نحوه اجاره خانه در کانادا

اجاره خانه در کانادا

هنگام نقل مکان به کانادا، یافتن مکانی برای اقامت برای اکثر تازه واردان از اهمیت خاصی برخوردار است. مانند هر مسافر بین المللی، افراد تازه وارد معمولاً پیش از ورود جایی را برای اقامت خود مدنظر می گیرند. و این مکان معمولاً یک اقامتگاه موقت (مانند هتل، خوابگاه، یا آپارتمان، کاندو یا خانه) برای روزها یا هفته های اولیه است، گاهی اوقات حتی ممکن است چند ماه طول بکشد. برای اقامت دائمی تر و طولانی مدت، افراد تازه وارد اغلب به جای خرید مستقیم، به رهن یا اجاره خانه در کانادا اقدام می کنند.

زمان مورد نیاز برای یافتن خانه موردنظر ممکن است بسته به مواردی چون تقاضا، عرضه و نرخ جای خالی در بازار، نرخ اجاره در شهر کانادایی که به آن نقل مکان می کنید متفاوت باشد. به دلایلی چون اثبات اعتبار و دارایی یافتن خانه در شهرهای بزرگی مانند تورنتو برای مهاجران امری دشوار است. به همین دلیل اگر قصد زندگی در حومه شهرها یا شهرهای متوسط یا کوچک را دارید، پیدا کردن مکانی برای اقامت نسبتاً آسان تر است.

در این مقاله، قصد داریم اطلاعاتی در مورد کلیه هنجارها، الزامات و فرآیندهای مربوط به اجاره خانه در کانادا ارائه دهیم تا بتوانید آگاهانه و آماده برای شروع فصل جدید زندگی خود در مهاجرت به کانادا، با اطمینان خاطر وارد شوید. اگر مشغول تحصیل در کانادا هستید نیز این مقاله می تواند برای شما مفید باشد.

مراحل اجاره خانه در کانادا برای تازه واردین

مرحله 1: روش خود را برای یافتن اجاره آپارتمان در کانادا مشخص نمایید. جستجوی شخصی یا کمک آژانس املاک.

برای اجاره خانه در کانادا برای تازه واردین دو راه وجود دارد. می توانید:

  • خودتان از طریق روش های مختلف آنلاین و آفلاین جستجو کنید: می توانید در سایت اجاره خانه مانند ویو ایت (ViewIt) وکونداس دات سی ای (ca) کاوش کنید تا از روند اجاره خانه در کانادا ایده بگیرید. برای یافتن معاملات بهتر، از سایت اجاره خانه و یا برنامه هایی مانندکراجی لیست، کی جی جی، زومپر، پدمپر (Craigslist، Kijiji، Zumper و Padmapper) استفاده کنید. همچنین برخی از گزینه های محبوب استانی مانندهوم زون (Home Zone) در فیس بوک (برای لیست های تورنتو وجی تی ای GTA) و شبکه اجاره وینیپگ (Winnipeg) برای لیست های وینپگ وجود دارد که ارزش بازدید را دارند. از آنجایی که همه این سایت ها اطلاعات مالکین را جمع آوری می کنند، یک انجمن برای مستاجرین فراهم می کنند تا مستقیماً با صاحب خانه ها ارتباط برقرار کنند.

نکته: اگر اطلاعات خانه ای آن قدر خوب است که غیرواقعی به نظر برسد، احتمالاً یک کلاه برداری است. تا زمانی که شخصاً مکان را تأیید نکرده و مدارک مربوطه را امضا نکنید، هیچ پرداختی انجام ندهید.

  • استخدام یک مشاور املاک و مستغلات: مشاوران املاک و مستغلات زیادی وجود دارند که می توانند به شما در یافتن مکان کمک کنند. دیل تور دات سی ای (ca) مکان خوبی برای آغاز به کار یافتن اجاره آپارتمان و اگاهی از قیمت اجاره خانه در کانادا است. گزینه دیگر مرور گزینه ها در سایت هایی مانندویو ایت (ViewIt) و کنداس دات سی ای (Condos.ca) است. هر لیست معمولاً دارای نام و اطلاعات تماس مشاور املاکی است که برای اجاره خانه در کانادا باید با آنها تماس بگیرید.

برای اجاره خانه در کانادا هر روش مزایا و معایب خاص خود را دارد. در ادامه به بررسی چند مورد از مزایا و معایب این روش می پردازیم:

مرحله 2: محله را شناسایی کنید.

پس از نهایی کردن استان و یا شهری که قصد اقامت در آن را دارید قدم بعدی شناسایی محله ای است که می خواهید در آن زندگی کنید. برخی از عواملی که باید هنگام تحقیق در مورد محله ها در نظر بگیرید عبارت اند از:

  • میانگین هزینه اجاره در یک محله خاص
  • زمان رفت و آمد به مرکز شهر/ مرکز شهر یا مراکز تجاری اصلی
  • هزینه سفر ماهانه
  • هزینه پیاده روی و حمل ونقل
  • نزدیکی به مدارس، محل کار، فروشگاه های مواد غذایی، حمل ونقل، مراکز خرید، عبادتگاه ها و غیره.
  • توقفگاه خودرو
  • آمار جنایت
  • سطح سروصدا

مرحله 3: نوع محل اقامت را تعیین کنید.

انواع مختلفی از اقامتگاه وجود دارد که برای اجاره خانه در کانادا باید با آنها آشنا باشید:

آپارتمان: طبق گفته اداره مسکن و وام مسکن کانادا (CHMC) آپارتمان ها از واحدهای همکف در ساختمان های کم ارتفاع تا واحدهای واقع در ساختمان هایی با دسترسی آسانسور متفاوت است. امکانات موجود در ساختمان های آپارتمانی می تواند از یک ماشین لباس شویی و خشک کن در خود آپارتمان تا اتاق های خشک شویی کامل، اتاق های مشترک و امکانات تناسب اندام متفاوت باشد.

کاندومینیوم (کاندو): کاندوها واحدهایی (شبیه به سوئیت یا آپارتمان) در یک ساختمان آپارتمانی مرتفع هستند. ساکنین کاندو معمولاً به امکانات مشترکی مانند سالن بدنسازی، استخر، اتاق مهمانی و غیره در ساختمان دسترسی دارند.

خانه اتاق: طبق CMHC، خانه های اتاقی دارای اتاق هایی هستند که به افراد اجاره داده می شوند. آشپزخانه، حمام و اتاق نشیمن معمولاً با سایر مستاجرین مشترک است.

خانه: CMHC اجاره خانه را به عنوان خانه های شهری، دوبلکس، خانه های نیمه مستقل و تک واحدی تعریف می کند. یک خانه ممکن است دو یا سه آپارتمان مجزا داشته باشد. به خانه ای که به دو واحد تقسیم می شود، دوبلکس می گویند، درحالی که خانه ای که به سه قسمت تقسیم می شود به عنوان تریپلکس شناخته می شود. یک آپارتمان زیرزمین در یک خانه نیز اغلب یک آپارتمان در نظر گرفته می شود. اجاره خانه فضای بیشتری را نسبت به اکثر آپارتمان ها فراهم می کند و مزیت دسترسی به برخی فضاهای بیرونی از جمله پاسیو، چمن، باغ و پارکینگ را فراهم می کند.

مرحله 4: برای اجاره خانه در کانادا به دنبال لیست هایی باشید که با معیارهای شما مطابقت دارند

همان طور که به دنبال محل اقامت مناسب هستید، از فیلترهای آنلاین برای محدود کردن گزینه ها استفاده کنید یا اگر از مشاور املاک استفاده می کنید، مطمئن شوید که مواردی که برای شما مهم هستند را به مشاور منتقل می کنید.

یک فهرست برای خود بسازید، در اینجا چند سؤال وجود دارد که ممکن است بخواهید از صاحب خانه ویا مشاور مسکن بپرسید:

تفکیک اجاره: در موردگزینه های شامل و مستثنیات اجاره پرس وجو کنید. امکاناتی مانند آب، برق گرمایش، تهویه مطبوع (AC) اینترنت، و تلفن ممکن است شامل شود یا نباشد. فضای پارکینگ نیز ممکن است برای شما هزینه اضافی داشته باشد. اکثر واحدها در کانادا دارای آشپزخانه مبله با تمام لوازم اصلی هستند. اما بهتر است قبل از عقد قرارداد از چیزهایی که تحت تملک شما قرار می گیرد مطمئن شوید.

حیوانات خانگی: اگر صاحب حیوان خانگی هستید یا قصد خرید آن را دارید، بررسی کنید که آیا ساختمان محدودیتی برای حیوانات خانگی دارد یا خیر.

خط مشی مهمان: بسته به نوع اقامتگاه، ممکن است قوانین و محدودیت هایی برای حضور مهمان و رعایت «ساعت های خاموشی» وجود داشته باشد.

قوانین دکوراسیون داخلی: برخی از صاحب خانه ها ممکن است اجازه تغییرات دائمی در ملک را ندهند. شخصی سازی فضای خود با آویزان کردن تصاویر یا هنرهای دیواری، نصب فناوری روی دیوار و غیره ممکن است مجاز باشد، اما همیشه خوب است که تأیید کنید.

مدت اجاره: واحد اجاره ای، اجاره یک ساله نخواهد داشت. برخی از صاحب خانه ها ممکن است از شما بخواهند که به اجاره نامه کوتاه تر یا طولانی تر متعهد شوید.

تاریخ نقل مکان: واحدها یا آپارتمان ها معمولاً دو ماه قبل از تاریخ نقل مکان برای اجاره در فهرست قرار می گیرند (به عنوان مثال، آپارتمانی که در 1 اوت آگهی شده است، از اول اکتبر در دسترس قرار می گیرد). همچنین اکثر اجاره ها از اول ماه شروع می شود. بااین حال، همیشه استثناهایی وجود دارد، بنابراین ایده خوبی است که از قبل این موارد را با مشاور املاک ویا صاحب خانه چک کنید.

روش های پرداخت قابل قبول برای اجاره: از صاحب خانه بپرسید که آیا همه روش ها (نقد، چک، حواله الکترونیکی، حواله بانکی و غیره) را می پذیرد یا اینکه نوع خاصی از پرداخت را ترجیح می دهد.

برای ارائه ایده ای از متوسط اجاره بها در کانادا، داده های منتشرشده توسط CMHC در ژانویه 2020 برجسته شده است:

متوسط سطح اجاره آپارتمان دو خوابه در تورنتو (2476 دلار کانادا)، ونکوور (2045 دلار کانادا) و همیلتون (1896 دلار کانادا) بالاترین میزان بود. درصورتی که قصد مهاجرت از ایران را دارید با توجه به نرخ متغیر دلار قیمت اپارتمان در کانادا به تومن باید به روز به شما اعلام گردد.

قیمت اجاره خانه در کانادا چقدر است؟

در کشوری به بزرگی و متنوعی مانند کانادا، پاسخ به این سؤال می تواند دشوار باشد. بااین حال، ما با در نظر گرفتن این موضوع به دنبال یک میانگین برای قیمت اجاره خانه در کانادا هستیم

از ماه می، 2020،سایت رنت سیکر دات سی ای (Rentseeker.ca) نشان می دهد که هزینه اجاره خانه در محبوب ترین شهرهای مقصد کانادا می تواند به طور قابل توجهی متفاوت باشد. به عنوان مثال، یک آپارتمان 1 خوابه خوب در شهر ادمونتون احتمالاً کمتر از 1000 دلار در ماه هزینه خواهد داشت، اما در ونکوور شما به دنبال بیش از 2000 دلار برای یک آپارتمان 1 خوابه در شهر هستید.

در بین این محدوده ها ممکن است متوجه شوید که کلگری، مونترال و همیلتون نزدیک به انتهای پایین تر هستند، درحالی که اتاوا و تورنتو به انتهای گران تر نزدیک تر هستند، به ویژه بازار اجاره تورنتو در سال های اخیر گران تر شده است.

طبق گزارش رنتالز دات سی ای (Rentals.ca) نشان داده شده که 12 شهر گران قیمت برای اجاره همه در انتاریو و بریتیش کلمبیا هستند. شاید جای تعجب نباشد که تورنتو و ونکوور در صدر این فهرست قرار دارند.

طبق سایت مقایسه هزینه زندگی Numbeo که به شدت توصیه می کنیم قبل و بعد از ورود به کانادا به آن مراجعه کنید،قیمت اجاره خانه در کانادا برای آپارتمان های یک خوابه در مرکز شهر در تورنتو و ونکوور اکنون بیش از 2000 دلار در ماه است. بنابراین ممکن است در برخی زمینه ها نیاز به مصالحه داشته باشید. شاید محله ای مقرون به صرفه تر در خارج از مرکز شهر با پیوندهای حمل ونقل عمومی خوب وجود داشته باشد، یا شاید ممکن است حداقل برای شروع، به اشتراک گذاری در آدرس با دیگران فکر کنید. یا، شما می توانید به طورکلی به شهر دیگری نقل مکان کنید.

مرحله 5: اسناد ضروری را آماده کنید.

برای اینکه بتوانید یک مکان را اجاره کنید، باید مدارک خاصی را ارائه دهید تا ثابت کنید که می توانید اجاره را به موقع پرداخت کنید و توانایی خرید فضا را دارید. صاحب خانه ممکن است درخواست کند:

  • نامه استخدامی با جزئیات حقوق شما
  • گزارش اعتبار
  • مراجع (از دوستان یا خانواده یا صاحب خانه های قبلی در کانادا)
  • اظهارات بانک

ورود در چالش های تازه واردین:

برای تازه واردانی که هنوز شغلی پیدا نکرده اند، نشان دادن بودجه کافی برای پوشش اجاره بیش از دو ماه یا توانایی ارائه یک ضامن یا یک امضاکننده محلی ممکن است کمک کند. برای جبران فقدان گزارش اعتباری، می توانید نامه ای از بانک یا صورت حساب بانکی خود ارائه دهید که نشان می دهد وجوه کافی برای پوشش بیش از دو ماه اجاره را دارید.

دریافت گزارش اعتباری:

حداق چند هفته تا یک ماه طول می کشد تا افراد تازه وارد اولین کارت اعتباری کانادایی خود را دریافت کنند و چند ماه دیگر تراکنش اعتباری برای ایجاد سابقه اعتباری طول می کشد. EQUIFAX و TransUnion دو سازمان بزرگ رتبه بندی اعتبار در کانادا هستند و شما می توانید یکی را برای دریافت گزارش اعتباری خود انتخاب کنید. بااین حال، EQUIFAX گزینه محبوب تری است و اکثر صاحب خانه ها تمایل دارند گزارش اعتباری را از EQUIFAX درخواست کنند.

مرحله 6: قرارداد اجاره را امضا کنید.

اجاره نامه سندی است که رابطه شما با صاحبخانه را شرح می دهد. کرایه ای را که می پردازید مشخص می کند و تاریخ های اجاره شما را به همراه سایر قوانین در مورد حیوانات خانگی و سیگار کشیدن، آنچه در پایان اجاره شما اتفاق می افتد و غیره ذکر می کند.

هنگامی که در مورد آپارتمان، خانه یا آپارتمانی که می خواهید اجاره کنید تصمیم گرفتید، باید فرم درخواستی را برای صاحب خانه ارسال کنید. اگر به عنوان مستأجر پذیرفته شوید، صاحب خانه شما قرارداد اجاره را برای بررسی و امضای با شما به اشتراک می گذارد. پس از انجام این تشریفات اولیه، شما باید تمام پرداخت ضروری را انجام دهید (بسته به استان شما، ممکن است شامل اجاره ماه اول و آخر، سپرده امنیتی، سپرده کلید، سپرده حیوان خانگی و غیره باشد).

در این مرحله، برخی از صاحب خانه ها حتی ممکن است از شما بخواهند که بیمه مستأجر بخرید.

پس از ارسال کلیه مدارک و پرداخت ها، صاحب خانه شما کلید خانه جدید شما را تحویل می دهد.

مرحله 7: برنامه ریزی انتقال برخی موارد را داشته باشید.

اغلب اوقات، شما به واحدی نقل مکان خواهید کرد که قبلاً شخصی آن را اجاره کرده است، و از این رو، ممکن است نیاز باشد برخی از تأسیسات مانند آب برق از مستأجران گذشته یا صاحب خانه به نام شما منتقل شود.

مرحله 8: نقل مکان کنید.

هنگامی که قرارداد اجاره را امضا کردید، کلیدها را دریافت کردید و خدمات برقی را انتقال دادید، زمان نقل مکان فرارسیده است! با صاحب خانه و یا مدیریت ساختمان خود برای هرگونه مدارک اضافی که ممکن است مجبور شوید پس از نقل مکان پر کنید، تماس بگیرید.

حقوق و تعهدات خود را به عنوان مستأجر در کانادا بشناسید.

فهرست حقوق و تعهدات مستأجر نسبتاً طولانی و مختص هر استان یا منطقه در کانادا است. در اینجا چند مورد مهم وجود دارد که قبل از اجاره خانه در کانادا باید از آنها آگاه باشید:

دستورالعمل افزایش اجاره بها:

قوانین افزایش اجاره بها بسته به استان یا منطقه متفاوت است. در برخی از استان ها، دولت محدودیت هایی را تعیین می کند که هر سال ممکن است تغییر کند. اگر مالکان مایل به افزایش اجاره بیش ازحد تعیین شده هستند، باید تأییدیه دریافت کنند. استان های منتخب مانند آلبرتا محدودیتی ندارند. افزایش اجاره بها فقط هر دوازده ماه یک بار رخ می دهد و صاحب خانه ها باید قبل از تغییر به مستأجران خود اطلاع دهند. تعداد روزهای این اعلان بسته به استان متفاوت است.

پرداخت اجاره بها و مدت اجاره:

هر استان کانادا قوانین و دستورالعمل های خاص خود را برای پرداخت اجاره دارد. به عنوان مثال، در انتاریو، شما موظف هستید که اجاره ماه اول و آخر را قبل از نقل مکان بپردازید، و هیچ وجه تضمینی وجود ندارد. با این حال، در برخی از استان های دیگر مانند ونکوور ممکن است ملزم به پرداخت ودیعه تضمینی معادل اجاره بهای یک ماه باشد.

در اکثر استان ها، قراردادهای اجاره به مدت یک سال امضا می شوند، و پس از آن (مگر اینکه اجاره نامه جدیدی امضا شود)، مستأجران به طور پیش فرض ماه به ماه در نظر گرفته می شوند. به این معنی که شما معمولاً نیازی به امضای قرارداد ندارید در صورتی که قصد جابه جایی دارید اجازه سال جدید بنا بر استان به شما ابلاغ می گردد. بنابراین حتماً دستورالعمل های مربوط به استانی را که قرار است به آن نقل مکان کنید، بررسی کنید.

بهترین زمان برای اجاره آپارتمان در کانادا زمانی است؟

هنگام اجاره خانه یا آپارتمان باید نکات زیادی را در نظر گرفت. درحالی که عوامل شخصی مختلفی مانند از منظم بودن جریان نقدینگی گرفته تا فوریت یک جابجایی در امضای قرارداد اجاره اهمیت دارد، دانستن اینکه در چه فصلی از سال باید اقدام برای اجاره خانه در کانادا را شروع کنید، می تواند به شما کمک کند تا معامله بهتری داشته باشید. بازار املاک و مستغلات چرخه ای و فصلی است. با توجه به این چرخه ها، ممکن است شانس بیشتری برای رسیدن به خانه رؤیایی خود با قیمتی که می توانید بپردازید، داشته باشید.

مستأجرانی که به دنبال گسترده ترین گستره انتخاب هستند، باید بین ماه می و سپتامبر اقدام به جستجو در سایت اجاره خانه در کانادا نمایند در صورتی که قصد دارید بهترین قیمت اجاره خانه در کانادا را داشته باشید باید بین اکتبر و آوریل جستجوی خود را آغاز نمایید. در ادامه دلیل این امر همراه با بهترین زمان برای اجاره خانه در کانادا به را تازه واردین ذکرشده است.

نکات کلیدی

بازار املاک و مستغلات چرخه ای و فصلی است. توجه به این چرخه ها می تواند بر سهولت جستجوی شما و قیمتی که برای اجاره می پردازید تأثیر بگذارد.

با توجه به گردش مالی قابل توجه در این ماه ها، موجودی آپارتمان بین ماه های می تا سپتامبر بیشتر است. نرخ اجاره نیز در طول ماه های تابستان بیشتر است.

پایین ترین نرخ های اجاره در ماه های زمستان (از اکتبر تا آوریل) با تقاضا و قیمت ها بین ژانویه و مارس به پایین ترین حد خود می رسد.

جستجوی آپارتمان باید از اواسط ماه قبل از ماه جابجایی هدف شروع شود.

ماه های تابستان برای انتخاب اجاره خانه در کانادا بهترین هستند.

شلوغ ترین دوره اجاره و جابه جایی بین ماه های می و سپتامبر است. دلیل این امر نسبتاً ساده است: تعدادی از تغییرات زندگی معمولاً در این ماه ها رخ می دهد. بسیاری از فارغ التحصیلان دبیرستان خانه را برای کالج یا شغل ترک می کنند. بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی به دنبال املاک و مستغلات هستند که نزدیک به جایی که شغل خود را شروع خواهند کرد. و البته برای خانواده هایی که بچه دارند، بین سال های تحصیلی است.

همچنین، جابه جایی رانندگی، بارگیری و تخلیه مبلمان و حمل جعبه در هوای گرم آسان تر است.

این تغییرات زندگی و شرایط آب و هوایی به معنای نرخ گردش مالی بسیار بالاتر در املاک و مستغلات است. بنابراین، پیدا کردن یک آپارتمان آسان تر است، و انتخاب گسترده تری از موارد اجاره آپارتمان در کانادا در طول فصل تابستان وجود دارد. با این حال، دقیقاً به این دلیل که در فصل تابستان بیشترین میزان فعالیت اجاره ای وجود دارد، تقاضا برای فضای اجاره نیز بسیار زیاد است. این امر باعث افزایش هزینه های نرخ و هزینه های اجاره می شود، که گاهی اوقات تا دو برابر آنچه ممکن است در فصول کم پیک پاییز و زمستان مورد مذاکره قرار گیرد، افزایش می یابد.

همچنین می تواند زمان پر استرس تری برای اجاره باشد: ممکن است در جستجوی فضای عالی با رقابت بیشتری روبرو شوید. اجاره کنندگان بالقوه اغلب باید آماده باشند تا اگر فضایی را که دوست دارند پیدا کنند، سریع عمل کنند، حتی گاهی اوقات در محل امضا می کنند.

ماه های زمستان برای پس انداز اجاره بهترین هستند.

با کاهش دما، قیمت ها نیز کاهش می یابد. کمترین نرخ اجاره معمولاً بین اکتبر و آوریل یافت می شود، به ویژه درست پس از فصل تعطیلات دسامبر: افراد کمتری علاقه مند به جابجایی هستند (آب وهوا بد است)، مدارس در حال کار هستند و غیره. بنابراین، افرادی که معمولاً بین ماه های دسامبر و مارس اجاره می کنند. بهترین قیمت های اجاره را پیدا کنید. با این حال، سطوح پایین فعالیت جابجایی و گردش مالی معمولاً به این معنی است که در این زمان پیدا کردن دقیقاً نوع آپارتمانی که می خواهید دشوارتر است.

محدوده قیمت اجاره خانه در کانادا در 8 شهر متفاوت

هنگامی که فصل جابجایی خانه را تعیین کردید، انتخاب را به یک ماه خاص محدود کنید. فرض کنید قصد دارید در ماه اوت نقل مکان کنید. زمان ایده آل برای شروع جستجوی یک آپارتمان مناسب در پایان ماه قبل از ماه جابجایی هدف است. بنابراین، در این مثال، جستجوی اجاره آپارتمان در کانادا را در دو هفته آخر جولای آغاز کنید.

اگرچه این تاکتیک ممکن است لحظه اخری به نظر برسد، اما واقعاً بهینه است، زیرا اکثر قرارداد اکثر اجاره کنندگان که در پایان یک ماه یا در چند روز اول ماه آینده منقضی می شوند. مستأجرانی که می خواهند جای خالی را ترک کنند، در این مدت اخطارهای 30 روزه خواهند داشت به این معنی که اگر جستجوی آپارتمان خود را در آن بازه زمانی شروع کنید، می توانید اولین انتخاب فضای موجود را داشته باشید.

افرادی که اهل ریسک هستند یا انعطاف پذیری لازم برای نقل مکان در یک لحظه را دارند، می توانند از رویکرد شکار آپارتمان متفاوت استفاده کنند. انتظار تا هفته دوم ماه نقل مکان می تواند سودآور باشد، زیرا مالکانی که سعی می کنند جای خالی را پر کنند، مشتاق تر برای تأمین مستأجران جدید می شوند.

مقرون به صرفه ترین مکان برای زندگی در کانادا کدام است؟

برای اجاره خانه در کانادا، از میان شهرهای بزرگ تر کانادا، مونترال مقرون به صرفه ترین شهر بزرگ کانادا برای اجاره است. میانگین قیمت اجاره ماهانه در دومین شهر بزرگ کانادا هنوز کمتر از 1000 دلار است و درصورتی که مسکن مشترک داشته باشید، بسیار کمتر است. این در مقایسه با سایر شهرهای بزرگ کانادا است. سایر شهرهای کبک، مانند شهر کبک و گاتینو، حتی در مورد اجاره مقرون به صرفه تر هستند.

داده های آن ها همچنین روشن می کند که درحالی که انتاریو خانه گران ترین شهرهای کانادا برای اجاره است، اما مقرون به صرفه ترین شهرهای کانادا نیز در آن وجود دارد. تازه واردانی که به دنبال اجاره های مقرون به صرفه تر هستند، باید به شهرهای کوچک تر در انتاریو و کبک توجه نمایند.

قیمت اجاره خانه در تورنتو کانادا

تورنتو و ونکوور برای اینکه کدام یک می تواند گران ترین بازار املاک و مستغلات را در کشور باشد در رقابت دائمی هستند و با وجود همه گیری و رکود اقتصادی فعلی، فروش خانه همچنان در هر دو منطقه رونق می گیرد. تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا است. این مرکز بین المللی برای امور مالی، تجارت، فرهنگ، هنر و یکی از جهانی ترین و چند فرهنگی ترین شهرهای جهان است. تورنتو به عنوان یکی از مهم ترین و ارجح ترین مقاصد برای اقامت مهاجران دیده می شود. بیش از 200 گروه قومی وجود دارد و بیش از 160 زبان در این شهر صحبت می شود.

بر اساس گزارشی جدید، تورنتو ماه گذشته بالاترین میانگین درخواست اجاره را در منطقه تورنتو بزرگ ثبت کرد، که نشان دهنده افزایش سالانه 25 درصدی در اجاره خانه در تورنتو کانادا برای همه انواع ملک در این شهر است.

قیمت اجاره خانه در تورنتو کانادا

تورنتو و ونکوور برای اینکه کدام یک می تواند گران ترین بازار املاک و مستغلات را در کشور باشد در رقابت دائمی هستند و با وجود همه گیری و رکود اقتصادی فعلی، فروش خانه همچنان در هر دو منطقه رونق می گیرد.

تورنتو پرجمعیت ترین شهر کانادا است. این مرکز بین المللی برای امور مالی، تجارت، فرهنگ، هنر و یکی از جهانی ترین و چند فرهنگی ترین شهرهای جهان است. تورنتو به عنوان یکی از مهم ترین و ارجح ترین مقاصد برای اقامت مهاجران دیده می شود. بیش از 200 گروه قومی وجود دارد و بیش از 160 زبان در این شهر صحبت می شود. بر اساس گزارشی جدید، تورنتو ماه گذشته بالاترین میانگین درخواست اجاره را در منطقه تورنتو بزرگ ثبت کرد، که نشان دهنده افزایش سالانه 25 درصدی در اجاره خانه در تورنتو کانادا برای همه انواع ملک در این شهر است.

اجاره خانه در تورنتو کانادا

از سال 2022، مالکان ممکن است قیمت اجاره خانه در تورنتو کانادا دوباره مطابق با محدودیت های تعیین شده استانی افزایش دهند. این افزایش پس ازآن اتفاق می افتد که افزایش اجاره خانه در تورنتو کانادا در سال 2021 به دلیل همه گیری کووید-19 به میزان 0 درصد صورت پذیرفت. در تورنتو و سایر استان های کانادا، هیئت های اجاره حداکثر هرسال افزایش مجاز اجاره را بر اساس عوامل مختلفی مانند نرخ وام مسکن و شاخص قیمت مصرف کننده مشخص می کنند. محدودیت هایی که دولت ها تعیین می کنند معمولاً بازتاب تورم است.

محدودیت های درآمد اولیه

برای اجاره خانه در تورنتو 2023 یک واحد مسکونی ارزان قیمت، خانوارها باید درآمد خالص سالانه کمتر از «حد درآمد اولیه» داشته باشند، مبلغی معادل چهار برابر هزینه اجاره ماهانه واحد مسکونی ضربدر 12.

کمک هزینه آب و برق

در واحدهای مسکن مقرون به صرفه که مستاجران برای هرگونه هزینه آب و برق پرداخت می کنند، حق دارند از هزینه سکونت ماهانه خود کسر کمک هزینه آب و برق دریافت کنند. این هزینه شامل مستاجرینی می شود که اجاره پرداخت می کنند یا به صورت سوئیت متری هستند. کمک هزینه های خدمات شهری بر اساس شاخص های مربوط به قیمت مصرف کننده که هر سال توسط وزارت امور شهرداری ها و مسکن منتشر می شود، تنظیم می شود.

سایت های اجاره خانه در تورنتو

معتبرترین سایت هایی که برای اجاره خانه در تورنتو می توان معرفی کرد، عبارت هستند از :

ارزان ترین اجاره در شهر تورنتو کجاست؟

به سختی می توان گفت که ارزان ترین قیمت اجاره خانه در تورنتو کانادا را دقیقاً کجا می توان یافت، زیرا بسیاری از محله ها کوچک هستند و بنابراین به سختی می توان یک نمونه دقیق را از آن دریافت کرد. از اعداد خودمان که از لیست های liv.rent در این منطقه جمع آوری شده ایم، دیدیم که شهر Cabbagetown-South St. واحد اتاق خواب تا زمان نوشتن. از سوی دیگر، گزارش آوریل 2021 از torontorentals.ca پارکدیل و شهر سنت جیمز شمالی را به عنوان مقرون به صرفه ترین مناطق شهر باقیمت 1669 دلار و 1691 دلار ذکر کرده است.

در نهایت با توجه به اطلاعات فوق درصورتی که قصد مهاجرت به کانادا و اجاره خانه در کانادا را دارید با مشاوران ما در موسسه مهاجرتی ایلیا تماس حاصل فرمایید تا پروسه مهاجرت و اجاره خانه در کانادا را برای شما تسریع بخشند.

جهت دریافت اطلاعات بیشتر و مشاوره بر روی بنر زیر کلیک کنید.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

این فیلد را پر کنید
این فیلد را پر کنید
لطفاً یک نشانی ایمیل معتبر بنویسید.
برای ادامه، شما باید با قوانین موافقت کنید

مطالب مرتبط
فهرست