اقامت کانادا با تولد فرزند

اقامت کانادا با تولد فرزند

تابعیت کانادا توسط قانون شهروندی کانادا تعریف می شود و تعیین می کند چه افرادی واجد شرایط تابعیت کانادا می باشند و به طور معمول اقامت کانادا با تولد فرزند در خاک کانادا بر اساس اصل “jus soli” بدست می آید. Jus soli یک عبارت لاتین به معنای “حق خاک” است. حق خاک اشاره به تابعیت بر اساس تولد دارد. متأسفانه این اصل به آرامی به دست فراموشی سپرده می شود. برخی از کشورها مانند هند و مالت، قانون حق خاک را به طور کامل لغو کرده اند، برخی کشورهای دیگر از جمله کشورهای پیشرفته ای مانند استرالیا، فرانسه، آلمان، ایرلند، نیوزیلند، اسپانیا و انگلستان و غیره برای اصل خاک محدودیت ایجاد کرده اند، به این صورت که حداقل یکی از والدین باید تابعیت آن کشور را داشته باشد.

تنها تعداد محدودی از 195 کشور جهان، بر اساس تولد نوزاد خارجی در خاک آن کشور به وی امکان تابعیت می دهند و اقامت کانادا با تولد فرزند امکان پذیر است. در کشورهای اروپایی تابعیت بر اساس حق خاک، به فرد تعلق نمی گیرد. این نوع تابعیت بیشتر در نیمکره غربی، در کشورهایی مانند ایالات متحده و کانادا وجود دارد.کانادا هرسال شاهد تولد تقریباً 400,000 نوزاد است و شاید شما هم یکی از این مادران خوش شانس باشید. با این حال، بدون هزینه به دست نمی آید.

زایمان در کانادا برای افراد غیر تابع

امروز، کانادا یکی از معدود کشورهای پیشرفته جهان است که به کودکان متولد در این خاک، تابعیت بی قید و شرط اعطا می نماید و می توان گفت که اقامت کانادا با تولد فرزند امکان پذیر است. حتی با وجود عدم تابعیت والدین، نوزادی که در خاک کانادا متولد می شود بدون هیچ گونه محدودیتی تابعیت کانادا را دریافت خواهد کرد. بنابراین افرادی که تابعیت کانادا را ندارند می توانند برای تولد فرزند خود به کانادا سفر نمایند.

امتیازات اقامت کانادا با تولد فرزند

حقوق و امتیازاتی که اقامت کانادا با تولد فرزند به همراه دارد عبارت اند از:

  1. امکان سفر به کانادا در هر زمان
  2. مراقبت های بهداشتی و درمانی رایگان
  3. تحصیل و آموزش رایگان در این کشور
  4. بهره مندی از پاسپورت معتبر کانادا

والدین کودکان متولد کانادا مزیت خاصی برای اخذ اقامت دائم کانادا نخواهند داشت. در صورتی که والدین تمایل داشته باشند همراه با کودک در خاک کانادا اقامت داشته باشند، باید برای اخذ ویزای کار، میهمان یا دانشجویی اقدام نمایند، در صورت واجد شرایط بودن با درخواست آنها موافقت می گردد.اکثر والدین کودکان متولد کانادا همراه با نوزاد به کشور خود باز می گردند، چرا که اطمینان دارند کودک آنها می تواند پس از رشد برای کار، زندگی یا تحصیل در کانادا باز گردد و زندگی جدیدی آغاز نماید. کودکان متولد در کانادا پس از بازگشت به کشور خود همچنان جزو شهروندان کانادا باقی می مانند و در هر مرحله از زندگی خود قادر به مهاجرت به کانادا خواهند بود.

طبق قانون شهروندی، به جز فرزندان دیپلمات های خارجی کلیه نوزادان متولد در خاک کانادا به طور قانونی و بدون محدودیت شهروند این کشور به شمار می آیند. کانادا و ایالات متحده تنها کشورهای گروه 7 می باشند که بر اساس حق خاک تابعیت می دهند.سفر به کانادا با هدف اقامت کانادا با تولد فرزند غیر قانونی نیست. تاکنون هیچ گونه اطلاعیه درباره منع یا محدودیت تولد نوزادان خارجی در خاک این کشور منتشر نگردیده است.

تولد فرزند در کانادا بدون بیمه و با بیمه چقدر است؟

مراقبت های بهداشتی برای گردشگران و افراد غیر مقیم در کانادا رایگان نیست. اگرچه کانادا دارای یک سیستم مراقبت های بهداشتی با بودجه عمومی است (سیستم Medicare)، تنها در صورتی می توانید تحت پوشش این سیستم باشید که شهروند، مقیم دائم یا دانشجوی بین المللی باشید.

بنابراین درحالی که هزینه تولد فرزند در کانادا برای شهروندان، مقیمان دائمی و دانشجویان بین المللی تنها چند صد دلار یا حتی کاملاً رایگان است، از سوی دیگر، افراد غیر مقیم و گردشگران در صورت نداشتن بیمه بین المللی باید تمام هزینه ها را متقبل شوند.

در بریتیش کلمبیا، جایی که گردشگری زایمان شایع تر است، نمایندگی هایی وجود دارند که خدمات را دربسته هایی برای زنان باردار ارائه می کنند. این خدمات شامل خدمات مامایی، اقامت سه ماهه (به اضافه یک ماه پس از تولد) به استثنای مراقبت های دوران بارداری و غذا می باشد.

هزینه متوسط این خدمات 25,000 دلار کانادا (یا 18,000 دلار آمریکا) است. اما با در نظر گرفتن غذا، پرواز رفت و برگشت و سایر هزینه ها، کل هزینه از این مقدار بیشتر خواهد شد. اما در سایر استان ها ممکن است هزینه ها کمتر باشد.

هزینه بچه دار شدن در کانادا از طریق لقاح آزمایشگاهی (IVF)

از سال 1978، زمانی که اولین نوزاد جهان از طریق IVF متولد شد، پیشرفت های پزشکی در IVF و درمان های باروری صورت گرفته است.

اگر شما یک فرد غیر مقیم، بازدید کننده یا توریست در کانادا هستید و می خواهید کودک خود را از طریق IVF به دنیا بیاورید، باید هزینه بچه دار شدن در کانادا از طریق IVF را بدانید. می توانید برای درمان خود به یک کلینیک خصوصی IVF مراجعه کنید. اما همان طور که قبلاً بیان کردیم شما احتمالاً مجبور خواهید بود هزینه ها را بدون هیچ گونه کمک مالی از جیب خود بپردازید، مگر اینکه پوشش بیمه سلامت بین المللی داشته باشید.

هزینه تولد فرزند در کانادا

لیست اقلامی که کودک شما نیاز دارد بسیار طولانی است، اما نکته کلیدی برای کنترل هزینه های خود این است که از موارد ضروری و بودجه برای هزینه های قابل پیش بینی مانند پوشک دستمال مرطوب شروع کنید. سپس، فضای زیادی برای هزینه های اضافی باقی می گذارید.

هنگام تهیه لیست خود، باید تحقیقات گسترده ای در مورد موارد انجام دهید تا دقیقاً آنچه را که هنگام تولد نوزاد نیاز دارید، داشته باشید. برای آسان تر کردن این کار، فهرستی از تمام موارد ضروری که برای داشتن فرزندتان در کانادا به آن ها نیاز دارید و همچنین هزینه آن ها ارائه کرده ایم. بیایید در زیر به آنها بپردازیم.

1. تخت نوزاد

هزینه تخت نوزاد در کانادا از حدود 60 دلار تا 2600 دلار متغیر است.

2. تشک برای تخت نوزاد

هزینه تشک تخت کودک از 30 دلار تا بیش از 300 دلار متغیر است.

3. میز تعویض کودک

هزینه میز تعویض کودک از 90 دلار تا بیش از 500 دلار متغیر است.

4. تعویض پوشک

هزینه از 20 دلار شروع می شود. پد تعویض پوشک نیز تعویض پوشک را آسان می کند.

5. صندلی کودک، روکر برای غذا دادن به کودک

هزینه ها از 40 دلار به بالا متغیر است. با یک راکر بچه خوب، کودک شما می تواند به راحتی بنشیند و بدون نیاز به نگه داشتن دائمی در آغوش گرفته شود.

6. شیردوش

هزینه از 13 دلار برای شیردوش دستی تا بیش از 500 دلار برای شیردوش الکتریکی متغیر است.

7. لباس شیردهی

10 دلار تا بالای 50 دلار.

8. بطری های تغذیه

هنگامی که به کودک خود با شیشه شیر می دهید، به شیشه های ایمن و باکیفیت نیاز دارید که برای تقلید از شیردهی طراحی شده باشند.

9. غلات بچه

هزینه ای بین 5 تا 15 دلار برای یک جعبه دارد که معمولاً یک هفته طول می کشد. اولین چیزی که بسیاری از نوزادان می خورند غلات است. غلات کودک حاوی ویتامین های C، E، روی و 6 ویتامین B برای رشد سالم و کلسیم برای دندان ها و استخوان های سالم ایده آل هستند.

10. پوشک

در دوازده سال اول، یک کودک به طور متوسط بیش از 2700 پوشک استفاده می کند. پوشک بچه یک بار مصرف پمپرز سایز 0 (0 تا 10 پوند) 34.28 دلار قیمت دارد و این تنها برای یک ماه است. سایز 1 (8 تا 14 پوند) 48.28 دلار و سایز 2 24.94 دلار قیمت دارد. گزینه دیگر پوشک های پارچه ای است و قیمت هر پوشک حدود 20 دلار است.

در این مقاله سعی کردیم تا شما را با روش های دریافت اقامت کانادا با تولد فرزند آشنا کنیم. درصورتی که قصد دریافت اقامت کانادا با تولد فرزند را دارید، می توانید با از کمک مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا استفاده نمایید.

زایمان در کانادا برای والدین کودک متولد شده هیچ گونه مزیت اقامتی نداشته و تنها اقامت و تابعیت برای کودک متولد شده در این خاک است.

جهت دریافت مشاوره و اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک نمایید .

بنر ارتباط با ما موسسه مهاجرتی ایلیا

2 دیدگاه. ارسال دیدگاه جدید

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست