مهاجرت فدرال اسکیل ورکر (Federal Skilled Worker Program)

برنامه فدرال اسکیل ورکرمهاجرتی یکی از اصلی ترین و پر طرف دارترین روش های اخذ اقامت دائم کانادا تحت جریان اکسپرس اینتری می‌باشد. یکی از دلایل پرطرفدار بودن روش فدرال اسکیل ورکر امکان اقدام تمامی متقاضیان از سراسر کشورهای جهان بدون نیاز به داشتن تجربه‌ی زندگی، کار یا تحصیل در کانادا می‌باشد.

در روش مهاجرتی فدرال اسکیل ورکر شرایط کلی متقاضی بر اساس مولفه هایی بررسی می‌شود:

  • میزان تحصیلات
  • سطح زبان
  • سن متقاضی
  • سوابق کاری (مرتبط با رشته تحصیلی)
  • شرایط همسر (اگر متاهل باشید)

متقاضیان فدرال اسکیل ورکر که شرایط کافی برای هر کدام از ویژگی‌های ذکر شده داشته باشند امتیاز لازم را بدست آورده و می‌توانند به مرحله ای که در اصلاح به آن pool یا استخر مجازی گفته می‌شود وارد شوند. در این قسمت داده های تمامی نامزدهای مجاز که پذیرفته شده اند وجود خواهد داشت.

در مرحله اول متقاضیان با کسب حداقل 67 امتیاز از 100 امتیاز میتوانند وارد pool اکسپرس اینتری شوند که با کمک چهار مولفه اصلی می‌توانند این امتیاز را بدست آورند و برای تکمیل پروفایل اولیه خود اقدام نمایند.

در مرحله دوم دولت کانادا یا کارفرما کاندیدهای مورد نظر خود را از جایگاه انتظار انتخاب می‌کند. بعد از پذیرش، شما دعوت نامه یا همان (ITA) دریافت می‌کنید تا جهت اخذ اقامت دائم کانادا مدارک خود را ارائه دهید.

  • کسب امتیاز از طریق مهارت زبان انگلیسی یا فرانسوی:

نمرات شما در هر کدام از مهارت های زبان بسیار مهم خواهد بود.
این ارزیابی بر اساس (CLB (Center for Canadian Language Benchmarks که در واقع مرکز سنجش معیارهای زبان کانادا است سنجیده می‌شود.
ارائه ی مدرک زبان جهت ورود به مرحله دوم برنامه اسکیل ورکر فدرال الزامی می‌باشد و حتی اگر بدون مدرک زبان قادر به کسب 67 امتیاز شوید با این حال اجازه ورود به این سیستم را نخواهید داشت. افرادی که مسلط به هر دو زبان انگلیسی و فرانسوی هستند می‌توانند مجموع امتیاز هر دو را استفاده نمایند. حداکثر امتیاز متقاضی در این بخش 28 خواهد بود.

  • امتیازات مربوط به تحصیلات دانشگاهی:

مدارکی که شما ارائه می‌دهید باید توسط سازمان هایی که مورد تایید اداره مهاجرت کانادا هستند مورد ارزیابی قرار گیرد. حداکثر امتیازی که در این بخش می‌توانید کسب کنید 25 امتیاز است که برای متقاضیان دارای مدرک دکترا می‌باشد. در صورتی که متقاضی یک دوره حداقل 3 ساله در کانادا گذرانده باشد و بتواند مدرک تحصیلی آن را ارائه دهد 30 امتیاز کسب خواهد کرد.

  • امتیازات مرتبط با سوابق کاری متقاضی فدرال اسکیل ورکر:

یکی از مواردی که باید در این بخش به آن توجه داشت تمام وقت بودن تجربه کاری شماست (حداقل 30 ساعت در هفته). همچنین می‌توانید معادل همان زمان را به صورت کار پاره وقت ارائه دهید. مدارک سابقه بیمه و حقوق دریافتی شما در این بخش مورد نیاز می‌باشد. عنوان شغلی متقاضی باید در لیست مشاغل NOC در یکی از سطح های 0,A,B قرار داشته باشد. بیشترین امتیازی که فرد می‌تواند در این قسمت کسب نماید 15 امتیاز است.

  • امتیازات مربوط به شرایط سنی افراد:

در مرحله اول عوامل دیگری مانند سطح زبان و سابقه کاری همسر، داشتن کار تمام وقت با حقوق در کانادا، اقامت یا تابعیت اقوام یا همسر در کانادا مورد ارزیابی قرار می‌گیرد و برای هر کدام براساس شرایط فرد امتیازی تعلق می‌گیرد.

در صورتی که متقاضی از مجموع امتیازات مرحله اول بتواند حداقل 67 امتیاز کسب نماید واجد شرایط عبور از مرحله اول و ورود به مرحله دوم که همان سالن انتظار یا Pool می‌باشد است.

مرحله دوم برنامه فدرال اسکیل ورکر:

افرادی که با کسب 67 امتیاز وارد مرحله دوم می‌شوند می‌توانند حداکثر تا 1200 امتیاز کسب نمایند. نامزد‌های واجد شرایط بر اساس امتیازی که بدست آورده اند طبقه بندی شده و در طی 12 ماه، در 25 نوبت دعوت نامه صادر می‌شود و هر کدام امتیاز بالاتری کسب نمایند از استخر مجازی خارج می‌شوند. در حال حاضر متقاضیانی که دعوت نامه دریافت کرده اند 60 روز فرصت داشته تا درخواست اقامت دائم خود را ارسال نمایند.

متقاضیان فدرال اسکیل ورکر که موفق به دریافت دعوت نامه در یک سال نشده اند می‌توانند مجدد ثبت نام کرده و پروفایل خود را به روز و تکمیل نمایند.

 

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک کنید.

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست