به آن علاقه مند هستند، موزه محلی و فولکلوری است. این موزه درواقع ترکیبی از آثار فرهنگی و تاریخی منطقه است. در این موزه، می توان با روایت ها و اسطوره های محلی شهر فردریکتون کانادا آشنا شد.

همچنین مسیر جنگلی پارک وی در فاند هم جزو جاذبه های گردشگری شهر فردریکتون است یک مسیر پیاده روی و دوچرخه سواری به طول 10 کیلومتر به امتداد جنگل واقع در این منطقه وجود دارد. در نزدیکی رودخانه بیگ سالمون یک مرکز اطلاع رسانی وجود دارد که با یک نمایشگر بزرگ، اطلاعات مهم و ضروری را به گردشگران ارائه می دهد. در این پارک، می توانید انواع فعالیت های جسمانی مانند کوهنوردی، کایاک سواری، پیاده روی و بیشتر را انجام دهید.

پارک اودل و باغ گیاه شناسی فردریکتون هم جزو جاذبه های گردشگری شهر فردریکتون است. در کنار اینها، شهر فردریکتون دارای تئاتر و مرکز هنری است که در آنها اجراهای موسیقی، نمایش های تئاتری و اجراهای دیگر می شود.

هزینه زندگی در فردریکتون

فردریکتون به داشتن هزینه نسبتاً بالا برای زندگی در شهرهای کوچکتر کانادا معروف است. با این حال، در مقایسه با شهرهای بزرگتر مانند تورنتو، واضح است که فردریکتون بدون قربانی کردن فرهنگ اجتماعی پر جنب و جوش آن شهرها، گزینه بسیار مقرون به صرفه تری برای زندگی است.

 هزینه زندگی هم به عنوان یک فرد و هم به عنوان یک خانواده در فردریکتون به طور قابل توجهی ارزان تر از تورنتو است.با این حال، علیرغم هزینه های زندگی و مسکن کمتر، حقوق در فردریکتون نسبت به شهرهای بزرگ کانادا بیشتر است.درنتیجه این عوامل، ساکنان شهر فردریکتون کانادا از قدرت خرید بالاتری نسبت به ساکنان شهرهای بزرگ برخوردار هستند و به آنها فرصتی می دهد تا از تنوع گسترده ای از کارها در فردریکتون لذت ببرند.

محله های فردریکتون

با توجه به قیمت های پایین مسکن فردریکتون، محله های بسیار متنوعی برای افراد با پیشینه های مختلف ارائه می شود. برخی از مهیج ترین محله ها برای تازه واردان به شهر فردریکتون به شرح زیر است:

  • مریلند نیو

یک جامعه پرجنب وجوش در مرز جنوبی فردریکتون، نیومریلند، یکی از ثروتمندترین جوامع نیوبرانزویک است. ساکنان این محله دسترسی عالی به خرید در خیابان پراسپکت و برنامه های تفریحی و اجتماعی دارند. این امر آن را برای متخصصان جوانی که به دنبال ساختن خانه خود در فردریکتون هستند یا برای خانواده های جوانی که به دنبال شروع کار خود در یک جامعه امن، راحت و پرجنب وجوش هستند، عالی است.

  • مرکز شهر فردریکتون کانادا

منطقه مرکز شهر فردریکتون که عمیقاً در تاریخ شهر فرو رفته است، مرکز فرهنگی این شهر است. مرکز شهر فردریکتون، خانه برخی از برترین صنعتگران، بوتیک ها، پارک ها، پیست های اسکیت، بارها، کافه ها، رستوران ها و موزه ها، طیف کاملی از فرهنگ پرجنب وجوش منطقه شهری را ارائه می دهد.

  • منطقه هیل (Hill Area)

منطقه هیل برای افرادی که به دنبال صلح و آرامش در طبیعت و مناطق روستایی کانادا هستند، یک مقصد بسیار مناسب است. با وجود نزدیکی به برخی از مدارس و دانشگاه های برتر فردریکتون، منطقه هیل یکی از نقاط جذاب برای دانش آموزان و خانواده ها با گستره وسیعی از فعالیت های خارج از منزل و حومه های امن و محافظت شده است.

ویزای مهاجرتی منحصر به فرد فردریکتون

محبوب ترین برنامه مهاجرت برای کسانی که می خواهند به فردریکتون نقل مکان کنند، برنامه نامزد استانی نیوبرانزویک (NB PNP) است. برنامه نامزد استانی نیوبرانزویک به طور خاص برای کمک به اقتصاد نیوبرانزویک با پر کردن شکاف های موجود در بازار کار محلی با اتباع خارجی ماهر طراحی شده است.

آنها با دادن فرصتی به اتباع خارجی با مهارت های مورد نیاز برای تبدیل شدن به اقامت دائم کانادا مستقیماً از طریق استان یا از طریق سیستم اکسپرس انتری به این امر دست می یابند.

اقتصاد محلی شهر فردریکتون کانادا

  • با توجه به اینکه خدمات دولتی در فردریکتون تنها بخش کوچکی از اقتصاد را تشکیل می دهند، درصد زیادی از مشاغل در زمینه فناوری اطلاعات و ارتباطات (ICT) فعالیت دارند. با این حال، تجارت و تحقیقات همچنان به عنوان محرک های اصلی اقتصاد در فردریکتون تلقی می شوند. این شهر، پایتخت نوپای کانادا است و به دلیل تمرکز بالای دانشگاه های معتبر و استخر استعداد با تحصیلات بالا، به یک مقصد جذاب برای مهاجران با استعداد و شماره 1 میکروشهر در آمریکای شمالی برای تجارت تبدیل شده است. در سال 2016، فردریکتون به عنوان «جامعه استارتاپی سال» توسط استارتاپ کانادا انتخاب شد و به دلیل وجود شرکت های صنعت دانش برتر، تمرکز بالایی از صنایع مرتبط با این زمینه در این شهر وجود دارد.
  • بیوتکنولوژی
  • تکنولوژی پاک
  • هوافضا و دفاع

همچنین فردریکتون بیشترین سرانه مهندسان را در کل کانادا دارد. این امر باعث شده فردریکتون به یک شهر هوشمند نوآور و یک رهبر ملی در امنیت سایبری، فناوری اطلاعات ، خدمات مالی، کشاورزی تبدیل شود.

سایر بخش ها عبارت اند از:

  • خدمات دولتی
  • منابع طبیعی
  • تحصیلات
  • خدمات بهداشتی و اجتماعی
  • خرده فروشی
  • اسکان و پذیرایی.

کارفرمایان عمده در فردریکتون

فردریکتون خانه کارفرمایان در بسیاری از صنایع است. برترین کارفرمایان منطقه عبارتند از:

  • آکرئون
  • نیروی فروش
  • ایروینگ
  • نوآوری های مارینر
  • سیونت
  • اسکیل سافت
  • اینترویو

مسیرهای شغلی در فردریکتون

فردریکتون یک جامعه تجاری حامی دارد که برای کمک به تازه واردان و ساکنان دائمی در یافتن شغل سرمایه گذاری می کند. برای جستجوی فرصت های شغلی بالقوه که با مهارت ها و تجربه شما مطابقت دارند، می توانید موارد زیر را بررسی کنید:

  1. NBJobs.ca
  2. فرصت هاNB

بازار مسکن فردریکتون

“برای انتخاب بهترین محل زندگی، موقعیت مکانی و فاصله نزدیکی به امکانات را مدنظر قرار دهید.” به عنوان مثال، موقعیت نزدیک به مدارس، محل کار، بیمارستان ها، درمانگاه ها، مراکز مراقبت از کودکان و فروشگاه ها بسیار مهم هستند. در نظر گرفتن هزینه های مربوط به محل زندگی و داشتن امکانات می توان در انتخاب بهترین محل زندگی به شما کمک کرد.”

آیا مسکن در فردریکتون، نیوبرانزویک گران است؟

در شهر فردریکتون، املاک و مستغلات بزرگی برای خانه و اجاره دهندگان در اختیار دارند. با این قیمت مسکن در این شهر افزایش قابل توجهی دارد که به دلیل هجوم خارج از استان و کاهش مسکن در بازار برمی گردد. با افزایش قیمت، هزینه های اجاره در فردریکتون در حال حاضر به صورت زیر است:

  • 41 درصد کمتر از تورنتو
  • 39 درصد کمتر از مونترال
  • 73 درصد کمتر از ونکوور است.

یافتن مکانی برای اجاره در فردریکتون

جستجوی آنلاین مسکن در بازار خصوصی یکی از راه های یافتن خانه متناسب با بودجه و نیازهای شماست. همچنین می توانید برای جستجوی واحدهای اجاره ای موجود، «Rentals for Newcomers» را مرور کنید. همچنین در این سایت می توانید قیمت فعلی اجاره را پیدا کنید. اگر قصد اجاره دارید، باید به فکر خرید بیمه اجاره نیز باشید. این به شما محافظت از وسایل شخصی شما و محافظت از خانواده شما را ارائه می دهد. بیمه صاحب خانه شما را در برابر از دست دادن اموال ناشی از آن محافظت نمی کند.

خرید خانه در فردریکتون 

خرید خانه در فردریکتون کاملا مقرون به صرفه است. بر اساس نظرسنجی رویال لیپیج رویال ، قیمت متوسط ​​یک خانه مستقل برای یک خانواده در دسامبر 2021 321,000 بود. میانگین قیمت کاندو 235,000 بود.

شما می توانید آن را با قیمت خانه در تورنتو مقایسه کنید که در آن هزینه متوسط ​​​​هزینه یک خانه مستقل برای یک خانواده 1,421,200 دلار و کاندوها 665,400 دلار است.

سعی کردیم در این مقاله شما را با همه اصول اولیه زندگی در فردریکتون ، از آب و هوای فردریکتون گرفته تا فرصت های شغلی در انتظار شما در شهر آشنا نماییم. با این حال، با بیش از 100 برنامه ویزا و مهاجرت برای انتخاب، دانستن اینکه چگونه می توانید به فردریکتون مهاجرت کنید می تواند دلهره آور باشد. یکی از بهترین راه ها برای ساده سازی این فرآیند، کمک گرفتن از متخصصان است. مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا همراه و همپای شما در این امر مهم خواهند بود.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست