شهر ادمونتون کانادا

همه چیز درباره شهر ادمونتون کانادا

شهر ادمونتون کانادا در مرکز استان آلبرتا واقع شده است و در امتداد رودخانه ساسکاچوان شمالی، 185 مایلی (300 کیلومتر) شمال شهر کلگری قرار دارد. در دهه 1900، ظهور راه آهن و سپس جاده ها، خطوط لوله نفت و گاز و فرودگاه بین المللی، شهر ادمونتون را به یک مرکز حمل ونقل معروف با نام “دروازه شمال” تبدیل کرد. این مرکز حمل ونقل عرضه و خدمات برای صنایع نفت و پتروشیمی غرب کانادا را فراهم می کند.

شهر ادمونتون کانادا دارای مساحت 264 مایل مربع (684 کیلومتر مربع) می باشد. جمعیت شهر در سرشماری سال 2011، 1,159,869 نفر بوده است که این جمعیت در سال 2023، به 1,544,000 نفر رسیده است.

تاریخچه شهر ادمونتون کانادا

شواهد باستان شناسی نشان می دهد که نزدیک 3,000 سال پیش از ورود اروپایی ها در قرن نوزدهم، منطقه اطراف ادمونتون فعلی، در دره رودخانه شمالی ساسکاچوان، محل سکونت فصلی مردمان بومی بوده است. پس از ورود اروپایی ها، تاریخ ادمونتون به دلیل رقابت شدید بین دو شرکت تجارت خز پیچیده تر شد:

  • شرکت خلیج هادسون که منطقه ای به نام سرزمین روپرت را به دست آورد که بیشتر دشت های کانادا را در بر می گرفت
  • شرکت شمال غرب که به این قلمرو تجاوز کرد.

فورت ادمونتون، یک پست تجاری شرکت خلیج هادسون بود که به عنوان خانه ادمونتون نیز شناخته می شد. این پست ابتدا در سال 1795 در مکانی تقریباً 20 مایل (32 کیلومتر) پایین دست شهر کنونی ساخته شد. گفته می شود که این پست به دلیل ناحیه ای در شمال لندن انگلستان، که خانه یکی از کارکنان شرکت هادسونز بی (Hudson’s Bay) بود، نام گذاری شده است.

نزدیکی فورت آگوستوس (Fort Augustus)، یک پست تجاری شرکت شمال غربی بود. هر دو پست تا سال 1801 به محل ادمونتون کنونی منتقل شدند، اگرچه هر دو برای چندین سال (1810 تا 1813) رها شدند و سپس دوباره اشغال شدند. با ادغام این دو شرکت در سال 1821، فورت ادمونتون به مرکز اصلی مجموعه، توزیع و خدمات برای تجارت خز غربی تبدیل شد.

با ورود راه آهن به شهر ادمونتون کانادا، شهر تبدیل به یک مرکز حمل و نقل قابل توجه در غرب کانادا شد. این امر به توسعه بازارهای جدید و ایجاد فرصت های کاری در این منطقه کمک کرد. همچنین، با ورود مهاجران به این منطقه، تعدادی از صنایع مرتبط با کشاورزی و دامپروری در ادمونتون و مناطق اطراف آن توسعه یافت.

ورود راه آهن شمالی کانادا همچنین به توسعه صنایع دیگری نیز کمک کرد. به عنوان مثال، با ورود چوب از مناطق دورتر به شهر ادمونتون کانادا، صنایع مرتبط با چوب و مبلمان در این منطقه توسعه یافت. همچنین، این راه آهن امکان دسترسی به مواد خام را برای صنایع مرتبط با فلزات، شیمیایی ها و سایر صنایع نیز فراهم کرد.

با تعیین ادمونتون به عنوان پایتخت آلبرتا و ورود دولت استانی به این شهر، بخش عمده ای از صنایع دولتی و خدمات در این منطقه تأسیس شدند. همچنین، با ورود دانشگاه آلبرتا به این شهر در سال 1908، ادمونتون به یک مرکز آموزش عالی تبدیل شد. این مسائل همگی باعث افزایش جمعیت، تعداد شرکت ها و کسب وکارهای جدید در شهر ادمونتون کانادا شد که به رونق و توسعه اقتصادی در این منطقه کمک کرد.

کشف نفت در منطقه لیدوک (Leduc) در سال 1947 و کشف ذخایر شن و ماسه قیر در شمال آلبرتا، به شدت رشد صنعتی و تحریک اقتصادی ادمونتون و نزدیکی های آن را به دنبال داشت. این رشد از طریق توسعه صنعت نفت و پتروشیمی در منطقه بهبود یافت و به طور مداوم ادامه پیدا کرده است. امروزه، ادمونتون یکی از مراکز مهم صنایع نفت و گاز، پتروشیمی و فناوری های پیشرفته در کاناداست.

شهر معاصر

شهر ادمونتون کانادا در یک چشم انداز دشتی نسبتاً مسطح واقع شده است که توسط رودخانه پرپیچ و خم ساسکاچوان شمالی متمایز شده است. رودخانه و شاخه های آن که به شهر می ریزند، چشم انداز شهری را با دره های شیب دار تشریح می کنند. وجود این سیستم های دره ای الهام بخش ساخت پارک های خطی است که هم برای تفریح تابستانی و هم زمستانی است.

در شمال رودخانه، منطقه تجاری مرکزی، با بسیاری از ساختمان های اداری و آپارتمانی بلند قرار دارد. دو سازه متمایز که خط افق را در اوایل قرن بیست و یکم تغییر دادند عبارت اند از: برج 28 طبقه EPCOR (2011) و در فاصله کمی دورتر، گالری هنری منحنی فولادی و شیشه ای آلبرتا (2010). با این حال، معماری مرکز شهر کاملاً مدرن نیست. ساختمان قانون گذاری آلبرتا (1912) به دلیل سبک هنرهای زیبای خود قابل توجه است. در جنوب رودخانه، محله تاریخیOld Strathcona، ساختمان های آجری قرن نوزدهمی خود را حفظ کرده است.

جاذبه های گردشگری شهر ادمونتون کانادا

پارک ملی جزیره الک

اگر می خواهید یک روز زیبا را در جزیره الک، در شرق شهر سپری کنید، پیشنهاد می کنیم از پیاده روی در این منطقه لذت ببرید، از حیات وحش عکس بگیرید و در ساحل دراز بخوابید. به علاوه، در غروب آفتاب، شفق شمالی را تماشا کنید.

جزیره الک دارای بزرگ ترین پارک کاملاً محصور در کانادا است. این پارک به عنوان پناهگاهی برای گوزن، گوزن سرخ، سیاه گوش، خرس سیاه، گرگ خاکستری، 250 گونه پرنده و گله های گاومیش کوهستانی دشتی عمل می کند که از مونتانا وارد شده اند و از انقراض نجات یافته اند. می توانید عمدتاً در ترافیک گاومیش کوهستانی یا با کفش برفی حرکت کرده و در بیابان آرام به ستارگان نگاه کنید.

مجلس قانونگذاری آلبرتا

مجلس قانون گذاری آلبرتا، که در بالای ساحل رودخانه ساسکاچوان شمالی واقع شده است، از ستون های مرمر و بلوط حکاکی شده ساخته شده است و یکی از ساختمان های شگفت انگیز است. با شرکت در تور رایگان، که در هر ساعت برگزار می شود، می توانید این ساختمان فوق العاده را کشف کنید. در طول تور، می توانید درباره پنج نفری که برای حق رأی زنان مبارزه کردند، سؤال بپرسید. همچنین، می توانید درباره داستان های جذاب پشت پرتره ها و هنرهای باشکوه این ساختمان آموزش ببینید.

باغ گیاه شناسی دانشگاه آلبرتا

باغ های گیاه شناسی دانشگاه آلبرتا، با ثروت و تنوع فراوانی از گیاهان، جانوران و طبیعت، محلی خیره کننده برای بازدیدکنندگان هستند. با ۸۰ هکتار باغ های نمایشی (۱۱۰ هکتار دیگر مناطق طبیعی و حفاظتی)، چیز های زیادی برای کاوش و دیدن وجود دارد. باغ جدید آقاخان نیز به تازگی به این مجموعه اضافه شده است و شما نباید فرصت دیدن آن را از دست بدهید. اگر عاشق گیاهان، جانوران و زیبایی های طبیعی هستید، حتماً به این باغ های گردشگری سر بزنید.

موزه رویال آلبرتا

برای بازدید از موزه رویال آلبرتا، بهتر است که در کنار کفش های راحت، یک کیف کوچک هم با خود داشته باشید. تا می توانید اسناد و جزئیات مربوط به نمایشگاه ها و مجموعه های موزه را نگهداری کنید. همچنین بهتر است که زمان بازدید خود را به طور کامل برنامه ریزی کنید تا بتوانید از همه چیز لذت ببرید. در نهایت، بهتر است که قبل از بازدید از موزه، وب سایت رسمی آن را بررسی کنید تا با نمایشگاه ها و فعالیت های جاری آشنا شوید و بهترین برنامه را برای بازدید خود داشته باشید.

دانشگاه های شهر ادمونتون کانادا

دانشگاه آلبرتا، دانشگاه دولتی کانادا در ادمونتون است. این دانشگاه در سال 1908 افتتاح شد و یکی از پنج دانشگاه بزرگ تحقیقاتی کانادا است. این دانشگاه برنامه های کارشناسی و کارشناسی ارشد را در هنرهای آزاد، کشاورزی و جنگلداری، علوم و مهندسی، تجارت، حقوق، آموزش و حرفه های بهداشتی ارائه می دهد. برنامه های ویژه شامل دانشکده مطالعات بومی و Faculté Saint-Jean است که تمام مطالعات را به زبان فرانسوی انجام می دهد و همچنین مدرک لیسانس بازرگانی دو زبانه را ارائه می دهد.

دانشگاه کنکوردیا ادمونتون یا کالج دانشگاه کنکوردیا آلبرتا (CUE)، یک مؤسسه آموزش عالی خصوصی غیرانتفاعی در کانادا است که از سال 1921 فعالیت خود را آغاز کرده است. ساختمان اصلی این دانشگاه در شهر ادمونتون کانادا و داخل یک پردیس شهری واقع شده است و سال تحصیلی در آن به دو ترم تقسیم می شود. برای دانشجویانی که در مقطع کارشناسی در این دانشگاه تحصیل می کنند، هزینه یک سال تحصیلی حدود 7,500 دلار است. همچنین کسانی که مایل به دریافت مدرک کارشناسی ارشد در CUE هستند، باید حداقل هر سال حدود 7,500 دلار هزینه کنند.

 هزینه زندگی در شهر ادمونتون کانادا

مهاجرت به شهر ادمونتون کانادا، یکی از شهرهای زیبا و پرطرفدار در کانادا، ممکن است برای شما یکی از بزرگ ترین تصمیمات زندگی باشد. در این راه، هرچه بیشتر از کمک و راهنمایی مشاوران استفاده نمایید به نفع شما است. مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا با بیش از 9 سال تجربه در این حوزه به شما کمک می کنند تا بهترین مسیر مهاجرتی را انتخاب نمایید.

آب و هوای ادمونتون کانادا

همانطور که در ابتدا اشاره شد، ادمونتون در یک چشم انداز دشتی نسبتاً مسطح واقع شده است که توسط رودخانه پرپیچ وخم ساسکاچوان شمالی متمایز شده است. در شمال رودخانه، منطقه تجاری مرکزی، با بسیاری از ساختمان های اداری و آپارتمانی بلند قرار دارد. دو سازه متمایز که خط افق را در اوایل قرن بیست و یکم تغییر دادند، برج 28 طبقه اپکور (EPCOR 2011) و در فاصله کمی دورتر، گالری هنری منحنی فولادی و شیشه ای آلبرتا (2010) قرار دارند.

شهر ادمونتون کانادا، شهر آفتابی

روزها در زمستان کوتاه و در تابستان بسیار طولانی است (در زمستان ۷ ساعت روشنایی روز و در تابستان تا ۱۷ ساعت). میانگین ساعات آفتابی ادمونتون بیشتر از هر شهر بزرگ دیگری در کانادا است. ادمونتون به طور متوسط در سال 2,229 ساعت آفتابی دارد و یکی از آفتابی ترین شهرهای کانادا است. در طول تابستان، ادمونتون می تواند تا 17 ساعت نور روز داشته باشد! نکته جالبی که در مورد زمستان های این شهر وجود دارد این است که در طول زمستان می توانید شفق قطبی را در اسمان این شهر ببینید. ادمونتون دارای آب وهوای قاره ای مرطوب نسبتاً خشک با دمای شدید فصلی است.

اگرچه شهر زمستان های معتدل تری نسبت به رجینا یا وینیپگ دارد، ادمونتون در عرض جغرافیایی دورتر از شمال قرار دارد. ادمونتون دارای چهار فصل مجزا است و دما می تواند به طور قابل توجهی از 35 درجه در اوج تابستان تا 40- درجه سانتی گراد در زمستان (90 درجه تا 40- درجه فارنهایت) متفاوت باشد.

بهار

ماه های بهار (مارس، آوریل و می) زمانی است که هوا گرم می شود و برف ها آب می شوند. ماه مارس اغلب زمستانی با دمای سردتر خواهد بود، اما تا آوریل برف ذوب می شود، روزها طولانی تر می شوند و هوا بسیار گرم تر می شود. روزهای بهار معمولاً صاف و آفتابی هستند، اگرچه دوره هایی از باران وجود دارد. با پیشروی بهار، ساعات روشنایی روز به میزان قابل توجهی بیشتر می شود.

تابستان

تابستان در شهر ادمونتون کانادا (ژوئن، ژوئیه و آگوست) زمان روزهای طولانی و آفتابی است که همراه با رعد و برق بعدازظهر است. دما در طول روز می تواند تا 35 درجه سانتی گراد باشد، اگرچه می توانید انتظار داشته باشید که بیشتر روزها از 20 درجه سانتی گراد تا 30 درجه سانتی گراد متغیر باشد و شب ها خنک تر است. آب و هوای ادمونتون کانادا در طول تابستان کاملا گرم است، اگر بیرون زیر نور خورشید هستید، استفاده از کرم ضد آفتاب ایده خوبی است.

همچنین می توانید لباس های سبک و پوشاننده به همراه کلاه لبه پهن بپوشید. یکی از مواردی که ممکن است در ادمونتون متوجه آن خواهید شد پشه ها هستند، این حشرات مزاحم در مناطق جنگلی و مزارع (مخصوصاً در نزدیکی دریاچه ها یا برکه ها) خواهند بود و برای محافظت از خود ایده خوبی است که از مواد دافع حشرات استفاده کنید.

پاییز

آب و هوای ادمونتون کانادا در پاییز (سپتامبر، اکتبر و نوامبر)، رو به تغییر می گذارد. دمای هوا شروع به سرد شدن می کند و روزها کوتاه تر می شوند. در ماه سپتامبر روزهای زیادی وجود خواهد داشت که به حدود 20 درجه سانتی گراد می رسد، اما تا نوامبر دمای روزانه به احتمال زیاد بین 0 تا 5 درجه سانتی گراد خواهد بود. همچنین به طور کلی پاییز می تواند کمی همراه باد بیشتر از تابستان باشد و احتمالاً کمی بارانی یا مرطوب تر (بسته به سال).

زمستان

در مشخصات آب و هوای ادمونتون کانادا آمده است که با دمای سردتر، روزهای کوتاه تر و برف زیاد، زمستان در ادمونتون ممکن است با آنچه قبلاً تجربه کرده اید متفاوت باشد.

دماهای زمستانی

آب و هوای ادمونتون کانادا و درجه حرارت در ادمونتون در طول ماه های زمستان می تواند به شدت در طی روزهای متفاوت و حتی در طول یک روز متغیر باشد. شاید بتوان گفت این چیزی است که از آب و هوای ادمونتون کانادا در طول زمستان می توانید انتظار داشته باشید:

  • 5+ درجه سانتی گراد تا 5- درجه سانتی گراد: این روزها گرم تر از حد متوسط و کاملاً مرطوب (زیرا برف کمی آب می شود) و احتمالاً آفتابی خواهد بود. بسیاری از این روزها را در زمستان نخواهید دید، پس از آنها استفاده کنید و از فضای باز لذت ببرید.
  • 5+ درجه سانتی گراد تا 15- درجه سانتی گراد: این محدوده برای زمستان نسبتاً رایج است و بسیاری از روزها در ساعات روشنایی روز در حدود 10- درجه سانتی گراد هستند. در طول این دماها، بیرون خیلی سرد نیست، اگرچه اگر برای مدت طولانی بیرون باشید، ممکن است احساس سرما کنید.
  • 15- تا 25- درجه سانتی گراد: می توانید انتظار داشته باشید که این سرما در شب و در اوایل صبح قبل از طلوع خورشید باشد، اما این دماها کمی سردتر از میانگین روز هستند. پوشیدن لباس مناسب زمستانی یک امر ضروری است، زیرا در این دماها سرمازدگی بسیار آسان است.
  • 25- تا 35- درجه سانتی گراد: روزهایی مانند این سردترین روزهایی هستند که باید در ادمونتون با آن روبرو شوید. هنگامی که دما به زیر 30 درجه سانتی گراد می رسد، بهتر است از بیرون رفتن در این روزها خودداری کنید، مگر اینکه لباس گرم زیادی بپوشید. بیرون بودن بدون لباس مناسب در این دماها می تواند خطرناک باشد چراکه هوا به سرعت سرد خواهید شد.

وقتی هوا خیلی سرد می شود…

وقتی هوا خیلی سرد است (زیر 20 درجه سانتی گراد)، اگر به بیرون از منزل می روید، باید مطمئن شوید که لباس مناسبی بپوشید. ممکن است تعجب کنید که چقدر سریع بعد از بیرون آمدن از خانه احساس سرما می کنید، به خصوص در شب.

یخ زدگی زمانی است که پوست و اعضای بدن منجمد می شوند، بسته به شدت، عواقب آن می تواند از ناراحتی تا قطع انگشتان دست وپا متغیر باشد. برای جلوگیری از این امر، همیشه باید دستکش یا دستکش و کلاه یا شال بپوشید. اگر ثابت می ایستید (مثلاً منتظر اتوبوس هستید)، سعی کنید کمی به اطراف حرکت کنید (انگشتان دست وپا را تکان دهید) تا خون در اطراف بدن شما حرکت کند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره بر روی بنر زیر کلیک نمایید .

تماس با ما

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست