چرا تحصیل در کانادا جذاب است

در چند سال اخیر بسیار شنیده ایم که اطرافیان از طریق تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت کرده اند و این باعث شده که هر روزه به تعداد آنها نیز اضافه گردد. مهاجرت به کانادا مخصوصا از طریق تحصیل دارای مزایای بسیار زیادی است که می توان به طور مثال به ویزای کار پس از تحصیل، اقامت دائم و در نهایت با اقامت سه ساله متوالی در این کشور و دریافت پاسپورت کانادا را اشاره کرد و این مطمئن راه برای رسیدن به اقامت پس از تحصیل است. تنها کشوری که در دنیا با داشتن سه سال اقامت در آن می توانید شهروندی آن کشور را دریافت کنید، کانادا می باشد. در کانادا همزمان می توانید به صورت نا محدود همراه با تحصیل کار کنید و از طریق این درآمد، هزینه های خود را پوشش دهید. هزینه های تحصیل در کانادا بسیار متنوع هستند و می توانید در ارزانترین دانشگاه های کانادا یا بهترین آن ها تحصیل کنید ولی در کیفیت آموزش چیزی را متفاوت نبینید. در عین حال این مورد در انتخاب شغل شما چندان اهمیتی ندارد و بر اساس میزان علم و تجربه استخدام خواهید شد.

پس همراه ما باشید تا در این مقاله بیشتر در مورد تحصیل در کانادا بدانید.

اقامت دائم بعد از تحصیل در کانادا

یکی از مهم ترین دلایل افراد برای تحصیل در کانادا، امکان دریافت اقامت دائم کانادا بعد از تحصیل است. بعد از فارغ التحصیلی از دانشگاه های کانادا، باید اجازه کار دریافت کنید و بعد به دنبال شغل مرتبط با رشته خودتون باشید! چرا؟ چون بعد از داشتن تجربه کار در کانادا، امتیاز شما در برنامه اقامتی کانادا یا همون اکسپرس اینتری بیشتر میشود و شانس دریافت اقامت هم بالاتر میرود. از همه مهم تر اینکه کانادا تنها کشوری است که اگر 3 سال به صورت مداوم در آنجا زندگی کنید به شما پاسپورت میدهد!!

سالانه حدود 150000 تا 250000 دانشـجو برای تحصیل در این کشور پذیـرش می شوند، دولت کانـادا قصـد دارد این تـعداد را تا سـال 2023 به 480000 دانشجو در سال برساند تا بتواند از این طریق مشکل کمبود نیروی کاری متخصص را با صرف کمترین هزینه جبران کند.

مهمترین مزایای تحصیل در کانادا

  1. هزینه تحصیل در کانادا بسیار مقرون به صرفه است.
  2. شما می توانید پس از تحصیل برای اقامت دائم در کانادا اقدام کنید.
  3. مدت زمانی که شما مشغول به تحصیل هستید در روزهای اقامت شما برای اخذ پاسپورت محاسبه می شود.
  4. شما با پرداخت شهریه برای ادامه تحصیل از معافیت مالیاتی در آینده برخوردار می شوید.
  5. ارزان بودن هزینه زندگی در کانادا در مقایسه با کشورهایی همچون انگلستان و آمریکا.
  6. شما می توانید همزمان با تحصیل به کار نیز مشغول شوید.
  7. فرزندان شما می توانند رایگان تحصیل کنند.
  8. استفاده از بورسیه های تحصیلی دولتی برای مقاطع بالاتر از لیسانس.

سیستم آموزشی کانادا

کشور کانادا ده استان و سه قلمرو دارد. زمان شروع و پایان سال تحصیلی برای استان ها و قلمروهای مختلف کانادا، متفاوت است اما به طور کلی، سال تحصیلی معمولاً از سپتامبر آغاز می شود و در ژوئن پایان می یابد. زمان حضور در مدرسه معمولا از دوشنبه تا جمعه از ساعت 8 صبح تا 3 بعد از ظهر یا 9 صبح تا 4 بعدازظهر می باشد. در اکثر مناطق کانادا، دانش آموزان بین المللی می توانند به انگلیسی، فرانسوی یا هر دو زبان تحصیل کنند. بطور کلی، کودکان کانادایی در سن چهار یا پنج سالگی به مهد کودک می روند و کلاس اول از حدود شش سالگی شروع می شود. مقطع ابتدایی در کانادا به جز استان کبک که 6 سال به طول می انجامد، 8 ساله می باشد و سپس مقطع دبیرستان شروع می شود.

مقطع دبیرستان در اکثر استان ها و مناطق کانادا از کلاس های نهم تا دوازدهم را شامل می شود. اما در کبک، مقطع دبیرستان از کلاس هفتم شروع می شود و در کلاس یازدهم پایان می یابد. پس از اتمام موفقیت آمیز دبیرستان در 17 یا 18 سالگی، دانش آموزان می توانند برای ادامه تحصیل به کالج یا دانشگاه بروند.

برای تحصیل در کانادا نیازمند یادگیری چه زبانی هستیم؟

دو زبان رسمی کانادا انگلیسی و فرانسوی است. به دانشجویان بین‌المللی این امکان داده می‌شود که تصمیم بگیرند به هر دو زبان تحصیل کنند و بسیاری از مدارس در کانادا به هر دو زبان تحصیل می‌کنند. برای تحصیل در کانادا داشتن مدرک زبان انگلیسی آیلتس، تافل و یا دولینگو اجباری است و دانشجویان موظف هستند قبل ازشروع سال تحصیلی جدید، یکی از این مدارک را به دانشگاه یا کالج خود تحویل دهند.

در اکثر مناطق کانادا، انگلیسی، زبان اصلی آموزش در سطح مدرسه است، اگرچه زبان فرانسه به شدت در سراسر کانادا دیده می شود. اما با این حال، در استان کبک، دانش‌ آموزان موظفند تا زمانی که تحصیلات دبیرستانی خود را به پایان برسانند، به طور کامل به زبان فرانسوی در مدرسه صحبت کنند و فقط در شرایط خاص، یک دانش‌آموز کانادایی می‌تواند به زبان انگلیسی تحصیل کند، برای مثال دانش‌ آموزانی که برای یک دوره موقت در کبک هستند. از زمان، تازه واردان و مهاجران به کبک باید به زبان فرانسوی در مدرسه تحصیل کنند و تنها با حضور در یک مدرسه خصوصی به آنها فرصت تحصیل به زبان انگلیسی داده می شود.

شرایط سنی تحصیل در کانادا چگونه است؟

کانادا دومین کشور بزرگ جهان است که مهاجران تحصیلی زیادی را به خود جذب می کند. این کشور مهاجرپذیر به دلیل شرایط اقتصادی، اجتماعی و علمی مورد توجه بسیاری قرار گرفته است. والدینی که تنها هدف آنها موفقیت تحصیلی و تحصیلات آکادمیک برای فرزندانشان است، تحصیل در کانادا را بهترین گزینه می دانند. اما شرایط سنی تحصیل در کانادا چگونه است؟

کیفیت تحصیل در کانادا در کلیه سطوح بالا است. برخی از والدین ممکن است ابتدا از طریق کار به کانادا مهاجرت کرده و پس از آن فرزندانشان می توانند در این کشور تحصیل کنند. برخی از والدین ممکن است سرمایه لازم برای شروع یک تجارت در کانادا را داشته باشند. بنابراین، آنها می توانند از طریق سرمایه گذاری برای ویزای کار در کانادا اقدام کنند. این افراد پس از دریافت ویزا می توانند اعضای خانواده را با خود به کانادا ببرند.

با دریافت ویزای کار در کانادا افراد، مجاز به دریافت اجازه اقامت دائم برای خود و اعضای خانواده خود در کانادا خواهند بود. پس از مهاجرت، این افراد قادر خواهند بود فرزندان خود را به راحتی در مدارس یا دانشگاه های کانادا ثبت نام کنند بدون اینکه نیاز به دریافت دعوت نامه یا مجوز تحصیل داشته باشند. حتی اگر والدین پول زیادی برای شروع یک تجارت در کانادا نداشته باشند، می توانند با دریافت پیشنهاد کار یا ثبت نام در سیستم اکسپرس اینتری، به راحتی شرایط زندگی و تحصیل فرزندان خود را در کانادا فراهم کنند.

زندگی و تحصیل در کانادا می تواند برای افراد زیر 18 سال مشکل باشد. بنابراین، دولت کانادا تمهیدات لازم را اندیشیده است تا دانش آموزان زیر 18 سال بتوانند به همراه خانواده خود به کانادا مهاجرت کنند. از سوی دیگر، مشکلات عاطفی و دوری از خانواده از دیگر مسائلی است که ممکن است دانش آموزانی که قصد ادامه تحصیل در کانادا را دارند با آن دست و پنجه نرم کنند. به همین دلیل، دانشجویانی که واجد شرایط تحصیل در دانشگاه های کانادا هستند نیز می توانند والدین خود را با ارسال دعوت نامه به کانادا دعوت کنند.

تحصیل در کانادا با معدل پایین

اگر متقاضی تحصیل در کانادا هستید و معدل شما پایین است، نگران نباشید چون این موضوع نمی تواند مانع تحصیل شما در کانادا شود. اگر معدل شما کمتر از 70درصد کل باشد از نظر دانشگاه ها پایین است اما دانشگاه ها شرایطی را ایجاد می کنند تا شما بتوانید این نمرات را ایجاد کنید، به طور مثال برای شما نمراتی تعیین می کنند و تا زمانی که از این حد پایین تر نیایند، می توانند به تحصیل خود ادامه بدهند. پذیرش در کالج ها برای کسانی که معدل پایین دارند شانس بیشتری دارد تا دانشگاه ها.

تحصیل رایگان در مدارس کانادا

تحصیل در کانادا برای افراد زیر 18 سال کانادایی و در بعضی شرایط برای سایر افراد بین المللی رایگان است اما درس خواندن در کالج ها و دانشگاه های این کشور فقط در شرایطی که متقاضی بتواند بورسیه تحصیلی بگیرد، رایگان خواهد بود. به طور کلی اگر متقاضی اصلی (زیر 18 سال) یکی از شرایط زیر را داشته باشد می تواند به صورت رایگان تحصیل در کانادا را آغاز کند:

  • خود متقاضی یا یکی از والدین یا هر دو، شهروند یا مقیم دائم کانادا باشند.
  • یکی از والدین یا هر دو، دارای اجازه کار (Work Permit) یا اجازه تحصیل (Study Permit) باشند.
  • درخواست پناهندگی متقاضی در حال بررسی باشد.

به طور کلی می توان گفت اگر متقاضی دارای هر وضعیت اقامتی (Status) به جز وضعیت توریستی (visitor status) باشد می تواند به طور رایگان در مدارس کانادا تحصیل کند.

ویزای تحصیلی کانادا

مجوز تحصیل برای تحصیل در کانادا، برگه ای است که طی ان به دانشجویان اجازه می دهد در یکی از موسسات مورد تأیید دولت کانادا، در کشور کانادا تحصیل داشته باشند.

محدودیت سنی برای تحصیل در دوره ابتدایی در کانادا

تحصیلات ابتدایی در کانادا به دبستان و دبیرستان تقسیم می شود. در شرایط سنی تحصیل در کانادا کودکان 3 تا 6 ساله در پیش دبستانی آموزش می بینند. پس از ورود دانش آموزان به دبیرستان آنها یک دوره چهار ساله را در این مقطع طی خواهند نمود. طبق شرایط سنی تحصیل در کانادا، دانش آموزان باید دوره تحصیلات ابتدایی خود را به پایان برسانند.

تحصیل در کانادا زیر 18 سال

آیا شما به عنوان یک نوجوان به فکر تحصیل در کانادا هستید؟ آیا به فکر تحصیل فرزندتان در کانادا هستید؟ آیا درباره شرایط تحصیل در کانادا زیر 18 سال، قصد دارید اطلاعات کسب کنید؟ پس در ادامه با ما همراه باشید. کانادا دارای برترین موسسات آموزشی در جهان است. این کشور 6٪ از تولید ناخالص داخلی خود را صرف آموزش می کند و از نظر هزینه سرانه آموزش، جزو کشورهای برتر در سطح جهانی است. مدارس و دانشگاه های این کشور هرساله در بین بهترین ها در سطح جهان قرار دارند. در ادامه به بررسی سیستم آموزشی کانادا می پردازیم.

دلایل تحصیل در کانادا زیر 18 سال

یکی از دلایلی که متقاضیان مایلند تحصیل در کانادا را از سنین مدرسه و زیر 18 سال آغاز کنند عدم نیاز به ارائه مدرک زبان برای دریافت پذیرش و گرفتن ویزای تحصیلی می باشد. البته لازم به ذکر است که داشتن سطح زبان خوب برای تحصیل در این کشور لازم است. از دلایل دیگری که نقش تعیین کننده ای در تصمیم گیری دارد. سیستم آموزشی فوق العاده کاناداست که احتمال موفقیت در آینده را برای متقاضی، چه از نظر تحصیلی و چه از نظر کاری، بسیار بالا می برد.

بورسیه تحصیلی زیر18 سال رایگان

دولت کانادا معتقد است محدودیت مالی نباید مانعی برای موفقیت تحصیلی دانش آموزان باشد. با در نظر گرفتن این ایده، کالج های کانادا بورسیه تحصیلی زیر 18 سال رایگان را برای افراد 13 تا 17 ساله در نظر گرفته اند. بورسیه تحصیلی رایگان دبیرستان طیف خاصی از امکانات را پوشش می دهد و دانش آموزان مستعد را در هر زمینه ای جذب و در مسیر درست قرار می دهد. دانش آموزان خارجی که قصد ادامه تحصیل در مدارس کانادا را دارند می توانند در کالج های خصوصی و شبانه روزی این کشور ثبت نام و تحصیل کنند و از بورسیه تحصیلی این مدارس بهره مند شوند.

هزینه های تحصیل در مدارس کانادا

به طور کلی تحصیل در کشور کانادا نسبت به سایر کشورهای انگلیسی زبان مانند امریکا و انگلستان بسیار مقرون به صرفه تر است. مدارس در کانادا به سه دسته دولتی، خصوصی و شبانه روزی (Boarding schools) تقسیم می شوند. مدارس دولتی به طور کلی شهریه ای معادل 13 تا 15 هزار دلار کانادا دارند. اما مدارس خصوصی به دلیل کیفیت خدمات آموزشی بالاتر و فعالیت های فوق برنامه معمولا شهریه بالاتر و در حدود 30 تا 60 هزار دلار کانادا دارند. مدارس شبانه روزی گزینه مناسبی برای دانش آموزان بین المللی می باشند زیرا دانش آموزان همزمان در این مدارس تحصیل می کنند و اقامت دارند. شهریه این مدارس بسته به امکانات و خدمات از 30 هزار دلار کانادا در سال شروع می شوند.

تا اینجا در مورد تحصیل در کانادا از مقطع دبیرستان به قبل صحبت کردیم. اما وقتی صحبت از تحصیل در مقاطع بالاتر خارج از کشور می شود، چالش بزرگ برای آقایان، مدرک خدمت سربازی می باشد. اما جای نگرانی نیست زیرا تحصیل در کانادا بدون کارت پایان خدمت نیز قابل انجام است.یکی از مهمترین چالش هایی که دانشجویان پس از اخذ ویزای تحصیل در کانادا با آن روبرو می شوند، اجاره خانه در کانادا می باشد. دانشجویان باید قبل از اجاره یا خرید هر نوع محلی برای سکونت با قوانین، نوع اجاره و نحوه بستن قرار داد با صاحب خانه های کانادایی آشنا شوند.

محدودیت سنی برای تحصیل در دانشگاه های کانادا

پس ازاتمام دوره تحصیلات 12 ساله و اخذ مدرک دیپلم دانش آموزان وارد دانشگاه می شوند تا در مقطع کارشناسی به ادامه تحصیل بپردازند. همانند بسیاری از نقاط جهان من جمله ایران دوره کارشناسی 4 سال زمان می برد. البته این نکته را باید مدنظر داشت که در برخی استان ها و ایالت های کانادا مانند کبک، برنامه های کارشناسی ممکن است 3 سال طول بکشد. گرفتن ویزای دانشجویی برای تحصیل در مقطع کارشناسی در کانادا کار سختی نیست. تنها محدودیت سنی برای تحصیل در این مقطع مطرح است، و گاهی اوقات آفیسر در این باره کمی سختگیری می کند. به عنوان مثال با توجه به شرایط سنی تحصیل در کانادا، یک فرد 40 ساله کمتر می تواند می تواند ویزای دانشجویی در کانادا دریافت کند ولی سن ملاک تحصیل در کانادا نیست. ناگفته نماند که برای تحصیل در دانشگاه های کانادا، دانشجویان ملزم به داشتن مدرک زبان آیلتس با نمره 6 هستند.

قوانین تحصیل در کانادا با مجوز تحصیل

ممکن است شرایطی در مجوز تحصیل شما وجود داشته باشد مثلا:

  • سطح مقطع تحصیلی که می خواهید در آن ادامه تحصیل دهید.
  • شرایط کار کردن شما در کانادا هستید.

مزایای بورسیه تحصیلی کانادا چیست؟

یکی از اولین مزیت های دریافت بورسیه تحصیلی زیر ۱۸ سال رایگان این است که دانش آموزان پس از دریافت بورسیه تحصیلی رایگان دبیرستان، این فرصت را خواهند داشت که با سایر دریافت کنندگان بورسیه در ارتباط باشند. از دیگر مزایای تحصیل در کانادا زیر 18 سال رایگان این است که دریافت این بورسیه، نیاز به کار را برای فرد متقاضی برطرف می نماید. در عوض، این فرصت را برای دانش آموزان فراهم می کند که تمام وقت خود را وقف تحصیل خود نمایند. این امر باعث می شود دانش آموزان نمرات خود را بالا ببرند و پس از فارغ التحصیلی شغل بهتری بیابند.

برخی از بورسیه های تحصیلی به دانش آموزان این فرصت را می دهد تا تجربه عملی کسب کنند. کار داوطلبانه یا کار به عنوان بخشی از یک برنامه بورس تحصیلی ممکن است تجربه لازم را برای انتخاب بهترین مدرک یا مسیر شغلی در اختیار آن ها قرار دهد. تعدادی از بورسیه ها با ارائه خدمات مشاوره، این امکان را به دانش آموزان می دهند تا بیشترین بهره را از بورسیه تحصیلی زیر ۱۸ سال رایگان خود ببرند. در نهایت بورسیه تحصیلی رایگان دبیرستان بار مالی را کاهش می دهد و به اخذ مدرک با وجود مشکلات مالی کمک می کند. در زمینه بورسیه تحصیلی می توانید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا صحبت کنید تا اطلاعات دقیق و بروز را در اختیار شما قرار دهند.

ارائه درخواست بورس تحصیلی دبیرستان

مسئله اینجاست که چگونه بورسیه تحصیلی رایگان دبیرستان یا هر نوع بورسیه دیگر را می توان دریافت کرد؟

در حال حاضر گام اول برای شروع فرایند، ثبت درخواست بورس تحصیلی است. برای ثبت درخواست بورسیه تحصیلی رایگان دبیرستان، بهترین کار این است که لیستی از بورسیه های دبیرستان را تهیه نموده و از میان آنها بهترین گزینه که مناسب با شرایط شما است را انتخاب نمایید. از آنجایی که ممکن است این کار باعث صرف زمان زیادی شود، ما در موسسه مهاجرتی ایلیا، لیستی از بورسیه تحصیلی زیر ۱۸ سال رایگان را برای شما جمع آوری نموده ایم.

تحصیل لیسانس در کانادا

اگر معدل و نمره زبان شما بالا باشد به سرعت می توانید در هر رشته ای که می خواهید شروع به تحصیل کنید. دوره های کارشناسی و یا لیسانس در کانادا در دوره های سه یا چهار ساله برگزار می شود. البته توجه داشته باشید در برخی موارد، افراد نیاز به گذراندن دوره ی پیش دانشگاهی قبل از ورود به دانشگاه دارند. اگر نمره زبان شما کافی نیست، نگران نباشید ! می توانید در دوره های زبان دانشگاه مورد نظرتان ثبت نام و شرکت کنید. پس از افزایش مهارت زبان خود به تحصیل ادامه دهید. دانشجویان بین المللی هم به سادگی می توانند به تحصیل در کانادا مشغول شوند، زبان تحصیل در این کشور انگلیسی و فرانسوی است.

 در مورد بهترین دانشگاه های کانادا برای تحصیل در مقطع لیسانس بیشتر بخوانید.

هزینه تحصیل در کانادا مقطع کارشناسی

تحصیل در کانادا نسبت به تمامی کشورهای انگلیسی زبان بسیار مقرون به صرفه می باشد و این خود مزیت بزرگی برای دانشجویان بین المللی به حساب می آید. میزان شهریه دانشگاه به نوع رشته، شهری که دانشگاه در آن واقع شده و رتبه دانشگاه در رنکینگ جهانی بستگی دارد. هر دانشجو بین المللی می تواند هر هفته نیز 20 ساعت به صورت قانونی کار کند و باقی هزینه ها از قبیل مسکن و خوراک خود را تامین کند.

تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد کانادا

به دلیل سطح کیفیت بالای زندگی در کانادا بسیاری از دانشجویان در جهان، تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد را در کانادا انتخاب می کنند. از ویژگی های مهم تحصیل کارشناسی ارشد در کانادا دو زبانه بودن دانشگاه ها و دریافت ویزای کار بعد از فارغ التحصیلی است که بسیار حائز اهمیت است. دوره های کارشناسی ارشد به صورت یک یا دو ساله در کانادا، در بیش 96 دانشگاه این کشور ارائه می شود و اکثرا این دانشگاه ها دولتی است.

شرایط تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد

ارائه مدرک کارشناسی با معدل قابل قبول (غالباً 3.0 یا 4.0 و یا معادل بین المللی آن) و هم چنین بسته به رشته مورد نظر متقاضی، ممکن است دانشگاه از شما بخواهد تا نمره آزمون ورودی فارغ التحصیلان، مانند آزمون های GMAT و GRE را ارائه دهید.

شرایط سنی برای تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا

پس از اتمام تحصیلات کارشناسی و اخذ مدرک کارشناسی، دانشجویان امکان ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد در کانادا را دارند. گپ تحصیلی بین مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد نباید بیش از 5 سال باشد. داشتن نمره 6 تا 6.5 آیلتس نیز برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد امری ضروری است. برای ادامه تحصیل در مقطع کارشناسی ارشد داشتن معدل بالاتر از 13 در مقطع کارشناسی ضروری است. دوره کارشناسی ارشد 1 الی 2 سال زمان می برد.

تحصیل در مقطع دکترا در کانادا

سیستم آموزش و نوع برناه ی تحصیلی، تحصیل در مقطع در دکترا در کانادا مانند کشور انگلستان است. طول دوره تحصیل حدودا سه سال است که این زمان می تواند تا 6 سال هم ادامه داشته باشد، البته در صورتی که دانشجو همزمان دوره ی کارشناسی ارشد خود را نیز بگذراند. تحصیل در مقطع دکترا در کانادا همزمان با تحقیق آغاز می شود، سپس تحصیل! اما در سیستم های آموزشی مثل کشور آمریکا ابتدا دانشجو تحصیل می کند و بعد از آن وارد دوره ی تحقیقات می شود. هزینه تحصیل دوره دکترا در کانادا برای دانشجویان بین المللی سالانه 4000 تا 6000 دلار است. البته در برخی از رشته ها می تواند تا 35000 دلار هم هزینه داشته باشد.

برای دریافت اطلاعات بیشتر بر روی بنر زیر کلیک کنید.

 

48 دیدگاه.

  • سلام من 15 سالمه و دوست دارم به کشور کانادا به تنهایی مهاجرت کنم معدل من 19.93 ترم دوم سال هشتم بود و تا حدی کم انگلیسی بلدم به نظر شما ایا شانس رفتن به این کشور رو دارم یا خیر. بودجه ما بد نیست.

    • کیمیا خدایی
      3 تیر 1400 09:49

      با سلام و وقت بخیر
      ممنون که موسسه ایلیا رو انتخاب کردید
      بله شما میتوانید به راحتی با دریافت ویزای تحصیلی دانش آموزی به کانادا مهاجرت و اقامت کانادا را دریافت نمایید
      اگر نیاز به مشاوره و قصد اقدام دارید اما نمیدانید از کجا شروع کنید میتوانید با ما در تماس باشید.
      شماره تماس ما :(021) 88651769 – (021) 88658431

  • سلام خسته نباشید من ۱۸ ساله هستم رشته تجربی معدل دیپلمم بد نیست و یه سری کار برای تحصیل در خارج از ایران انجام دادم میخواستم بدونم شما به صورت فردی از طریق تلگرام یا واتساپ مشاوره قبول میکنید و اگر میکنید میخواستم بدونم هزینش چقدر میشه

    • غزل وثیق
      5 تیر 1400 09:51

      سلام دوست عزیز
      مشاوره اولیه متقاضیان بصورت رایگان انجام می‌شود. لطفا با دفتر تماس بگیرید تا بصورت تلفنی و یا حضوری در خدمتتون باشیم. 88651769 – 88658431

      • سلام وقتتون بخیر من ۱۷ ساله هستم و رشته ام تجربی هست قصد دارم در ۱۸ سالگی و بعد از اینکه دیپلمم را گرفتم به کانادا مهاجرت کنم آیا میتوام برای تحصیلی رایگان اقدام کنم یا فقط برای مقطع لیسانس به بالا ویزای تحصیلی رایگان میتوان گرفت ؟؟

    • سلام وقت بخیر من ۱۶ سالمه و رشته تجربی هستم و معدل کلاس دهم ۱۸/۰۷ هست میتونم زبان انگلیسیم هم نسبتا خوبه و میخواستم برای ادامه تحصیل به کشور دیگه ای برم
      میتونم برم ؟ چطوری؟

      • غزل وثیق
        21 تیر 1400 09:32

        سلام سوگل عزیز
        بله شما می تونید برای ادامه تحصیل در کانادا در مقطع دبیرستان (Senior Secondary) اقدام کنید. اول باید شرایط شما بررسی بشه. فرم ارزیابی تحصیلی را تکمیل کنید و یا اینکه با همکاران ما تماس بگیرید تا در اولین مشاوره تلفنی و یا حضوری رایگان راهنمایی بشید.

    • سلام من ۱۵ سالمه امسال میرم کلاس نهم و میخواستم برای کلاس دهم به کانادا مهاجرت کنم آیا میشه یا نه و اینکه من شنیدم میگن وقتی اونجا بری یکی دوسال برمی گردونن عقب برای تحصیل آیا درسته؟ و هزینه چقدره؟

      • غزل وثیق
        4 مرداد 1400 17:11

        سلام دوست عزیز
        بله امکان دریافت پذیرش برای شما وجود دارد و هم اکنون می توانید اقدام کنید. خیر اینطور نیست که شما چند پایه برگردید عقب؛ بعضی از دروس هستند که در ایران نخوانده اید یا سطح شما پایین تر از مقطعی که پذیرش شده اید است که این دروس را باید همزمان با مقطعی که در آن پذیرش شده اید بخوانید. هزینه تحصیل هم با توجه به انتخاب مدرسه دولتی و یا خصوصی و تعداد ترمی که این مدارس دارند از سالی 14000 تا 28000 متفاوت هست.

  • امیرحسین
    25 تیر 1400 16:55

    سلام خسته نباشین.انجام پروسه مهاجرتی تحصیلی زیر ۱۸ سال به کانادا چقدر طول میکشه؟

    • غزل وثیق
      26 تیر 1400 17:16

      سلام دوست عزیز
      معمولا پروسه تحصیل در کانادا برای افراد زیر 18 سال حدود 6 ماه زمان میبرد.

    • سلام روزتون بخیر
      من دخترم ۱۵ سالش هست و امسال میره کلاس نهم
      توی مدرسه فرزانگان درس میخونه و سطح زبانش enter1 هستش
      ایا میتونیم برای تحصیل رایگان توی سن ۱۶ یا ۱۷ سالگی بفرستیمش کانادا برای تحصیل داروسازی؟!

      • کیمیا خدایی
        12 مرداد 1400 12:09

        سلام دوست عزیز
        امکان تحصیل رایگان برای پایه نهم وجود نداره، دختر شما می توانند برای تحصیل در کانادا بعد از گرفتن دیپلم اقدام به مهاجرت تحصیلی کنند.
        بعد از مهاجرت به کانادا باید چهار سال یکی از علوم پایه مثل بایولوژی بخونند و بعد از اون برای آزمونی مشابه کنکور آماده بشن و در صورت قبولی مشغول به تحصیل داروسازی در کانادا شوند.

  • سلام ببخشید
    من دهم هستم رشته تجربی اوضاع درسیم متوسط هست میخواستم بدونم امکان پذیرش هست یا نه

    • کیمیا خدایی
      12 مرداد 1400 11:48

      سلام دوست عزیز
      بله حتما شما شانس تحصیل در کانادا رو خواهید داشت و مهاجرت شما امکان پذیر است.
      کارشناسان ایلیا می توانند در این مسیر همراه شما باشند.

  • سلام من 14 سالمه دارم میرم کلاس هشتم معدل کلاس 7 هم 19 هست و اینکه بیشتر خانواده من در کانادا زندگی میکنن مثل عمم
    ایا امکان تحصیل در کانادا را دارم و اینکه میتونم ازمون تافل رو بدم و برای مهاجرت به کانادا باید به کجا مراجعه کنم که شرایط رفتن را مهیا کند.

    • غزل وثیق
      23 مرداد 1400 19:21

      سلام دوست عزیز
      شما شانس خیلی خوبی برای مهاجرت تحصیلی به کانادا دارید. مشاوران ما تمامی اطلاعات و راهنمایی های مورد نیاز رو به شما خواهند داد و در تمامی مراحل در کنارتان خواهند بود.
      از طریق واتساپ و یا تماس با دفتر ایلیا با ما در ارتباط باشید.

  • سلام من 14 سالمه و امسال به کلاس هشتم میرم ، انگلیسیم بد نیست و برای کلاس نهم قصد مهاجرت دارم ، دو تا از عمو هام داخل کانادا اقامت دائم دارند ، اگر پدرم از طریق اسکیل ورکری نتواند اقدام کند یکی از والدین میتونن از طریق ویزای تحصیلی من به کانادا بیان؟ و غیر از این راه چه راهی بهتر هستش که با هزینه حداقل مهاجرت کنم ؟

    • غزل وثیق
      25 مرداد 1400 11:32

      سلام دوست عزیز
      شما می توانید برای کلاس نهم پذیرش بگیرید و والدین شما هم همراه شما به کانادا بیایند، اما در اینصورت اجازه کار در کانادا را نخواهند داشت. بهترین راه این هست که اگر مادر کمتز از 40 سال سن دارند از طریق ایشان اقدام کنید و پدر ویزای کار همراه همسر دریافت کنند و تحصیل شما در کانادا رایگان شود. پیشنهاد می کنم با مشاوران ما از طریق واتساپ در تماس باشید تا راهنمایی های بیشتری دریافت کنید.

  • سلام من ۱۶ سالمه دارم میرم یازدهم
    سطح درسیمم بالاس نسبتا رشتمم تجربیه
    هدفم مهاجرت به کانادا و تحصیل توی رشته پزشکیه
    ولی هیچی راجب مهاجرت نمیدونم
    مثلا چقدر خرجش میشه یا اصلا چجوری تنهایی مهاجرت میشه کرد
    چون خودم تنها میخوام مهاجرت کنم ولی خوب هیچی نمیدونم!

    • غزل وثیق
      30 مرداد 1400 10:16

      سلام نگار جان
      با توجه به اینکه می توانید در چند سال آینده در یک کالج در کانادا ادامه تحصیل بدید و در حین تحصیل کار کنید به شما پیشنهاد میکنم حتما فرم ارزیابی تحصیلی را تکمیل کنید تا کارشناسان ما با داشتن اطلاعات بیشتری درمورد شما با شما تماس بگیرند و در مشاوره اولیه که به صورت رایگان است تمام سوالاتتان را مطرح کنید تا راهنمایی دقیق تری دریافت کنید.

  • سلام وقت بخیر من متولد 2005_12 _ 22 هستم خواستم بپرسم اگه بیام کانادا کلاس چندم میشوم؟

    • غزل وثیق
      1 شهریور 1400 20:56

      سلام دوست عزیز
      شما باید برای تحصیل در مقطع دبیرستان در کانادا اقدام کنید. پیشنهاد میکنم مقاله مدارس کانادا را مطالعه کنید.

  • سلام من 14 سالم هست دارم میرم هشتم زبانم عالی هست و لهجه خیلی خوبی دارم و پسر عمه و چند نفر از خانوادم اونجا هستن
    برای رفتن به کانادا زیر 18 سال باید در ترکیه انگشت نگاری کرد؟

    • غزل وثیق
      3 شهریور 1400 21:29

      سلام دوست عزیز
      در هر کدام از مراکز VAC می توانید انگشت نگاری و بیومتریک را انجام دهید.

  • سلام یک سوال. پاسپورت دانش آموزی برای کانادا بهتر است یا دانشجویی؟

    • غزل وثیق
      3 شهریور 1400 21:33

      سلام دوست عزیز
      با توجه به شرایط مالی، سن و البته تحصیلات، بهترین انتخاب متفاوت است. لطفا فرم ارزیابی تحصیل را تکمیل کنید و یا جهت دریافت اطلاعات بیشتر با مشاوران ما تماس بگیرید.

  • سلام من امسال کلاس نهم میرم نمراتمم سال هشتم۲۰ و هفتم ۱۹.۹۳ بوده سطح زبانمم خوب هست میخوام تا قبل از ۱۸ سالگی به کانادا برای تحصیل برم اما متاسفانه والدینم شرایط اومدن با من رو ندارن از طرفی هم از این که من رو به تنهایی به یک کشور دیگه بفرستن میترسند (امنیت و..) میخواستم ببینم به نظرتون باید چیکار کنم و اینکه اصلا شانسی برای تحصیل در کانادا رو دارم؟
    یک سوال دیگه هم که داشتم اینه که من قصد دارم در رشته بیوتکنولوژی در اینده تحصیل کنم در دانشگاه تورنتو آیا باید کنکور بدم؟

    • غزل وثیق
      21 شهریور 1400 17:29

      سارینا جان سلام
      بله شما می توانید به راحتی در هر مقطعی که قصد ادامه تحصیل دارید، از یکی از کالج ها یا دانشگاه های کانادا پذیرش بگیرید و برای تحصیل در کانادا به این کشور مهاجرت کنید. پیشنهاد می کنیم فرم ارزیابی تحصیلی را در انتهای این مقاله تکمیل کنید تا کارشناسان ما با اطلاعات بیشتری شما را راهنمایی کنند.

  • سلام من ورودی یازدهم تجربی مدرسه تیزهوشانم و از هفتم تیزهوشان بودم و مدال المپیاد و مدال مسابقات جهانی ریاضی هم دارم. چون هدفم دانشگاه هاروارده قصد دارم امسال که یازدهم تموم شد برا دوازدهم برم کانادا و اونجا فارغ التحصیل بشم و وضعیت مالی چندان خوبی هم ندارم
    خواستم بدونم میشه برم؟ و اینکه باید از کجا و کی و چطور شروع با اقدام کنم (همه مراحل)!

    • حسین عزیز وقت بخیر
      بله می توانید برای بورسیه تحصیلی اقدام کنید، اما شرایط شما باید به طور کامل بررسی شود. لطفا فرم تحصیلی را کامل کنید تا همکاران ما با شما تماس بگیرند و یا با شماره های ما که در پایین صفحه درج شده تماس بگیرید.

      • مرسی از پاسخگوییتون
        و بله من دانشگاه هاروارد آمریکا که باید بورسیه بگیرم ، ولی برای پایه دوازدهم کانادا مگه هم میشه بورس گرفت؟ اگه آره که بهتر
        و فرم تحصیلی رو هم پر میکنم ولی تو بخش رزومه، فایلی که آپلود میکنم قبول نمیکنه ، نه پی دی اف نه عکس نه چند تا دیگه میشه بگین چی بزارم بالا بیاد

        • غزل وثیق
          29 شهریور 1400 12:47

          حسین جان سلام
          فرمت فایل رزومه لازمه .pdf یا .docx باشد.

  • سلام وقتتون بخیر. ممنون از این مقاله عالیتون. من15ساله هستم و قصدم اینه که تا 16 یا نهایت ۱۷سالگی به تورنتو کانادا به تنهایی و بدون خانواده مهاجرت کنم. من تا مرداد 1401 مدرک زبانم را دریافت میکنم، از نظر مالی بعید میدونم بتونم دوام بیارم. پس باید هم زمان با تحصیل به کار هم مشغول شوم. البته اگه نشوم هم والدینم خرج مرا میدهند اما میگویم بهشون فشار میاد، خواستم بدونم اگر شغل نیمه وقت بگیرم میتوانم از پس تحصیل درآنجا بر می آیم. چرا که بالاخره درس های اونجا از الان ما خب خیلی پیشرفته تر هست. ممنون میشم یه راهنمایی کنید. و اینکه ۱۶یا نهایتا ۱۷سالگی دیر نیست‌. ممنون از سایت خیلی خوبتون.

    • رضا صنعتی
      26 مهر 1400 20:13

      امین عزیز وقت بخیر
      سن شما برای مهاجرت تحصیلی خوب هست اما باید هزینه های تحصیلی هم در نظر گرفت و تمکن مالی را به سفارت کانادا اثبات کرد. در طول تحصیل شما فقط 20 ساعت در هفته اجازه کار دارید که این میزان دریافتی شما برای مسکن و هزینه های به جز تحصیل کافی می باشد. لطفا فرم ارزیابی تحصیلی را تکمیل کنید تا شرایط شما بیشتر بررسی شود.

  • سلام ببخشید ایرانی های عازم تورنتو هم باید کنکور بدن یا لازم نیست؟؟؟؟؟؟

    • رضا صنعتی
      26 مهر 1400 20:14

      خیر لازم نیست اما رتبه شما در کنکور تاثیر خوبی در پذیرش شما دارد

  • سلام خسته نباشید
    من ۱۴ سالمه و کلاس هفتم رو با معدل ۱۹.۷۵ گذروندم
    درحال حاضر درحال خوندن کلاس هشتم هستم
    از ۷ سالگی زبان انگلیسی یاد گرفتم
    زبانم خوبه
    با تنهایی و دوری از خانواده هم مشکلی به صورت انچنانی ندارم
    با بودجه تقریبا ۳۰۰ الی ۴۰۰ میلیون میتونم اقدام کنم؟
    آیا شانسی دارم؟

    • رضا صنعتی
      12 آبان 1400 14:07

      سلام ملیسا عزیز وقت بخیر
      شرایط شما باید به صورت دقیق بررسی شود، لطفا فرم ارزیابی تحصیلی را کامل بفرمایید تا در اسرع وقت همکاران ما با شما تماس بگیرند.

  • سلام وقت بخیر من 15 ساله هستم
    در رشته تجربی و در یکی از بهترین مدارس کشور تحصیل میکنم، معدل سال های قبل هم 20 بوده
    و سطح زبانم متوسط به بالا هستش
    هفت سال هم کلاس پیانو رفتم و کاملا مسلط هستم
    امکان داره راهنمایی بفرمایید که بورسیه تحصیلی تعلق میگیره یا خیر؟ و اینکه اگه تعلق میگیره چطوری باید اقدام کنم، آزمونی هست؟ یا اینکه فقط باید فرم پر کنم؟
    یک دنیا ممنونم از شما

    • غزل وثیق
      13 آبان 1400 08:59

      مبینا جان سلام
      بله شما می تونید بورسیه تحصیلی دریافت کنید. برای راهنمایی بهتر لازم است اطلاعات بیشتری از شما داشته باشیم. به شما پیشنهاد میدم فرم ارزیابی تحصیلی را تکمیل کنید تا همکاران ما در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

  • سلام، وقتتون بخیر، من رشته فنی هست و هنرستانی هستم، میخوام برای کارشناسی ارشد برای کانادا اقدام کنم و میخوام مقطع کاردانی و کارشناسیم رو توی دانشکده فنی بگذرونم چون سراسری ظرفیتش خیلی کم هست، و مدرک دانشکده هم ترجمه میشه هم زیر نظر علوم تحقیقات هست و مهر معتبر داره، میخواستم بدونم دانشکده فنی بهتره یا اینکه برای دانشگاه آزاد در آینده بخوام اقدام کنم احتمال پذیرش بیشتره؟

    • رضا صنعتی
      20 بهمن 1400 12:55

      سلام شکوفه عزیز وقت بخیر
      برای تحصیل در کانادا، نوع دانشگاه ملاک پذیرش نیست و برای پذیرش در دانشگاه های کانادا، سطح زبان و معدل پایانی بسیار اهمیت دارد.

  • با سلام
    من کلاس نهم هستم . معدل سال پیشم ۱۹/۹۸ و امسال ترم اول ۱۹/۸۶ هست .معدل سال هفتم هم ۱۹/۹۳ . سطح زبانم elementary 3 هستش . میخواستم ببینم با این نمره ها و سطح زبان چطور میتونم پذیرش بگیرم و راهی هست که بشه در زمان کم زبانم رو ارتقاء بدم؟؟
    و اینکه پدر و مادر من راضی به مهاجرت نیستند چطور راضی شون کنم ؟
    و کم هزینه ترین روش برای مهاجرت تحصیلی کدومه ؟

    • رضا صنعتی
      2 اسفند 1400 17:44

      متقاضی گرامی وقت شما بخیر
      امکان پذیرش برای کلاس دهم برای شما وجود دارد. برای زبان هم می توانیم از محل پذیرش شما در کانادا، کلاس پیش نیاز زبان دریافت کنیم. اما در مورد هزینه و رضایت از والدین، پیشنهاد ما صحبت با کارشناسان موسسه ما می باشد. لطفا فرم تحصیل در کانادا را پر بفرمایید یا با شماره های ما تماس بگیرید.

  • سلام من تقریبا ۱۸ سالمه سه ماه بعد دیپلمم رو میگیرم از بچگی کلاس زبان رفتم و تو کنکور دی ماه با اینکه هیچی نخونده بودم رتبه ی خوبی آوردم احتمالا معدلم کم بشه ولی از جهت کنکور زبان و آیلتس عالی عمل میکنم خانوادم هم قصد دارن منو در راه مهاجرت کمک کنن ولی هنوز نمیدونم از راه تحصیلی اقدام کنم بهتره یا کاری
    میشه راهنمایی کنید؟

    • رضا صنعتی
      19 فروردین 1402 09:02

      سلام مهسا عزیز وقت شما بخیر
      بهترین و سریعترین روش برای مهاجرت شما از طریق تحصیلی می باشد. مشخصات شما برای تحصیل در کانادا بسیار عالی است اما باید بیشتر بررسی شود. لطفا فرم ارزشیابی تحصیلی را کامل کنید تا همکاران در اسرع وقت با شما تماس بگیرند.

دیدگاه‌ها بسته شده‌اند.

مطالب مرتبط
فهرست