میزان تاثیر مهر ریجکت در پاسپورت

مهر ریجکتی در پاسپورت

نتیجه ریجکت درخواست پاسپورت شما موجب به تعویق افتادن یا منحل شدن برنامه تعطیلات رؤیایی شما شود یا قرارداد کاری شما را به کنسلی بکشاند. اشتباهاتی که ممکن است باعث ریجکت پاسپورت شود ممکن است از آن چیزی که فکرش را هم می کنید پیش پا افتاده تر باشند. زمانی که با خود فکر می کنید تمامی مدارک کامل و بی نقص است با وجود سابقه سفرهایی عالی و تمکن مالی، باز هم ممکن است با مهر ریجکت مواجه شوید.

ریجکتی پاسپورت یکی از بدترین اتفاقاتی است ممکن است برای یک مسافر روی می دهد و قطعاً می تواند یک کابوس باشد. اصلا چرا باید درخواست شما ریجکت شود؟ تاثیر مهر ریجکت در پاسپورت چیست؟ اصلاً خود عنوان ریجکت شدن یعنی چه؟ آیا راهی برای رفع ریجکتی ویزا وجود دارد؟ برای پاسخ به این سؤالات با ما همراه باشید.

ریجکت شدن یعنی چه؟

در ابتدا اجازه دهید به معنی ریجکت شدن بپردازیم و بعد در مورد تاثیر مهر ریجکت در پاسپورت صحبت کنیم. امتناع از صدور پاسپورت و ممانعت از ورود شما به یک کشور خاص به معنی ریجکت شدن می باشد. ریجکت شدن زمانی اتفاق می‎افتد که متقاضی ثابت نکند شرایط بازدید و حضور در یک کشور خاص را دارد.

این امر بیشتر در صورت عدم ارائه اطلاعات کافی و مهم، یا گاهی اوقات به دلیل گم شدن اسناد خاص ممکن است برای مسافر روی می دهد، پس پیشنهاد می شود قبل از هر اقدامی ابتدا با یک مشاور مهاجرتی صحبت کنید تا از شرایط ورود به کشور مقصد مطلع شوید. ناقص بودن درخواست ویزا، مفقود شدن مدارک و نادیده گرفتن اطلاعات مهم از دلایل رایج رد ویزا هستند. برای آشنایی با دیگر دلایل ریجکت پاسپورت با ما همراه باشید.

دلایل ریجکت درخواست پاسپورت

برخی از دلایل رد درخواست برای پاسپورت می تواند آن قدر ابتدایی باشد که واقعاً نباید اتفاق بیفتد. اگر می خواهید از انجام چنین اشتباهات اساسی جلوگیری کنید، به مواردی که ما در ادامه به توضیح آن خواهیم پرداخت دقت کنید.

اشتباهات در فرم درخواست

قبل از شروع پر کردن فرم درخواست، مطمئن شوید که دستورالعمل ها را با دقت مطالعه کرده اید. اگر اطلاعات را در جای اشتباه وارد کنید، ممکن است منجر به رد درخواست شوند.

اطلاعات نادرست

اگر اطلاعاتی که ارائه می دهید قابل تأیید نباشد، با مدارک پشتیبان مغایرت داشته باشد یا نادرست تشخیص داده شود، می تواند منجر به رد درخواست شما شود.

مدارک نادرست

زمانی که برای پاسپورت اقدام می کنید، باید مدارک خاصی را نیز ارائه دهید. این اسناد مربوط به اثبات هویت شما، تاریخ تولد و وضعیت شما برای ECR (بررسی مهاجرت) الزامی است. لیست مشخصی از اسناد وجود دارد که توسط وزارت امور خارجه منتشرشده است و اگر شما طبق آن لیست عمل نکنید، احتمالاً درخواست شما رد می شود.

مدارک نامشخص

زمانی که برای پاسپورت درخواست می کنید، باید کپی مدارک پشتیبان را ارسال کنید. اگر نسخه هایی که توسط شما ارسال می شود خوانا نباشند اطلاعات مبهم یا تشخیص آن را دشوار باشد، احتمال رد درخواست افزایش می یابد.

هزینه پرداخت نشده

زمانی که برای گذرنامه درخواست می کنید، انتظار می رود هزینه مشخصی برای پاسپورت مذکور پرداخت کنید. اگر در زمان معین این هزینه را پرداخت نکنید، درخواست شما برای پاسپورت ممکن است رد شود.

عدم تکمیل تأییدیه پلیس

درحالی که می توانید گذرنامه را حتی قبل از پایان تأیید پلیس دریافت کنید، روند درخواست تا زمانی که این تأیید انجام نشود کامل نمی شود. بسیاری از برنامه ها درنتیجه تأیید بی نتیجه پلیس رد می شوند. اگر آدرس فعلی خود را به درستی ارائه نکنید، ممکن است این اتفاق بیفتد. همچنین اگر دیگر در آدرسی که ارائه کرده اید در دسترس نباشید، نیز چنین شرایطی صادق است. اگر قبل از تأیید، بدون اطلاع پلیس یا اداره گذرنامه، برای گذرنامه و شیفت کاری درخواست دهید، ممکن است با رد درخواست مواجه شوید.

سابقه جنایی

اگر سابقه کیفری یا پرونده های در دست بررسی دارید، ممکن است درخواست شما رد شود. درصورتی که شما درگیر تحقیقات جنایی بوده اید اما اتهامات علیه شما منتفی شده است، ممکن است لازم باشد گواهی تأیید آن را ارائه دهید. این موارد همچنین شامل مواردی می شود که ضمانت نامه هایی به نام شما صادر شده است.

دلایل امنیتی

ممکن است مواردی وجود داشته باشد که درخواست دریافت شده از طرف شخصی باشد که در رتبه بالایی در فهرست افراد تحت تعقیب توسط مجری قانون در کشور قرار دارد. چنین برنامه هایی شانس رد شدن بسیار بالایی دارند.

عوارض پرداخت نشده

فرض کنید وام های کلان گرفته اید یا مقدار زیادی بدهی کارت های اعتباری دارید و بازپرداخت ها خیلی منظم نبوده اید. چنین موردی هم می تواند منجر به رد شدن درخواست گردد. هنگام درخواست پاسپورت مطمئن شوید که زیر بار بدهی های بانکی غرق نشده اید.

استفاده از قلم با رنگ نادرست

این مورد شاید ساده ترین دلیل ریجکت و ثبت مهر ریجکت در پاسپورت شما باشد. در فرم به وضوح بیان شده که هنگام ارائه داده ها باید از یک خودکار با جوهر مشکی استفاده شود. همچنین، اطلاعات باید خوانا باشد. در غیر این صورت، درخواست رد می شود.

چنین خطاهای ساده ای ممکن است موجب ریجکت شدن درخواست شما شود بنابراین رعایت این قوانین ساده درعین حال ضروری از الزامات است.

اگر این اشتباهات را به عنوان یک چک لیست در نظر بگیرید، می توانید مطمئن باشید که درخواست شما شانس بیشتری برای پذیرش دارد. اطمینان حاصل کنید که با هیچ یک از نکات ذکرشده در اینجا مشکلی ندارید و در نهایت مطمئن شویدکه در ثبت درخواست و مدارکی که ارسال می شود هیچ گونه مشکلی وجود نداشته باشد.

در صورتی ریجکت شدن پاسپورت چه باید کرد؟

درصورتی که درخواست پاسپورت شما رد شود، اولین کاری که باید انجام دهید بررسی دلیل رد شدن است. اگر به دلیل عدم تأیید پلیس یا مدارک نامناسب و… درخواست شما رد شد، می توانید اشتباه را اصلاح کنید و بعد از 3 روز دوباره درخواست دهید. اگر با دلیل رد مخالفت دارید، یا اگر دلایل روشن نیست، می توانید به اداره گذرنامه، نامه بنویسید یا شکایت و اعتراض خود را ثبت کنید. اداره گذرنامه به آن رسیدگی خواهد کرد و موضوع در اولین فرصت ممکن حل خواهد شد.

وقتی درخواست شما ریجکت می شود چه اتفاقی می افتد؟

اگر بار اول درخواست ویزای شما رد شد، می توانید دوباره درخواست دهید. اگر مصاحبه ویزا داشتید می توانید دلیل ریجکت شدن را از افسر ویزا بپرسید. درصورتی که نیازی به حضور در مصاحبه نبود، مدرکی دریافت خواهید کرد که دلیل رد را ذکر اقداماتی که برای رفع ریجکتی ویزا لازم است انجام دهید در آن ثبت شده؟

می توان برای رفع ریجکتی ویزا با ارائه اطلاعات بیشتر در حمایت از واجد شرایط بودن فرد برای حضور در کشور مقصد اقدام نمود.

ریجکتی درخواست معمولاً با یک نامه امتناع همراه می شود که حاوی تمام دلایل رد ویزای شما است تا اشتباهات خود را بدانید و هنگام درخواست برای بار دوم بیشتر مراقب باشید. پس از یک دوره زمانی مشخص پس از برطرف نمودن آن مشکلات می توانید برای رفع ریجکتی ویزا اقدام نمود.مهمترین چیزی که باید در این زمینه رفع ریجکتی ویزا بدانید این است که بار سومی برای درخواست وجود ندارد. پس تمام تلاش خود را بکنید تا موارد اعلام شده را به طور کامل برطرف نمایید.

بعد از ریجکت شدن پس از چه مدت می توان برای رفع ریجکتی ویزا اقدام کنم؟

طبق قوانین برخی کشورها، فرد نمی تواند بلافاصله پس از رد درخواست ویزای خود دوباره درخواست دهد زیرا شرایطی که موجب رد درخواست ویزا گردیده اند یک شبه تغییر نخواهد کرد. ازاین رو، در بیشتر موارد تنها شش ماه پس از رد درخواست ویزا می توانید دوباره درخواست دهید.

باید به این موضوع دقت داشته باشید که تاثیر مهر ریجکت در پاسپورت چیزی مانند داغ ننگ است. همچنین وجود دو مهر ریجکت درپاسپورت شرایط اخذ ویزا را حتی از سفارت کشورهای دیگر نیز بسیار دشوار می کند. تاثیر مهر ریجکت در پاسپورت شما در سفرهای آینده شما نیز بسیار مهم است. بنابراین پیشنهاد می کنیم برای به حداکثر رساندن شانس دریافت ویزا از کمک مؤسسات مهاجرتی بهره مند شوید. موسسه مهاجرتی ایلیا با سال ها تجربه درزمینه اخذ ویزا و خدمات مهاجرت در خدمت شما است.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید.

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

4 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

  • مرضیه قربانی
    12 اسفند 1400 10:19

    سلام و عرض ادب من اواخر ابان از سفارت فرانسه به دلیل بند ۱۰ و۱۳ ریجکت شدم از یونان واسه من دعوتنامه از طرف یک دوست یونانی اصل ارسال شده از تاریخ ۱۵ فروردین تا۱۵ تیر ۱۴۰۱ تاریخ خورده این ویزا مشترک واسه من و مادرشوهرش هستش تا الان هم هیج ویزای شنگینی نداشتم واسه اولین بار اقدام کردم که رد شدم چقدر شانس دارم این دفعه ریجکت نشم شغلم خیاط پروانه کسب و کارت اتجادیه خیاطان دارم گردش مالی خوبی دارم مجردم از همسرم جدا شدم ۴۸ سالمه دوتا بچه دارم و یک نوه سند خونه دارم شهریور ۱۴۰۰یک سفر توریستی به دبی داشتم خواستم ژانویه فرانسه باشم که رد شدم

    پاسخ
    • رضا صنعتی
      14 اسفند 1400 08:15

      سلام خانم قربانی وقت شما بخیر
      موسسه مهاجرتی ایلیا در زمینه مهاجرت به کانادا فعالیت دارد. اما با داشتن دعوتنامه شانس شما برای قبولی در ویزا بالا می باشد.

      پاسخ
  • حمید صمیمی
    17 آذر 1402 16:29

    باسلام من و همسرم نامه رد ویزا از سفارت ایتالیا دریافت نمودیم که گزینه های ۲و۱۰ تیک خورده بودند یعنی از شرایط مطلوب برای اقامت وتوجیه کافی از هدف سفرتان ارایه نداده اید ولی در پاسپورتمون هیچ مهر ریجکتی زده نشده ایا تفاوتی وجود دارد یا نه؟

    پاسخ
    • سلام دوست عزیز لطفاً با شماره های موسسه تماس بگیرید مشاورین راهنمایی می کنند.

      پاسخ

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست